Balffürdő
Lennon15, 2008.07.30 17:10.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem az egész épület! Az épület előtt volt egy várótermet, és forgalmi irodát magába foglaló lapostetős épületrész. Ezt később elbontották. Szerintem nagyon hangulatos megállóhely.
|
|
Rábatamási
Lennon15, 2008.07.30 17:07.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmas állomás, az IC-n kívül minden vonat megáll. Sokan szállnak fel itt, meg le is.
Az állomás jó helyen van.
|
|
Dör
Lennon15, 2008.07.30 17:04.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utasforgalma minimális. Talán 2 fő/év. A megállóhely szinte már Csornán van. Itt is nagyon szép állomás volt régen.
|
|
Széchenyihegy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:42.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnévtábla.
2008. 07. 14.
|
|
|
Széchenyihegy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:40.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem falfestménye.
2008. 07. 14.
|
|
|
Széchenyihegy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:39.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktábla.
2008. 07. 14.
|
|
|
Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:37.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Mk45 2006-os mozdony behalad személyvonatával a hűvösvölgyi alagútba.
2008. 07. 14.
|
|
|
Lukafai elágazás
Petrás Bence, 2008.07.30 16:35.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jobboldali vágányok Lukafa, a baloldali vágányok Sasrét felé vezetnek.
|
|
Sasrét
Petrás Bence, 2008.07.30 16:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A C50-401-es személyvonatával Sasréten.
2008. 07. 16.
|
|
|
Nádudvar
szaborobi, 2008.07.30 13:24.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a vasútat a 70-es évek elején megszüntették. A sineket Bojár-Hollós megállóig fel is szedték, még a töltést is elhordták, a területet mezőgazdasági müvelésre fogták. Majd "láss csodát" a vasútvonalat a nyolcvanas években újra kiépítették, megközelítőleg az eredeti nyomvonalon, de már csak iparvasúti céllal./Vörös csillag Mgtsz.-nek köszönhetően/. A régi állomás épület a 90-es évek elején még meg volt, mára már elbontották. A kis mozdonyszín talán még meg van az út mellett. A felszámolásig ezen a vonalon tisztán gözvontatás volt 275-ös mozdonyokkal.
|
|
Bucsu
Erik, 2008.07.30 13:12.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Először valóban Németkeresztúr volt, azután nevezték át Sopronkeresztúrra, de németül nem nevezték át Ödenburgskreutz-ra. Apponyi minisztersége alatt lettek a falvak átnevezve ill. kötelezővé téve a magyar helységnevek használatát. Sok értelme nem volt.
|
|
Szentkirályszabadja
Gábor15, 2008.07.30 12:33.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az épület hasonlít a somogymeggyesihez!!
|
|
Nagypall
Gábor15, 2008.07.30 12:03.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi! már megnéztem őket , és még a Bácsalmás - Katymár topikot is!
Nagyon jók a képek!De ha csak Katymárig jutottál el akkor ne Ólegyent írjad ki!
|
|
Bucsu
Czupe, 2008.07.30 11:39.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Téves, hogy mindkét név hivatalos Sopronkeresztúrra. Ugyanis 1898-ban volt a Törzskönyvezés (ami többek között olyat is tartalmazott, hogy a településneveket egybe kell írni szótagszámtól függetlenül, egy név csak és kizárólag egy települést jelölhet az egész Magyarországon belül, így sok helyen a tájegységet jelölő előtag került a névbe, sok esetben pedig ideológialag változtatták meg a neveket (kivették a nemzetiségi előtagot).) Ezek érvényesültek Német-Keresztúrnál és lett Sopronkeresztúr 1898-tól hivatalosan. (A Gönczy térképek pedig jóval régebbiek mint 1910, elég csak a lélekszámot megnézni vagy a településnevek írásmódját).
...bocs a szakmai off-ért, csak a helyesség végett.
|
|
Bucsu
Domján György, 2008.07.30 11:12.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1913-as helységnévtár szerint Sopronkeresztúr.
|
|
Bogdása
alexejevics, 2008.07.30 10:33.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tulajdonképpen miért nem járnak ki a szentlőrinci vonatok Drávafokig?
|
|
Bucsu
András, 2008.07.30 02:57.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kőszegtől Ausztria felé vezető egykori vasútvonal újjáépítése értelmetlen, mivel Ausztriában sem használják már, csak Sopron és Németkeresztúr között azt a pár km-es részt. Van épp elég sokkal fontosabb dolog a vasútnál, amire lehet pénzt költeni, ez nem tartozik közéjük.
|
|
Bucsu
Erik, 2008.07.29 22:43.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig jó lenne, ha kiépítenék Kőszeg és Pulya között a vonalat ismét, egykor volt.
|
|
Bucsu
Erik, 2008.07.29 22:32.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Domján György: \"Sopronkeresztúr és nem Németkeresztúr\"
Mindkét megnevezés használatos:
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/sopron.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/gonczy/sopron.jpg
|
|
Tápiószecső
cecilke, 2008.07.29 22:18.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
III-IV. vg. közötti peron lépcső az aluljáróba, az állomás Sülysáp felöli vége
|
|
|
Tápiószecső
cecilke, 2008.07.29 22:14.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Infotábla a pénztárnál
|
|
|
Tápiószecső
cecilke, 2008.07.29 22:11.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Váróterem
|
|
|
Tápiószecső
cecilke, 2008.07.29 22:09.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az aluljáró lejárata a 2. vg. mellett
|
|
|
Tápiószecső
cecilke, 2008.07.29 22:06.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2. vg. Nagykáta felé nézve
|
|
|
Szajol
cecilke, 2008.07.29 21:53.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átépítés alatt, a Szolnok felöli oldal
|
|
|
Pári
dgbd, 2008.07.29 16:49.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hülyeségre mindig van pénz. A kerékpárút amúgy nem hülyeség, de így....
|
|
Pári
GZ, 2008.07.29 16:47.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkezdték a kerékpárút építését a régi vasúti nyomvonalon :) Üdv mindenkinek Páriból
|
|
Kalocsa
szaborobi, 2008.07.29 16:46.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát én itt nöttem fel és éltem 97-ig. Rengeteget utaztam a Kalocsa-Kiskőrös vasútvonalon. Emlékszem a 70-es, 80-as évek kalocsai vasútjára. Kéremszépen , kétállásos mozdonyszín üzemelt ekkor itt. A tehervonatokat 324-es, majd 424-es, késöbb M31, illetve M44-es mozdonyok vontatták. A teherforgalom jelentős volumenű volt. A személyvonatot kb. a 70-es évek közepéig AB. motorkocsi vitte, majd lecserélték az öreg kocsit egy M32-re. Ez vitte a szerelvényt a BZ. motorvonat megérkezéséig/kb.1981-ig/ . A korabeli személyvonat szerelvényébe még elsőosztályú kocsi is volt sorozva, olyan bordó, plüs üléshuzatú "fotelekkel". És Kiskőröstől Budapestig, végtelen hosszuságú távolsági személyvontok, általában M62-el az élen, és a mindig jelentős késéssel közlekedő "Meridián expresz" az élén az M63-al. Ma már nincs személyszállítás Kalocsára és Meridián sincs már, ahogy M63 sem.
|
|
Szigetvár
szaborobi, 2008.07.29 15:35.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy emlékkép. A 70-es években hazafelé mentünk Kalocsára Csertőről/Pécsen és Baján keresztül/a rokonuktól. A kaposvári vicinálisunk az első vágányra érkezett, legalábbis úgy emlékszem. A másodikon egy személyvonat várakozott Barcs felé, élén egy 424-el. A mi vonatunk a harmadikra robogott be, szintén 424-el az élén. Göz, füst és korom minden mennyiségben, hiszen állomási kereszt volt. A kis unokahugom ruhája az utazás végére tiszta kosz és korom lett, de persze mi gyerekek ezt örömmel éltük át, mert VONATOZTUNK!
|
|
Csertő
szaborobi, 2008.07.29 15:04.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyermekkorom/1970-es évek/ egyik kedvenc vasútja volt. Szigetvártól Csertőig utaztunk vele a rokonunkhoz, aki akkortájt a csertői gyermekotthonban dolgozott. Emlékeim szerint a vonatokat 375-ös mozdonyok húzták, de most megtudtam/Indóház magazin/, hogy azok a mozdonyok 275-ös gözösök voltak./hiába az idő/ Soha nem volt ülőhelyünk, mindig tömve volt a vonat Csertőtől Szigetvárig. Igazi vicinális volt, a hozzátartozó hangulattal egyetemben. Ebben az időben a Pécs környéki vonatokat jóformán csak gözmozdonyok/424/ vontatták. Dizelmozdonyt csak elvétve láttam:M40, persze még zöld köntösben, M61, a pesti gyorsot vitte rendszerint, gyönyörű volt, és néhány csikos M62 is volt.
|
|