Hídvégardó
Káposztás György, 2009.06.23 13:25.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MÁV nyugdíjasként elmondhatom, hogy 1972 - 79 között Miskolc-Gömöri létszámában mint vonali tartalékos szolgáltam a Sajóecseg - Hídvégardó vonalon, akkor ott nappalos szolgálat volt, hiszen napi 4-5 kocsi feladása volt az Erdészetnek. M62 tolt menetben ment Tornanádaskáról vitte az üres kocsikat és húzva hozta a rakott kocsit. A szlovákok magyar területen keresztül szolgálták ki a bányájukat.Engedélykérés Torna és Tornanádaska között volt. Személyvonatokat 424-es továbbította 6 bahv kocsit "Ingamenetben" 6 kocsiból állt és mindig zsufolt volt. Abban az időben az idegenforgalom és a turisztika szempontjából is közkedvelt volt ez a vonal. Jó lenne, ha az akkori forgalmat a mai vasút újra érezné és nem felesleges valamiként kezelnék. Akkor kohászati alapanyagként a Bódvaszilasi kőbánya szálítása volt jelentős, Szalonna a Mészművek, Bituminkeverő telep ősszel a mezőgazdasági temékek, cukorrépa stb forgalom jelentős volt. Csak ennyit a vonalról. Akkoriban szó volt a határnyitásról, de ez azóta álom maradt.
|
|
Tiszatenyő
Kispala, 2009.06.23 08:53.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a falu nyugati szélén található. A felvételi épület felét a biztosító berendezés részei teszik ki. Van forgalmi szolgálat, de itt a forgalmisták már nem mennek ki meneszteni. Pénztár működik, hagyományos jegykiadással és korlátozott nyitvatartással.
|
|
Dombóvár
Mv_UD, 2009.06.22 23:10.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 424-es már csak nagyon komoly munkával lehetne újra gurulóképessé tenni. A müködéshez pedig szinte lehtetlen sajnos. A fűtőházban pedig azért van ott a nohab, mert akkor volt 100(nemtudom pontosan hány) éves a körfűtőház, ami Magyarországon az első körfűzőház és a parádéra érkezett a 4-es nohab a 109 109-es ileltve a 204-es gőzős (a 204-es ha jólláto még látszik is a képen) a Kádárvonat társaságában a vasuti parádéra.
|
|
Francsika
Gyarmati Szabolcs, 2009.06.22 21:29.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Francsika neve helyesen:Fancsika
|
|
Budaörs
Joxy, 2009.06.22 14:44.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A cementes kocsik már nincsenek itt, de a válság miatt itt is vissza eset a teher forgalom ebben az évben.
|
|
Kiscsákó
tomeee, 2009.06.22 13:54.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
naponta 2 vonat még megáll kiscsákón
|
|
Eger-Tihamér
FONYTON, 2009.06.22 12:41.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eger második legforgalmasabb vasuti keresztezödése a tihaméri. Anno, amikor még kézi hajtányos sorompók voltak, nem unatkozhatott az akkori bakter.
Megközelitése, ahogy Maklár-Andornaktálya felöl jössz be Egerbe, eléred az elsö vasuti keresztezödést, na az Tihamér.
A magas peron gondolom, még a mai napig megvan, sokáig a szeméylvonatok Tihaméáron is +álltak.
Továbbá Tihamérnak abban lehetett még nagy szerepe, hogy a téglagyárat Tihamérról közelebb volt kiszolgálni, mint a rendezöböl. Arról nem is beszélve, hogy sok személyvonati fordulót megkönyitett a bakternek, ha 1-2 vonatot rendezön át hozott be, vagy vitt ki, hisz nem kellett 'átforditani' a fél állomás váltóit. Igy legalább a rendezö elágazásig olyan volt, mintha 2vágányu pálya lenne Eger... :DDDD
|
|
Pusztakettős
Varga Milán, 2009.06.22 11:18.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez egy nagyon tuti megállóhely és tetszenek a mozdonyok főleg a Mazsola.
|
|
Kelenföld-Ipartelepek
raps, 2009.06.22 11:08.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Információ:
http://villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/andor/index.html
|
|
Tatárvár
P. Levente, 2009.06.22 10:56.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahhoz képest, hogy ez a megálló egyben Buzsák állomása is, a közeli faluból kocsival csak kerülővel lehet megkozelíteni, mert az állomás és a falu közt lévő útra sorompót tettek (halastó töltésére) arra való hivatkozással hogy magánterület... Érdekes szitu. Jelenleg elsősorban a Baráti hegyi roma közösség használja, más nem meri.
|
|
Márfa
cshaweska, 2009.06.22 09:47.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ide vezet műút?Vagy csak a nyomvonalon keresztül lehet idejutni?
|
|
Terehegy
cshaweska, 2009.06.22 09:46.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Terehegy közúton megközelíthető?
Autóval az egykori megálló elérhető?
|
|
Budapest-Ferencváros Gubacsi r
FONYTON, 2009.06.22 02:19.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Szivem szakad, könnyem fakad eme állomás láttán/hallatzán. 7 éves vasutas munkásságom utolsó állomása volt Gubacs. Amikor a vasuthoz kerültem 90-ben, szinte 'szerelmes' voltam a vasutba. Amikor 97-ben otthagytam, gyülölettel mentem el. Azért a szivem csücskében +marad mindig a Vasut, és Gubacs.
Ennyi bevezetö után folytassuk a lényeggel. Kezdjük ott, hogy Gubacs tulajdonképp nem is állomás, hanem Fradi egyik rendezöpályaudvara. Utas, és személyforgalom elöl elzárt területnek számit. Viszont teherforgalom szempontjából a vasut szive, a vasut középpontja.. Az a bizonyos felvételi épület tartalmaz egy öltözöt, egy melegedöt, meg egy fönöki irodát, illetve eü helységet.
A forgalmi -toronyban- van egy szolgálattevö, egy tolatásvezetö, egy kocsirendezö. A torony alsó részében van az indulós bakter, a hid alatt van egy vezetö váltókezelö, meg egy váltókezelö, a torony melletti kis helységben is van egy vezetö váltókezelö, illetve a gurtitó felöli oldalon van egy guritásvezetö, egy váltóókezelö, illetve a guritó örhelyen van egy aggató. továbbá van 1-2 lazitó, akik a szerelvényt készitik elö aggatásra, illetve, amikor én ott voltam, még a RIC-töl is járt oda egy takaritó. Hát nagyjából ennyi a létszám. Illetve a guritó 2 oldalához tartzni szokott 1-1 gép, általában egy v42-es szöcske/hifi, illetve egy m62-es Szergej. Továbbá az állomási tartalék egy M44-es BOBO. Szóval van azért létszám, meg élet Gubacsoon....
|
|
Nemesgörzsöny
sgyuri, 2009.06.21 20:13.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemesgörzsöny állomás 2009. június 21-én.
|
|
|
Sopron
Söveg Ildikó, 2009.06.21 19:16.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vasútbarátok!
A honlap (amit mostanában sokat használok munkám során, ezért köszönettel tartozom a szerkesztőknek) adta lehetőséggel élve, ezúton szeretném az olvasók segítségét kérni.
A Nyugat-magyarországi Egyetem Vadgazdálkodási Intézetének munkatársaival közösen megkezdtük Magyarország vasúti vad- és haszonállat elütéseinek feldolgozását.
A hatalmas számú, száraz adatokból (ezek persze nagyon fontosak) bőven áll rendelkezésre, melyből lassan már körvonalazódik a legveszélyeztetettebb vonalszakaszok listája, de nagyon hasznos lehet egy-egy történet, fénykép is a kutatók számára.
Ezért kérek mindenkit, hogy ha ideje engedi írja meg tapasztalatait, és az esetleges fotóknak is hasznát venném.
Köszönettel:
Söveg Ildikó
környezetbiztonsági főelőadó
GYSEV Zrt.
isoveg@gysev.hu
|
|
Pápa
Petrás Bence, 2009.06.21 17:39.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felhívás Pápán.
2009. 06. 21.
|
|
|
Ihász
Petrás Bence, 2009.06.21 17:24.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Különvonat Ihász megállóhelynél.
2009. 06. 21.
|
|
|
Emmamajor
Petrás Bence, 2009.06.21 17:22.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GySEV 5147 511-9-es az egykori Emmamajor megállónál.
2009. 06. 21.
|
|
|
Egyed-Rábacsanak
Petrás Bence, 2009.06.21 17:21.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Különvonat az állomáson.
2009. 06. 21.
|
|
|
Csorna
Petrás Bence, 2009.06.21 17:16.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pápa-Csorna különvonat Csornán.
2009. 06. 21.
|
|
|
Szany-Rábaszentandrás
Petrás Bence, 2009.06.21 17:14.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pápa-Csorna különvonat az állomáson.
2009. 06. 21.
|
|
|
Rábahíd
Petrás Bence, 2009.06.21 17:09.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pápa-Csorna különvonat egy Ikarus 66-os társaságában a megállónál.
2009. 06. 21.
|
|
|
Rábapordány
Petrás Bence, 2009.06.21 17:05.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Különvonat Rábapordány állomáson.
2009. 06. 21.
|
|
|
Egyed-Rábacsanak
Petrás Bence, 2009.06.21 17:03.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyed-Rábacsanak
2009. 06. 21.
|
|
|
Marcaltő
Petrás Bence, 2009.06.21 17:02.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Marcaltő mh.
2009. 06. 21.
|
|
|
Marcaltő
Petrás Bence, 2009.06.21 17:00.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GySEV 5147 511-9-es Marcaltő megállónál.
2009. 06. 21.
|
|
|
Nemesgörzsöny
Petrás Bence, 2009.06.21 16:58.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Különvonat Nemesgörzsönyön.
2009. 06. 21.
|
|
|
Pápa
Petrás Bence, 2009.06.21 16:55.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pápa-Csorna különvonat Pápán.
2009. 06. 21.
|
|
|
Gamásza
ndavid, 2009.06.21 14:45.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gamásza szelvényszáma 1060.
|
|
Siófok-Tisztviselőtelep
ndavid, 2009.06.21 14:44.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Tisztviselőtelep szelvényszáma 1121.
|
|