Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] [ 879 ] [ 880 ] ...   Utolsó Következő

Bölcske    bigzolee13, 2007.10.07 18:21.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én Bölcskei lakós vagyok , itt még kb naponta 3-4-szer áthalad egy BZ-és személy vonat , de az már nem áll meg Bölcskén. Régebben az erőmü miatt sokal nagyobb forgalom volt itt
 
Acsa-Erdőkürt    zsohár Melinda, 2007.10.07 18:21.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyönyörű ez az állomás! Ki mentette meg ilyen szépséges állapotában? Ilyen típusépületek voltak, kisebb-nagyobb formában, a növekvő ház szabványa alapján a Bicske-Székesfehérvár vonalon, amit 1975-ben megszüntettek, s hagytak lepusztulni. Én Alcsúton lakom, minden nap megsiratom a romló állomást, de hiába. Írjatok! Zsohár Melinda
 
Erdősmecske    Gábor15, 2007.10.07 18:09.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erdősmecske állomás nagyon tetszik!!
Még ha nem is látni itt vonatokat az a jó h ez a vonal (ha felújítják akkor főleg)közvetlen eljutási lehetőség nyílna (ismét) Szegedre és ellehetne jutni Szekszárdra is!!!!

Reménykedjünk tovább hogy valamikor
ismét utazhatunk Erdősmecske érintésével Bátaszékre Vonattal!!!
Ha újra indul a közlekedés ezen a vonalon úgy lehetne megbocsátást nyerni az érintett települések lakosaitól hogy új Motorvonatok járnának erre(pl:Desiro;Usgyi)

Így nem csak a régi utasok utazhatnának erre de 1 csomó de nagy bevétele is lenne ebből a MÁV-nak

Én a helyükben meggondolnám hogy jó ötlet volt ezt a szép vonalat bezárni!!!

a kép amit küldök 2005-ben készült!!
a képen Erdősmecske bejárati jelzője lát6ó Véménd (Bátaszék) felöl!!
 
Erdősmecske    Gábor15, 2007.10.07 17:59.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécsvárad és Palotabozsok közt 1997 június 1-jén szünt meg a forgalom!!
Véménden 2003ig rakodás volt!!
Erdősmecske állomáson 4 vágány található!!
Ezekből 2 mellet van peron!!!!
a msáik 2-őt (valószínűleg) tehervonatok használták keresztekkor!!

a Kép amit küldök 2005 tavaszán készült!!
a Képen az állomás még jobb állapotú mint mostanság

Üdvözlettel: Gábor15
 
Királd    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.07 16:44.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átalakították Szoc-dizájnra :(
 
Vértesacsa    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.07 14:42.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig a most megszűnt vonalakat kénytelenek lesznek megnyitni, mert egyre költségesebbé kezd válni a dolog. Vagy ha nem nyitják meg... arra az esetre töltöttem fel egy térképet Szany-Rábaszentandrás vasútállomásához egy vasúti térképet.
 
Romhány    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.07 14:34.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnéznék egy képet, hogy néznek ki a szünetelő vonalak állomásai most.
 
Hódmezővásárhelyi Népkert    lordzola, 2007.10.07 11:59.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/szerda_delelott_szemleznek_a_vasarhelyi_nepkerti_allomason/2032372/
 
Szany-Rábaszentandrás    P, 2007.10.06 22:23.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ja és a vonal a teljes hossza jó állapotú és a GySEV átvehetné, állítólag volt is szó erről. Valahol azt hallottam, hogy a vasút megszűntetése óta rohamosan nő az autóbalesetek száma arrafelé.
 
Szany-Rábaszentandrás    P, 2007.10.06 22:20.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szégyen.. én már láttam olyan térképet is, ahol még a fővonalak közül sem volt meg néhány, a mellékvonalhálózat pedig ki lett írtva. ez a térkép egyébként annyiban hibás, hogy a 62-es vonal Barcs- Sellye közötti szakasza szerepel rajta. Remélem a 2010-es vasúti térképen tényleg szerepelni fog.
 
Vértesacsa    P, 2007.10.06 22:17.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez teljesen igaz. Szerintem kéne alapítani valami mozgalmat a vasutak újraindításáért, vagy ilyesmi, kampányolni a vasút mellett, mert tényleg van rá igény. 68-ban bezártak néhány vonalat hamis indokokkal, a helyiek még most is szitkozódva említik ezt az intézkedést. A 84-es vonalon 2006-ban 35 volt az átlagos utasszám, ez a menetrendváltozás után 6-ra csökkent. Mert szétverték a menetrendet, nem biztosítottak csatlakozást, és az utasszámlálásokat pedig néhol vasárnap délben végezték. Március 3-a jó példa arra, hogy valójában mennyien szeretik ezeket a vonalakat. Bár a borzalmas menetrend miatt nem utaztak rajta sokan, mégis százak mentek el búcsúzni. Remélem nem végleg.
 
Szany-Rábaszentandrás    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.06 19:31.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kóka féle térkép
 
Vértesacsa    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.06 18:13.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban Németországban megcsinálták? Ha Magyarországon megnyitnák az összes bezárt vonalat...egész nap vonatoznák :) Kihasználhatnám az arcképes igazolványom, és még autót se kéne vennem! Mehetnék lazán a nagyobb környező falvakba vonattal, pl. Vásárosmiske, Gérce, Kemenesszentmárton, Vönöck... Szerintem mások is szívesen utaznának vonattal, és biztos vagyok benn, hogy támogatná a többség az ötletem. De mit akarunk mi egyáltalán, ha még a meglevő vasútvonalainkat sem tudjuk megtartani? Rémálmaim vannak, hogy szedik fel a vasútvonalakat, de ez nem álom, hanem valóság! Egyre csak fogy a vasúthálózatunk. Az Orbán-kormány idején legalább újjáépítettek egy megszűnt vonalat, és biztosan folytatták volna a vasútépítést. De ez a mostani kormánnyal lehetetlen lenne. A szabad mozgás korlátozása jogba ütközik, mindenkinek van joga vonatozni, ahol van arra alkalmas vasúti pálya és igény. De ha már Vértesacsánál vagyunk: a hajtany.znet.hu-n láttam imént egy '98-as videót az állomásról. Még megvoltak a vágányok, végig járhatóak voltak az utátjárók is hajtánnyal. Ma már ez mind a múlté. Így múlik el a vasúthálózatunk. Pécs és Bátaszék, Lepsény és Dombóvár között vonatpótló autóbuszok közlekedtek. Most ezek is megszűntek. Egy vasútvonal abszolút végét jelenti ez. S már el is kezdődött a bontás a Pft és a tolvajok részéről is. A 2007-2008-as menetrend térképéről minden valószínűség szerint már le is kerülnek ezek a vonalak. Még a 2005-ösön pedig még rendes vonalként volt feltütetve Lepsény és Tamási között. Megnézhetné a Kóka a csodás alkotását (bár nem ő szüntette ezeket meg, de ő adta meg nekik az utólsó döfést). A magyar vasút elég színvonalas lenne ahhoz, hogy megtartsa, fejlessze, építse a vonalakat. Nincs háború, nincs tatárjárás, nem nyom el a Szovjetúnió, mégis szűnnek meg vonalak mondvacsinált indokkal. Holott megmenthetők lennének még a 30 éve megszűnt vonalak is, mégha némi nyomvonalmódosítással is. Az Őrségben is megcsinálták, máshol is sikerülne, lenne rá igény. Most azért nincs, mert sok a lassújel. Azért nem újítják fel, mert kevés az utas. De ha feljavítanák 60-80-asra, sok lenne az utas, sűríthetnék a járatokat, és bevétel lehetne belőle. De ha bezárják, azzal biztos, hogy nem lesz jövedelmezőbb. Különben is? Mi értelme a vonatpótló autóbusznak? Hogy addig nyugodtan szedhessék fel a síneket? A Bzmotornál már csak a kézihajtány gazdaságosabb. Szerencsére a 14 mellékvonalat nem tüntetik el. Egyenlőre. Kóka szerint a vasút elavult közlekedési forma, át kell adni a modernebb közlekedésnek. Tisztára, mint '68-ban. Ezzel szemben, a jövőt mutató Németországban a vasút a legfejlettebb közlekedés, még sincsenek anyagi gondjaik tőle. Épp ellenkezőleg. A rossz politika minden gondnak a gyökere. Sosem látott fejlesztések lehetnének, ha fordulna a kocka, ami bizony fordulni fog, de lehet, még én sem érem meg már. De 50 év is hosszú idő, biztosan a technológával együtt a vasút is fejlődik, hisz ez jövő, mindenki láthajta. Mipedig ugyebár, nem akarunk vissza felé fejlődni? Mert a busz az.
 
Tatabánya    Endre, 2007.10.06 12:33.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Röviden (új név/ régi név):
Felsőgalla - Tatabánya-felső
Alsógalla - Tatabánya
Tatabánya - Tatabánya-alsó
Bánhida - Tatabánya-Erőmű

 
Tatabánya    Kóti Lajos, 2007.10.06 09:29.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért nem lehet Tatabánya alsó állomásról semmit találni a neten? Nekem itt kellene leszálni de nincs infó! Létezik T. alsó? Hol? SOS!
 
Alsógöd    H. Lajos, 2007.10.05 23:32.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én tovább helyesbítenék. Szerintem nem négy, hanem öt átjáró va Gödön a vasúti pályán. Az ötödik, Felsőgöd északi részén a sin pálya alatt van, a patak is itt folyik át. Ezen azonban autók nem közlekedhetnek.
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.05 23:09.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem egészen így gondoltam a reklámot. Lehetne hirdetni pl. bent a falvakban, városokban a hirdetőtáblákon, plakátokon stb.
Amúgy: autóval Mezőkomárom-Enying akkor 15 perc, ha nagyon hajt az ember. Nem igaz, hogy a vonat legalább fél óra alatt érne Enyingre eszméletlen zötyögés mellett! Nem ócskavasból kell pályát építeni!!!
Közvetlen Sv-Mh vonat a 90-es években is volt. Én magam is többször utaztam vele. Fehérváron a vasútállomástól mindenhová el lehet jutni a helyi járatokkal. Azokat össze kell hangolni a vonatokkal, meg pl. meg lehetne csinálni olyasmit, hogy a vonatjeggyel kedvezményt kapjanak a helyi járatokon utazók, lehetne tárgyalni erről az önkormányzatokkal, stb. (ezt persze nem csak Fehérváron...)
 
Gyömrő    Tóth Andrea, 2007.10.05 21:58.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megújult az állomás !
 
Kémes    P, 2007.10.05 21:46.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
én azt remélem, hogy Barcs és Villány között. Reménykedjünk:))
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.05 21:42.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezaz.. Jegsyáremelések helyett lehet, hogy népszerűsítő kampány kéne. De a reklám nem csak ebből a szempontból fontos. Pl nyugaton a vonatok oldalára is tesznek hirdetéseket, meg vannak olyan Mozdonyok, amelyek teljesen le vannak fedve reklámmal. Pluszbevételt jelentene, dehát biztos nincs rá szükség...
 
Erdősmecske    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.05 21:02.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a vonal mikor szűnt meg?
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.05 19:24.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És azt, hogy REKLÁM, nem ismerik a MÁV-nál??!!
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.10.05 19:22.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban nem túl jók az utak Mezőhídvég és Enying felé, de kocsival így is 15 perc alatt Enyingen van bárki, míg a Bz-vel az a 12 km legalább fél óra lenne, eszméletlen zötykölődés mellett.

Egyébként Lepsényből Enying-Mezőhídvég felé a lepsényi állomásról indulnak VOLÁN-buszok, aránylag igazodva a vonatokhoz, Fehérvárról azonban mindenki végig busszal jár haza, tehát ha lenne Bz Lepsényből Mezőhídvég felé, akkor sem mennének vele, mert akkor is át kellene szállni, meg így is át kell. Egyébként régen (60-as években) volt közvetlen vonat Fehérvár és M.hídvég között, az talán jó lenne, de Fehérváron minden a buszpályaudvarnál van, a vasútnál semmi, emiatt sem járnak vonattal.

De - ahogy mondtam már - aki egyszer el kezdett autóval járni, az még akkor sem megy vonattal, ha DESIRO-k járnak a szárnyvonalakon, annyira nincs benne a köztudatban (főleg a fiatalabbaknál) a vasút mint fogalom.
 
Kémes    Gábor15, 2007.10.05 18:26.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kémes a legromosabb állomásépülettel
"dicsekedhet"!
Borzalmas az épület állapota!!!

az én képem készültekkor (2éve)
Még jobb volt az állapota!!!

Remélem hamarosan újra lehet majd vonaton utazni Sellye és Harkány közt!!!
 
Harkány    Gábor15, 2007.10.05 18:21.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Harkány Vá.

Harkányig megmaradt a (igaz,csak)Teher-forgalom de ide hetente kb. 2× tolnak ki vagonokat!
a Pálya még megvan!!!

De Kovácshida és Vajszló Között már feltépték a pályát!!!

szóval: akik a Nosztalgia forgalomról álmodoztak azoknak alig van esélyük tervük megvalósítására!!

Eggyüt érezve: Gábor15 Vasútbarát
Pécs

a kép 2005ben készült Harkányban
a Barcs-Villány viszonylatú vonatról és a PGK találkozásakkor
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.05 14:45.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, de ahogy hallom, arrafelé sem sűrűn jók az utak... Tehát maradna a vasút, ha lenne.
 
Fonyódliget    tometti, 2007.10.04 19:27.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Imádom Fonyódligetet!
a legjobb hely a világon
nem lennék meg nélküle
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.04 15:35.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez egyértelmű. 20-30 (sőt, 40!) km/h sebességgel képtelenség felvenni a versenyt a busszal vagy pláne az autóval... :-(
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.04 15:24.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez igaz. De ezen a vonalon olcsó jeggyel is csak felújítás után lehetne utazni.
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.04 15:19.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a fő baj, hogy autózni jobban megéri, ide jutottunk... :-(
Ha azt szeretnénk, hogy ne érje meg, a jegyárakat a harmadára kéne csökkenteni (NEM a benzinárat emelni 3-szorosára, mert abból sejtjük, mi lenne...). Akkor biztosan többen választanák a közösségi közlekedést.
 
Előző Első    ... [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] [ 879 ] [ 880 ] ...   Utolsó Következő