Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] [ 879 ] [ 880 ] [ 881 ] ...   Utolsó Következő

Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.04 15:19.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a fő baj, hogy autózni jobban megéri, ide jutottunk... :-(
Ha azt szeretnénk, hogy ne érje meg, a jegyárakat a harmadára kéne csökkenteni (NEM a benzinárat emelni 3-szorosára, mert abból sejtjük, mi lenne...). Akkor biztosan többen választanák a közösségi közlekedést.
 
Mezőhídvég    Domi, 2007.10.04 14:58.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint a hozzászólások egyik moderátora, szeretnék egy csöppet beleszólni a társalgásba, mert úgy tűnik, kezd elharapódzni valami.
Mielőtt még a politikai vita itt bontaná ki a szárnyait a hozzászólások között, létrehoztam a Fórumban egy új topicot 'Kormányok és a magyar vasút' néven, ahol teret adok ennek a témakörnek, a Hozzászólásokat kíméljük meg ettől, másról szól.
Kérek tehát mindenkit, hogy ilyen nyílt, erős politikai töltéssel bíró hozzászólásokat a továbbiakban mellőzni szíveskedjen, annak a fórumban a helye. Aki mégis küldene ilyet, számítson rá, hogy moderáljuk.


 
Fürged    P, 2007.10.03 21:30.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát hogyne ütközne törvénybe. Elvileg őrzik a síneket, de így aztán megtakarítás sincs, csak több munka. Dehát ezt csak a jóemberek tudhatják ott a minisztériumban. Feltenném a kérdést: Utazott már politikus ezen a vonalon?
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.03 21:26.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Majd, miután észheztér a nép, mert egyszer az is eljön, akkor jönnek rá, hogy mennyit is jelentenek ezek a vonalak. Tényleg kée a teherforgalom, de a lehetőséget a személyforgalomra is meg kéne adni. Egyébként milyen elintézési mód az, ha felújításra zárnak be vonalakat, és az "újítás" rejtélyes módon elmarad? A Barcs- Sellye szakaszt pl. már tavaly május óta újítják. szép...
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.10.03 19:45.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dad-nak üzenném:

Bármely kormányt kárhoztatni a vsút jelenlegi állapotáért, alapvető naivitásnak tűnik. Több évtizede mindenki magasról tesz a vasútra, pártállástól függetlenül. A jelenlegi kormányról: azért 300 német kocsit csak sikerült beszerezni, amivel alapvető fordulat állt be a Dunántúl (főleg Bp.-N.kanizsa, Bp.- Tapolca stb.) személyszállítási színvonalában. Nem beszélve a 30+30 Flirt-ről, a 10 Talentről (amelynek egyikét máris lefújták, ezért el kellene azon is gondolkodni, hogy milyen emberek élnek ebben az országban és egyáltalán érdemes itt valamit is csinálni?) és nemsokára kiírják az újabb pályázatot 30 mozdonyra is.

Csak emlékeztetőül: a 49-es vonal Lepsény-Mezőhídvég szakaszát (amely a legforgalmasabb volt) 1999-ben zárták be, pályafelújításra is hivatkozva... Ki is volt akkor kormáynon?? Az a kormány további 3000 km-en vizsgálta a forgalom szüneteltetését, csak hát a demagógia nagy úr... (és ez a Fónagy hőbölög most...)

Még egy-két adalék:
a 27-es vonal (Lepsény-Hajmáskér) márciusi bezárásakor legalább 200 ember gyúlt össze Lepsényben az uccsó Bz indulásakor, akik egyébként legalább 10 éve nem ültek vonaton, és össze-vissza dünnyögtek. Fehérvárra egytől-egyig busszal járnak, pedig Lepsényből elég jól megközelíthető a megyeszékhely... Ha a 200 ember legalább 10%-a utazott volna a 27-esen, akkor talán nem kellett volna bezárni. Ismerőeseim momdták, hogy a 27-esen Berhidán havonta felszállt kb. 2, azaz kettő ember!!!! Azért a hülyeségnek is van határa...

Még valami:
Ebben az országban az életben nem lesz a mellékvonalaknak reneszánsza, mint pl. Németo-ban, ugyanis itt az emberek még a szomszédba is autóval mennek, és baráti körömben úgy néznek rám, mikor megtudják, hogy én vonattal járok dolgozni, mint az U.F.O-ra. Miért nem jársz autóval, sokkal kényelmesebb, stb...???- kérdezik.

De hát aki nem szereti a vasutat, az ezt sosem érti meg.

A mellékvonalakon teherforgalmat kellene bonyolítani, méghozzá jelentőset, a kamionok száműzése végett.
 
Zrínyitelep    Horváth József, 2007.10.03 08:54.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen ! Ez csak emlék nekem, aki Somogycsicsóban nőtt fel. Igaz messze volt a falutól, de a miénk is volt. Most már természetes, hogy nincs, de utas sincs - bár régen sem volt sok. Pedig milyen jó volt látni a 424 - es gyorsat. vagy valamelyik gőzöst, ahogy Csurgóról érkezett és fütyült az állomás előtt, ahol a picike váróteremből kijöttünk( 1973 - ban )
 
Dad    P, 2007.10.02 21:44.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felháborító... Egyébként az őrzésről annyit, hogy a 62-es Barcs- Villány vonalon elég sok helyen hiányzik a pálya. más országban tényleg működik az újraélesztés. KELL A VONAL? ÉS NEM CSAK EZ! a 68 as bezárások pedig még valahol most is éreztetik hatásukat, s az 50-es vagy idősebb emberek még mindig úgy gondolják, hogy jobb volt vonattal, és hogy embertelen lépés volt a megszűntetés. Ez is az.
 
Miskolc-Tiszai    ZombiSat, 2007.10.02 20:28.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miskolc-Tiszai, 2007. 08. 04.

A peron, illetve az I. vágány látképe az Ózdra közlekedő személyvonat koszos ablakán keresztül.
 
Sajókaza    ZombiSat, 2007.10.02 20:21.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajókaza, 2007. 09. 24.
Látkép Kazincbarcika (Miskolc felé). A képen kivehetők a régi vágányok helyei. Kaza régen négyvágányos állomás volt, azonban mára csak az átmenő (egykori II.) vágány maradt meg.
 
Sajókaza    ZombiSat, 2007.10.02 20:15.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajókaza, 2007. 08. 07.
A felvételi épület Sajóivánka felől. A lepukkant tömb mögött helyezkedik el a vasúti pálya.
 
Fornád-Kecsege    P, 2007.10.02 19:42.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
újra kéne építeni...
 
Vértesacsa    P, 2007.10.02 19:41.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minél később indítják újra, annál többe fog kerülni. Németországban most nyitottak meg 1 csomó korábban bezárt vonalat, az utasszám többszörösen felülmúlja azt, amit vártak. Valakinek érdeke az, hogy az emberek a közutat választják.. tenni kéne ezellen.
 
Szedres    Beszterczán Mónika, 2007.10.02 10:12.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előzőben írtam, hogy már többen elmentek, akikkel itt dolgoztam, hát újabb szomorú hír, tegnap elhunyt egy volt kollégám, váltókezelőként dolgozott velem, Dobai Domi bácsi. Úgy látszik a az éet rímelni akar az állomást ért változásra, minden elmúlik...
Nyugodjék békében, Domi bácsi!
 
Fornád-Kecsege    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 21:02.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szinte magam előtt látom Kemenesszentmártont, az egykori töltés domborulatával az útban. Ez is oda fog jutni, nem marad semmi se belőle.
 
Fürged    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 21:00.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként a vasúti pálya ellopása nem ütközik a törvénybe? Vagy csak úgy szabadon lophat mindenki? Persze nem foglalkozik vele senki, hisz maguk a kormánytagok is ezt csinálják...
 
Vértesacsa    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 20:49.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig még megmenthető lenne a vonal, még megvan a töltés is, csak most kezdik lopni sajnos. Kár hogy végig kell néznünk a pusztulását. Még megmenthetnénk...
 
Dad    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 19:36.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek Lujdzsi-val, valóban jó lenne, de sajnos a vasúthálózat egyre csak fogy, bár az állami pénzekből, ha azok nem lyukas zsákba, autópályákba meg a kormánytagok zsebébe hullna, biztosan újjá lehetne építeni a teljes régi vasúthálózatot, minimum 80-as pályasebességgel, némi vasút melletti kampánnyal pedig vissza lehetne csalni az utazóközönséget és a teherszállítást. Ez nem álom, más országokban is működik, nálunk is fog biztosan, csak nem biztos, hogy megérjük. Vannak tervek vasútépítésre pl. Fertőszentmiklós-Celldömölk között, vagy Pinkafő felé vagy Lendvánál, de az egészen biztos, hogy ezek NEM ennél a kormánynál fognak megvalósulni. Az utazóközönség pedig a pályasebességgel arányosan csökkent a mellékvonalakon, tehát ha felújítanák őket, megoldódna a probléma. A márciusban megszűnt vonalakat nem tekinteném teljesen megszűntnek, hisz a 68-as vasútpolitikában megszűnt vonalakat valóban "eltűntették", ezúttal azonban őrzik a vonalakat, sőt oly nagy összegből, hogy Kóka doktor vasútredormja ezáltal megbukni látszik, mivel drágább, mintha menne a Bézé. A busz pedig soha nem lesz gazdaságosabb a vonatnál, tehát nem értem az egész reform lényegét. Gondolta a Kóka, minek vannak ott a térképen azok a vonalak, őt aztán nem érdekli a sorsuk.
 
Sárpentele    vasutas, 2007.10.01 16:36.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szégyen...
 
Bicske    Lovas István, 2007.10.01 13:58.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretnék képet látni valahol Bicske vasutállomásról az 1960-as évekből.Hol tehetem ezt meg?Aki tud,segitsen.
 
Zalaszentgrót    siofok35, 2007.09.30 20:45.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó üzemnapon,2007. március 3.-án:
 
Rákoshegy    Pozsár László, 2007.09.29 23:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerettem itt dolgozni, örömmel godolok az itt töltött három évre.
 
Ács    Zsofika, 2007.09.29 22:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágány és a tároló vágányok, meg a raktárépület, szerintem a volt cukorgyárhoz tartoztak. Réges-régen egy nagyon jó napot töltöttem el itt, és még most is emlékszem a cukorhegyre amit ott láttam.
 
Mezőhídvég    P, 2007.09.29 21:09.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredetileg a vonal Győr és Dombóvár között volt, de közvetlen vonat soha nem járt a két város között. Bezárták Dombóvár- Lepsény között, most Lepsény és Veszprém között, de még a Győr- Veszprém vonal megy. Azért, mert ott óriási harc van a vasútért. Olyan nagy harc, amit itt még sohasem láttunk, de lehet, hogy kéne. A régiót nagyon sújtja a vasút. Leállított vonalak és leállított pótlóbuszok. A leállított pótlóbuszok 100%-a a Dél- Dunántúlon járt. Nem értem, miért nem küzd senki ezekért a vonalakért...
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.09.29 01:17.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mezőhídvég állomás, 2006. augusztusa.

Csak annyit, hogy bár valóban a teherszállítás a legfontosabb funkciója a mellékvonalaknak (legalábbis az kellene, hogy legyen), meg lehetne oldani azt is, hogy az utasok a vasutat válasszák még az ilyen helyeken is. De a szándék nagyon hiányzik...
 
Porva-Csesznek    Tenk Ferenc, 2007.09.28 17:11.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocsánat,hogy kétszer küldtem el,egy kis teknikai probléma közbe szólt.
 
Porva-Csesznek    Tenk Ferenc, 2007.09.28 16:54.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, nagyon szép csöndes nyugodt környezet. Tényleg szereti valaki a természetett,itt teljessen ki tud kapcsolódni. Nagyon sajnálatos dolog,hogy ami szép és jó az emberek számára,azt bekellzárni és megkell szüntetni.Nagyon sokat jártam azon a részen. Még működött az állomás és a vendégház,sok boldog emberrel találkoztam. De mióta zárva mindegyik,az emberek elkeseredett és bánatos arcaival lehet találkozni. Nagyon remélem,hogy nem fogják meg szüntetni,azt a vonalat is. A képek 2005.03.09-én 13,56 és 14,22p -kor,és 2005.04.09-én 18,36-kor készültek. Vasutállomás,vendégház és vasutállomás, vasutállomás.
 
Alcsút-Felcsút    Zsohár Melinda, 2007.09.27 23:07.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Honlapszerkesztők és régivasút-szerelmesek!

Alcsúton lakom, s annyi idős vagyok, hogy még utaztam gyerekkoromban a Bicske-Székesfehérvár vasútvonalon. Aztán felnőttként is egy nosztalgia úton, még végig tudtuk járni a vasutat egy kis villanymozdonnyal, s a Kádár-kocsival. Persze már a rendszerváltás után. Röviden a romjaiban is szép vasútállomásról. Sokan meg akartuk venni, hasznosítani, a kisebb testvérével, a vértesacsaival együtt. A MÁV meghiúsított minden kezdeményezést, hagyta, hogy elpusztuljon, életveszélyessé, rommá váljanak, noha mindkettő a falu szívében található. Az önkormányzatok is szerettek volna valamire jutni velük, magánszemélyek, vállalkozók, egyesületek. A MÁV pedig nem és nem, megbocsáthatatlanul tékozolta el ezen ipari műemlékeket, miként szerte az országban százait a gyönyörűséges vasúti építészet tanúinak. Bűn! Bűn! Ki bűnhődik érte? Ki hozza helyre? Ki tud tenni e tendencia ellen? Miért vagyunk ilyen tehetetlenek?! Miért hagyja elpusztulni a MÁV ezeket a használaton kívüli, százévesnél régebbi állomásokat,miközben a rajongók megmentenék?! Válaszoljatok!!!
Zsohár Melinda
 
Tiszaszentimre    Jakab, 2007.09.27 20:16.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasut felújításnak és a szinesfém gyüjtőknek áldozatául esett a százéves berendezés mint sok más állomáson. Az épület már nem őrzi patinás külsejét. Sajnos.Valaha a gőzmalommal együtt a község legszebb épületeihez tartozott.
 
Farád    Pista, 2007.09.27 18:13.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Inkább a megszüntetés vár rá, alig van utas. Igaz 1-2 fővel több van itt mint Bágyogszovátnál, de így is minimális.
 
Vésztő    lelekben vesztoi, 2007.09.26 17:57.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
tetszik az allomas kinezete szerintem egeszen elfogadhato adja isten hogy tovabbra is csak ilyen legyen
 
Előző Első    ... [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] [ 879 ] [ 880 ] [ 881 ] ...   Utolsó Következő