Kapuvár
András, 2009.08.31 00:14.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy hozta a sors, hogy bejárhattam az egykori kisvasút nyomvonalát a közelmúltban és sok egykori nyomot találtam róla. Kezdjük a sétát Tőzeggyártól nyugatra. Ha a pomogyi (Pamhagen) határállomástól elindulunk a Kapuvárra vezető úton, két helyen találhatjuk meg az úttestet a keresztező egykori kisvasutat. Ezek közül ez az egyik.
|
|
|
Répcelak
András, 2009.08.31 00:07.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig a felszámolt, szétvert híd maradványa a Répcén, a Metszés csatorna kiágazásánál.
|
|
|
Répcelak
András, 2009.08.31 00:05.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ütközőbak és a vágány vége után nem sokkal egy híd. Ma közúti járművek használják néha.
|
|
|
Répcelak
András, 2009.08.31 00:03.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Répceszemere felé vezető egykori vasútvonal mai vége. Kihúzóvágányként használják, a sínek állapotából ítélve gyakran.
|
|
|
Nick-Rábahíd
András, 2009.08.30 23:22.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt Rába-híd helye megközelíthető-e gépkocsival a műgáttól ? Ez a hídtól felfele van kb. 1 km-re.
|
|
Fertőszentmiklós alsó
András, 2009.08.30 23:19.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet elbontották, talán építkezni akar a telekre a tulajdonos. Egyedül már csak a vasúti szabvány betonkerítés emlékeztet, hogy itt valamikor vasútállomás volt. Az állomás helye: Fertőszentmiklós Petőfi Sándor utca - Fenyő utca sarok. A vágánytengelyre épült zöld épület pedig egy étterem.
|
|
Pilis
Gerulata, 2009.08.30 19:56.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Venezia Simplon-Orient-Expressz 20 perces tartózkodása az állomáson.
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:52.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az állomás jegypénztára
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:34.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyébként az egész 47-es vonalat a 80-as években villamosítani akarták volna . mivel a kibányászott szén nagy részét a Dunaújvárosi (Sztálinvárosi) vasműbe szállították a 43-as(Mezőfalva-Rétszilas) vonalon keresztül (persze a 43-as vonalat is villamosítani akarták volna) De mivel a bányák elavultá váltak és közel volt a bezárás ideje ezért a fejlesztéseket lefújták és az van ami ma is látható
|
|
Mecsekjánosi
petike10024, 2009.08.30 11:27.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás eredeti célja az volt hogy a tehervonatokat átirányítsák Komló-Teher állomásra
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:25.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az ??alagút?? oldalnétről
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:23.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár az is érdekes hogy közvelenül szemben egy alagutat láttam ami ??talán?? az egykori (Pécs-)Hird-Komló kisvasút vonala lehetett
a vonalról annyit tudok a 60-as években működött aránylag rövid ideig és a Kossuth bányával volt összekötve
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:11.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ez nemtudom mi lehet kombinált vágányra tippelek ugyanis Komlónak egykor villamosított keskeny nyomvonalú (kis)bámyavasútja volt kb 2000-ben zárták be azóta eltelt lassan 10 éve a vágányokat felszedték és már csak kis apróságok emlékeztetnek ezekre
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:05.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a pálya vége nincs folytatás
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:03.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az állomás épület utcafelöli része közvetlenül a buszpályaudvarral szemben
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 11:00.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
csendélet
|
|
|
Komló
petike10024, 2009.08.30 10:55.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
éppen tekerik fel a sorompót :) ez már igazi ritkaság :)
|
|
|
Mór
Central, 2009.08.30 10:54.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az épület viszonylag megmaradt eredeti állapotában.Déli Vasúti II.osztályú típusterv alapján épült,akárcsak Nagycenk, Püspökmolnári,Kápolnásnyék,vagy a régi Martonvásár állomás felvételi épülete.
|
|
Kisbér
Central, 2009.08.30 10:44.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kár,hogy ezt az épületet is ennyire átalakították.A régi képen látható,hogy egy módosított Déli Vasúti III.osztályú típusépület volt.Azért az átalakítás ellenére is még felfedezhetőek az épületen a Déli Vasút jellegzetességei.
|
|
Mélykút
Endre, 2009.08.29 22:26.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az az "U" betű eredetileg "Ü" lehetett.
Tűzveszély jelző.
|
|
Rőtfalva
András, 2009.08.29 21:06.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos elég rozoga állapotban van az őrház. Ha az osztrák állam, vagy a helyi önkormányzat meg akarja menteni az utókornak, akkor sürgősen esedékes az állagmegóvása.
|
|
Balatonszentgyörgy
Kotnyek László, 2009.08.29 20:43.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemtudom biztosan de gyermekkoromból emlékszek mintha az állomás végén Balatomberény Marcali felé lett volna egy mozdonyszin ahol a gőzmozdonyokat kezelték.Ha valaki még emlékszik erre legyenszives ebbéli emlékemben megerősiteni.
|
|
Balatonakali-Dörgicse
David, 2009.08.29 19:30.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az allomas oldalaban Balatonakali kornyekenek jelzett turistautjai (ez a tabla mostmar aszt hiszem mar nincs meg),sajnos. De Orvenyesen meg lehet ilyet talalni. Forrás: www.iwiw.hu es a 29es vasutvonal (eszaki part) c. klub kepei kozul valo.
|
|
|
Locsmánd
András, 2009.08.29 19:11.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület Sonnenschein szálló néven üzemel. Ahogy belépünk Ausztriába Zsiránál, kb. 1 km után a Bahnhofgasse nevű utcát kell keresni és a balra befordulás után szemből egyből látszik az épület.
|
|
Alsólászló
András, 2009.08.29 19:04.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület címe: Bahngasse 4. Kissé elhanyagolt az állapota, különösen osztrák viszonylatban. Könnyen meg lehet találni.
|
|
Csepreg
András, 2009.08.29 19:01.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás és az emlékmű más-más helyen van. Az emlékmű a Szombathelyről jövő út mellett, az út bal oldalán, a temető mellett, a helységnévtáblához is közel. Az állomásépület a Bartók B. u. 16 alatt (zsákutca végén) található. Az itt írtakkal ellentétben az épületre eléggé ráfér a felújítás. Vasutascsalád leszármazottja lakja.
|
|
Zirc
péter 1951, 2009.08.29 18:40.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bocsi az előbb elfelejtettem beírni,hogy a zirci vasútállomásról van szó,amikor is baloldalon még ott volt az újságos pavilon....
|
|
Zirc
péter 1951, 2009.08.29 18:21.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
van valakinek itt az internetre régi vasútállomási képe?l970 körüli.\"nosztalgia\"
|
|
Mélykút
Cshaweska, 2009.08.29 17:04.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson kiágazó iparvágányon már nem nagyon van közlekedés.A telep (ahova a vágány befut)kapujánál van egy tábla amin egy "U" jelzés van.Ez mit jelenthet?(Fehér alapon fekete betű)
|
|
Sarkadkeresztúr
LipiZ, 2009.08.28 23:23.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A héten befejeződött az állomás I. és III. vágányainak bontása és az átmenő fővg.-ban lévő kitérők folyópályává alakítása. Tehát mostantól ténylegesen megállóhely.
|
|