Csajág felső
Cshaweska, 2009.07.10 19:50.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a megálló hogy található meg?
Csajág felől?
|
|
Szebény
Cshaweska, 2009.07.10 15:42.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal mentén élők a bezárás után azt a hírt kapták hogy 2001-től újra lesz vasútjuk.Nem így lett...
|
|
Pécsvárad
cshaweska, 2009.07.10 15:35.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyílt vonali kiágazás Pécs-Gyárvárosnál van valamint Pécsváradnál a régi rakodó kiágazásánál.Hosszúheténynél egy útátjárónál van egy 20-as.Ezekre emlékszem ,tavaly még (csak)ezek voltak.
|
|
Bácsalmás
cshaweska, 2009.07.10 15:30.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1967 és 1970 között (a Kiskunhalas-Bátaszék vonal korszerűsítése során) végzet felépítmény csere során jelentős pálya korrekciót hajtottak Végre Bácsalmásnál.
forrás:Vasúti Nagylexikon 1
|
|
Hercegszántó
cshaweska, 2009.07.10 15:25.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal végállomása 79,5 km-re Délebb re volt.(Szond-on)
Trianon után lett csak végállomás Hercegszántó.
|
|
Baja szállásváros
Cshaweska, 2009.07.10 15:15.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Baja-Bezdán-Zobor-Apatin-Szondi HÉV.
Engedélyezéséről az 1912.évi XVI.tc. alapján a Közlekedési Minisztérium 19981/1912. sz. rendelettel kiadott engedélyokmány rendelkezik. Az engedélyesek: Gfrerer, Schoch és Grossmann építkezési vállalkozó cég engedélyt kap és kötelezettséget vállal arra, hogy a MÁV Baja állomásából kiindulva a Baja-szállásváros megállóhelyig a Baja-Zombor-Újvidék HÉV vonalának együttes használatával folytatólag Bátmonostor, Nagybaracska, Csátalja, Dávod, Hercegszántó, Béreg, Küllőd, Bezdán és Monostorszeg községek érintésével a MÁV Zombor állomásáig, innen Bácskertes, Apatin és Szilágyi községek érintésével a MÁV Szond állomásáig, valamint Apatin állomásból kiágazólag a Duna partig vezető HÉV vasutat megépíti és engedélye tartalma alatt üzletben tartja. Építési és üzletbeszerzési tőkeként 9 598 800 koronát határoztak meg. Ebből forgalmi eszközök beszerzésére 501 000 koronát, rendes tartalékalap képzésére 40 000 koronát, külön tartalékalapra 35 000 koronát rendeltek elkülöníteni. Az állami hozzájárulás postaáltalány fejében 6.2%, költségvetési adomány címen pedig 10%. A 108,7 km-es vonalhálózat 1912-ben készült el. Üzletkezelését a MÁV látta el. A Trianoni szerződés értelmében a vonal 79,5 km-es szakaszát (Hercegszántó-Szond) Jugoszláviához csatolták. A Baja-Hercegszántó-Országhatár vonalat 1931. október. 1-én államosították. Forrás:Vasúti Nagylexikon 1. kötet.
|
|
Vaskút
cshaweska, 2009.07.10 14:53.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Vonal üzembehelyezési és építési tőkéjét 1 312 000 koronában állapították meg.Ebből forgalmi eszközök beszerzésére 106 00 korona,
tartalékalap képzésre 16 000 korona elkülönítését rendelték.A vasút üzemeltetését a MÁV látta el.1931.október.1-jén államosították.
forrás:Vasúti Lexikon 1
|
|
Bácsalmási tanyák
Cshaweska, 2009.07.10 14:48.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1967 és 1970 között végzet felépítmény csere során jelentős pálya korrekciót hajtottak Végre Bácsalmásnál.
forrás:Vasúti Nagylexikon 1
|
|
Katonatelep
martin254, 2009.07.10 11:19.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt csak 2 vonat áll meg azok is hajnalban. Milyen ez a menetrend?
kérdem én.
|
|
Szada alsó
Oldalborda, 2009.07.09 21:57.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szada alsó megállóhely egy helyi ember szerint (akit a kocsmában kaptam el) ezen a sarkon helyezkedett el. A vonal felszámolása után a telket eladták, elbontottak mindent.
Egyébként a vonalon ez az egyetlen megálló, aminek épülete (ha volt) nem maradt fenn.
|
|
|
Szada
Oldalborda, 2009.07.09 21:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szada állomás, 2009. július 07.
A korábbi képhez változás a szomszéd telek beépítettsége.
Érdemes megnézni ezt a jól izmolt kutyát... ű
Az épület mellett sárgabarackfa található, amiről nem nagyon szedik a gyümölcsöt... én segítettem a problémán.
Az épületben két lakás van. Ez oldal felől egy magányos ember élhet, benézve oldalt az ablakon. A másik oldali lakásban feltehetően egy fiatalabb család, egy nagy fekete rotweiler őrzi a birtokot. És csengőt nem találtam...
|
|
|
Felsőöreghegy
Oldalborda, 2009.07.09 21:50.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. július 07.
A korábbi képhez képest az utcát aszfaltozták. A gyógyszertár bejárata a másik oldalon található.
|
|
|
Alsóöreghegy
Oldalborda, 2009.07.09 21:48.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alsóöreghegy egykori megállóhely (feltételezett) épülete Gödöllőn. A korábbi képhez képest eltűnt a buszmegálló. A kép 2009. július 7-én készült.
|
|
|
Pécsvárad
Tshuhash, 2009.07.08 20:38.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma ráértem egy kicsit és kimentem BZ-vel Pécsváradig és vissza. A pálya siralmas, teletűzdelve 20-as és 30-as lassújelekkel, a néhány nyíltvonali váltónál pedig szerintem 10-re is le kellett lassítani. A 23 km-t 56 perc alatt teszi meg a vonat, ez pedig nem 40-es pályasebességet feltételez.
|
|
|
Pécsvárad
Cshaweska, 2009.07.08 19:25.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha 40-nel járkál a Buzuenyka,akkor nincs is akkora nagy baj.Mert eredetileg is 40km/h-ra építették a vonalat.Az viszont eléggé gáz hogy nincs normális menetrend.Mindenfelé ütemes menetrend készül.Csak a 64-est hagyják ki...
Nagy a valóló színüsége hogy jövőre már csak különvonattal lehet Pécsváradra eljutni vasúton.
|
|
Palotabozsok
cshaweska, 2009.07.08 19:13.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 90-es években a pálya állapotának romlásával Pécs és Bátaszék között a menetidő elvesztette versenyképességét az autóbusszal szemben. A gyorsvonatok Bátaszékig minden állomáson és megállóhelyen megálltak, így ez a 68 km-es távolság közel 3 órás menetidőt vett igénybe. De még ennek ellenére se lehettet azt mondani, hogy a vonatok kihasználatlanul közlekedtek volna. Az MD motorvonatokon alig lehetett ülőhelyet találni és a Bz motorkocsik is két mellékkel közlekedtek. Vasútbarát szemmel kicsit elfogultan, de érzésim szerint magas igazságtartalommal a Pécsi Területi Igazgatóság meggondolatlansága és szakmai rövidlátása adta az utolsó döfést a vonalnak. 1998-as menetrendváltáskor a felújítás és állagmegóvás helyett, Pécsvárad és Palotabozsok között autóbuszos pótlást vezettek be. Az állami vasúttársaság megegyezett a Pannon Volánnal és a felújításra fordítható pénzt inkább kifizeti a buszos üzemeltetésre, minthogy rendbe tegye a vonalat. A két átszállás a maradék utast is elriasztotta az utazástól és így 2003-ban már a Pécsi Igazgatóság is nyugodtan kimondhatta, hogy napi 1 utas/vonat forgalomért felesleges fenntartani a vonalat.
forrás:http://www.freeweb.hu/szvk/modell/64.html
|
|
Palotabozsok
cshaweska, 2009.07.08 19:08.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.viztorony.hu/h/baranya/palotabozsok.html
Nagyon jó képek!Uherkovich Péter képei
|
|
Mártély
Kispala, 2009.07.08 16:11.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos már nincs jegykiadás egy ideje. :-(
|
|
Orosházi tanyák
titok, 2009.07.08 14:43.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hová lehetne szólni, hogy rendbe tegyék a várotermet, ahol szemét, galambpiszok van és ajtó ablak leszedve, Műemléképületnek lett nyilvánítva, szégyen ahogy kinéz és nem tartják rendbe. Így megy tönkre az ország is. sajnos senkit sem érdekel, hogy a vidékiek milyen körülmények között a megszüntetett kisállomások, amik most megállók lettek csak az onnan utazni vágyok milyen körülmények között várják a vonatot. A padot is ellopták, WC sincs, víz sincs, csak a koszos épület és váróterem ami a vasút szégyene.
|
|
Kisnémedi
Oldalborda, 2009.07.08 12:57.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pár éve találtam az egyik padhoz lerakva két szatyor videókazettát... közel s távol sehol senki nem volt, így elvittem onnan, hogy na majd megnézem őket. Azóta is folyamatosan... tavaly továbbpasszoltam őket egy hajléktalannak, hátha tud belőle pénzt csinálni.
Rudnaykert nincs innen messze, onnan át lehet sétálni néhány perc alatt (már ha van értelme).
|
|
Kisnémedi
Lucien, 2009.07.08 12:49.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhányszor már átutaztam ezen az állomáson, de igazán csak most tűnt föl, hogy az ország egyik legszebb fekvésű megállóhelye. Szépen belátni innen a környéket, s ami nekem oly'fontos, a (nem is oly')távolban hegyek is fölbukkannak:)
|
|
Knézits Károly út
Oldalborda, 2009.07.08 11:33.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha minden igaz, ehhez az épülethez hozzáépítettek még egy darabot, és valami Tapéta - téka vagy valami hasonló nevű bolt üzemel itt.
Nem vagyok biztos benne, de tegnap elsétáltam mellette, és más hasonló épülettel nem találkoztam az egykori megálló közelében...
|
|
Veresegyház
Oldalborda, 2009.07.08 11:30.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja-e valaki, hogy ha kereszt van az állomáson, miért nem a harmadik vágányra állítják be az egyik érkező vonatot?
Soha nem tűnt még fel, de tegnap rájöttem, hogy a harmadik vágány mindig üres...
|
|
Budafok-Háros
András, 2009.07.07 21:47.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a régi ócska állomási fényjelzős mechanika bizt. berenedezést nem tervezik lecserélni ? Van-e erről valami tervezet a közeljövőben 30a-s vonali felújítások során ?
|
|
Budapest-Déli pu.
Gerulata, 2009.07.07 20:29.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Déli-Kelenföld között azért van baljáratú közlekedés, mert a bal vágány mellett helyezkedik el a tárolói vágánycsoport és mivel a kihúzó vágány rövid (Bobóval csak két kocsi fér el a csonkába) Csöpivel már két kocsival is "vonalra" kell húzni, ill. kettőnél többel is mindkét tartalékkal. Ekkor a bal vágányon kell kihúzni Kelenföld felé, mert az
F2 sz. utasítás írása alapján csak az induló vonatok helyes vágányát szabad felhasználni tolatásra, eközben a jobb vágányon közlekedhetnek a vonatok.
|
|
Budapest-Déli pu.
jannisz, 2009.07.07 15:16.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a déli és kelenföld között miért a bal vágányon mennek a vonatok?
|
|
Rudics
kopi, 2009.07.07 11:11.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
én az állomással szembe lakok
|
|
Bácsbokod-Bácsborsód
dingó, 2009.07.07 08:58.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen nem is mondtam hogy Jánoshalmán nincs.Itt kereszteznek 2 óránként az ún délkör vonatok.Csakhogy az idei menetrendben van iskolai napokon 5 pár Baja-Félegyháza viszonylatú személy melyek rendszerint kereszteznek Bokodon és Mélykúton.
|
|
Alagimajor
Oldalborda, 2009.07.06 22:12.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem baj, engem érdekelne...
Szeretnék egy újságot vagy egy könyvet összehozni állomásokkal, megszüntetett vonalakkal - ezzel kapcsolatban lehet bekopognék a Mávhoz, hogy némi pénzért néhány megállót lefestenék, hogy a kiadványban jól nézzen ki...
Alagot én is láttam ma vonatból... és ez a megálló sajnos mindig ilyen katasztrófális.
|
|
Alagimajor
lassújel, 2009.07.06 21:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma ki is ugrottam a helyszínre. Hatalmas a gaz, nagy a szemét, ami főleg az esőbeálló cserepei voltak. Pár éve rendbe volt téve a tető, de már újra meg van kezdve. A kút is tele van graffitis tag-ekkel. Nem lesz kismiska rendbe tenni, nagy kihívás.
|
|