Alsónyék
Atis, 2008.03.05 20:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hoki: Régesrég volt az amikor errefele 10-11 kocsis személyvonatok járkáltak. Ha jól tudom az utolsó ilyen a Szeged-Fonyód országjáró szerelvény volt még a 90-es években.
|
|
Sopron
Petrás Bence, 2008.03.05 15:53.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megszüntetett Ágfalva megállóhely.
2007. 08. 11.
|
|
|
Drégelypalánk
Petrás Bence, 2008.03.05 15:27.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat Drégelypalánkon.
2006. 05. 13.
|
|
|
Drégelypalánk
Petrás Bence, 2008.03.05 15:24.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bzmot 181 körüljár Drégelypalánkon.
2006. 05. 13.
|
|
|
Fertőboz
Petrás Bence, 2008.03.05 15:14.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nagycenki kisvasút néhány adata, meg néhány kiállított kisvasúti kocsi Fertőbozon.
2007. 05. 26.
|
|
|
Fertőboz
Petrás Bence, 2008.03.05 15:06.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nagycenki kisvasút kiállított kocsijai Fertőbozon. Legelől a kisvasút András nevű gőzöse áll indulásra készen személyvonatával.
2007. 05. 26.
|
|
|
Fornád-Kecsege
Rácz Gergely, 2008.03.04 22:31.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép nem Fornád-Kecsegénél, hanem a tőle Fürged felé majdnem 1,5 km-re lévő nyíltvonali átjárónál készült!
|
|
Dad
Dilemma80, 2008.03.04 20:22.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Épp ma egy éve, hogy ideiglenes jelleggel szünetel a személyforgalom a Tatabánya - Pápa vonalon... Szomorú... :(
|
|
Pécs-Gyárváros
Gábor15, 2008.03.04 17:57.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a felvételiépülettel szemben lévő épület 2008-ban!
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Gábor15, 2008.03.04 17:54.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bizonyítja ha Gyárvároson tekerős sorompó volt!!!
A drót"árok".
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Gábor15, 2008.03.04 17:52.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a romos raktárépület belülről!
Nagyon lehangoló!!!
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Gábor15, 2008.03.04 17:51.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bizonyíték az egykori váróterem bejáratára!
Azóta sincs kultúrált váro hely csak az eresz alatt lehet várni a kis Bz-t
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Gábor15, 2008.03.04 17:47.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ime néhány kép a rémisztő állapotokról(!):
A pár éve külsőleg felújított épületet bonatni kezdték!!!
|
|
|
Zagyvarékas
egy lakos, 2008.03.03 23:48.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
én úgy hallottam, hogy állandóan szétverik. kinek éri ez meg? elég egy kulturálatlan barom... és lavina elindul.
|
|
Szabadkígyós
Málik Zoltán, 2008.03.03 21:48.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem. A képek mindegyike tavaly, november 23-án készült.
|
|
|
Szabadkígyós
Málik Zoltán, 2008.03.03 21:42.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A látvány Kétegyháza felé tekintve.
Szabadkígyóst valóban Ókígyósnak hívták egészen 1950-ig. Ekkor elszakadt Újkígyóstól, és Szabadkígyós néven vált önálló településsé.
|
|
|
Szabadkígyós
Adani, 2008.03.03 21:22.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még régebben meg Ókígyósi tanyák volt a neve, akkor asszem Szabadkígyós neve is Ókígyós volt.
|
|
Gyöngyös
Peron, 2008.03.03 21:16.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon meddig vezetett ez a vasútvonal?
Tud valaki valamit erről?
|
|
Szabadkígyós
Málik Zoltán, 2008.03.03 21:00.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek az állomásnak eredetileg "Szabadkígyósi tanyák" volt a neve, ami érthető is, hiszen elég messze van a falutól. Szabadkígyósnak akkoriban a Békéscsaba-Kaszaper-Békéssámson keskeny nyomközű vasút egyik megállóját hívták. Feltételezem, hogy valamikor a kisvasút megszüntetése után vették el a "tanyák"-at az állomás nevéből.
A kép 2007. november 23-án készült.
|
|
|
Biharnagybajom
Málik Zoltán, 2008.03.03 20:27.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2007. augusztus 20.
|
|
|
Alsósegesd
B-£!NT, 2008.03.03 16:24.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az említett régi Alsósegesd, korábban Segesd felvételi épülete.
|
|
|
Siklós
pezsman, 2008.03.03 15:38.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elérkezett a mellékvonal- bezárások első évfordulója. A kép siralmas. Egy év alatt csak rosszabb lett. A "reform" jegyében bezárt vonalak lakói számára a pótlóbuszok (ameddig voltak), legalább nyújtottak valami megoldást... Most a 62-es vonal 2 végállomása között hetente 1 autóbusz közlekedik.
Egyébként azt olvastam, hogy lehet, hogy ebben a kormányzati ciklusban már nem zárnak be újabb vonalakat. ki tudja?
|
|
Tompa
Tenk Ferenc, 2008.03.02 22:11.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
4
|
|
|
Tompa
Tenk Ferenc, 2008.03.02 22:06.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2
|
|
|
Tompa
Tenk Ferenc, 2008.03.02 22:03.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1
|
|
|
Tompa
Tenk Ferenc, 2008.03.02 21:56.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tompai állomásról egy pár kép.
|
|
|
Bókaháza
alexejevics, 2008.03.02 18:18.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak az a hullámlemezes bővítés ne volna...
|
|
Zalacsány
alexejevics, 2008.03.02 18:16.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem, Magyarországon nincs ízlés. Ha a kedves építészkolléga (már ha volt egyáltalán) utánanézett volna a helyiérdekű szabványépületeknek, akkor rájött volna, hogy az épületet arányainak megtartásával, és talán még használhatóbban is bővíteni lehetett volna. Nade ez... ráadásul még a színe is citromsárga.
|
|
Feked
alexejevics, 2008.03.02 18:09.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A vasút nem törekedett arra, hogy elérje ezeket a falvakat, csak megközelítette, így aztán az állomás gyakran 2-3 km-re van a településtől."
Ezt gyakran vetik mellékvonalak szemére, de pl. a konkrét esetben azért érdemes elgondolkodni, hogy ez vajon jogos e. Műszakilag aligha lett volna megoldható - az ésszerűség határain belül - hogy a vasút mind Erdősmecskét, Szebényt és Fekedet is elérje, vagy akár fel is tárja. Menetidőben pedig ezek a kiruccanások akkora pluszt jelentettek volna, hogy a nagyobb távolságokon utazók számára lett volna kritikán aluli a szolgáltatás. Ami pedig különösen problémás lett volna, hiszen a Pécs-Bátaszék vonal egyik fő erénye éppen az volt, hogy összekötő szerepe miatt átlós gyorsvonatok is jártak rajta. Szóval szerintem azt nem kell a vasút szemére vetni, hogy nem tárt fel elszórtan elhelyezkedő, nehezen megközelíthető völgyi falvakat. Ezeket egyetlen viszonylattal busszal sem lehet normálisan feltárni.
|
|
Áta
Gábor15, 2008.03.02 10:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon aranyos csöndes kis állomás. A képen a pécsi PGK látható.
|
|
|