Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 595 ] [ 596 ] [ 597 ] [ 598 ] [ 599 ] [ 600 ] [ 601 ] [ 602 ] [ 603 ] ...   Utolsó Következő

Székesfehérvár    kempelen, 2009.06.26 21:02.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai nosztalgia menetről bő egy órája készült...
 
Pécs    Mv_UD, 2009.06.26 19:33.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Milyen fészek van a Pécsi állomás tetején? tudja valaki?:)
 
Kisdobsza    Cshaweska, 2009.06.26 16:15.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mellékhelységet kb 2001-ben bonthatták el.Egyébként olyan volt mint a nagypeterdi.csak szürke.
 
Víriusztelep    Endre, 2009.06.26 16:03.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1913.05.01.-én nyílt meg a 44-es őrháznál, 1959.05.31.-étől Balatonszepezd felső néven szerepel, 1961.05.28.-án szűnik meg.
(Forrás: Fazekas Miklós: Az Észak-Balatoni Vasút Története)
 
Szabadkígyós    Adani, 2009.06.26 11:50.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én meg úgy tudom ,h lesz az a tábla idejétmúlt sok más pontatlanság is van rajta pl. ,h Csugar megszűnik, nem szűnt meg, megállóhely lett.

Lesz majd kérdés, h mikor, de tervbe van véve, még cikkek is megjelentek a Békés Megyei Hírlapban, h Szabadkígyósnál pl. attól félnek ,h kettévágja a megyét ha két vágány lesz és sűrűbben járnak a vonatok, mert a sorompó sokáig lesz zárva tartva. Kétegyházán felüljárót is terveznek a vasúthoz, de a kettévágás dolgo is erős, meg lehet nézni egy felújított pályán mennyi egy átlagos lezárás ideje pl. Kétpón vagy Pusztapón vagy azon a szakaszon. Max. 1 perc vagy 1:30, ugye emelt sebességű pályán nem lehet tekerős sorompó, vagyis mindenhol vonat által működtetett fény és félsorompók lesznek, azt meg nem tartják sokáig zárva. Szabadkígyóson most teljes van, azt sokszor elég hamar leengedi a bakter.
 
Szabadkígyós    Kispala, 2009.06.26 10:12.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mostani menetrend szerint csak 3 vonat áll meg itt.
Én úgy tudom, hogy Békéscsaba és Lökösháza között nem lesz 2.vágány.(forrás:Murony állomás várótermének hirdetőtáblája)
Ti mit tudtok erről?
 
Karcag-Vásártér    MDmot_3026, 2009.06.25 19:41.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egész rendezett kis állomás
 
Karcag-Vásártér    MDmot_3026, 2009.06.25 19:38.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület a vasút felől
 
Karcag-Vásártér    MDmot_3026, 2009.06.25 19:37.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület. Jelenleg lakják.
 
Karcag-Vásártér    MDmot_3026, 2009.06.25 19:37.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első vágányt lezáró sorompó
 
Karcag-Vásártér    MDmot_3026, 2009.06.25 19:36.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mrh. kezdőpont felőli "váltókörzete"
 
Karcag-Ipartelep    MDmot_3026, 2009.06.25 19:31.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A közeli iparvágány kiágazása
 
Karcag-Ipartelep    MDmot_3026, 2009.06.25 19:30.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peronon Karcag felé nézve
 
Karcag-Ipartelep    MDmot_3026, 2009.06.25 19:30.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Karcag-Ipartelep mh.
 
Cserhát    MDmot_3026, 2009.06.25 19:29.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt lehetett az épület
 
Cserhát    MDmot_3026, 2009.06.25 19:28.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Berekfürdő felé nézve
 
Cserhát    MDmot_3026, 2009.06.25 19:26.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Cserhát mrh. feltátelezett helye
 
Porpác    András, 2009.06.25 12:42.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kérdés még csak az, ha Szombathely felől érkezik helyes vágányon az IC, az lassítás nélkül át tud-e menni a Csorna felé menő vágányra. Ott ugyanis korábban csak mezei, 40 km/h-ra alkalmas váltó volt. Kicserélték-e azt a váltót ?
 
Gárdony    kempelen, 2009.06.25 11:15.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma kaptam az infót, hogy csonkaként megmarad a régi I. vágány, így átmenőként a II-IV funkcionál majd.

Elnézést a megtévesztésért!
 
Porpác    Mazsi, 2009.06.24 23:21.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azért Porpác a neve annak ellenére hogy közelebb van Bögöthöz, mert amikor épült, Porpác rengeteg pénzt fizetett azért hogy az ő nevét vegye fel, meg Porpáci birtokokon fekszik az állomás. A váltó nem 80 as hanem 120-as, tehát lassítás nélkül haladhat Celldömölk felől Szombathelyre a vonat, ha nem helytelenben megy.
 
Pilisvörösvár    atis, 2009.06.24 20:33.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Yanoo!KÖszönöm!
 
Pilisvörösvár    yanoo, 2009.06.24 18:19.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Annak a lógatmánynak a neve:- aktív zárjelző.A vonat teljes beérkezését érzékeli, egy mágnesjelet küldenek egy Ún. "t" idomról , ami az első váltó előtt van beépítve a sínek közé, és ez a zárjelző visszasugározza ezt a jelet.Ha ez megtörténik, akkor lehet visszajelentést adni.Hogy miért tünt el? Állítólag nincs pénz, nincs gazdája a problémának.Mutogat mindenki mindenkire ( forgalom-biz.ber., -stb).természetesen, mivel nincs aktívzárjelző, ez balesetveszélyt jelent, folytatólagosan, mivel nem a vonat oldja fel az álomásközt, hanem, a forgalmista.
 
Áporka    Nagyajtai Sándor, 2009.06.24 17:08.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1976 ota járom ezt a vonalat,és igyen határozottan tudom,hogy Bp-ről indulva a jobb oldalon volt.
 
Lajosháza    matteo, 2009.06.24 16:08.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én személy szerint nem tom honnan maradt ott az a sínszál.Honnan?
 
Répcesarud    András, 2009.06.24 15:36.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Felsőlászló - Répcevis - Sárvár vasútvonal egykori osztrák részén kellett, hogy legyen még két további állomás, vagy megállóhely : az egyik Frankenau, a másik Strebersdorf. Van-e ezekről valami információ, esetleg egy korabeli menetrend ?
 
Inárcsi szőllőtelep    raps, 2009.06.24 15:15.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Biztos hogy Pest felől jobb oldalon???? Nekem nagyon úgy tűnt hogy, bal az a jobb........
 
Püspökladány    RoadRunner77, 2009.06.23 23:31.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A magányos 2277-es Szili várakozik egy borús reggelen a harmadik vágányon. A háttérben a fűtőház látható. (2009.05.24.)
 
Szakály-Hőgyész    tata, 2009.06.23 20:13.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A WC "pottyantós" ,az egész xIx.századi hangulatú.Nem Andrási u-i színvonalú!!!!
 
Maglódi Nyaraló    Zeuge, 2009.06.23 19:09.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ott punnyadtunk a padokon, meg a lépcsőknél, közben még egy manga pár oldalát is megpróbáltuk eljátszani, de...
 
Hídvégardó    Káposztás György, 2009.06.23 13:25.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása

MÁV nyugdíjasként elmondhatom, hogy 1972 - 79 között Miskolc-Gömöri létszámában mint vonali tartalékos szolgáltam a Sajóecseg - Hídvégardó vonalon, akkor ott nappalos szolgálat volt, hiszen napi 4-5 kocsi feladása volt az Erdészetnek. M62 tolt menetben ment Tornanádaskáról vitte az üres kocsikat és húzva hozta a rakott kocsit. A szlovákok magyar területen keresztül szolgálták ki a bányájukat.Engedélykérés Torna és Tornanádaska között volt. Személyvonatokat 424-es továbbította 6 bahv kocsit "Ingamenetben" 6 kocsiból állt és mindig zsufolt volt. Abban az időben az idegenforgalom és a turisztika szempontjából is közkedvelt volt ez a vonal. Jó lenne, ha az akkori forgalmat a mai vasút újra érezné és nem felesleges valamiként kezelnék. Akkor kohászati alapanyagként a Bódvaszilasi kőbánya szálítása volt jelentős, Szalonna a Mészművek, Bituminkeverő telep ősszel a mezőgazdasági temékek, cukorrépa stb forgalom jelentős volt. Csak ennyit a vonalról. Akkoriban szó volt a határnyitásról, de ez azóta álom maradt.
 
Előző Első    ... [ 595 ] [ 596 ] [ 597 ] [ 598 ] [ 599 ] [ 600 ] [ 601 ] [ 602 ] [ 603 ] ...   Utolsó Következő