Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 570 ] [ 571 ] [ 572 ] [ 573 ] [ 574 ] [ 575 ] [ 576 ] [ 577 ] [ 578 ] ...   Utolsó Következő

Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:39.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
:)még használják:)))
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:37.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.márc.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.márc.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:35.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. márc.
 
Pápa    sabo4, 2009.08.31 10:34.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009márc.kirándulás alkalmával...
 
Franciavágás    sabo4, 2009.08.31 10:32.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán Gerencepuszta??2009márc.
 
Franciavágás    sabo4, 2009.08.31 10:22.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...nos, a megszűnt kisvasúthoz támpontnak...ha valakit érdekelne(Franciavágásról indult)
A képek2009 márciusiak
 
Révkomárom    martin, 2009.08.31 09:07.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia Lennon!! Komárom-Gúta vonalon már a teherszállítás is megszűnt! Voltunk rokonoknál és kisétáltam Kamenicná(Keszegfalva állomás ezen a vonalon van) állomásra! az állomást lakják de a síneken térdik érő gaz, parlagfű, és bokrok/cserjék nőnek . Megindult az enyészet és a pusztulás! Majd teszek fel képet!
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:46.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kisvasút egyik legcsodálatosabb, teljes értékében fennmaradt emléke az öntésmajori híd a Kis-Rábán. A híd hibátlan állapotban van, ma mezőgazdasági gépek használják. Az építési év itt is 1960.
 
Kapuvár    andras1, 2009.08.31 00:43.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Öntésmajor felé elindulva már találhatunk tárgyi emlékeket. Elsőnek ezt az átereszt, rajta az évszám: 1960. Érdemes megfigyelni, hogy a mindössze 18 évig szolgált a híd, mert a vasútgyilkos Csanádi miniszter elvtárs idején születhetett a döntés, hogy a kapuvári kisvasutat is szét kell verni, fel kell számolni, amit végre is hajtottak 1978 év végével.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:39.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lejjebb már írtam Osli elágazás földrajzi koordinátáit. Elszomorító, elkeserítő és egyben felháborító látvány is az egykori elágazás mai állapota. A fénykép az előző képpel azonos irányban, kb. azonos helyről is készült. Ami ma ott van, az gaz, dzsungel és pusztulás. Egy egykori áteresz betoneleme fellelhető kidöntve az egykori, ma már romokban heverő Kendergyár felőli oldalon, de ezt nem fényképeztem le.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:34.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kisvasút nyomvonalát ha végig akarjuk járni Öntésmajor - Osli felé, azt Kistölgyfamajornál kell elkezdeni, pontosan ennél a földrajzi koordinátánál : 47.645297, 17.017822. A felszámolt kisvasútból Osli elágazásig nem sok mindent lehet látni. Legfeljebb csak arra figyelhetünk fel, hogy a ma mezőgazdasági dűlőútként használt úton a sok a kavics és kőzúzalék. Osli elágazás egykori kinézete a www.kisvasut.hu honlap egyik képe alapján ilyen volt az 1960-as években.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:28.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miklósmajornál, ahol az út délre fordul, található e sínmaradvány. Az utat egyébként a felszámolt kisvasút helyére építették.
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:26.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kapuvári Gazdasági Vasút az ország egyik legnagyobb, ha nema legnagyobb pályahálózattal rendelkező kisvasútja volt az 1978. XII. 31-ével történt megszüntetésééig. Tőzeggyárat K-i irányban elhagyva találkozhatunk ezzel a vashíddal, ami a kisvasút hídja volt. Emellett kicsit visszább volt egy másik önálló, ma is létező betonhídja is. E kép forrása : http://www.panoramio.com/photo/2342042
 
Kapuvár    András, 2009.08.31 00:14.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy hozta a sors, hogy bejárhattam az egykori kisvasút nyomvonalát a közelmúltban és sok egykori nyomot találtam róla. Kezdjük a sétát Tőzeggyártól nyugatra. Ha a pomogyi (Pamhagen) határállomástól elindulunk a Kapuvárra vezető úton, két helyen találhatjuk meg az úttestet a keresztező egykori kisvasutat. Ezek közül ez az egyik.
 
Répcelak    András, 2009.08.31 00:07.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez pedig a felszámolt, szétvert híd maradványa a Répcén, a Metszés csatorna kiágazásánál.
 
Répcelak    András, 2009.08.31 00:05.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ütközőbak és a vágány vége után nem sokkal egy híd. Ma közúti járművek használják néha.
 
Répcelak    András, 2009.08.31 00:03.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Répceszemere felé vezető egykori vasútvonal mai vége. Kihúzóvágányként használják, a sínek állapotából ítélve gyakran.
 
Nick-Rábahíd    András, 2009.08.30 23:22.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt Rába-híd helye megközelíthető-e gépkocsival a műgáttól ? Ez a hídtól felfele van kb. 1 km-re.
 
Fertőszentmiklós alsó    András, 2009.08.30 23:19.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületet elbontották, talán építkezni akar a telekre a tulajdonos. Egyedül már csak a vasúti szabvány betonkerítés emlékeztet, hogy itt valamikor vasútállomás volt. Az állomás helye: Fertőszentmiklós Petőfi Sándor utca - Fenyő utca sarok. A vágánytengelyre épült zöld épület pedig egy étterem.
 
Pilis    Gerulata, 2009.08.30 19:56.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Venezia Simplon-Orient-Expressz 20 perces tartózkodása az állomáson.
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:52.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomás jegypénztára
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:34.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként az egész 47-es vonalat a 80-as években villamosítani akarták volna . mivel a kibányászott szén nagy részét a Dunaújvárosi (Sztálinvárosi) vasműbe szállították a 43-as(Mezőfalva-Rétszilas) vonalon keresztül (persze a 43-as vonalat is villamosítani akarták volna) De mivel a bányák elavultá váltak és közel volt a bezárás ideje ezért a fejlesztéseket lefújták és az van ami ma is látható
 
Mecsekjánosi    petike10024, 2009.08.30 11:27.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás eredeti célja az volt hogy a tehervonatokat átirányítsák Komló-Teher állomásra
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:25.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az ??alagút?? oldalnétről
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:23.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár az is érdekes hogy közvelenül szemben egy alagutat láttam ami ??talán?? az egykori (Pécs-)Hird-Komló kisvasút vonala lehetett

a vonalról annyit tudok a 60-as években működött aránylag rövid ideig és a Kossuth bányával volt összekötve
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:11.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ez nemtudom mi lehet kombinált vágányra tippelek ugyanis Komlónak egykor villamosított keskeny nyomvonalú (kis)bámyavasútja volt kb 2000-ben zárták be azóta eltelt lassan 10 éve a vágányokat felszedték és már csak kis apróságok emlékeztetnek ezekre
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:05.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a pálya vége nincs folytatás
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:03.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomás épület utcafelöli része közvetlenül a buszpályaudvarral szemben
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:00.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
csendélet
 
Előző Első    ... [ 570 ] [ 571 ] [ 572 ] [ 573 ] [ 574 ] [ 575 ] [ 576 ] [ 577 ] [ 578 ] ...   Utolsó Következő