Káptalanfüred
Mag Éva, 2007.10.10 20:36.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt lesz a végállomása 2007.10.13-án a 35 éve felszedett Veszprém-Alsóörs vasútvonal emléktúrájának. Sok túrázó részvételére számítunk, akik megnézik ezt az elhagyottnak tűnő állomást.
|
|
|
Bük
Tibor, 2007.10.09 23:48.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretném jelezni, hogy az állomásépületet idén újraszigetelték és vakolták. Gysev szintervnek megfelelően az új szine Zöld-Sárga. A falak sárgák, az addig világosbarna csíkok zöldek lettek, akárcsak a fa részek. A neom Bük felirat a melléképületrész lapostetejére került, mig a régi helyére egy Gysev szinszabványú tábla került Zöld alapon sárga felirattal.
|
|
Nyírtelek
istván, 2007.10.09 20:43.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fényképezzetek itt nyugodtan van mit .
én csak tudom mert ott lakom
|
|
Zákány
P, 2007.10.09 20:26.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pont te nem tudod?:)) Egyébként jó a weboldalad!
|
|
Zákány
B-L!NT, 2007.10.09 15:55.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki nem tudja,mikor szűnt itt meg teljesen a vasúti szolgálat?
|
|
Alsónyék
Hucker Zsuzsi & Dévai Ákos, 2007.10.09 12:04.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alsónyék - állomásépület
|
|
|
Iváncsa
Ungi Péter Csaba, 2007.10.08 18:02.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Iváncsa állomás felvételi épülete 2007.01.26.
|
|
|
Kétpó
Ungi Péter Csaba, 2007.10.08 17:37.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kétpó mh. 2007.10.07.
|
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
ehh, 2007.10.08 17:17.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hát igazad van...nekem csak a buszközlekedéssel van a gondom ,mivel a buszok nem nagyon vannak hozzáhangolva a vonatokhoz Pl:busz indul 12:15, vonat érkezik 12:27,12:34 na errre varjatok gombot, 10 percet kén várni grr
|
|
Kétpó
Ungi Péter Csaba, 2007.10.08 17:08.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kétpó 2007.10.07
|
|
|
Szany-Rábaszentandrás
szvdom, 2007.10.08 13:45.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A térképről még a Kisterenye-Mátramindszent és onnan Mátranovák-Homokterenye vonalat is le kell szedni, sajnos!
|
|
Pécsbánya-Rendező
Szabó László, 2007.10.08 00:49.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsbánya-Rendező 2.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
Szabó László, 2007.10.08 00:48.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsbánya-Rendező 3.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
Szabó László, 2007.10.08 00:46.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsbánya-Rendező
Erről az állomásról - úgy látom - még nincs fotó feltöltve.
Íme, az első (készült - a másik kettővel együtt - 2007. 09. 27-én).
|
|
|
Szőkéd
Szabó László, 2007.10.08 00:42.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szőkéd mh., második kép.
|
|
|
Szőkéd
Szabó László, 2007.10.08 00:41.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két fotó Szőkéd állomásaról (az első). A képeket szeptember 27-én készítettem.,
|
|
|
Erdősmecske
P, 2007.10.07 19:07.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, csakhogy újabb megszűntetés van készülőben, több, mint 20 vonalat zárnak be, úgyhogy az újraindításra egy kicsit várni kell...
|
|
Bölcske
bigzolee13, 2007.10.07 18:21.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én Bölcskei lakós vagyok , itt még kb naponta 3-4-szer áthalad egy BZ-és személy vonat , de az már nem áll meg Bölcskén. Régebben az erőmü miatt sokal nagyobb forgalom volt itt
|
|
Acsa-Erdőkürt
zsohár Melinda, 2007.10.07 18:21.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyönyörű ez az állomás! Ki mentette meg ilyen szépséges állapotában? Ilyen típusépületek voltak, kisebb-nagyobb formában, a növekvő ház szabványa alapján a Bicske-Székesfehérvár vonalon, amit 1975-ben megszüntettek, s hagytak lepusztulni. Én Alcsúton lakom, minden nap megsiratom a romló állomást, de hiába. Írjatok! Zsohár Melinda
|
|
Erdősmecske
Gábor15, 2007.10.07 18:09.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erdősmecske állomás nagyon tetszik!!
Még ha nem is látni itt vonatokat az a jó h ez a vonal (ha felújítják akkor főleg)közvetlen eljutási lehetőség nyílna (ismét) Szegedre és ellehetne jutni Szekszárdra is!!!!
Reménykedjünk tovább hogy valamikor
ismét utazhatunk Erdősmecske érintésével Bátaszékre Vonattal!!!
Ha újra indul a közlekedés ezen a vonalon úgy lehetne megbocsátást nyerni az érintett települések lakosaitól hogy új Motorvonatok járnának erre(pl:Desiro;Usgyi)
Így nem csak a régi utasok utazhatnának erre de 1 csomó de nagy bevétele is lenne ebből a MÁV-nak
Én a helyükben meggondolnám hogy jó ötlet volt ezt a szép vonalat bezárni!!!
a kép amit küldök 2005-ben készült!!
a képen Erdősmecske bejárati jelzője lát6ó Véménd (Bátaszék) felöl!!
|
|
|
Erdősmecske
Gábor15, 2007.10.07 17:59.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsvárad és Palotabozsok közt 1997 június 1-jén szünt meg a forgalom!!
Véménden 2003ig rakodás volt!!
Erdősmecske állomáson 4 vágány található!!
Ezekből 2 mellet van peron!!!!
a msáik 2-őt (valószínűleg) tehervonatok használták keresztekkor!!
a Kép amit küldök 2005 tavaszán készült!!
a Képen az állomás még jobb állapotú mint mostanság
Üdvözlettel: Gábor15
|
|
|
Királd
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.07 16:44.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átalakították Szoc-dizájnra :(
|
|
Vértesacsa
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.07 14:42.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig a most megszűnt vonalakat kénytelenek lesznek megnyitni, mert egyre költségesebbé kezd válni a dolog. Vagy ha nem nyitják meg... arra az esetre töltöttem fel egy térképet Szany-Rábaszentandrás vasútállomásához egy vasúti térképet.
|
|
Romhány
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.07 14:34.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnéznék egy képet, hogy néznek ki a szünetelő vonalak állomásai most.
|
|
Hódmezővásárhelyi Népkert
lordzola, 2007.10.07 11:59.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/szerda_delelott_szemleznek_a_vasarhelyi_nepkerti_allomason/2032372/
|
|
Szany-Rábaszentandrás
P, 2007.10.06 22:23.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ja és a vonal a teljes hossza jó állapotú és a GySEV átvehetné, állítólag volt is szó erről. Valahol azt hallottam, hogy a vasút megszűntetése óta rohamosan nő az autóbalesetek száma arrafelé.
|
|
Szany-Rábaszentandrás
P, 2007.10.06 22:20.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szégyen.. én már láttam olyan térképet is, ahol még a fővonalak közül sem volt meg néhány, a mellékvonalhálózat pedig ki lett írtva. ez a térkép egyébként annyiban hibás, hogy a 62-es vonal Barcs- Sellye közötti szakasza szerepel rajta. Remélem a 2010-es vasúti térképen tényleg szerepelni fog.
|
|
Vértesacsa
P, 2007.10.06 22:17.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez teljesen igaz. Szerintem kéne alapítani valami mozgalmat a vasutak újraindításáért, vagy ilyesmi, kampányolni a vasút mellett, mert tényleg van rá igény. 68-ban bezártak néhány vonalat hamis indokokkal, a helyiek még most is szitkozódva említik ezt az intézkedést. A 84-es vonalon 2006-ban 35 volt az átlagos utasszám, ez a menetrendváltozás után 6-ra csökkent. Mert szétverték a menetrendet, nem biztosítottak csatlakozást, és az utasszámlálásokat pedig néhol vasárnap délben végezték. Március 3-a jó példa arra, hogy valójában mennyien szeretik ezeket a vonalakat. Bár a borzalmas menetrend miatt nem utaztak rajta sokan, mégis százak mentek el búcsúzni. Remélem nem végleg.
|
|
Szany-Rábaszentandrás
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.06 19:31.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kóka féle térkép
|
|
|
Vértesacsa
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.06 18:13.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban Németországban megcsinálták? Ha Magyarországon megnyitnák az összes bezárt vonalat...egész nap vonatoznák :) Kihasználhatnám az arcképes igazolványom, és még autót se kéne vennem! Mehetnék lazán a nagyobb környező falvakba vonattal, pl. Vásárosmiske, Gérce, Kemenesszentmárton, Vönöck... Szerintem mások is szívesen utaznának vonattal, és biztos vagyok benn, hogy támogatná a többség az ötletem. De mit akarunk mi egyáltalán, ha még a meglevő vasútvonalainkat sem tudjuk megtartani? Rémálmaim vannak, hogy szedik fel a vasútvonalakat, de ez nem álom, hanem valóság! Egyre csak fogy a vasúthálózatunk. Az Orbán-kormány idején legalább újjáépítettek egy megszűnt vonalat, és biztosan folytatták volna a vasútépítést. De ez a mostani kormánnyal lehetetlen lenne. A szabad mozgás korlátozása jogba ütközik, mindenkinek van joga vonatozni, ahol van arra alkalmas vasúti pálya és igény. De ha már Vértesacsánál vagyunk: a hajtany.znet.hu-n láttam imént egy '98-as videót az állomásról. Még megvoltak a vágányok, végig járhatóak voltak az utátjárók is hajtánnyal. Ma már ez mind a múlté. Így múlik el a vasúthálózatunk. Pécs és Bátaszék, Lepsény és Dombóvár között vonatpótló autóbuszok közlekedtek. Most ezek is megszűntek. Egy vasútvonal abszolút végét jelenti ez. S már el is kezdődött a bontás a Pft és a tolvajok részéről is. A 2007-2008-as menetrend térképéről minden valószínűség szerint már le is kerülnek ezek a vonalak. Még a 2005-ösön pedig még rendes vonalként volt feltütetve Lepsény és Tamási között. Megnézhetné a Kóka a csodás alkotását (bár nem ő szüntette ezeket meg, de ő adta meg nekik az utólsó döfést). A magyar vasút elég színvonalas lenne ahhoz, hogy megtartsa, fejlessze, építse a vonalakat. Nincs háború, nincs tatárjárás, nem nyom el a Szovjetúnió, mégis szűnnek meg vonalak mondvacsinált indokkal. Holott megmenthetők lennének még a 30 éve megszűnt vonalak is, mégha némi nyomvonalmódosítással is. Az Őrségben is megcsinálták, máshol is sikerülne, lenne rá igény. Most azért nincs, mert sok a lassújel. Azért nem újítják fel, mert kevés az utas. De ha feljavítanák 60-80-asra, sok lenne az utas, sűríthetnék a járatokat, és bevétel lehetne belőle. De ha bezárják, azzal biztos, hogy nem lesz jövedelmezőbb. Különben is? Mi értelme a vonatpótló autóbusznak? Hogy addig nyugodtan szedhessék fel a síneket? A Bzmotornál már csak a kézihajtány gazdaságosabb. Szerencsére a 14 mellékvonalat nem tüntetik el. Egyenlőre. Kóka szerint a vasút elavult közlekedési forma, át kell adni a modernebb közlekedésnek. Tisztára, mint '68-ban. Ezzel szemben, a jövőt mutató Németországban a vasút a legfejlettebb közlekedés, még sincsenek anyagi gondjaik tőle. Épp ellenkezőleg. A rossz politika minden gondnak a gyökere. Sosem látott fejlesztések lehetnének, ha fordulna a kocka, ami bizony fordulni fog, de lehet, még én sem érem meg már. De 50 év is hosszú idő, biztosan a technológával együtt a vasút is fejlődik, hisz ez jövő, mindenki láthajta. Mipedig ugyebár, nem akarunk vissza felé fejlődni? Mert a busz az.
|
|