Középrigóc
Hentes, 2008.08.26 23:47.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2008-04-06.
Kínkeservesen jutottunk el Középrigócra a pálya bejárása során. A 62-es sorsa Zádor és Középrigóc között gyakorlatilag megpecsételődött.
A képen egy csörgős Intercity lassít Középrigóc állomáson.
|
|
|
Drávatamási
Hentes, 2008.08.26 23:35.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének ideje: 2008-04-06. A vonal innentől Középrigócig már alig járható. A hatos út környékén gyakorlatilag nincs már heveder és síncsavar. A sínek meglétének ideje még néhány hónap, de megkockáztatom, hogy egy év múlva itt már nem beszélhetünk vasútról. Érdekes sztori:
Tavaly egy alkalommal Kétújfalun tettük fel a hajtányt és előtte tankoltunk a helyi benzinkútnál. Kérdezem a benzinkutast, hogy tud-e Kétújfalu és Középrigóc között valamelyik faluban szálláshelyet. A kutas egy drávatamási címet adott. Kérdem tőle, ha leszálok Drávatamásiban a vonatról jobbra vagy balra kell indulnom? Nem, a vonat nem jár, nem tudok oda vonattal menni. De, mi lenne ha mégis, erősködtem. De nem, oda vasúton nem lehet eljutni, nincs vonat és a sínek is hiányoznak már több helyen, köti az ebet a karóhoz a kútkezelő. Jó-jó értem, de ha valahogy mégis vasúton mennék, jobbra-vagy balra kell mennem Drávatamásiba??? Kezdtem türelmetlen lenni. Balra! hangzott az értetlenkedő válasz...
Gyönyörű volt Drávatamási után a fenyves erdőben futó vonal. Kár érte!
|
|
|
Kastélyosdombó
Hentes, 2008.08.26 23:17.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme egy másik kép 2006-05-12 -ről.
Az épület belülről. Az asztali telefonok akkor még működtek és időnként jelentett is az idős hölgy.
|
|
|
Kastélyosdombó
Hentes, 2008.08.26 23:09.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének az ideje: 2005-05-12.
A néni nagyon rendben tartotta az állomást. Igen állomás, mert régen voltak kitérők és komoly teherforgalom is volt. Főleg mezőgazdasági szállítás folyt.
Én a nénivel 2006-novemberében találkoztam újra személyesen. Legutolsó ottjártamkor (2008-04-06) az épület ugyanúgy rendben volt, szépen karbantartva a sok virágágyás. Úgy tűnt minden rendben, bár sokáig kiabáltam a Néni nem jött elő. A csatolt képen a fia képét mutatja a Néni aki a Mávnál külkapcsolatokkal foglalkozik. (állítólag)
|
|
|
Zádor
Hentes, 2008.08.26 22:56.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2008-04-06
Szépen rendben van tartva az állomás, bár nem lakják.
|
|
|
Szörény
Hentes, 2008.08.26 22:45.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésnek ideje: 2008-04-06
A vonal hajtánnyal vagy PVG-vel Zádorig még éppen járható.
|
|
|
Bucsu
András, 2008.08.26 19:41.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen érdekes dolgokat mond az előző hozzászólás. Ezek szerint Bucsu megállóhely úgy üzemelt, mint ma Kőrösnagyharsány. Akkor persze nem voltak még BZ-k, legfeljebb csak Ab motorok. Körösnagyharsány is csak egy megállóhely, a trianoni rabló határrendezés csinált belőle végállomást. Oda bejár a BZ, majd a vezető úr átmegy a másik vezetőállásba és megy vissza.
Ha a Google Maps műholdas képét megnézzük, Bucsu községtől a vasútvonal délnyugati irányban, a falutól elég messze lépte át a határt. A jelenlegi közlekedési emlékhely elég távol esik a falutól. Azt lenne még érdemes egy közelben lakó fórumozónak megnéznie, hogy a közlekedési emlékhely és a határ között fellelhető-e bármi nyom, vagy maradvány a régi vasútvonalból. Osztrák oldalon a sínek megszüntével, Rohonc után még jó ideig kivehető a töltés, feltételezem jelenleg mezei útnak használják azt is.
|
|
Bucsu
Németh János, 2008.08.26 19:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány adalék a vonal történetéhez:
1. A szombathelyi Perint-hidat a menekülő németek robbantották fel 1945-ben, helyreállításakor az eredeti híd szétroncsolódott és használhatatlan nyugati oldalát le kellett vágni, azt egy ideiglenes darabbal pótolták, így üzemelt 1960-ig.
2. Bucsu megállóhely volt és a domborzati viszonyok miatt ott helyezkedett el, ahol a mostani közlekedési emlékhely található. Sajnos a trianoni békeszerződés utáni új határvonalat megrajzoló kéz gazdája tudatosan ügyelt arra, hogy az új határvonal a vasútvonalakat a lehető legrosszabb, magyar részről leghasználhatatlanabb helyeken vágja ketté. Ezért a határátmenet 1948-as megszűnése után magyar oldalon a mozdonyvontatású szerelvények Torony állomástól Bucsu megállóhelyig toltmenetben közlekedtek az 1960-as felszámolásig.
3. A Südburgenlandische Regionalbahn nevű osztrák magánvasút kettő darab M31-es sorozatú dízelmozdonyt vásárolt a MÁV-tól, továbbá az egykori Bécs-Pozsony HÉV harmadosztályú, jellegzetes barna-fehér festésű személykocsijait használta a Felsőőr és Rohonc közötti közlekedésre.
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 22:14.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
VII. sz. őrhely. Háttérben a Dominó.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 22:07.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A IX. sz őrhely naplementében.....
|
|
|
Sopron
Central, 2008.08.25 22:06.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Naplemente a Fertőboz felőli bejárati jelzőnél.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 22:01.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
V. sz. őrhely
|
|
|
Sajószöged
raps, 2008.08.25 21:58.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lepusztított esőbeálló.....
|
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 21:53.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miskolc Tiszai és a Rendező. A kép a miskolci forgalmi irodában látható eredeti méretben.
|
|
|
Miskolc-Rendező pu.
raps, 2008.08.25 21:48.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Beérkezett a szerelvény a Rendezőbe......
|
|
|
Tiszaújváros
raps, 2008.08.25 21:45.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszaújváros 2.
|
|
|
Tiszaújváros
raps, 2008.08.25 21:43.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszaújváros 1.
|
|
|
Szentbalázs
Gábor15, 2008.08.25 21:42.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület a felu Kaposvár felöli végében az első nyugati irányú utcában van.Ahogy lefordulunk velünk szemben van!!!
|
|
Nagycenk
Lennon15, 2008.08.25 19:40.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2006 ősze óta nincs jegykiadás az állomáson. a 15-ös vonalon csak Bükön és a két végállomáson van jegykiadás. Mindenhol gépi jegy van.
|
|
Rákosrendező
MIB, 2008.08.25 16:43.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt van még egy kép, amin jobban látszik, hogy milyen rossz állapotban van az állomás.
|
|
|
Rákosrendező
MIB, 2008.08.25 16:36.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szevasztok! Ma az állomás felé jártam, ezért csináltam róla egy fényképet. Remélem tetszik nektek. Sajnos nincs sok különbség a régebbi fényképekkel, ugyanolyan romos.
|
|
|
Nagycenk
Gery, 2008.08.25 12:58.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetjegykiadás van még az állomáson?
|
|
Lillafüred
Gery, 2008.08.25 12:00.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerelvény az állomás tárolóvágányán.
|
|
|
Lillafüred
Gery, 2008.08.25 11:59.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerelvény az állomáson
|
|
|
Lillafüred
Gery, 2008.08.25 11:57.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alagút röktön a vasúti átjáró útán.
|
|
|
Lillafüred
Gery, 2008.08.25 11:56.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület.
|
|
|
Szalajka-Halastó
Gery, 2008.08.25 11:53.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesek a vasbeton lábas padok a megállóhelyen.
|
|
|
Szalajka-Fatelep
Gery, 2008.08.25 11:51.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peron két MK48-asal
|
|
|
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
Gery, 2008.08.25 11:48.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peron
|
|
|
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
Gery, 2008.08.25 11:46.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely fa épülete. Hiányoltam, hogy még egy menetrend sincs kirakva.
|
|
|