Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 762 ] [ 763 ] [ 764 ] [ 765 ] [ 766 ] [ 767 ] [ 768 ] [ 769 ] [ 770 ] ...   Utolsó Következő

Sasrét    Petrás Bence, 2008.07.30 16:31.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A C50-401-es személyvonatával Sasréten.
2008. 07. 16.
 
Nádudvar    szaborobi, 2008.07.30 13:24.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a vasútat a 70-es évek elején megszüntették. A sineket Bojár-Hollós megállóig fel is szedték, még a töltést is elhordták, a területet mezőgazdasági müvelésre fogták. Majd "láss csodát" a vasútvonalat a nyolcvanas években újra kiépítették, megközelítőleg az eredeti nyomvonalon, de már csak iparvasúti céllal./Vörös csillag Mgtsz.-nek köszönhetően/. A régi állomás épület a 90-es évek elején még meg volt, mára már elbontották. A kis mozdonyszín talán még meg van az út mellett. A felszámolásig ezen a vonalon tisztán gözvontatás volt 275-ös mozdonyokkal.
 
Bucsu    Erik, 2008.07.30 13:12.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Először valóban Németkeresztúr volt, azután nevezték át Sopronkeresztúrra, de németül nem nevezték át Ödenburgskreutz-ra. Apponyi minisztersége alatt lettek a falvak átnevezve ill. kötelezővé téve a magyar helységnevek használatát. Sok értelme nem volt.
 
Szentkirályszabadja    Gábor15, 2008.07.30 12:33.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az épület hasonlít a somogymeggyesihez!!
 
Nagypall    Gábor15, 2008.07.30 12:03.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi! már megnéztem őket , és még a Bácsalmás - Katymár topikot is!
Nagyon jók a képek!De ha csak Katymárig jutottál el akkor ne Ólegyent írjad ki!
 
Bucsu    Czupe, 2008.07.30 11:39.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Téves, hogy mindkét név hivatalos Sopronkeresztúrra. Ugyanis 1898-ban volt a Törzskönyvezés (ami többek között olyat is tartalmazott, hogy a településneveket egybe kell írni szótagszámtól függetlenül, egy név csak és kizárólag egy települést jelölhet az egész Magyarországon belül, így sok helyen a tájegységet jelölő előtag került a névbe, sok esetben pedig ideológialag változtatták meg a neveket (kivették a nemzetiségi előtagot).) Ezek érvényesültek Német-Keresztúrnál és lett Sopronkeresztúr 1898-tól hivatalosan. (A Gönczy térképek pedig jóval régebbiek mint 1910, elég csak a lélekszámot megnézni vagy a településnevek írásmódját).
...bocs a szakmai off-ért, csak a helyesség végett.
 
Bucsu    Domján György, 2008.07.30 11:12.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1913-as helységnévtár szerint Sopronkeresztúr.
 
Bogdása    alexejevics, 2008.07.30 10:33.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tulajdonképpen miért nem járnak ki a szentlőrinci vonatok Drávafokig?
 
Bucsu    András, 2008.07.30 02:57.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kőszegtől Ausztria felé vezető egykori vasútvonal újjáépítése értelmetlen, mivel Ausztriában sem használják már, csak Sopron és Németkeresztúr között azt a pár km-es részt. Van épp elég sokkal fontosabb dolog a vasútnál, amire lehet pénzt költeni, ez nem tartozik közéjük.
 
Bucsu    Erik, 2008.07.29 22:43.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig jó lenne, ha kiépítenék Kőszeg és Pulya között a vonalat ismét, egykor volt.
 
Bucsu    Erik, 2008.07.29 22:32.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Domján György: \"Sopronkeresztúr és nem Németkeresztúr\"
Mindkét megnevezés használatos:
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/sopron.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/gonczy/sopron.jpg
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:18.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
III-IV. vg. közötti peron lépcső az aluljáróba, az állomás Sülysáp felöli vége
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:14.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Infotábla a pénztárnál
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:11.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váróterem
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:09.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az aluljáró lejárata a 2. vg. mellett
 
Tápiószecső    cecilke, 2008.07.29 22:06.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2. vg. Nagykáta felé nézve
 
Szajol    cecilke, 2008.07.29 21:53.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átépítés alatt, a Szolnok felöli oldal
 
Pári    dgbd, 2008.07.29 16:49.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hülyeségre mindig van pénz. A kerékpárút amúgy nem hülyeség, de így....
 
Pári    GZ, 2008.07.29 16:47.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkezdték a kerékpárút építését a régi vasúti nyomvonalon :) Üdv mindenkinek Páriból
 
Kalocsa    szaborobi, 2008.07.29 16:46.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát én itt nöttem fel és éltem 97-ig. Rengeteget utaztam a Kalocsa-Kiskőrös vasútvonalon. Emlékszem a 70-es, 80-as évek kalocsai vasútjára. Kéremszépen , kétállásos mozdonyszín üzemelt ekkor itt. A tehervonatokat 324-es, majd 424-es, késöbb M31, illetve M44-es mozdonyok vontatták. A teherforgalom jelentős volumenű volt. A személyvonatot kb. a 70-es évek közepéig AB. motorkocsi vitte, majd lecserélték az öreg kocsit egy M32-re. Ez vitte a szerelvényt a BZ. motorvonat megérkezéséig/kb.1981-ig/ . A korabeli személyvonat szerelvényébe még elsőosztályú kocsi is volt sorozva, olyan bordó, plüs üléshuzatú "fotelekkel". És Kiskőröstől Budapestig, végtelen hosszuságú távolsági személyvontok, általában M62-el az élen, és a mindig jelentős késéssel közlekedő "Meridián expresz" az élén az M63-al. Ma már nincs személyszállítás Kalocsára és Meridián sincs már, ahogy M63 sem.
 
Szigetvár    szaborobi, 2008.07.29 15:35.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy emlékkép. A 70-es években hazafelé mentünk Kalocsára Csertőről/Pécsen és Baján keresztül/a rokonuktól. A kaposvári vicinálisunk az első vágányra érkezett, legalábbis úgy emlékszem. A másodikon egy személyvonat várakozott Barcs felé, élén egy 424-el. A mi vonatunk a harmadikra robogott be, szintén 424-el az élén. Göz, füst és korom minden mennyiségben, hiszen állomási kereszt volt. A kis unokahugom ruhája az utazás végére tiszta kosz és korom lett, de persze mi gyerekek ezt örömmel éltük át, mert VONATOZTUNK!
 
Csertő    szaborobi, 2008.07.29 15:04.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyermekkorom/1970-es évek/ egyik kedvenc vasútja volt. Szigetvártól Csertőig utaztunk vele a rokonunkhoz, aki akkortájt a csertői gyermekotthonban dolgozott. Emlékeim szerint a vonatokat 375-ös mozdonyok húzták, de most megtudtam/Indóház magazin/, hogy azok a mozdonyok 275-ös gözösök voltak./hiába az idő/ Soha nem volt ülőhelyünk, mindig tömve volt a vonat Csertőtől Szigetvárig. Igazi vicinális volt, a hozzátartozó hangulattal egyetemben. Ebben az időben a Pécs környéki vonatokat jóformán csak gözmozdonyok/424/ vontatták. Dizelmozdonyt csak elvétve láttam:M40, persze még zöld köntösben, M61, a pesti gyorsot vitte rendszerint, gyönyörű volt, és néhány csikos M62 is volt.
 
Bátaszék    Szaborobi, 2008.07.29 14:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromban, az 1970-es évek első felében nagyon sokat utaztam a 64-es vonalon. Bajáról Pécsre, illetve onnan tovább Szigetvárra. Ebben az időszakban a még vadiúj, csikos festésű MD szerelvények közlekdtek erre/Szeged-Pécs gyorsvonatként/. Emlékszem, néhol csiga tempoban tettük meg az utat, de a táj szépsége és a vasút romantikája mindenért kárpótolt. Kár ezért a szép vasútvonalért!
 
Pécs-Gyárváros    Zoli, 2008.07.28 15:16.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ill. anyit helyesbítek, hogy nem az építésnél, hanem később, néha szeret az öreg nagyokat mondani.
 
Berzence    gabor15, 2008.07.28 11:38.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocsi!
Nem kötözködni akarok de az 1. vágány a rakodóvágány (nagyon ritkán).
A 2.-at is nagyon ritkán használják.
A 3. funkcionál rendszeresen!
 
Balatonszárszó    gabor15, 2008.07.28 11:18.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szemafor Főldvár és Szárszó közöt!
Háttérben a nagy löszfal (vagy homok).
 
Balatonszárszó    gabor15, 2008.07.28 11:15.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt nyaraltam 1 hétig.
A 15-ös szelvényben lévő campingben!
(Földvár felé).
ennél a szelvénynél van 1 őrház!
Sajnos eléggé lepusztult állapotban!!:(
 
Szentmártonpuszta    Petrás Bence, 2008.07.28 09:31.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szentmártonpuszta
2008. 07. 16.
 
Lukafai elágazás    Petrás Bence, 2008.07.28 09:29.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lukafai elágazás
2008. 07. 16.
 
Sasrét mh.    Petrás Bence, 2008.07.28 09:24.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sasrét mh.
2008. 07. 16.
 
Előző Első    ... [ 762 ] [ 763 ] [ 764 ] [ 765 ] [ 766 ] [ 767 ] [ 768 ] [ 769 ] [ 770 ] ...   Utolsó Következő