Székesfehérvár
kempelen, 2009.06.26 21:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai nosztalgia menetről bő egy órája készült...
|
|
|
Pécs
Mv_UD, 2009.06.26 19:33.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen fészek van a Pécsi állomás tetején? tudja valaki?:)
|
|
Kisdobsza
Cshaweska, 2009.06.26 16:15.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mellékhelységet kb 2001-ben bonthatták el.Egyébként olyan volt mint a nagypeterdi.csak szürke.
|
|
Víriusztelep
Endre, 2009.06.26 16:03.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1913.05.01.-én nyílt meg a 44-es őrháznál, 1959.05.31.-étől Balatonszepezd felső néven szerepel, 1961.05.28.-án szűnik meg.
(Forrás: Fazekas Miklós: Az Észak-Balatoni Vasút Története)
|
|
Szabadkígyós
Adani, 2009.06.26 11:50.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én meg úgy tudom ,h lesz az a tábla idejétmúlt sok más pontatlanság is van rajta pl. ,h Csugar megszűnik, nem szűnt meg, megállóhely lett.
Lesz majd kérdés, h mikor, de tervbe van véve, még cikkek is megjelentek a Békés Megyei Hírlapban, h Szabadkígyósnál pl. attól félnek ,h kettévágja a megyét ha két vágány lesz és sűrűbben járnak a vonatok, mert a sorompó sokáig lesz zárva tartva. Kétegyházán felüljárót is terveznek a vasúthoz, de a kettévágás dolgo is erős, meg lehet nézni egy felújított pályán mennyi egy átlagos lezárás ideje pl. Kétpón vagy Pusztapón vagy azon a szakaszon. Max. 1 perc vagy 1:30, ugye emelt sebességű pályán nem lehet tekerős sorompó, vagyis mindenhol vonat által működtetett fény és félsorompók lesznek, azt meg nem tartják sokáig zárva. Szabadkígyóson most teljes van, azt sokszor elég hamar leengedi a bakter.
|
|
Szabadkígyós
Kispala, 2009.06.26 10:12.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mostani menetrend szerint csak 3 vonat áll meg itt.
Én úgy tudom, hogy Békéscsaba és Lökösháza között nem lesz 2.vágány.(forrás:Murony állomás várótermének hirdetőtáblája)
Ti mit tudtok erről?
|
|
Karcag-Vásártér
MDmot_3026, 2009.06.25 19:41.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egész rendezett kis állomás
|
|
|
Karcag-Vásártér
MDmot_3026, 2009.06.25 19:38.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület a vasút felől
|
|
|
Karcag-Vásártér
MDmot_3026, 2009.06.25 19:37.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület. Jelenleg lakják.
|
|
|
Karcag-Vásártér
MDmot_3026, 2009.06.25 19:37.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első vágányt lezáró sorompó
|
|
|
Karcag-Vásártér
MDmot_3026, 2009.06.25 19:36.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mrh. kezdőpont felőli "váltókörzete"
|
|
|
Karcag-Ipartelep
MDmot_3026, 2009.06.25 19:31.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közeli iparvágány kiágazása
|
|
|
Karcag-Ipartelep
MDmot_3026, 2009.06.25 19:30.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peronon Karcag felé nézve
|
|
|
Karcag-Ipartelep
MDmot_3026, 2009.06.25 19:30.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Karcag-Ipartelep mh.
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2009.06.25 19:29.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt lehetett az épület
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2009.06.25 19:28.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berekfürdő felé nézve
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2009.06.25 19:26.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cserhát mrh. feltátelezett helye
|
|
|
Porpác
András, 2009.06.25 12:42.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdés még csak az, ha Szombathely felől érkezik helyes vágányon az IC, az lassítás nélkül át tud-e menni a Csorna felé menő vágányra. Ott ugyanis korábban csak mezei, 40 km/h-ra alkalmas váltó volt. Kicserélték-e azt a váltót ?
|
|
Gárdony
kempelen, 2009.06.25 11:15.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma kaptam az infót, hogy csonkaként megmarad a régi I. vágány, így átmenőként a II-IV funkcionál majd.
Elnézést a megtévesztésért!
|
|
Porpác
Mazsi, 2009.06.24 23:21.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért Porpác a neve annak ellenére hogy közelebb van Bögöthöz, mert amikor épült, Porpác rengeteg pénzt fizetett azért hogy az ő nevét vegye fel, meg Porpáci birtokokon fekszik az állomás. A váltó nem 80 as hanem 120-as, tehát lassítás nélkül haladhat Celldömölk felől Szombathelyre a vonat, ha nem helytelenben megy.
|
|
Pilisvörösvár
atis, 2009.06.24 20:33.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Yanoo!KÖszönöm!
|
|
Pilisvörösvár
yanoo, 2009.06.24 18:19.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annak a lógatmánynak a neve:- aktív zárjelző.A vonat teljes beérkezését érzékeli, egy mágnesjelet küldenek egy Ún. "t" idomról , ami az első váltó előtt van beépítve a sínek közé, és ez a zárjelző visszasugározza ezt a jelet.Ha ez megtörténik, akkor lehet visszajelentést adni.Hogy miért tünt el? Állítólag nincs pénz, nincs gazdája a problémának.Mutogat mindenki mindenkire ( forgalom-biz.ber., -stb).természetesen, mivel nincs aktívzárjelző, ez balesetveszélyt jelent, folytatólagosan, mivel nem a vonat oldja fel az álomásközt, hanem, a forgalmista.
|
|
Áporka
Nagyajtai Sándor, 2009.06.24 17:08.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1976 ota járom ezt a vonalat,és igyen határozottan tudom,hogy Bp-ről indulva a jobb oldalon volt.
|
|
Lajosháza
matteo, 2009.06.24 16:08.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én személy szerint nem tom honnan maradt ott az a sínszál.Honnan?
|
|
Répcesarud
András, 2009.06.24 15:36.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Felsőlászló - Répcevis - Sárvár vasútvonal egykori osztrák részén kellett, hogy legyen még két további állomás, vagy megállóhely : az egyik Frankenau, a másik Strebersdorf. Van-e ezekről valami információ, esetleg egy korabeli menetrend ?
|
|
Inárcsi szőllőtelep
raps, 2009.06.24 15:15.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztos hogy Pest felől jobb oldalon???? Nekem nagyon úgy tűnt hogy, bal az a jobb........
|
|
Püspökladány
RoadRunner77, 2009.06.23 23:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A magányos 2277-es Szili várakozik egy borús reggelen a harmadik vágányon. A háttérben a fűtőház látható. (2009.05.24.)
|
|
|
Szakály-Hőgyész
tata, 2009.06.23 20:13.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A WC "pottyantós" ,az egész xIx.századi hangulatú.Nem Andrási u-i színvonalú!!!!
|
|
Maglódi Nyaraló
Zeuge, 2009.06.23 19:09.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ott punnyadtunk a padokon, meg a lépcsőknél, közben még egy manga pár oldalát is megpróbáltuk eljátszani, de...
|
|
Hídvégardó
Káposztás György, 2009.06.23 13:25.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MÁV nyugdíjasként elmondhatom, hogy 1972 - 79 között Miskolc-Gömöri létszámában mint vonali tartalékos szolgáltam a Sajóecseg - Hídvégardó vonalon, akkor ott nappalos szolgálat volt, hiszen napi 4-5 kocsi feladása volt az Erdészetnek. M62 tolt menetben ment Tornanádaskáról vitte az üres kocsikat és húzva hozta a rakott kocsit. A szlovákok magyar területen keresztül szolgálták ki a bányájukat.Engedélykérés Torna és Tornanádaska között volt. Személyvonatokat 424-es továbbította 6 bahv kocsit "Ingamenetben" 6 kocsiból állt és mindig zsufolt volt. Abban az időben az idegenforgalom és a turisztika szempontjából is közkedvelt volt ez a vonal. Jó lenne, ha az akkori forgalmat a mai vasút újra érezné és nem felesleges valamiként kezelnék. Akkor kohászati alapanyagként a Bódvaszilasi kőbánya szálítása volt jelentős, Szalonna a Mészművek, Bituminkeverő telep ősszel a mezőgazdasági temékek, cukorrépa stb forgalom jelentős volt. Csak ennyit a vonalról. Akkoriban szó volt a határnyitásról, de ez azóta álom maradt.
|
|