Garadna
raps, 2008.09.05 15:06.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Válasz Gabinak:
Szia Gabi!
Nem igazán hinném hogy dolomitot szállítottak volna diósgyőrbe. Ha jól tudom a Bükk-hegység ( és így Garadna és környéke )mészkő. Ennél fogva nem igazán hiszem hogy bármikor is dolomitszállítás történt volna diósgyőrbe. Sőt! Én még azt is megkockáztatom hogy diósgyőrbe szállítottak volna innen valamit, lévén hogy a gyárnak nincs összeköttetése a lillafüredi kisvasúttal. Régebben lehet hogy volt, de az is nagyon gyanús........ Annak viszont lehetett realitása, hogy a Mexikói kőbányából mészkövet kapott a gyár. Méghozzá a Mexikói kőbánya - Ládi fatelep - Diósgyőr-Vasgyár útvonalon. Ha jól tudom a Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr-Vasgyár szakasz épp azért IS lett anno meghosszabítva, hogy a fát, és a követ nagyvasúton le lehessen szállítani Rendezőbe. De érdekes a felvetés, utána is nézek!! :)
Raps
|
|
Garadna
Gábor15, 2008.09.05 14:00.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Innen régebben Dolomitot szállítottak Díósgyőrbe.
|
|
Piliscsaba
spacemonkey85, 2008.09.05 13:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták a "Sorstalanság" című film egyik jelenetét. Az állomás Buchenwald-ot játszotta.
|
|
Nagycenk
Gery, 2008.09.05 13:45.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Váróterem
|
|
|
Budafok-Belváros
raps, 2008.09.05 12:36.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis történelem:
Maga az állomás épület több mint 100 éves. Felújítva soha sem volt - még kismértékben sem. Közel 50 évig az egykori állomásfőnök és családja élt az épületben, de kihalt illetve elköltözött az épületből mindenki. Az épület ablakait bedeszkázták a beköltözni akaró hajléktalanok, és drogosok ellen. Mint megtudtam 3 váróterme van az épületnek. Szolgálat a 70-es évek elejétől nincs az épületben. Többen szerették volna megvenni, vagy bérelni az épületet, de a XXII. ker. önkormányzat, és a Műemlékvédelmi hivatal folyamatosan megtorpedózza ezt, ezért rohad, pusztul az állomás. Egyéb iránt az állomás épülete életveszélyessé lett nyilvánítva, mert folyamatosan süllyed. Az állomás melletti zölddel benőtt házban - állítólag - egy hölgy él, akinek a családja régi vasutas dinsztria. Neki - szintén csak hallomásból tudom - fekete-fehér képe van az állomás peronjáról ( a 60-as évekből.... Akkor még faragott, díszes esőbeállója volt az állomásnak... ) És még egy infó: 2006 év II. félévében el akarták kezdeni a vágányok felújítását, és egy újabb 4-ik vágány építését Fehérvárig. Ekkor felújították volna a vágányokat is. Ez azonban elmaradt, a mai napig sem kezdtek bele. Látványterv is készült.
|
|
Miskolc-Repülőtér
raps, 2008.09.05 08:25.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annyi megjegyzésem lenne még a történethez, hogy az állomás épülete NEM ott van ahol a google maps jelöli. A vasúti pálya másik oldalán található, és feljebb.
|
|
Veszprémvarsány
Hentes, 2008.09.05 00:14.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi neonos állomásnév tábla "megmentése" 2006 augusztus 05-n. Nem kellett sokat könyörögnöm az illetékes szervnél, hogy az enyém lehessen. Azóta is nálam található, bár felújítására még nem volt időm.
|
|
|
Fertőszéplak-Fertőd
András, 2008.09.05 00:13.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a helyreigazítást. Úgy vélem, ezek szerint téves volt az a hír, hogy Győr-GySEV állomást le akarják építeni a Győr MÁV állomás felújításának befejezése után. Személyforgalmat viszont csakis rendkívüli esetekben bonyolít, ha egyáltalán bonyolít.
|
|
Veszprémvarsány
Hentes, 2008.09.05 00:09.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A győri vonat befut az üres állomásra 2007 decemberében.
|
|
|
Lázi
Hentes, 2008.09.05 00:02.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2007 decemberében. Az előző képhez képest még nem volt ekkora a fű akkoriban. A vonal leépülése szembetűnő. Az épület elhagyatottan kifosztva állt.
|
|
|
Tápszentmiklós
Hentes, 2008.09.04 23:57.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2007 decemberében. Tápszentmiklós mh előtt, Veszprémvarsány irányába.
Vasútőrök rendszeresen ellenőrizték a pályát és az épületeket.
|
|
|
Bakonybánk
Hentes, 2008.09.04 23:51.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2007 decemberében. Háttérben Bakonybánk állomás. A Cuha patak - Bakony ér feletti hídon állunk.
|
|
|
Bakonybánk
Hentes, 2008.09.04 23:40.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2007 decemberében. Szép kis hagulatos állomás (volt).
|
|
|
Bakonyszombathely
Hentes, 2008.09.04 23:35.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fénysorompó akkor még üzemelt, nem tudom most is üzemel-e még.
Kép készítésének az ideje: 2007 decemberében
|
|
|
Bakonyszombathely
Hentes, 2008.09.04 23:30.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének az ideje 2007 decemberében. Sok érdekességet mesélt az épületben lakó volt vasutas ember.
|
|
|
Császár
Hentes, 2008.09.04 23:24.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének ideje 2007 szeptemberében. Amikor még nem volt bedeszkázva.
|
|
|
Ete
Hentes, 2008.09.04 23:20.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ete 2007 szeptemberében.
Az elszáradt koszorú a jelzőtáblán még megvolt, akárcsak a másik koszorú is a megállóhely ellenkező végén.
|
|
|
Dad
Hentes, 2008.09.04 23:16.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének ideje: 2007 szeptemberében. A képen épp búcsút intünk az ott élőknek.
Az épületben lakók igencsak meglepődtek, mikor begurultunk a megálló elé. Elég régen hallották már vasúti jármű hangját, mesélték. Akkori pályabejáráskor mindent rendben találtunk, idegenkezűséget nem tapasztaltunk.
Egy megjegyzés az előttem szólókhoz: a 62-est is rendszeresen járjuk, két 100 méteres darabon hiányzott a sín Zádor után az áprilisi bejáráskor. Azonban Középrigóc és Drávatamási között a pálya megbontása elkezdődött.
|
|
|
Lassi
Petrás Bence, 2008.09.04 19:04.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lassi
2008. 05. 01.
|
|
|
Nemeskeresztúr
Kertész Róbert, 2008.09.04 19:03.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom elképzelni, hogy ami ebben a szörnyű új épületben van ,azt ne lehetett volna elhelyezni a régiben. Az épület nagy részét a volt szolgálati lakás adta, szegény Lajos bácsi ha látná elsírná magát.
|
|
Gyöngyösoldal
Petrás Bence, 2008.09.04 19:03.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyöngyösoldal
2008. 05. 01.
|
|
|
Gemenc-Dunapart
Petrás Bence, 2008.09.04 19:01.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gemenc-Dunapart
2008. 05. 01.
|
|
|
Aquincum felső
raps, 2008.09.04 18:13.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig egy közeli kép. Ide kerülnek az aljak......
|
|
|
Aquincum felső
raps, 2008.09.04 18:11.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Életkép az épülő hídon.
|
|
|
Nagykonda
Rácz Gergely, 2008.09.04 18:09.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor15-nek is megy a válasz...
Itt egy megálló-rakodóhely volt, egy fő- és egy rakodóvágánnyal. Ugyanúgy, mint Felsőnyéken, Fornád-Kecsegén vagy Kocsolán. De ilyen volt Pusztaszentmihályfa, sőt, állítólag Kabókapuszta is(!), valamint a 48-as vonalon Adorjánpuszta és Alsómajsa.
|
|
Aquincum felső
raps, 2008.09.04 18:08.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén egy kép Aquincum felé nézve a hídról......
|
|
|
Aquincum felső
raps, 2008.09.04 18:05.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aquincum felé nézve...... A pályaépítők folyamatosan dolgoznak. A pálya további részét már megszórták zúzottkővel.
|
|
|
Aquincum felső
raps, 2008.09.04 17:59.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És igeeeen!!!! Áll az új híd. Elvileg - ha az információim igazak - ezen 18 nap múlva vonat fog menni...
|
|
|
Nagykonda
Rácz Gergely, 2008.09.04 17:50.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
9 millió?! 3 busz árából felújítani egy vonalat? Ezt a butaságot ki találta ki?
Amúgy tényleg volt a felújításra terv. De ezt a vonal valamelyik állomásához már beírtam, nem akarom ismételgetni ugyanazt.
|
|
Győr GySEV
lennon15, 2008.09.04 16:11.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sorompók
|
|
|