Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 590 ] [ 591 ] [ 592 ] [ 593 ] [ 594 ] [ 595 ] [ 596 ] [ 597 ] [ 598 ] ...   Utolsó Következő

Óbuda-Gázgyár    Ambrus, 2009.07.12 17:46.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom, akkor a felvételi épület mindkét oldalán sínek húzódtak. Az épület jó állapotban van, lakják, de a sínekből semmi sem maradt (csak néhány zúzottkő). Most házakat szeretnének építeni az egykori pályaudvar helyére.
 
Börgönd    Ptolmees, 2009.07.12 14:21.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy tipikus vasúti csap Börgöndön.Emlékszem a régi szép időkben a legtöbb állomáson ilyesmi vízvevő helyek voltak (szerencsére sokfelé még most is )
 
Börgönd    Ptolmees, 2009.07.12 13:51.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
AZ UDJ-011 Börgönd állomáson.
 
Seregélyes    Ptolmees, 2009.07.12 13:28.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az említett rámpa képe.Még egész jó állapotban van, csak tele van gazzal.
 
Miskolc-Tiszai    atis, 2009.07.11 19:38.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép tiszta és modern a resti is és a büfé is,és kulturált és megfizethető is!
 
Fábiánsebestyén    Adani, 2009.07.11 18:21.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Időközben megszűnt az állomás elbontották a váltókat és a jelzőket, megállóhelyként üzemel tovább.
 
Seregélyes    Porki, 2009.07.11 16:59.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nem rendelkezem fotóval, de ha feltenném ide, valószínűleg mindenkinek könnyek futnának a szemébe.
Az épület a helyi vagány fiatalság áldozata lett, valamint a magukat kortárs művészeknek tituláló "elit" sem kíméli. A fenti képen jól látszik, hogy a régi forgalmi iroda ablaka be van deszkázva. Ajtók már nincsenek, bár a darabjai fellelhetők a megállóhely területén. A váróteremmel nem volt semmi baj, a vandáloktól akarták óvni, sikertelenül.
Padok nincsenek, és már a környezetet sem gondozzák. Rengeteg üvegszilánk, és alumínium italosdoboz darab veszélyezteti a vonatra várók gyerekeit.
Siralmas!
De most valami elkezdődött, és reméljük, hogy a pályafelújítás mellett erre is odafigyelnek. Bár a vandálok már biztosan alig várják a tönkretehető újdonságokat....
 
Dabronc    kiss-pr, 2009.07.11 11:22.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ott a régi nyomvonal látható, de a képek készítése óta nem jártam arra, úgyhogy kíváncsi is vagyok mennyire előrehaladott már a villamosítás
 
Ferenctanya    ikarus266, 2009.07.10 21:13.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kicsit elhaladva....
 
Ferenctanya    ikarus266, 2009.07.10 21:12.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyíregyháza felé tart vonatból sikerült lefotózni.
 
Csajág felső    Cshaweska, 2009.07.10 19:50.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megálló hogy található meg?
Csajág felől?
 
Szebény    Cshaweska, 2009.07.10 15:42.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal mentén élők a bezárás után azt a hírt kapták hogy 2001-től újra lesz vasútjuk.Nem így lett...
 
Pécsvárad    cshaweska, 2009.07.10 15:35.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyílt vonali kiágazás Pécs-Gyárvárosnál van valamint Pécsváradnál a régi rakodó kiágazásánál.Hosszúheténynél egy útátjárónál van egy 20-as.Ezekre emlékszem ,tavaly még (csak)ezek voltak.
 
Bácsalmás    cshaweska, 2009.07.10 15:30.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1967 és 1970 között (a Kiskunhalas-Bátaszék vonal korszerűsítése során) végzet felépítmény csere során jelentős pálya korrekciót hajtottak Végre Bácsalmásnál.
forrás:Vasúti Nagylexikon 1


 
Hercegszántó    cshaweska, 2009.07.10 15:25.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal végállomása 79,5 km-re Délebb re volt.(Szond-on)
Trianon után lett csak végállomás Hercegszántó.
 
Baja szállásváros    Cshaweska, 2009.07.10 15:15.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Baja-Bezdán-Zobor-Apatin-Szondi HÉV.
Engedélyezéséről az 1912.évi XVI.tc. alapján a Közlekedési Minisztérium 19981/1912. sz. rendelettel kiadott engedélyokmány rendelkezik. Az engedélyesek: Gfrerer, Schoch és Grossmann építkezési vállalkozó cég engedélyt kap és kötelezettséget vállal arra, hogy a MÁV Baja állomásából kiindulva a Baja-szállásváros megállóhelyig a Baja-Zombor-Újvidék HÉV vonalának együttes használatával folytatólag Bátmonostor, Nagybaracska, Csátalja, Dávod, Hercegszántó, Béreg, Küllőd, Bezdán és Monostorszeg községek érintésével a MÁV Zombor állomásáig, innen Bácskertes, Apatin és Szilágyi községek érintésével a MÁV Szond állomásáig, valamint Apatin állomásból kiágazólag a Duna partig vezető HÉV vasutat megépíti és engedélye tartalma alatt üzletben tartja. Építési és üzletbeszerzési tőkeként 9 598 800 koronát határoztak meg. Ebből forgalmi eszközök beszerzésére 501 000 koronát, rendes tartalékalap képzésére 40 000 koronát, külön tartalékalapra 35 000 koronát rendeltek elkülöníteni. Az állami hozzájárulás postaáltalány fejében 6.2%, költségvetési adomány címen pedig 10%. A 108,7 km-es vonalhálózat 1912-ben készült el. Üzletkezelését a MÁV látta el. A Trianoni szerződés értelmében a vonal 79,5 km-es szakaszát (Hercegszántó-Szond) Jugoszláviához csatolták. A Baja-Hercegszántó-Országhatár vonalat 1931. október. 1-én államosították. Forrás:Vasúti Nagylexikon 1. kötet.
 
Vaskút    cshaweska, 2009.07.10 14:53.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Vonal üzembehelyezési és építési tőkéjét 1 312 000 koronában állapították meg.Ebből forgalmi eszközök beszerzésére 106 00 korona,
tartalékalap képzésre 16 000 korona elkülönítését rendelték.A vasút üzemeltetését a MÁV látta el.1931.október.1-jén államosították.
forrás:Vasúti Lexikon 1
 
Bácsalmási tanyák    Cshaweska, 2009.07.10 14:48.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1967 és 1970 között végzet felépítmény csere során jelentős pálya korrekciót hajtottak Végre Bácsalmásnál.
forrás:Vasúti Nagylexikon 1
 
Katonatelep    martin254, 2009.07.10 11:19.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt csak 2 vonat áll meg azok is hajnalban. Milyen ez a menetrend?
kérdem én.
 
Szada alsó    Oldalborda, 2009.07.09 21:57.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szada alsó megállóhely egy helyi ember szerint (akit a kocsmában kaptam el) ezen a sarkon helyezkedett el. A vonal felszámolása után a telket eladták, elbontottak mindent.
Egyébként a vonalon ez az egyetlen megálló, aminek épülete (ha volt) nem maradt fenn.
 
Szada    Oldalborda, 2009.07.09 21:54.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szada állomás, 2009. július 07.
A korábbi képhez változás a szomszéd telek beépítettsége.
Érdemes megnézni ezt a jól izmolt kutyát... ű
Az épület mellett sárgabarackfa található, amiről nem nagyon szedik a gyümölcsöt... én segítettem a problémán.
Az épületben két lakás van. Ez oldal felől egy magányos ember élhet, benézve oldalt az ablakon. A másik oldali lakásban feltehetően egy fiatalabb család, egy nagy fekete rotweiler őrzi a birtokot. És csengőt nem találtam...
 
Felsőöreghegy    Oldalborda, 2009.07.09 21:50.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. július 07.
A korábbi képhez képest az utcát aszfaltozták. A gyógyszertár bejárata a másik oldalon található.
 
Alsóöreghegy    Oldalborda, 2009.07.09 21:48.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alsóöreghegy egykori megállóhely (feltételezett) épülete Gödöllőn. A korábbi képhez képest eltűnt a buszmegálló. A kép 2009. július 7-én készült.
 
Pécsvárad    Tshuhash, 2009.07.08 20:38.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma ráértem egy kicsit és kimentem BZ-vel Pécsváradig és vissza. A pálya siralmas, teletűzdelve 20-as és 30-as lassújelekkel, a néhány nyíltvonali váltónál pedig szerintem 10-re is le kellett lassítani. A 23 km-t 56 perc alatt teszi meg a vonat, ez pedig nem 40-es pályasebességet feltételez.
 
Pécsvárad    Cshaweska, 2009.07.08 19:25.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha 40-nel járkál a Buzuenyka,akkor nincs is akkora nagy baj.Mert eredetileg is 40km/h-ra építették a vonalat.Az viszont eléggé gáz hogy nincs normális menetrend.Mindenfelé ütemes menetrend készül.Csak a 64-est hagyják ki...
Nagy a valóló színüsége hogy jövőre már csak különvonattal lehet Pécsváradra eljutni vasúton.
 
Palotabozsok    cshaweska, 2009.07.08 19:13.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 90-es években a pálya állapotának romlásával Pécs és Bátaszék között a menetidő elvesztette versenyképességét az autóbusszal szemben. A gyorsvonatok Bátaszékig minden állomáson és megállóhelyen megálltak, így ez a 68 km-es távolság közel 3 órás menetidőt vett igénybe. De még ennek ellenére se lehettet azt mondani, hogy a vonatok kihasználatlanul közlekedtek volna. Az MD motorvonatokon alig lehetett ülőhelyet találni és a Bz motorkocsik is két mellékkel közlekedtek. Vasútbarát szemmel kicsit elfogultan, de érzésim szerint magas igazságtartalommal a Pécsi Területi Igazgatóság meggondolatlansága és szakmai rövidlátása adta az utolsó döfést a vonalnak. 1998-as menetrendváltáskor a felújítás és állagmegóvás helyett, Pécsvárad és Palotabozsok között autóbuszos pótlást vezettek be. Az állami vasúttársaság megegyezett a Pannon Volánnal és a felújításra fordítható pénzt inkább kifizeti a buszos üzemeltetésre, minthogy rendbe tegye a vonalat. A két átszállás a maradék utast is elriasztotta az utazástól és így 2003-ban már a Pécsi Igazgatóság is nyugodtan kimondhatta, hogy napi 1 utas/vonat forgalomért felesleges fenntartani a vonalat.

forrás:http://www.freeweb.hu/szvk/modell/64.html
 
Palotabozsok    cshaweska, 2009.07.08 19:08.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.viztorony.hu/h/baranya/palotabozsok.html

Nagyon jó képek!Uherkovich Péter képei
 
Mártély    Kispala, 2009.07.08 16:11.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos már nincs jegykiadás egy ideje. :-(
 
Orosházi tanyák    titok, 2009.07.08 14:43.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hová lehetne szólni, hogy rendbe tegyék a várotermet, ahol szemét, galambpiszok van és ajtó ablak leszedve, Műemléképületnek lett nyilvánítva, szégyen ahogy kinéz és nem tartják rendbe. Így megy tönkre az ország is. sajnos senkit sem érdekel, hogy a vidékiek milyen körülmények között a megszüntetett kisállomások, amik most megállók lettek csak az onnan utazni vágyok milyen körülmények között várják a vonatot. A padot is ellopták, WC sincs, víz sincs, csak a koszos épület és váróterem ami a vasút szégyene.
 
Kisnémedi    Oldalborda, 2009.07.08 12:57.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pár éve találtam az egyik padhoz lerakva két szatyor videókazettát... közel s távol sehol senki nem volt, így elvittem onnan, hogy na majd megnézem őket. Azóta is folyamatosan... tavaly továbbpasszoltam őket egy hajléktalannak, hátha tud belőle pénzt csinálni.
Rudnaykert nincs innen messze, onnan át lehet sétálni néhány perc alatt (már ha van értelme).
 
Előző Első    ... [ 590 ] [ 591 ] [ 592 ] [ 593 ] [ 594 ] [ 595 ] [ 596 ] [ 597 ] [ 598 ] ...   Utolsó Következő