Pörböly felső
nyomkeresõ, 2009.08.21 12:23.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az én nagymamám tántija lakott valaha az épületben és az ő férje volt a szolgálat tevő.
|
|
Mór-Sporttelep
pocs, 2009.08.21 12:23.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
mór sporttelep mh.
|
|
|
Mátramindszent
bakosphoto, 2009.08.21 11:25.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://trains.hu/action/09_recsk/index.html
Részletes infók
|
|
Pusztaecseg
markusl, 2009.08.20 23:31.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csobay László fotoja, 2004 tavaszán.
Forrás: Panoramio
A talpfák láthatóan nagyon jó állapotban voltak. Vesd össze Vidovenyetz Zsolt fotóival, azok 2007-ben, a bontás elött készültek!
|
|
|
Pusztaecseg
Márkus László, 2009.08.20 23:26.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez is Vidovenyetz Zsolt fotója, a hid néhány (talán csa nekem?) érdekes részletét kinagyitottam.
|
|
|
Pusztaecseg
Márkus László, 2009.08.20 23:23.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vidovenyetz Zsolt fotója, Körösök Völgye Turistaegyesület.
Érdemes megnézni a honlapjukat is, a túraleírások között remek fényképek vannak a régi vasútvonal nyomvonaláról is... kedvet kaptok kicsit sétálni!
|
|
|
Kisszénás
atis, 2009.08.20 18:53.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már itt is van a bélistázás, Te tudsz erről valamit?
|
|
Csajta
oli_b, 2009.08.20 18:29.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Osztrák név: Schachendorf
Horvát név: Čajta
|
|
Csanádpalota
cshaweska, 2009.08.20 17:07.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csodás ez az épület!Maradjon még sokáig ilyen gyönyörű!!!
|
|
Lengyeltóti
cshaweska, 2009.08.20 16:32.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sokáig az állomás nevében szerepelt Buzsák név.
|
|
Kisszénás
Endre, 2009.08.20 14:08.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nincs teherforgalom.
A kondorosi vonal bezárása után vélhetően a szolgálat is megszűnik majd.
|
|
Csikéria
Endre, 2009.08.20 13:54.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Trianon után Csikéria - Szabadka átmenetben a vasúti forgalom megszünt. Az országhatárhoz vezető pályát a JDZ elbontotta.
A Délvidék visszacsatolása (1941) után a MÁV a mintegy 6 kilométernyi szakaszt újjáépítette, a forgalmat felvette.
1944 őszén a trianoni határokat ismét lezárták, a forgalom megszünt.
Hogy ezután újra megnyitották-e, azt nem tudom, de a negyvenes évek végén Jugoszláviával megromlott a viszony, a pályát Szabadka felől a JDZ, Csikéria felől a MÁV felszedte.
|
|
Kisszénás
Joci, 2009.08.20 12:28.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi itt a teherforgalom? Gondoltam a semmi közepén nem kell teher... Eddig azt hittem, hogy ha bezàrjàk a kondorosi vonalat, akkor nem lesz szolgàlat, de ha van teherforgalom, nem tudom. Mit tudtok/ gondoltok? Köszi!
|
|
Kismicske
Szili, 2009.08.20 11:59.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme egy kép a Kismicske megállóhelyről.Elég volt megtalálni ezt a helyet,mivel 4-es útról is elég nehéz megközelíteni,csak útalan utak vezetnek oda.Újfehértó és Téglás között félúton.De tény hogy a felsővezeték tartó oszlopok jóval kintebb helyezkednek el még mindig mint egy átlagos nyílt pályán.Sőt még a vágányokat elválasztó kerités betontuskói is még megtalálhatók.
|
|
|
Dinnyés
hj1984, 2009.08.20 11:59.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jegykiadás 2009 május 26-án megszűnt.
|
|
Rátót
Lennon15, 2009.08.20 11:47.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Central!
Az épület belsejéről(váróterem) nincs képed?
|
|
Pécsújhegy
Zoli, 2009.08.20 01:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 90-es közepén a Panelem gyár túloldalán volt egy fatelep, oda volt egy leágazó még láttam is rajta fával rakott vagonokat. A panelgyárnál leágazója viszont a 64-es vonalról volt! Még most is megvannak a váltók ott. A Pécsbányra tartó vonalról azért nem lehetett leágazó, mert nagy volt ott a szintkülönbség. Jártam ott mikor még működött a vonal és szinte biztos, hogy nem volt arra leágazó onnan.
A híd alatti őrház még megvan, csak türelmi zónaként üzemel.
A Szénmosót gőzerővel bontják. A környékén lévő összes vasútvonalat teljesen felszedték, nincs belőle semmi.
|
|
Veszprém
Bontóka, 2009.08.20 00:56.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halihó. Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy az állomásról még több képet lássak? :-) Nagyon megköszönném.
|
|
Mőcsény
oli_b, 2009.08.19 22:18.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
alagútfotó
|
|
|
Mőcsény
oli_b, 2009.08.19 22:16.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdéses "megszűnt nyomvonal" (?) alatt ilyen alagút vezet át
|
|
|
Mórágy
oli_b, 2009.08.19 22:14.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kismórágyon nem volt soha semmi megálló?
Találtam egy gyanús épületet, ami olyan mint egy régi, pusztulófélben levő megállóépület.
A helye: itt van ni: http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.237656&lon=18.639787&zoom=128&arrow=1
És így néz ki, mint a csatolt fotón.
|
|
|
Mőcsény
oli_b, 2009.08.19 22:01.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közelben nyaraltam, megnéztem az alagutat, is meg a közelben levő Zsibrik nevű zsákfalut.
A közelben láttam valamit.
Jelenleg ugye itt
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.255000&lon=18.582774&zoom=128&arrow=1
kanyarodik a vasút a mőcsényi alagút után.
Csakhogy Zsibrik meglátogatása közben ezen a helyen
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.241927&lon=18.580183&zoom=128&arrow=1
felfedeztünk egy magas töltésen menő poros utat, ami úgy tűnt, mintha valami egykori nyomvonal lenne. Akkora töltés, hogy még alagút is vezet alatta egy helyen.
Lehetséges, hogy régen itt ment a vasút? Miért kerülte meg a tavat?
Érinteni akarta Zsibriket? Vagy mert így ment párhuzamosan a szintvonalakkal?
|
|
Sióvölgy
siofok35, 2009.08.19 20:58.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1984-ben már megvolt. Viszont pénztár nem volt soha.
|
|
Kaposszentjakab
siofok35, 2009.08.19 20:51.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2001-ben volt itt egy MÁV-szabványos üveg esőbeálló. 2005-re eltűnt.
|
|
Somogyaszaló
siofok35, 2009.08.19 20:45.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2001-ben már nem állt a régi épület. Úgy tudom, hogy a régi épület nem a mai megálló helyén állt, hanem attól kicsit Siófok felé. Volt itt gőzmozdonyoknak "vízdaru".
|
|
Somodor
siofok35, 2009.08.19 20:42.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1962 és 1984 közt létesült valamikor. Most épp új esőbeállót építenek, téglából. Nagy forgalma van ennek a kis megállónak.
|
|
Felsőmocsolád
siofok35, 2009.08.19 20:41.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eltűnt az állomásnév-tábla.
|
|
Bábonymegyer
siofok35, 2009.08.19 20:37.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos már rozsdás a rakodóvágány és farönk-hegyek sincsenek... :-(
|
|
Som-Nagyberény
siofok35, 2009.08.19 20:33.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1990-ben még korlátozott jegykiadás (KM) működött itt. 1994-ben már nem volt pénztár.
|
|
Siójut
siofok35, 2009.08.19 20:26.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Legutóbb a padokat is lefestették... jó látni, hogy gondozzák. 1962-ben még volt jegykiadás, 1984-ben már nem. Hajdan kétvágányos megálló-rakodóhely volt. A felvételi épülettől Kaposvár felé áll egy őrház is, melyben egy nyugdíjas vasutas lakik. Van még egy hajdani pft-raktár épület és egy wc. A wc mögött 2001-ben még állt a sertésól.
|
|