Mátrafüred alsó
hayabusa, 2009.06.08 22:33.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rendezett a megálló,az épület ajtaja lakattal lezárva.
|
|
|
Polgárdi-Tekerespuszta
hayabusa, 2009.06.08 22:29.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eső elől beállhatunk az igen elhanyagolt épületbe.
|
|
|
Polgárdi-Tekerespuszta
hayabusa, 2009.06.08 22:27.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás tulajdonképpen a közeli /elme/gyógyintézet miatt létesült.Mindig lehet találkozni 1-2 ápolttal az állomás közelében.
|
|
|
Becske
alexejevics, 2009.06.08 20:12.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, a Kisecsetről Júliamajorhoz vezető úttól kb. 100-150 méterre, délre helyezkedett el az állomás. Túl sok minden nem látszik belőle, de a hosszú feltöltésből sejteni lehet a vágányok helyét. Az állomás keleti oldalán némi rakodómaradványokat lehet felfedezni az útról nézve.
|
|
Nógrádkövesd
raps, 2009.06.08 19:22.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgyhogy szépen el is indultam haza - a fák közé belőttem... ennyi maradt... - . Hazafelé pont Nógrádkövesd állomás mellett mentem el. Gondoltam: Ha má becskén nem, hát majd itt.... Pont akkor idult a vonat és kint volt a szolgálattevő úr. Elmeséltem neki hogy jártam becskével, meg hogy nem találtam semmi nyomot. Ő mosolygott és bevezetett a nógrádkövesdi állomás várótermébe. A váróterembe az Aszód-Balassagyarmat vonal összes állomásásnak képe lóg a falról.. Valamint egy kis vasúttörténeti kiállítás is van ott.... Úgyhogy van kép a régi becskei állomásról!!!! Igaz fekete-fehér, meg régi, de van!!!!!!!!!!!!!! Ha erre jártok érdemes benézni az állomásra. Szépen tisztán tartott a váróterme, és gyönyörű a környék. Valamint, aki tehervonatot szeretne fényképezni az is talál magának fényképalanyt.
|
|
Becske
raps, 2009.06.08 19:13.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma elindultam, hogy megkeresem az egykori becskei állomás maradványait. Eljutottam becskére ahol azt mondták a helyiek hogy menjek tovább Kisecset felé, majd a dombtetőn megtalálom a bevezető földutat. Úgy is tettem. Felmentem a dombtetőre, de alapból nem jó úton mentem be, még szerencse hogy jöttek valami vadász féleségek és elirányítottak másfelé....
Ekkor egy másik földúton újra próbálkoztam. Ez se volt jobb.... Kb. 1,5-2 km földúton búzamezők között, majd erdő, és végeláthatatlan bozótos.... Megállapítás: Ha már végig jöttem a kritikán aluli nógrádi utakon, és megtalálttam Becske falut - a környéke varázslatos - legalább az állomásból maradhatott volna valami... De mára csak ember nagyságú fák, és semmi más.....
Úgyhogy erről az épületről ennyit.
|
|
Berzence
Báli, 2009.06.08 18:36.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nagyszerű hír!Szerintem lehet rá esély!Ha Búcsúszentlászlón és Gelsén is megáll valamennyi Szombathely-Pécs gyorsvonat, akkor lehet,hogy Berzencén is meg fog valamennyi állni.Egyébként szerintem ha már meg fog valamennyi állni Berzencén,akkor biztos, hogy Vízváron és Babócsán is meg fog valamennyi gyorsvonat állni!!!
|
|
Babócsa
Cshaweska, 2009.06.08 17:19.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Babócsa és az egykori Heresznye megálló között mért van majdnem minden útátjárónál 60-as lassítás?
Valaki nem tud erről infót?
|
|
Középrigóc
cshaweska, 2009.06.08 17:18.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt tulajdon képen mért állnak meg a vonatok ha nincs se kereszt se személyforgalom?(Legalább is olyan nagy hogy indokolt legyen a vonatok megállítása!)
|
|
Berzence
Cshaweska, 2009.06.08 17:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet,hogy ismét megállnak a szombathelyi gyorsvonatok Berzencén.A közgyűlés levélben kérte ezt a Máv-Starttól.Remélem megvalósul!!
|
|
Martonvásár
gyufi, 2009.06.08 16:23.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.nif.hu/projekt/430
|
|
Alagimajor
Feri, 2009.06.08 15:53.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kora reggeltől éjfélig óránként egy vonatpár megáll, csak a gyorsított nem. Való igaz minimális a személyforgalma.
|
|
Martonvásár
gyufi, 2009.06.08 15:23.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tud valaki egy közvetlen linket a ami felújítás részleteiről szól?
|
|
Drávasztára-Zaláta
blzs, 2009.06.08 11:56.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy előző hozzászólásban is említettem, hogy sajnos nem tudtam eljutni a régi állomás épületének a maradványaihoz. Sósvertikén pedig azt mondták, hogy nem maradt semmi az épületből. Talán 1-2 pad maradt meg, ami látható ha mennek le a Drávára pecázni. Ősszel talánkerékpárral megpróbálok Sellyétől lemenni a Dráváig...
|
|
Sóshalom
tóthjános, 2009.06.08 11:30.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Anyai ágon a nagyszüleim laktak itt, néhai Kiss Balázs Ferenc, és neje néhai Szabó Jolán. Az állomásépület egy földszintes, alápincézett épület volt, az utasoknak váróterem, még melléképületek, istálló is tartozott az állomáshoz. Ásott kút volt, de a vizét csak az állatok itták. Ivóvizet nagyszüleim egy közeli tanyáról hordtak.
Nem ez az épület, ami a fotón van!!! Az eredeti állomást lebontották, a pincét betemették. A melléképületeket is lerombolták.
Utasforgalom: sokkal több vonat közlekedett a 70-es években, a környező tanyákból minden vonatra volt felszálló. Most (2009 június) a vasútvonallal párhuzamos 47-es főúton van buszmegálló, illetve a Hmvh-Pusztaszél a másik oldalon. A tanyák elnépteledtek, illetve a maradó lakosság gépkocsival közlekedik.
Csak Orosháza-Hmvh között a 70-es években sokkal több megállóhely volt, Kakasszék, Pósahalom, Kutas-puszta, Sóshalom, Csomorkány, Rárós
|
|
Ferihegy
Oldalborda, 2009.06.08 00:18.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha van pénztár vagy bolt vagy bármi jegyárusító a megálló közelében, bizony kell jegyet venni - akkor is, ha nem a megálló területén van.
|
|
Létavértes
Oldalborda, 2009.06.08 00:13.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyszer voltam itt éjszaka, egy autóval találkoztam, abban is rendőrök ültek...
MD volt már akkor is, három vagon volt az utolsó szerelvény.
Eredetileg hol volt a vonal végállomása?
|
|
Kőbánya-Kispest
Oldalborda, 2009.06.08 00:11.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a gyors - IC dolgot én sem értem... elgondolkodtató, mitől IC valami. Mert ugye Desirók is járnak IC-ként...
Szóval tegnap állt benn egy M61-es, csak ezt akartam itt megjegyezni...
|
|
Erdőkertes
Oldalborda, 2009.06.08 00:06.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Erdőváros elnevezés 1910-ben jött létre. 1918-tól létezik a vasúti megálló, 1956. július 29.-én vette fel a település az Erdőkertes nevet (azaz 1918-1956 között Erdőváros, onnantól kezdve Erdőkertes az állomás neve a vasúti menetrendekben).
Forrás:
http://www.erdokertes.hu/0_NAPLO/julius/2_15.pdf
Az előző kép pedig a település honlapjáról származik, illett volna a forrást megjelölni...
|
|
Pipishegy
hayabusa, 2009.06.07 21:25.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagy S kanyar látható az állomás területén ill. az azt követő szakaszon./északra/.
|
|
|
Pipishegy
hayabusa, 2009.06.07 21:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép kis állomás.Levágott fű,össze nem firkált épület,használható padok,olvasható menetrend.Köszönjük azoknak,akik törődnek vele.
|
|
|
Jankovich-telep
hayabusa, 2009.06.07 21:14.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fellelhető a korábbi peron nyugati végén lévő lépcső is még.Igy a Károlyi László /nem Mihály!!/ közön keresztül nem kellett kerülni a vonat elején ülőknek sem.
|
|
|
Jankovich-telep
hayabusa, 2009.06.07 21:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban szép állapotu az épület,lakott és rendezett környezetü.
|
|
|
Felsőtárkány-Fűtőház
norbihun95, 2009.06.07 16:09.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen vonat ez Gabi?
|
|
Győr
matteo, 2009.06.07 13:45.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tükörvilág(2009.04.06 A veszprémi vonatból készítettem.)
|
|
|
Fenékpuszta
matteo, 2009.06.07 13:19.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek a képek kicsit előnyösek.Tegnap kicsit több volt a gaz.
|
|
Budapest-Vizafogó
raps, 2009.06.07 13:11.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap végig lőttem az Angyalföld-Vizafogó szakaszt ( már ami megmaradt belőle ). Felmásztam a hidakra, a megmaradt töltésekre. Az egykori szakasz ugyebár a DunaPlaza mögött ment el, majd onnan pár méterre a Váci úton ment át a nagyhídon Angyalföld felé. A DunaPlaza mögött van azonban - éppen bontás alatt - egy mozdonyszín féleség. Lehet hogy nem az hanem valami más, de kísértetiesen hasonlít rá. Mindezeken túl egy tipikus felvételi épület, amit ráadásul tipikus vasúti szabványkerítés vesz körül található mellette.
Kérdés: Ez mi volt? Állomás??? És ha az volt mi volt a neve?? Ha meg nem állomás akkor mi? Igazából térképeken nem találtam semmi nyomát.....
Ja! Ez a tipikus felvételi épület.
|
|
|
Tamási
martin, 2009.06.07 06:52.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van teherforgalom főként fát és gabonát visznek!
|
|
Apostag
martin, 2009.06.06 14:38.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen állítólag az egykori állomásfőnök lakik benne!
|
|
Víriusztelep
Oldalborda, 2009.06.05 22:37.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pont akartam kérdezni, hogy honnan van infó a megállóhelyről, ugyanis egy hónap múlva talán eljutok ide is kutakodni.
|
|