Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 570 ] [ 571 ] [ 572 ] [ 573 ] [ 574 ] [ 575 ] [ 576 ] [ 577 ] [ 578 ] ...   Utolsó Következő

Mecsekalja-Cserkút    ROCOman, 2009.08.31 16:06.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt valami félreértés lesz. Pellérd a 63-as, Pécs-Harkány vonal egyik állomása volt.
 
Mecsekalja-Cserkút    matteo, 2009.08.31 16:01.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1921-es téli menetrenben Pellérd néven szerepel.
 
Bicsérd    matteo, 2009.08.31 16:00.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1921-es téli menetrenben is Kisbicsérd néven szerepel
 
Szárazd    matteo, 2009.08.31 15:58.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom mire gondolsz.Én csak azt tudom,hogy egy őrház volt itt.
 
Szabadkígyós    matteo, 2009.08.31 15:55.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1921-es téli menetrendben Újkígyós néven szerepel.
 
Ménfőcsanak felső    matteo, 2009.08.31 15:51.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1921-es téli menetrendben Csanakfalu 5.sz. őrház néven szerepel.
 
Nádudvar alsó    matteo, 2009.08.31 15:46.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló az 1921-es téli menetrenben Nádudvar megállóhely néven szerepel.

 
Pécs-Vasas    matteo, 2009.08.31 15:45.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1921-es téli menetrenben is Somogy-Vasas néven szerepel.
 
Pécsújhegy    matteo, 2009.08.31 15:42.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1921-es nyári menetrendben Pécsújhely néven szerepel.
 
Pusztaszuri    nyomkeresõ, 2009.08.31 15:14.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megálló egy 1993-as kiadású térképen még szerepel.
 
Paládicspuszta    nyomkeresõ, 2009.08.31 15:10.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megálló egy 1993-as kiadású térképen még szerepel.
 
Kecskéscsárda    nyomkeresõ, 2009.08.31 15:06.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megálló egy 1993-as kiadású térképen még szerepel.
 
Bize    matteo, 2009.08.31 12:59.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló egy TAVALYI kiadású autós térképen is szerepel.Ez nem vicc.
 
Nick-Rábahíd    Németh János, 2009.08.31 11:45.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én még 1996-ban jártam ott, vasúti híd már akkor sem volt, ezért a folyó déli partján, a gáton kellett hosszan gyalogolnom. Úgy emlékszem, lezárt gátsorompókat is kerülgettem.
A hídfők akkor még álltak, majd küldök képeket.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:40.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.márc.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:39.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
:)még használják:)))
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:37.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.márc.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.márc.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:35.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. márc.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:34.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009márc.kirándulás alkalmával...
 
Franciavágás    sabo4, 2009.08.31 10:32.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán Gerencepuszta??2009márc.
 
Franciavágás    sabo4, 2009.08.31 10:22.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...nos, a megszűnt kisvasúthoz támpontnak...ha valakit érdekelne(Franciavágásról indult)
A képek2009 márciusiak
 
Révkomárom    martin, 2009.08.31 09:07.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia Lennon!! Komárom-Gúta vonalon már a teherszállítás is megszűnt! Voltunk rokonoknál és kisétáltam Kamenicná(Keszegfalva állomás ezen a vonalon van) állomásra! az állomást lakják de a síneken térdik érő gaz, parlagfű, és bokrok/cserjék nőnek . Megindult az enyészet és a pusztulás! Majd teszek fel képet!
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:46.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kisvasút egyik legcsodálatosabb, teljes értékében fennmaradt emléke az öntésmajori híd a Kis-Rábán. A híd hibátlan állapotban van, ma mezőgazdasági gépek használják. Az építési év itt is 1960.
 
Kapuvár    andras1, 2009.08.31 00:43.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Öntésmajor felé elindulva már találhatunk tárgyi emlékeket. Elsőnek ezt az átereszt, rajta az évszám: 1960. Érdemes megfigyelni, hogy a mindössze 18 évig szolgált a híd, mert a vasútgyilkos Csanádi miniszter elvtárs idején születhetett a döntés, hogy a kapuvári kisvasutat is szét kell verni, fel kell számolni, amit végre is hajtottak 1978 év végével.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:39.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lejjebb már írtam Osli elágazás földrajzi koordinátáit. Elszomorító, elkeserítő és egyben felháborító látvány is az egykori elágazás mai állapota. A fénykép az előző képpel azonos irányban, kb. azonos helyről is készült. Ami ma ott van, az gaz, dzsungel és pusztulás. Egy egykori áteresz betoneleme fellelhető kidöntve az egykori, ma már romokban heverő Kendergyár felőli oldalon, de ezt nem fényképeztem le.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:34.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kisvasút nyomvonalát ha végig akarjuk járni Öntésmajor - Osli felé, azt Kistölgyfamajornál kell elkezdeni, pontosan ennél a földrajzi koordinátánál : 47.645297, 17.017822. A felszámolt kisvasútból Osli elágazásig nem sok mindent lehet látni. Legfeljebb csak arra figyelhetünk fel, hogy a ma mezőgazdasági dűlőútként használt úton a sok a kavics és kőzúzalék. Osli elágazás egykori kinézete a www.kisvasut.hu honlap egyik képe alapján ilyen volt az 1960-as években.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:28.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miklósmajornál, ahol az út délre fordul, található e sínmaradvány. Az utat egyébként a felszámolt kisvasút helyére építették.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:26.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kapuvári Gazdasági Vasút az ország egyik legnagyobb, ha nema legnagyobb pályahálózattal rendelkező kisvasútja volt az 1978. XII. 31-ével történt megszüntetésééig. Tőzeggyárat K-i irányban elhagyva találkozhatunk ezzel a vashíddal, ami a kisvasút hídja volt. Emellett kicsit visszább volt egy másik önálló, ma is létező betonhídja is. E kép forrása : http://www.panoramio.com/photo/2342042
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:14.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy hozta a sors, hogy bejárhattam az egykori kisvasút nyomvonalát a közelmúltban és sok egykori nyomot találtam róla. Kezdjük a sétát Tőzeggyártól nyugatra. Ha a pomogyi (Pamhagen) határállomástól elindulunk a Kapuvárra vezető úton, két helyen találhatjuk meg az úttestet a keresztező egykori kisvasutat. Ezek közül ez az egyik.
 
Előző Első    ... [ 570 ] [ 571 ] [ 572 ] [ 573 ] [ 574 ] [ 575 ] [ 576 ] [ 577 ] [ 578 ] ...   Utolsó Következő