Karcag-Vásártér
MDmot_3026, 2009.06.25 19:37.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első vágányt lezáró sorompó
|
|
|
Karcag-Vásártér
MDmot_3026, 2009.06.25 19:36.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mrh. kezdőpont felőli "váltókörzete"
|
|
|
Karcag-Ipartelep
MDmot_3026, 2009.06.25 19:31.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közeli iparvágány kiágazása
|
|
|
Karcag-Ipartelep
MDmot_3026, 2009.06.25 19:30.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peronon Karcag felé nézve
|
|
|
Karcag-Ipartelep
MDmot_3026, 2009.06.25 19:30.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Karcag-Ipartelep mh.
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2009.06.25 19:29.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt lehetett az épület
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2009.06.25 19:28.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berekfürdő felé nézve
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2009.06.25 19:26.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cserhát mrh. feltátelezett helye
|
|
|
Porpác
András, 2009.06.25 12:42.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdés még csak az, ha Szombathely felől érkezik helyes vágányon az IC, az lassítás nélkül át tud-e menni a Csorna felé menő vágányra. Ott ugyanis korábban csak mezei, 40 km/h-ra alkalmas váltó volt. Kicserélték-e azt a váltót ?
|
|
Gárdony
kempelen, 2009.06.25 11:15.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma kaptam az infót, hogy csonkaként megmarad a régi I. vágány, így átmenőként a II-IV funkcionál majd.
Elnézést a megtévesztésért!
|
|
Porpác
Mazsi, 2009.06.24 23:21.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért Porpác a neve annak ellenére hogy közelebb van Bögöthöz, mert amikor épült, Porpác rengeteg pénzt fizetett azért hogy az ő nevét vegye fel, meg Porpáci birtokokon fekszik az állomás. A váltó nem 80 as hanem 120-as, tehát lassítás nélkül haladhat Celldömölk felől Szombathelyre a vonat, ha nem helytelenben megy.
|
|
Pilisvörösvár
atis, 2009.06.24 20:33.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Yanoo!KÖszönöm!
|
|
Pilisvörösvár
yanoo, 2009.06.24 18:19.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annak a lógatmánynak a neve:- aktív zárjelző.A vonat teljes beérkezését érzékeli, egy mágnesjelet küldenek egy Ún. "t" idomról , ami az első váltó előtt van beépítve a sínek közé, és ez a zárjelző visszasugározza ezt a jelet.Ha ez megtörténik, akkor lehet visszajelentést adni.Hogy miért tünt el? Állítólag nincs pénz, nincs gazdája a problémának.Mutogat mindenki mindenkire ( forgalom-biz.ber., -stb).természetesen, mivel nincs aktívzárjelző, ez balesetveszélyt jelent, folytatólagosan, mivel nem a vonat oldja fel az álomásközt, hanem, a forgalmista.
|
|
Áporka
Nagyajtai Sándor, 2009.06.24 17:08.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1976 ota járom ezt a vonalat,és igyen határozottan tudom,hogy Bp-ről indulva a jobb oldalon volt.
|
|
Lajosháza
matteo, 2009.06.24 16:08.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én személy szerint nem tom honnan maradt ott az a sínszál.Honnan?
|
|
Répcesarud
András, 2009.06.24 15:36.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Felsőlászló - Répcevis - Sárvár vasútvonal egykori osztrák részén kellett, hogy legyen még két további állomás, vagy megállóhely : az egyik Frankenau, a másik Strebersdorf. Van-e ezekről valami információ, esetleg egy korabeli menetrend ?
|
|
Inárcsi szőllőtelep
raps, 2009.06.24 15:15.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztos hogy Pest felől jobb oldalon???? Nekem nagyon úgy tűnt hogy, bal az a jobb........
|
|
Püspökladány
RoadRunner77, 2009.06.23 23:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A magányos 2277-es Szili várakozik egy borús reggelen a harmadik vágányon. A háttérben a fűtőház látható. (2009.05.24.)
|
|
|
Szakály-Hőgyész
tata, 2009.06.23 20:13.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A WC "pottyantós" ,az egész xIx.századi hangulatú.Nem Andrási u-i színvonalú!!!!
|
|
Maglódi Nyaraló
Zeuge, 2009.06.23 19:09.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ott punnyadtunk a padokon, meg a lépcsőknél, közben még egy manga pár oldalát is megpróbáltuk eljátszani, de...
|
|
Hídvégardó
Káposztás György, 2009.06.23 13:25.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MÁV nyugdíjasként elmondhatom, hogy 1972 - 79 között Miskolc-Gömöri létszámában mint vonali tartalékos szolgáltam a Sajóecseg - Hídvégardó vonalon, akkor ott nappalos szolgálat volt, hiszen napi 4-5 kocsi feladása volt az Erdészetnek. M62 tolt menetben ment Tornanádaskáról vitte az üres kocsikat és húzva hozta a rakott kocsit. A szlovákok magyar területen keresztül szolgálták ki a bányájukat.Engedélykérés Torna és Tornanádaska között volt. Személyvonatokat 424-es továbbította 6 bahv kocsit "Ingamenetben" 6 kocsiból állt és mindig zsufolt volt. Abban az időben az idegenforgalom és a turisztika szempontjából is közkedvelt volt ez a vonal. Jó lenne, ha az akkori forgalmat a mai vasút újra érezné és nem felesleges valamiként kezelnék. Akkor kohászati alapanyagként a Bódvaszilasi kőbánya szálítása volt jelentős, Szalonna a Mészművek, Bituminkeverő telep ősszel a mezőgazdasági temékek, cukorrépa stb forgalom jelentős volt. Csak ennyit a vonalról. Akkoriban szó volt a határnyitásról, de ez azóta álom maradt.
|
|
Tiszatenyő
Kispala, 2009.06.23 08:53.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a falu nyugati szélén található. A felvételi épület felét a biztosító berendezés részei teszik ki. Van forgalmi szolgálat, de itt a forgalmisták már nem mennek ki meneszteni. Pénztár működik, hagyományos jegykiadással és korlátozott nyitvatartással.
|
|
Dombóvár
Mv_UD, 2009.06.22 23:10.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 424-es már csak nagyon komoly munkával lehetne újra gurulóképessé tenni. A müködéshez pedig szinte lehtetlen sajnos. A fűtőházban pedig azért van ott a nohab, mert akkor volt 100(nemtudom pontosan hány) éves a körfűtőház, ami Magyarországon az első körfűzőház és a parádéra érkezett a 4-es nohab a 109 109-es ileltve a 204-es gőzős (a 204-es ha jólláto még látszik is a képen) a Kádárvonat társaságában a vasuti parádéra.
|
|
Francsika
Gyarmati Szabolcs, 2009.06.22 21:29.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Francsika neve helyesen:Fancsika
|
|
Budaörs
Joxy, 2009.06.22 14:44.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A cementes kocsik már nincsenek itt, de a válság miatt itt is vissza eset a teher forgalom ebben az évben.
|
|
Kiscsákó
tomeee, 2009.06.22 13:54.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
naponta 2 vonat még megáll kiscsákón
|
|
Eger-Tihamér
FONYTON, 2009.06.22 12:41.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eger második legforgalmasabb vasuti keresztezödése a tihaméri. Anno, amikor még kézi hajtányos sorompók voltak, nem unatkozhatott az akkori bakter.
Megközelitése, ahogy Maklár-Andornaktálya felöl jössz be Egerbe, eléred az elsö vasuti keresztezödést, na az Tihamér.
A magas peron gondolom, még a mai napig megvan, sokáig a szeméylvonatok Tihaméáron is +álltak.
Továbbá Tihamérnak abban lehetett még nagy szerepe, hogy a téglagyárat Tihamérról közelebb volt kiszolgálni, mint a rendezöböl. Arról nem is beszélve, hogy sok személyvonati fordulót megkönyitett a bakternek, ha 1-2 vonatot rendezön át hozott be, vagy vitt ki, hisz nem kellett 'átforditani' a fél állomás váltóit. Igy legalább a rendezö elágazásig olyan volt, mintha 2vágányu pálya lenne Eger... :DDDD
|
|
Pusztakettős
Varga Milán, 2009.06.22 11:18.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez egy nagyon tuti megállóhely és tetszenek a mozdonyok főleg a Mazsola.
|
|
Kelenföld-Ipartelepek
raps, 2009.06.22 11:08.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Információ:
http://villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/andor/index.html
|
|
Tatárvár
P. Levente, 2009.06.22 10:56.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahhoz képest, hogy ez a megálló egyben Buzsák állomása is, a közeli faluból kocsival csak kerülővel lehet megkozelíteni, mert az állomás és a falu közt lévő útra sorompót tettek (halastó töltésére) arra való hivatkozással hogy magánterület... Érdekes szitu. Jelenleg elsősorban a Baráti hegyi roma közösség használja, más nem meri.
|
|