Kisvárda
DJUROSKA ANDRÁS, 2008.01.09 16:44.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Számomra ez az állomás mindig nagyon kedves emlékeket éleszt fel bennem,mivel én is KISVÁRDÁN születtem.hA tehetem minden nyáron elutazok Kisvárdára.András
|
|
Báta
Gábor15, 2008.01.09 15:25.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha lehet én is elmennék erre a túrára!
Imádom ezt a vonalat!De ha lehet hétvégén legyen!!!
és ne Jan.27-én!!!
|
|
Nagylapos
Ádám, 2008.01.09 12:10.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép és eredeti az állomásépület.A táj is gyönyörű.
|
|
Gyoma
Ádám, 2008.01.09 12:05.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen gyönyörű volt,most azonban egy ronda kocka.Az állomás mezőtúri végén egyállású mozdonyszín van nem valami jó állapotban.
|
|
Mezőhídvég
Szigeti Lajos, 2008.01.09 09:17.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a pályamesteri szakaszon dolgozott 36 éven át édesapám, Szunoman Lajos, becsületes pályamunkásként. Több munkatársával egyetemben a MÁV elkötelezett, hűséges, összetartó alkalmazottai voltak. /Nyári szűnidőben, iskolásként, számunkra is adtak itt munkát./ Szerény, de biztos megélhetést nyújtott akkor a magyar vasút. Az ő szorgalmas munkájuk emlékezetére idézek egyik verseskötetemből VASÚTON /150 éves a magyar vasút/ című versemből: --
"A párhuzamos sínszálak
célállomása a végtelen -
Fülke-térben utazunk
(mellékvágányon a múlt)
szabad pályát kap
űrben az álom -
Botló talpfákon, kavicságyon
pályamunkás apám
csákányoz csillagot,
a síposzlopnál gőzmozdony zihál,
szikrányi szemvillanás - az utasok,
a légáramtól zendülő távíróhuzalok
már a kanyarban keringőznek -
a hasznos teher nem fáj a földnek.
http://www.szilaj.hu
|
|
Báta
Karl, 2008.01.09 08:41.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szvdom!
Pontosat,még nem tudok mondani,de a Palotabozsok-Bátaszék távot szeretnénk bejárni.Amint jobb lesz az idő indulunk.Elötte egyeztethetünk!És jöhetnek még mások is.
Üdv.
|
|
Mezőberény
Ádám, 2008.01.08 22:15.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép állomás.Az épületen csak az emeleti ablakokhoz képest alacsony ajtó rontja el az összképet.
|
|
Csárdaszállás
Ádám, 2008.01.08 21:29.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igazán eredeti állomás.Az épület is szép.
|
|
Mártély
Ádám, 2008.01.08 21:21.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy mesebeli állomás Csongrád megyében.Bár minden állomás ilyen lenne.
|
|
Püspökladány
rongybaba, 2008.01.08 13:43.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Segítenétek abban, hogy mikor létesült a városhoz tartozó Püspöladány-Vásártér megálló !?
Köszönöm!
|
|
Püspökladány-Vásártér
rongybaba, 2008.01.08 13:11.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hello!
Érdeklődni szeretnék, hogy ez a megállóhely mikor létesült a vonalon.
Köszönettel!
|
|
Pusztapó
hball, 2008.01.08 12:45.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És mesés forgalomirányító rendszere (volt)
|
|
Kétpó
hball, 2008.01.08 12:43.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ne szeresd! Gyönyörű, csak az utazók nem használhaják. Még egy nyomorult WC sincs a területén.
|
|
Báta
szvdom, 2008.01.08 10:57.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Karl!
Mikorra tervezitek a gyalogtúrát és honnan indultok? Nem biztos, hogy tudok menni, de érdekel a dolog, már csak azért is, mert el szeretnék jutni a tényleges állomás helyére egyszer.
|
|
Véménd
Karl, 2008.01.08 00:50.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gábor15!
Ha,vannak még képeid erről a szakaszról,és megosztanád mással is légyszi írj.Én is készítettem,már sokat,szívesen elküldöm cserébe.
|
|
|
Báta
Karl, 2008.01.08 00:43.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves szvdom!
novemberben tett néhány kérdésedre,talán tudok választ adni.A bátai állomáson 2 vágány volt az első volt a fő a második a mellék vágány.A régebbi időkben komoly teher forgalom zajlott,ugyanis többekközött,innen szállítottak a környék/d.szekcsö,báta/tüzépjeire árút.Ezenkívűl az egykori gazdaságokból,és magángazdáktól élőállat forgalom is zajlott.Személyforgalomra,inkább a szőllőkben és a tsz ekben dolgozó emberek használták.egy emeletes állomás épület volt amit,ha jól tudom az 1990es évek elején bontottak el.A60években még Pft iroda is volt aminek az utolsó maradványait szintén a 90'évek elején bontottak,és ettől kezdve már a vonat sem állt meg.Hát egyelőre ennyit tudok írni,Amúgy tervezünk egy gyalogtúrát arrafelé.Ha érdekel,írj!
|
|
Szebény
Karl, 2008.01.08 00:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szebény-Feked között,ahol véget ér a sín....mert,ugye valahol jól fizetnek érte!!a nagy magyar valóság!
|
|
|
Palotabozsok
Karl, 2008.01.08 00:20.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
palotabozsoki vágányok között 2007 decemberében
|
|
|
Dunakeszi
Pilu, 2008.01.07 21:13.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Holnap fogok ide menni vonattal Nyugatiból, a képek alapján nem is néz ki 30.000 lelkes városnak.
|
|
Szák-Szend
sáringer éva, 2008.01.07 18:43.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem a témához kapcsolódik, de információt szeretnék kapni nagyapámról, aki szákon született. ha valakinek, aki ott él, lenne kedve segíteni, kérem írjon az e-mail címemre! köszönöm bárkinek, aki segít!
|
|
Sárszentmihály
Finta Tibor, 2008.01.07 16:37.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 812-es kép jobb oldali épületében laktunk 1950 januártól, 1956 júliusáig. Itt szerettem meg a vasutat. Édesapám pályamester volt. A házunk előtt várták a gőzösök az indulást a Bakony felé. Csodálatos volt itt élni.
Üdvözlettel: Finta Tibor
|
|
Pannonhalma
Csoma Bence László, 2008.01.07 14:37.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nagyon szép, reprezentatív állomás.
még főapáti váróterem is van benne!
|
|
Bakonyszentlászló
Horváth Gábor, 2008.01.06 17:48.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
19 év állomásfőnöki munkám véget ért 2007.dec.29-én. (nyugdijba vonultam) Bakonyszentlászló későbbiekben Veszprémvarsányhoz tartozik. Az elavult és már nem felújítható névtáblát lecseréltük. Íme!
|
|
|
Bátaszék
Hayabusa, 2008.01.06 17:29.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közvetlenül az állomás nyugati kijárata után ágazik le dél felé a látható 2 vágány.Az egyik a téglagyári iparvágány,a másik a megszüntetett 64 vonal.
|
|
|
Szebény
Hayabusa, 2008.01.06 17:25.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos már családi házként sem üzemel,gyorsan romló állagu,a 2007.öszi állapota látható.
|
|
|
Nagykónyi
Hayabusa, 2008.01.06 17:20.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület egy része lakott,de elég rossz állapotu.2007.összel készült kép,a hatalmas dzsungelben még találni sineket is...
|
|
|
Felsőnyék
Hayabusa, 2008.01.06 17:14.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület lakatlan és rossz állapotban van.
|
|
Dalmand
Hayabusa, 2008.01.06 17:12.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt is lakott az épület.A korábbi állomásfönök családja lakik benne.
|
|
Kocsola
Hayabusa, 2008.01.06 17:09.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy nagyon kedves hölgy lakik az épületben. Sokat mesélt a múltról.
|
|
|
Kalocsa
Csoma Bence László, 2008.01.06 09:54.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez egy csodálatosan gyönyörű vasútállomás!
jó hogy védik az épületet, mert ilyen állomásépület sehol sincs!
látszik, hogy törődnek az épülettel.
nem tudom ki volt az ... aki megszüntette a vonalat..., de az biztos nem normális! és semmit sem tettek a vonal mellett élők azért, hogy maradjon Kalocsára a vasút!
...
A vasút a jövő tömegközlekedési eszköze lesz.egy jó menetrend és minimum 30-40%-al nő az utasok száma. a Pápa-Csorna megszüntetése meg egyenesen vicces! egyértelmű, hogy itt a vonat a gyorsabb, s nem a 60 km-t zabáló busz 2 szem utassal! a vonaton sokan utaztak elég sokan, de az utasszámlálókat lefizették, vagy megfélemlítették!
erre a vonalra szükség van!
szörnyőű, hogy 1929 óta sem lett jobb a menetidő! akkor is ugyanennyi idő alatt tette meg a röpke 37 km-es távot! meg jó csatlakozások se voltak!
hajdanán a falvakba a vasút hozta magával a civilizációt is! ügyeljünk rá, hogy ez így is maradjunk! a szerencsi szalmatüzelésű erőművel meg tönkreteszik a tokaji borvidéket!
abból a sok milliárdból amit kidobnak rá inkább a közlekedés javítására fordítanák.
Magyarországon az utak állapota siralmas, sok helyen már imádkozni kell, hogy ne essen szét a sok tragacs busz, de még as legjobb buszok is igencsak csörömpölnek rajta!
(moderált)
|
|