Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 571 ] [ 572 ] [ 573 ] [ 574 ] [ 575 ] [ 576 ] [ 577 ] [ 578 ] [ 579 ] ...   Utolsó Következő

Kapuvár    András, 2009.08.31 00:14.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy hozta a sors, hogy bejárhattam az egykori kisvasút nyomvonalát a közelmúltban és sok egykori nyomot találtam róla. Kezdjük a sétát Tőzeggyártól nyugatra. Ha a pomogyi (Pamhagen) határállomástól elindulunk a Kapuvárra vezető úton, két helyen találhatjuk meg az úttestet a keresztező egykori kisvasutat. Ezek közül ez az egyik.
 
Répcelak    András, 2009.08.31 00:07.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez pedig a felszámolt, szétvert híd maradványa a Répcén, a Metszés csatorna kiágazásánál.
 
Répcelak    András, 2009.08.31 00:05.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ütközőbak és a vágány vége után nem sokkal egy híd. Ma közúti járművek használják néha.
 
Répcelak    András, 2009.08.31 00:03.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Répceszemere felé vezető egykori vasútvonal mai vége. Kihúzóvágányként használják, a sínek állapotából ítélve gyakran.
 
Nick-Rábahíd    András, 2009.08.30 23:22.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt Rába-híd helye megközelíthető-e gépkocsival a műgáttól ? Ez a hídtól felfele van kb. 1 km-re.
 
Fertőszentmiklós alsó    András, 2009.08.30 23:19.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületet elbontották, talán építkezni akar a telekre a tulajdonos. Egyedül már csak a vasúti szabvány betonkerítés emlékeztet, hogy itt valamikor vasútállomás volt. Az állomás helye: Fertőszentmiklós Petőfi Sándor utca - Fenyő utca sarok. A vágánytengelyre épült zöld épület pedig egy étterem.
 
Pilis    Gerulata, 2009.08.30 19:56.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Venezia Simplon-Orient-Expressz 20 perces tartózkodása az állomáson.
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:52.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomás jegypénztára
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:34.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként az egész 47-es vonalat a 80-as években villamosítani akarták volna . mivel a kibányászott szén nagy részét a Dunaújvárosi (Sztálinvárosi) vasműbe szállították a 43-as(Mezőfalva-Rétszilas) vonalon keresztül (persze a 43-as vonalat is villamosítani akarták volna) De mivel a bányák elavultá váltak és közel volt a bezárás ideje ezért a fejlesztéseket lefújták és az van ami ma is látható
 
Mecsekjánosi    petike10024, 2009.08.30 11:27.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás eredeti célja az volt hogy a tehervonatokat átirányítsák Komló-Teher állomásra
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:25.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az ??alagút?? oldalnétről
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:23.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár az is érdekes hogy közvelenül szemben egy alagutat láttam ami ??talán?? az egykori (Pécs-)Hird-Komló kisvasút vonala lehetett

a vonalról annyit tudok a 60-as években működött aránylag rövid ideig és a Kossuth bányával volt összekötve
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:11.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ez nemtudom mi lehet kombinált vágányra tippelek ugyanis Komlónak egykor villamosított keskeny nyomvonalú (kis)bámyavasútja volt kb 2000-ben zárták be azóta eltelt lassan 10 éve a vágányokat felszedték és már csak kis apróságok emlékeztetnek ezekre
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:05.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a pálya vége nincs folytatás
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:03.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomás épület utcafelöli része közvetlenül a buszpályaudvarral szemben
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 11:00.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
csendélet
 
Komló    petike10024, 2009.08.30 10:55.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
éppen tekerik fel a sorompót :) ez már igazi ritkaság :)
 
Mór    Central, 2009.08.30 10:54.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az épület viszonylag megmaradt eredeti állapotában.Déli Vasúti II.osztályú típusterv alapján épült,akárcsak Nagycenk, Püspökmolnári,Kápolnásnyék,vagy a régi Martonvásár állomás felvételi épülete.
 
Kisbér    Central, 2009.08.30 10:44.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kár,hogy ezt az épületet is ennyire átalakították.A régi képen látható,hogy egy módosított Déli Vasúti III.osztályú típusépület volt.Azért az átalakítás ellenére is még felfedezhetőek az épületen a Déli Vasút jellegzetességei.
 
Mélykút    Endre, 2009.08.29 22:26.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az az "U" betű eredetileg "Ü" lehetett.
Tűzveszély jelző.
 
Rőtfalva    András, 2009.08.29 21:06.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos elég rozoga állapotban van az őrház. Ha az osztrák állam, vagy a helyi önkormányzat meg akarja menteni az utókornak, akkor sürgősen esedékes az állagmegóvása.
 
Balatonszentgyörgy    Kotnyek László, 2009.08.29 20:43.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemtudom biztosan de gyermekkoromból emlékszek mintha az állomás végén Balatomberény Marcali felé lett volna egy mozdonyszin ahol a gőzmozdonyokat kezelték.Ha valaki még emlékszik erre legyenszives ebbéli emlékemben megerősiteni.
 
Balatonakali-Dörgicse    David, 2009.08.29 19:30.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az allomas oldalaban Balatonakali kornyekenek jelzett turistautjai (ez a tabla mostmar aszt hiszem mar nincs meg),sajnos. De Orvenyesen meg lehet ilyet talalni. Forrás: www.iwiw.hu es a 29es vasutvonal (eszaki part) c. klub kepei kozul valo.
 
Locsmánd    András, 2009.08.29 19:11.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület Sonnenschein szálló néven üzemel. Ahogy belépünk Ausztriába Zsiránál, kb. 1 km után a Bahnhofgasse nevű utcát kell keresni és a balra befordulás után szemből egyből látszik az épület.
 
Alsólászló    András, 2009.08.29 19:04.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület címe: Bahngasse 4. Kissé elhanyagolt az állapota, különösen osztrák viszonylatban. Könnyen meg lehet találni.
 
Csepreg    András, 2009.08.29 19:01.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás és az emlékmű más-más helyen van. Az emlékmű a Szombathelyről jövő út mellett, az út bal oldalán, a temető mellett, a helységnévtáblához is közel. Az állomásépület a Bartók B. u. 16 alatt (zsákutca végén) található. Az itt írtakkal ellentétben az épületre eléggé ráfér a felújítás. Vasutascsalád leszármazottja lakja.
 
Zirc    péter 1951, 2009.08.29 18:40.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
bocsi az előbb elfelejtettem beírni,hogy a zirci vasútállomásról van szó,amikor is baloldalon még ott volt az újságos pavilon....
 
Zirc    péter 1951, 2009.08.29 18:21.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
van valakinek itt az internetre régi vasútállomási képe?l970 körüli.\"nosztalgia\"
 
Mélykút    Cshaweska, 2009.08.29 17:04.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson kiágazó iparvágányon már nem nagyon van közlekedés.A telep (ahova a vágány befut)kapujánál van egy tábla amin egy "U" jelzés van.Ez mit jelenthet?(Fehér alapon fekete betű)
 
Sarkadkeresztúr    LipiZ, 2009.08.28 23:23.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A héten befejeződött az állomás I. és III. vágányainak bontása és az átmenő fővg.-ban lévő kitérők folyópályává alakítása. Tehát mostantól ténylegesen megállóhely.
 
Előző Első    ... [ 571 ] [ 572 ] [ 573 ] [ 574 ] [ 575 ] [ 576 ] [ 577 ] [ 578 ] [ 579 ] ...   Utolsó Következő