Vilonya-Királyszentistván
Hentes, 2008.08.28 23:31.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy havas tájkép a bejárati jelző előtt 2007 novemberében.
|
|
|
Berhida
Hentes, 2008.08.28 23:17.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berhida MH előtti felüljáró a Séd patak felett, 2007 nyarán.
|
|
|
Vilonya-Királyszentistván
Hentes, 2008.08.28 23:11.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép a legeslegutolsó Bz-t ábrázolja amint indulásra kész V-Kszi-n megállóhelyről.
|
|
|
Vilonya-Királyszentistván
Hentes, 2008.08.28 23:08.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének az ideje: 2007-03-02, egy nappal annak bezárása előtt.
|
|
|
Papkeszi
Hentes, 2008.08.28 23:04.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Papkeszi állomás manapság elég csendes. Heti egy-két Bobós irányvonat a helyi Colorchemia vegyipari üzemhez veri fel a csendet. Szolgálat nincs, jelzők nem üzemelnek, a közeli fénysorompót egy utólag felszerelt kulcsos kapcsolóval lehet vörösre váltani. A váltókhoz a kulcsokat a Hajmáskérről hozzák, amúgy állandó átmenő állásban vannak. A szolgálati helyiség ajtajait ráccsak szerelték fel a tolvajok ellen. Az állomásban egy barátom lakik a családjával, akik igyekeznek rendben tartani az épületet és a környezetét.
A 2007-03-03-n készült képen az egyik utolsó vonatot meneszti a csinos fiatal szolgálattevő hölgy.
|
|
|
Berhida
Hentes, 2008.08.28 22:53.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berhidai MH egy nappal a vonal bezárása előtt, 2007-03-02-n.
Manapság berhidai pályaszakasz járható, idegenkezűség egyenlőre nem tapasztalható. Sajnálatos módon a Csajág és Vilonya közötti szakaszon semmilyen forgalom, még elvétve sincs.
|
|
|
Küngös
Hentes, 2008.08.28 22:44.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utolsó vonat a küngösi megállóhelyen 2007-03-03-n.
A szomszédos gabonatelepre sajnálatos módon nem vasúton szállítják a terményt.
|
|
|
Csajág felső
Hentes, 2008.08.28 22:39.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének ideje: 2007 március eleje, közvetlenül a bezárás előtt. Egyik utolsó Bz tart Veszprém felé. Már a vasútbarátok ellepték a szakaszt egy-egy utolsó fotó készítése miatt.
|
|
|
Csajág
Hentes, 2008.08.28 22:31.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A huszonhetesen a bezárás után egy évvel. A pálya jól karban van tartva, idegenkezűségeket a cég kezeli. Vasútőrök járják a szakaszt, ami kerülővonalként tud funkcionálni Lepsény és Székesfehérvár között. Maga az állomás magán viseli a kor jegyeit, amikor még jelentős utasforgalmat bonyolított a rendszerváltás előtt. Motoros váltók, elektronikus Dominó-rendszerű jelzők és biztosító berendezések, hagosbemondó és aluljáró rendszer. Manapság elég unalmasan telik az élet a kiterjedt méretű csajági állomáson.
|
|
|
Kétújfalu
Hentes, 2008.08.28 22:15.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2008-04-06.
Kétújfalu MH állapota valóban hónapról-hónapra rosszabb.
Nem értem, hogy miért nem lehetett kiadni, vagy eladni korábban, amikor még menthető lett volna. Bár még most is menthető.
Kitűnő hajtánypálya húzódik előtte. :-)
|
|
|
Drávatamási
Hentes, 2008.08.28 22:06.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Másik kép ugyanazon a napon visszafelé Kétújfalu irányába. A kép érdekessége, hogy Drávatamási Mh-ban áll egy őz. Remélem még kivehető a kép felbontásának csökkentése miatt. Mikor közelebb értünk járművünkkel akkor ugrott csak el.
|
|
|
Gárdony
abrokmiklos, 2008.08.28 17:57.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor még Gárdonyban állt a 424 365-ös Bivaly
|
|
|
Nagylapos
Adani, 2008.08.28 14:45.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mostmár 100%, h leszi tt második vágány Gyoma felé, hiszen már dolgoznak rajta. A helye meg is van neki felsővezetéktartó oszlopok is állnak már ott. Mikor Mezőtúr felé felszedték az egyik vágányt (teljesen új épül a helyére) akkor Nagylaposon sokszor volt vonatkeresztezés személy és teherszállító egyaránt.
|
|
Bölcske
kempelen, 2008.08.28 06:44.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 50'-es években ezt úgy hívták volna hogy a minden zúgban megbújó osztályellenség aljas provokációja. :-) :-) Viszont valóban nincs értelme egy főfalakkal magára hagyott épületnek... Ha már nem kell, akkor végezzenek tisztességes munkát.
|
|
Rábahíd
alexejevics, 2008.08.27 23:17.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha valakit esetleg érdekel...
http://www.hircity.hu/cgi-bin/hircity/index.cgi?view=ck&tID=609&nID=25435&nyelv=hu
|
|
Bölcske
alexejevics, 2008.08.27 23:14.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapelőtt ismét jártam az állomáson, ezúttal vonattal. Az épület még mindig áll, de a tető és az oromfalak már nincsenek meg. Nem egészen értem a dolgot. Így garantáltan össze fog dőlni az épület nemsokára. Vagy bontsák le teljesen, vagy rakjanak rá új tetőt...
|
|
Kárász-Köblény
Gábor15, 2008.08.27 21:01.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eltünt a felvételiépületről a helységnév tábla!Legalábbis úgy láttam!
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.08.27 20:45.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon feltámad az állomás teherforgalma?
Ma reggel és tegnap is gabonát és egyéb mezőgazdasági növényeket pakoltak az 1. vágányon.
Remélem nem lesznek sokáig üresek a vágányok (teherfotgalom).
|
|
Kastély (Nagycenk)
Gery, 2008.08.27 20:23.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kastély állomás
|
|
|
Nádtelep
Gery, 2008.08.27 20:21.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csapórudas sorompó
|
|
|
Nádtelep
Gery, 2008.08.27 20:20.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nádtelep
|
|
|
Fertőboz-Múzeumvasút
Gery, 2008.08.27 20:18.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasúti jármúveket át lehet pakolni nagyvasúti kocsira is.
|
|
|
Fertőboz-Múzeumvasút
Gery, 2008.08.27 20:17.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fűtőház
|
|
|
Nick-Rábahíd
András, 2008.08.27 16:01.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erről a megállóról és az egész felszámolt vasútvonal 2004. nyári állapotáról kiváló fényképes beszámoló olvasható itt : http://gmarc.freeweb.hu/elveszett/fhev/fhev.html
|
|
Bucsu
András, 2008.08.27 15:34.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek szerint felszántották, mezőgazdasági művelés alá vonták a közlekedési emlékhelytől a határig terjedő egykori nyomvonalat.
Ilyenre egyébként van máshol is példa, hogy teljesen eltüntették egy korábbi vasútvonal töltését: Hegyfalutól, ha Csorna felé utazunk, bal felé fordult el 1974-ig a Bük-Répcevis felé menő vasútvonal. Az már évtizedek óta szántóföld, semmi nem utal az egykori vasútra ( pedig de jól jönne manapság, amikor Bükfürdő Európa-hírű fürdőhellyé fejlődött ). A régi vasút nyomvonala egyébiránt a mostani büki gyógyfürdő mellett ment, ott az egykori közúti - vasúti kereszteződés púpja a gyógyfürdőhöz vezető úton még kivehető, ha valaki tudja, hol kell keresni.
|
|
Drávatamási
pezsman, 2008.08.27 15:03.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem el kéne számoltatni azokat, akik hagyták így lepusztulni ezt a -közhellyel élve- szebb napokat is látott vonalat. Elképesztő, mi megy itt már elég sok ideje... És hát ami a dél-dunántúli régiót illeti, főleg Somogy megye déli részét, az maga a katasztrófa... A háborúban elpusztult a barcsi Dráva-híd, aztán megszűntették Nagyatád, majd Kaposvár felé is a vasutat Barcsról. Mindenki hibás lépésnek tartja ezt, de nem tanultak belőle, mert ezt a vonalat is bezárták... SZÉGYEN!
|
|
Nádtelep
Petrás Bence, 2008.08.27 13:18.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nádtelep mh.
2007. 05. 26.
|
|
|
Kastély (Nagycenk)
Petrás Bence, 2008.08.27 13:15.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás
2007. 05. 26-án.
|
|
|
Bucsu
oli_b, 2008.08.27 11:47.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi Jánosnak a történeti kiegészítéseket.
Igen, a Nagyszentmihályhoz feltöltött fotóimon a mozdony oldalán olvasható a Südburgenlandische Regionalbahn felirat.
Andrásnak:
A töltés Szombathelytől Bucsuig teljesen megvan. Ahol sokat kellett tölteni, ott nagyon megvan. Ahol nem kellett nagyon tölteni, ott mezei út formájában van meg.
Csak 1-2 helyen van eldózerolva, ahol a modern kori útépítések, elkerülőút-építések miatt szétnyomták, betemették, ráépítettek, stb.
Az emlékhelyen megvan egy 10 méteres pályaszakasz múzeális jelleggel.
Az emlékhelytől Szombathely fele is simán kivehető a töltés.
Az emlékhelytől a határ felé viszont abszolúte semmi nyom, ugyanis a domborzat pont emelkedik abba az irányba, tehát tölteni nem igazán kellett, illetve mezőgazdasági terület van abban az irányban, és be van szántva az egész. Úgyhogy Bucsutól a határig nem nagyon van meg.
Rohonctól a határig viszont valóban megvan a töltés nyoma, részint mezei útként használva.
|
|
Középrigóc
Hentes, 2008.08.26 23:47.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2008-04-06.
Kínkeservesen jutottunk el Középrigócra a pálya bejárása során. A 62-es sorsa Zádor és Középrigóc között gyakorlatilag megpecsételődött.
A képen egy csörgős Intercity lassít Középrigóc állomáson.
|
|
|