Mecsekalja-Cserkút
ROCOman, 2009.08.31 16:06.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt valami félreértés lesz. Pellérd a 63-as, Pécs-Harkány vonal egyik állomása volt.
|
|
Mecsekalja-Cserkút
matteo, 2009.08.31 16:01.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1921-es téli menetrenben Pellérd néven szerepel.
|
|
Bicsérd
matteo, 2009.08.31 16:00.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1921-es téli menetrenben is Kisbicsérd néven szerepel
|
|
Szárazd
matteo, 2009.08.31 15:58.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom mire gondolsz.Én csak azt tudom,hogy egy őrház volt itt.
|
|
Szabadkígyós
matteo, 2009.08.31 15:55.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1921-es téli menetrendben Újkígyós néven szerepel.
|
|
Ménfőcsanak felső
matteo, 2009.08.31 15:51.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1921-es téli menetrendben Csanakfalu 5.sz. őrház néven szerepel.
|
|
Nádudvar alsó
matteo, 2009.08.31 15:46.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló az 1921-es téli menetrenben Nádudvar megállóhely néven szerepel.
|
|
Pécs-Vasas
matteo, 2009.08.31 15:45.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1921-es téli menetrenben is Somogy-Vasas néven szerepel.
|
|
Pécsújhegy
matteo, 2009.08.31 15:42.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1921-es nyári menetrendben Pécsújhely néven szerepel.
|
|
Pusztaszuri
nyomkeresõ, 2009.08.31 15:14.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a megálló egy 1993-as kiadású térképen még szerepel.
|
|
Paládicspuszta
nyomkeresõ, 2009.08.31 15:10.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a megálló egy 1993-as kiadású térképen még szerepel.
|
|
Kecskéscsárda
nyomkeresõ, 2009.08.31 15:06.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a megálló egy 1993-as kiadású térképen még szerepel.
|
|
Bize
matteo, 2009.08.31 12:59.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló egy TAVALYI kiadású autós térképen is szerepel.Ez nem vicc.
|
|
Nick-Rábahíd
Németh János, 2009.08.31 11:45.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még 1996-ban jártam ott, vasúti híd már akkor sem volt, ezért a folyó déli partján, a gáton kellett hosszan gyalogolnom. Úgy emlékszem, lezárt gátsorompókat is kerülgettem.
A hídfők akkor még álltak, majd küldök képeket.
|
|
Pápa
sabo4, 2009.08.31 10:40.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009.márc.
|
|
|
Pápa
sabo4, 2009.08.31 10:39.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
:)még használják:)))
|
|
|
Pápa
sabo4, 2009.08.31 10:37.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009.márc.
|
|
|
Pápa
sabo4, 2009.08.31 10:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009.márc.
|
|
|
Pápa
sabo4, 2009.08.31 10:35.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. márc.
|
|
|
Pápa
sabo4, 2009.08.31 10:34.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009márc.kirándulás alkalmával...
|
|
|
Franciavágás
sabo4, 2009.08.31 10:32.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Talán Gerencepuszta??2009márc.
|
|
|
Franciavágás
sabo4, 2009.08.31 10:22.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...nos, a megszűnt kisvasúthoz támpontnak...ha valakit érdekelne(Franciavágásról indult)
A képek2009 márciusiak
|
|
|
Révkomárom
martin, 2009.08.31 09:07.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Lennon!! Komárom-Gúta vonalon már a teherszállítás is megszűnt! Voltunk rokonoknál és kisétáltam Kamenicná(Keszegfalva állomás ezen a vonalon van) állomásra! az állomást lakják de a síneken térdik érő gaz, parlagfű, és bokrok/cserjék nőnek . Megindult az enyészet és a pusztulás! Majd teszek fel képet!
|
|
Kapuvár
András, 2009.08.31 00:46.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori kisvasút egyik legcsodálatosabb, teljes értékében fennmaradt emléke az öntésmajori híd a Kis-Rábán. A híd hibátlan állapotban van, ma mezőgazdasági gépek használják. Az építési év itt is 1960.
|
|
|
Kapuvár
andras1, 2009.08.31 00:43.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Öntésmajor felé elindulva már találhatunk tárgyi emlékeket. Elsőnek ezt az átereszt, rajta az évszám: 1960. Érdemes megfigyelni, hogy a mindössze 18 évig szolgált a híd, mert a vasútgyilkos Csanádi miniszter elvtárs idején születhetett a döntés, hogy a kapuvári kisvasutat is szét kell verni, fel kell számolni, amit végre is hajtottak 1978 év végével.
|
|
|
Kapuvár
András, 2009.08.31 00:39.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lejjebb már írtam Osli elágazás földrajzi koordinátáit. Elszomorító, elkeserítő és egyben felháborító látvány is az egykori elágazás mai állapota. A fénykép az előző képpel azonos irányban, kb. azonos helyről is készült. Ami ma ott van, az gaz, dzsungel és pusztulás. Egy egykori áteresz betoneleme fellelhető kidöntve az egykori, ma már romokban heverő Kendergyár felőli oldalon, de ezt nem fényképeztem le.
|
|
|
Kapuvár
András, 2009.08.31 00:34.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori kisvasút nyomvonalát ha végig akarjuk járni Öntésmajor - Osli felé, azt Kistölgyfamajornál kell elkezdeni, pontosan ennél a földrajzi koordinátánál : 47.645297, 17.017822. A felszámolt kisvasútból Osli elágazásig nem sok mindent lehet látni. Legfeljebb csak arra figyelhetünk fel, hogy a ma mezőgazdasági dűlőútként használt úton a sok a kavics és kőzúzalék. Osli elágazás egykori kinézete a www.kisvasut.hu honlap egyik képe alapján ilyen volt az 1960-as években.
|
|
|
Kapuvár
András, 2009.08.31 00:28.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miklósmajornál, ahol az út délre fordul, található e sínmaradvány. Az utat egyébként a felszámolt kisvasút helyére építették.
|
|
|
Kapuvár
András, 2009.08.31 00:26.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kapuvári Gazdasági Vasút az ország egyik legnagyobb, ha nema legnagyobb pályahálózattal rendelkező kisvasútja volt az 1978. XII. 31-ével történt megszüntetésééig. Tőzeggyárat K-i irányban elhagyva találkozhatunk ezzel a vashíddal, ami a kisvasút hídja volt. Emellett kicsit visszább volt egy másik önálló, ma is létező betonhídja is. E kép forrása : http://www.panoramio.com/photo/2342042
|
|
|
Kapuvár
András, 2009.08.31 00:14.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy hozta a sors, hogy bejárhattam az egykori kisvasút nyomvonalát a közelmúltban és sok egykori nyomot találtam róla. Kezdjük a sétát Tőzeggyártól nyugatra. Ha a pomogyi (Pamhagen) határállomástól elindulunk a Kapuvárra vezető úton, két helyen találhatjuk meg az úttestet a keresztező egykori kisvasutat. Ezek közül ez az egyik.
|
|
|