Tata
Joxy, 2007.10.14 08:33.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1883-1884-ben épült meg a Komárommal és Budapesttel összekötő vasútvonal, az állomással.
|
|
Tóvároskert
Joxy, 2007.10.14 08:31.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 19. század második felében Esterházy Miklós gróf a mai Kertváros területén megépítette a lóversenypályát, és meghonosította Tatán az évenkénti rendszeres lóversenyeket. Ezen a pályán az első versenyt, 1886. szeptember 30-án, 3-4 ezer Budapestről és Bécsből érkező vendég nézhette végig. A gróf a lóversenypálya mellett saját költségén, vasúti megállót építettet Tóvároskert néven.
|
|
Pákozd
Kempelen, 2007.10.13 20:33.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Peron hozzászólásához:
A vonal megnyitásakor Kisfalud közigazgatásilag még nem létezett, sőt a közelben lévő Székesfehérvár-Öreghegy is bejebb húzódott a városközponthoz és ott is csak néhány présház volt. Ha a megnyitáskori állapotot nézzük akkor a ma valóban távolabb lévő Pákozd közelebb volt, mint Székesfehérvár.
|
|
Beremendi Cementmű
P, 2007.10.13 17:20.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez igaz
Felháborító érdekesség: Barcs- Sellye- Villány között menetrend szerinti volánbusz- közlekedés nincs. Hova vették át a vonalat?
|
|
|
Mátramindszent
P, 2007.10.13 17:02.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor 2006-ban utaztam ezen a vonalon, még sok utas volt. Azóta szétverték a menetrendet DIREKT!!
|
|
Harkány
P, 2007.10.13 17:00.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, mert ott még van teherforgalom. Elvileg őrzik a pályát,ami iszonyú drága, de nem hatékony. Tehát se megtakarítás, se vasút.
|
|
Mórágy
P, 2007.10.13 16:57.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Főleg, hogy ez egy fővonal.
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2007.10.13 14:11.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennyi maradt a raktárból... Valaki nem tudja, mikor bontották le?
|
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2007.10.13 14:09.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőhídvég állomás váróterme, 2006. augusztus 5.
|
|
|
Lepsény
Rácz Gergely, 2007.10.13 14:06.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lepsény, 2006. augusztus 5.
|
|
|
Hatvan
Zagyi Patrik, 2007.10.13 14:03.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép, tiszta, rendezett, nagyforgalmat lebonyolító állokmás.
|
|
Mátramindszent
Zagyi Patrik, 2007.10.13 14:00.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2007. március 3-án este ment el az utolsó személyvonat! A ROHADÉK Kóka jól betett nekünk!!!! DE ha újraindulna a forgalom....
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2007.10.13 14:00.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőhídvég állomás forgalmi irodája, 2006. augusztus 5.
|
|
|
Mátraverebély
Zagyi Patrik, 2007.10.13 13:57.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
eléggé romos,de 10 éve gyönyörű napokat élt meg, rengeteg utas, tiszta váróterem, jegykiadás, tiszta épület..... És most???
|
|
Beremendi Cementmű
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.12 22:48.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Viszont ha újraindítják a közlekedést, azon valószínű, már nem a 100 éves síneken indul meg a forgalom, tehát amúgy is fel kellene szedni a síneket. Csak az nem mindegy persze, hogy a vasút, vagy magánszemélyek szedik fel, mert utóbbinak sem mi, sem a vasút, sem az állam nem veszi hasznát. Tehát mindenképp az a legjobb, ha marad ott, ahol van.
|
|
Harkány
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.12 22:40.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogyhogy feltépték a pályát? Kizárt dolog szerintem, hogy felszedjék, Vajszló állomása sem úgy néz ki.
|
|
Kémes
Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.12 22:33.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor még nem láttad Vértesacsát...
|
|
Esztergom
Tóth Zoltán, 2007.10.12 21:49.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi szárnyaskereket ma már ritkán látni. A névtábla viszont nem illik hozzá.
2007.04.29
|
|
|
Tata
Kovács Dávid, 2007.10.12 20:48.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedvenc városom Tata és talán az egyik legszebb Tatában az állomása.
|
|
Mórágy
Gábor15, 2007.10.12 20:34.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ez akkora kicseszés a vasuton utazokkal!
Hogy meg akarták szüntetni az 50-es vonalat!!!
az Eu a támogatást VASÚT FEJLESZTÉSRE ADTA!!!
A HÜLYE KÖZLEKEDÉSI MINISZTER MEG ATÖBB MINT A FELÉT AUTÓPÁLYÁRA POCSÉKOLJA!!!!
ezakkora bunkóság h csak néztem amikor hallottam!!!!!!!:-S
|
|
Nagyrákos
Tóth Zoltán, 2007.10.12 20:26.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Völgyhíd.
|
|
|
Nagyrákos
Tóth Zoltán, 2007.10.12 20:20.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bringatároló.
|
|
|
Nagyrákos
Tóth Zoltán, 2007.10.12 20:17.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alagút.
|
|
|
Nagyrákos
Tóth Zoltán, 2007.10.12 20:15.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomás, az alagúttal.
|
|
|
Nagyrákos
Tóth Zoltán, 2007.10.12 20:12.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kétszer nyaraltunk az Őrségben, mindkétszer jártunk az állomásnál. A klíma külső egységét elrejthették volna, szebb lenne az épület nélküle.
|
|
|
Kiscsákó
Komár Gyuri, 2007.10.12 19:32.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékeim szerint 1980-ban itt még állt egy III.-osztályú típusépület.
Már akkor is használaton kívül volt,romladozó állapotban.
Kiscsákó és Nagyszénás között (a kanyar előtt) volt további egy megálló-rakodó. Pálmatér volt a neve,egy valamikori uradalmi major után.
|
|
Rudabánya
erenjé, 2007.10.12 15:58.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a rudabányai vonal végállomása látható 1991-ben. A kép az akkor még álló Vasércdúsítómű kéményéről. kb. 100 méter magasról készült. A rudabányai állomáson éjjel-nappal személyzet tartózkodott, a vonalon mozdony húzta a 3-4 kocsit. A kép bal alsó szélén, egy kör alakú mezőben volt található az azóta már földdel föltöltött mozdonyfordító, illetve a töltőcsap.
|
|
|
Ormosbánya
erenjé, 2007.10.12 15:49.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ormosbányai állomásépület, ahogyan utoljára láttam a Rudabánya felé zötyögő vonatból.
|
|
|
Ormosbánya
erenjé, 2007.10.12 15:47.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás - amely karakterében nagyon hasonló a vonalon "lejjebb" található izsófalvi állomásépülethet - az 1990-es évek legvégén romlásnak indult. Színesfémgyűjtők elhordták a csatornákat, a bádogozást, utána a cserepekt is, majd a tetőt tartó gerendákat. Végül vinni kezdték a téglákat, az ajtó- és ablaktokokat. Utoljára a betonalapon található járólapokat is felszedték. A kép egy hazautazásomkor készült. Következő érkezésemkor már nem állt az épület...
|
|
|
Szár
bebek, 2007.10.12 06:15.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt sosem volt épület, mert ez csak egy megállóhely, esőbeállóval.
|
|