Vértesboglár
atis, 2009.06.16 17:43.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! És a film többi része hol játszódik?Lehet látni a filmen, hogy ott ahol a többi részt vették fel, nyilván a forgatás kedvéért 1800-as évekbeli fa sorompó van!ÉS AKKOR EZEKSZERINT EZ EGY MÁSIK ŐRHÁZ ÉPÜLET.
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2009.06.16 17:02.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
FIGYELEM, FIGYELEM!
A 49-es vonal utolsó (Lepsény - Mezőhídvég) szakasza megszüntetésének június 27-én lesz a 10. évfordulója. Ez alkalomból gyalogtúrát tartunk (természetesen június 27-én, szombaton), Mezőhídvégtől Enyingig.
Indulás: Mezőhídvég vasútállomásról június 27-én, délelőtt 11 órakor, ez bizonyos határokon belül módosulhat, ha a jelentkezők közül lenne olyan, aki esetleg nem tudja megoldani, hogy odaérjen erre az időpontra (kérem, hogy ha ilyen helyzetben lenne valaki, azt mindenképpen jelezze!)
A túra hossza 11,9 km, ezt a hazaindulási lehetőségek miatt legfeljebb 5 óra alatt teljesíteni kellene. A dús növényzet miatt zárt cipő és hosszú nadrág, valamint az esetleges kullancsok ellen Polybé tabletta vagy kullancsriasztó ajánlott (valamint a melegre való tekintettel nagy mennyiségű innivaló).
A jelentkezéseket a gbeatle@citromail.hu címre várom. Részvételi díj és hasonlók - természetesen - nincsenek, mindössze annyiban lenne jelentősége, hogy tudjam, hogy kiket kell összevárni, ne maradjon le senki, aki jönni szeretne.
|
|
Komárom
Oldalborda, 2009.06.16 16:41.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia,
ez az épület messze áll a Dunaparttól, szerintem legalább 2 km. Ugyanakkor Komárom rendes vasútállomástól hozzávetőlegesen 1.9 km távolságra, egy útátjárónál van...
Havolt valamikor Dunapart megálló Komáromban, az valószínűleg nem ez, azonban elmentem egészen a Dunáig, és más gyanús dolgot nem találtam.
A képeket nemsokára felrakom.
|
|
Lábod
cshaweska, 2009.06.16 12:05.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jól tudom hogy a képen is látható út (vasút u.)a vonal helyére épült?
|
|
Óbuda
V43_1195, 2009.06.16 11:19.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
8. és 9. vágány forgalomból kizárva. Kezdőpont felőli váltó a 7.-re kitérőbe terelve ki van szögelve.
|
|
Óbuda
V43_1195, 2009.06.16 11:17.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ambrus: a térvilágítási oszlopról.
|
|
Vértesacsa
V43_1195 (Sereg János), 2009.06.16 09:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület állaga sajnos egyre romlik...
A helyi közértben azt mondták, hogy valamiféle sportvállalkozás vette meg a vonalat (!), rendbe akarja hozatni és nosztalgiaüzemet szeretne működtetni.
|
|
|
Vértesacsa
V43_1195, 2009.06.16 09:33.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az útátjáróból Vértesacsa felé tekintve.
|
|
|
Vértesacsa
V43_1195, 2009.06.16 09:32.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az útátjáróból Vértesboglár felé tekintve.
|
|
|
Vértesacsa
V43_1195, 2009.06.16 09:30.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vágánymaradványok a vértesacsai horgásztó fölött kb. 1,5 km-rel.
|
|
|
Vértesboglár
V43_1195, 2009.06.16 09:29.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vértesboglár-Vérteacsa között egy pályarészlet.
Azért van oda öntve az a rengeteg kukorica, mert vadászterületként használják azt a részt. Szemben vadász magaslesek vannak. Előcsalogatják a vadat a kukoricával és amikor odaér akkor puff.
|
|
|
Vértesboglár
V43_1195, 2009.06.16 09:24.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vértesboglár-Vértesacsa között a nyomvonalon, szelvénykővel
|
|
|
Vértesboglár
V43_1195, 2009.06.16 09:17.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Földúttá átlényegült vasútvonal Vértesboglár mh.-től nem messze.
|
|
|
Vértesboglár
V43_1195, 2009.06.16 09:11.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületnek már csak a romjait találhatjuk meg. Az úton látszik a sok törmelék.
Az 1980-ban forgatott Indul a bakterház c. film egyik utolsó jelenete itt játszódik, amikor az épület összedől, az a vértesboglári épület volt, ugyanis az akkor került elbontásra. Így ha néhány pillanatra is, de megörökítődött az utókor számára, igaz nem a legjobb állapotban.
|
|
|
Vértesboglár
V43_1195, 2009.06.16 09:06.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt álltak meg a vonatok.
|
|
|
Vértesboglár
V43_1195 (Sereg János), 2009.06.16 09:02.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori megálló a volt állomásépülettel szembe nézve, előtérben vágánymaradványokkal.
|
|
|
Gárdony
kempelen, 2009.06.15 19:46.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi első vágányon a celldömölki TVGnh, mellette az új első és második vágány.
|
|
|
Gárdony
kempelen, 2009.06.15 19:40.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miközben készül az aluljáró az állomás Székesfehérvár felöli végében már lefektették az új első és második vágányokat. A régi első vágány megszűnik, az új első vágány elhúzással kerül az épület elé a régi első helyére. Közben a fehérvári oldalban még egy darab megvan a régi első vágányból, melyen az átépítés alatt a pft-s szerelvények tartózkodnak.
|
|
|
Gárdony
kempelen, 2009.06.15 19:34.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gárdony tegnap...
|
|
|
Olad
Józsi, 2009.06.15 12:46.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örülök, hogy megörökítettétek egykori szülőfalum állomásépületét. Esetleg meg lehetne ismételni télen, amikor nem ilyen nagy a vegetáció. Az épületre gyerekkoromból emlékszem, sőt a sínek is megvoltak még az 1960-as évek végén, aztán egyszercsak felszedték őket. Az Achim András u. torkolatával majdnem szemben volt egy vasúti km.kő (vas tetejű), 5-ös számmal, sajnos mikor pár éve legutóbb ott jártam már hiába kerestem.
|
|
Seregélyes
Barnaby, 2009.06.15 09:52.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Seregélyes 3 vágányos állomás volt Siemens-Halske rendszerű biztosítóberendezéssel, alakjelzőkkel és vonóvezetékes váltóállítással. A 80-as évek végén a külső szolgálat megszűnt, a váltókat kiszögelték (csak a 3. vágány volt használatban). Egy szolgálattevő maradt, aki az állomás Fehérvár felőli végén lévő sorompót és az alakjelzőket is kezelte. Aztán 1999-ben felszedték az 1. és a 3. vágányt és pályaelhúzással a jobb állapotban lévő 2. vágányt kötötték a nyíltvonalhoz. A teljes csapórudas sorompót lecserélték fénysorompóra. Azóta nincs szolgálat sem.
|
|
Velence
kempelen, 2009.06.15 08:04.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
.
|
|
|
Velence
kempelen, 2009.06.15 08:01.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
..
|
|
|
Velence
kempelen, 2009.06.15 07:56.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...
|
|
|
Pilisvörösvár
pista87, 2009.06.14 20:14.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szovjet berendezés - Szovjet jelzők
|
|
Velence
kempelen, 2009.06.14 19:15.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy mai kép ha már a napjai meg vannak számlálva...
|
|
|
Máriapócs
cshaweska, 2009.06.14 12:28.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az épület milyen szabvány szerint készült?A boltíves ablakok eléggé ritkák a kis állomások felvételi épületein.
|
|
Komárom-Dunapart
martin, 2009.06.14 11:42.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De állítólag volt (koppánymonostori ismerőst mondta) hogy volt egy a hídnál Komárom-Dunapart néven
|
|
Paládicspuszta
Oldalborda, 2009.06.14 00:29.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1901-es nyári menetrendben már szerepel, Paládics néven.
|
|
Csillagtanya
Oldalborda, 2009.06.14 00:27.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1901-es nyári menetrendben már szerepel.
|
|