Kapuvár
Gene, 2007.07.30 23:01.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás utca felőli képe. 2007.07.18.
|
|
|
Kapuvár
Gene, 2007.07.30 22:53.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kapuvár,2007.07.18.
|
|
|
Kapuvár
Gene, 2007.07.30 22:37.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kapuvár,2007.07.18.
|
|
|
Kazincbarcika
ZombiSat, 2007.07.30 22:20.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Jelenleg is (viszonylag) jó állapotban lévő állomás. Kár, hogy Barcika legszélén van, a központtól messze. Ennek ellenére számottevő utasforgalmat bonyolÍt le. [...]
|
|
Csorna
Gene, 2007.07.30 20:52.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csorna, 2007.07.17.
|
|
|
Csorna
Gene, 2007.07.30 20:47.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csorna, 2007.07.17.
|
|
|
Petőháza
Gene, 2007.07.30 20:11.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Petőháza, 2007.07.17.
|
|
|
Petőháza
Gene, 2007.07.30 20:05.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Petőháza, 2007.07.17.
|
|
|
Petőháza
Gene, 2007.07.30 20:03.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Petőháza, 2007.07.17.
|
|
|
Kapuvár
Gene, 2007.07.30 19:49.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kapuvár, 2007.07.18.
|
|
|
Vitnyéd-Csermajor
Gene, 2007.07.30 19:41.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vitnyéd-Csermajor, 2007.07.18.
|
|
|
Vitnyéd-Csermajor
Gene, 2007.07.30 19:38.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vitnyéd-Csermajor, 2007.07.18.
|
|
|
Nemeskeresztúr
Kertész Róbert, 2007.07.29 23:19.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az állomás épülete-legalább is egy része- a vasútvillamosítás áldozatául esett.
|
|
Vácrátót
Utasinformátor, 2007.07.29 22:26.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az nem feltétlenül igaz, hogy az Aszód-Galgamácsa felől érkező vonatok innen tovább nem közlekednek Vácra, sőt a napi 6 pár 77-es vonalon közlekedő vonatból csak kettő nem megy el Vácig, tessék megnézni a menetrendben, ha valaki nem hiszi! A lényeg az, hogy a 77-es vonal tulajdonképpen hivatalosan Vácrátót és Galgamácsa között van és csak két közbenső megállója van: Kisnémedi és Váckisújfalu. AZ egy másik dolog, hogy az ezena vonalon közlekedő napi hat pár vonat legtöbbje Aszódról indul és Vácig közlekedik. Egy-két vonat indul csak Galgamácsáról vagy közlekedik Aszódról csak Vácrátótig (de azokhoz is van csatlakozás tovább Vácra, ill. Aszódra). Ezt a kis 77-es szárnyvonalat eredetileg a katonai szállítmányok miatt építettték, hogy a keletről érkező nyugat felé tartó tehervonatok lerövidítsék az útjukat, ne kelljen bemenniük Budapestre és mozdonycsere sem kell Aszódon, mert a 77-es vonal villamosított. Még valamivácrátóthoz: hiába elágazó állomás, azért nincsen jegypénztár, mert az állomás baromi messze (kb. 2 kilométerre) van a falu legutolsó épületétől is, a le és felszálló utasok száma elhanyagolhatóan kicsi itt.
|
|
Pereszteg
Gene, 2007.07.29 21:23.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pereszteg,2007.07.16.
|
|
|
Pereszteg
Gene, 2007.07.29 21:21.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pereszteg,2007.07.16.
|
|
|
Pereszteg
Gene, 2007.07.29 21:15.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pereszteg, 2007.07.16.
|
|
|
Pusztaszentmihályfa
Face, 2007.07.29 17:39.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szomorú, hogy ennyire foglalkoznak a magyar mellékvonalakkal.
|
|
Tápiószecső
Németh Mihály, 2007.07.29 12:39.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tápiószecső állomásról küldök képet, mert még nem találtam!
|
|
|
Rudnaykert
Utasinformátor, 2007.07.28 20:02.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, végülis Váchartyánnak 2 vasúti megállója is van, de a 77-es Vácrátót-Galgamácsa-Aszód mellékvonal Kisnémedi megállója tulajdonképpen még Váchartyán mellett van (akinek van Útinfó progija, nézze meg Váchartyán térképén), mert Kisnémedi jóvan több kilométerrel északabbra van egy dombon. Ezek után joggal mondhatjuk, hogy Váchartyánnak összesen három darab vasúti megállója is van, ahhoz képest, hogy egy kis falu.
|
|
Máriaudvar
Utasinformátor, 2007.07.28 19:49.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Vácrátót felőli végen a bal irányú kitérő egy volt laktanyába vezet. Ott állítólag főként üzemanyagokat esetleg még vegyianyagokat tároltak, tehát inkább egy katonai logisztikai állomás volt. Én három-négy évvel ezelőtt még láttam ott a kerítésen túl tartálykocsikat. Hogy csak ott felejtették vagy használják őket, nem tudom, de a katonai állomás a rendszerváltás után már nem üzemelt, az biztos. Az biztos, hogy pl az Aszód-Vácrátót kis szárnyvonalat kimondottan azért hozták létre, hogy elkerüljék Budapestet a Szovjetunió felől érkező vonatok, melyek nyugat felé tartottak. Vélhetően a Szovjetunióból szállítottak a katonai ide a támaszpontra üzemanyagokat vagy vegyi anyagokat.
|
|
Szob
Utasinformátor, 2007.07.28 19:26.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel határállomás, nagy ritkán előfodrulnak itt szlovák mozdonyok is, főleg az a nagyon furcsa kinézetű, 240-es számú, leginkább szovjet sci-fi filmeket idéző piros-sárga festésű állítólag speciális műanyag borítású mozdony, sőt, azt a pletykát is hallottam, hogy egyszer búvár is megfordult itt. Bár azt a napi pár darab nemzetközi vonatot skoda-mozdony hozza rendszeresen, de azok nem állnak meg itt.
|
|
Beremendi Cementmű
P, 2007.07.27 13:22.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, sajons itt is lopják. Jó pénzt hoz... Elvileg persze őrzik. Németországban viszont újjáélesztik a régebben megszűntetett mellékvonalakat. Lehet, hogy majd egy jobb időszakban itt is ez lesz? Állítólag újjáéleszteni egy vonalat sokkal drágább, mint megtartani. De talán sikerül, ha a nép akarja, talán...
|
|
Újszeged
Fekete Dani, 2007.07.26 10:26.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kétegyháza felé nézünk, nem sokkal a felvételi épület után. 2007. 06. 23.
|
|
|
Újszeged
Fekete Dani, 2007.07.26 10:22.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újszeged vége, az állomásra tekintünk vissza (Kétegyháza felé). A kép 2007. június 23-án készült.
|
|
|
Újszeged
Fekete Dani, 2007.07.26 10:19.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újszeged - állomásnak alig nevezhető, kétvágányos valamicske, a kétegyházi végében rugós kitérővel, megkönnyítendő a körüljárást (már amikor itt körüljárnak), szintén ebben a végében egyetlen MERÁFI-jelzőt helyeztek el. A két vágányt sajnos erősen benőtte a gaz. A kép 2007. június 23-án készült, 9.24-kor.
|
|
|
Győr GySEV
raaberbahner, 2007.07.25 15:47.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Győrszabadhegy állomással nem volt sosem összekötve. Stratégiai okoból épült Gyszh-re egy csonkavágány, amit sokáig szénrakodónak használtak, amely csonkavágányt viszonlag rövid idő alatt össze lehetett volna kötni a Győr-Gysev kihúzóvágányával, ha a gonosz imperialisták le találták volna bombázni Győr állomást, és így kerülni kellett volna erre.
|
|
Balassagyarmat
galervin93, 2007.07.25 12:11.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balassagyarmat állomás főbb adatai: Vágányzat: I. 321m Raktári rakodó/30m/
II. 375m Fővágányok (személy)
III. 375m (személy)
IV. 375m (személy)
V. 325m (személy)
VI. 262m (teher)
VII. 198m (teher)
VIII. 252m mérleg és rakodó vágány
IX. 210m rakodó csonka vágány
Vontatási vágányok:
X. 90m homlokrakodó
XI. 20m szertári lefejtő
XII. 50m műhelyi cstorna
XIII. 30m mosó/tisztító vágány
XIV. 30m
XV. 75m mosó vágány
XVI. 140m javítóvágány
Balassagyarmat állomást a három vonalszakasz felől nem biztosított fény. bejárati és előjelzők fedezik. A vonatok megállási helye céljából a IV. é V. vágány között megállás helye jelző van, melyek érvényesek a II. és V. vágányokra.
|
|
Balassagyarmat
galervin93, 2007.07.25 11:31.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balassagyarmat fontos mellékvonali csomópont. Itt találkoznak az Ipolytartnóc-Balassagyarmat(78), Vác-Balassagyarmat(75) és Aszód-Balassagyarmat(78) vasútvonalak. Személyforgalmára jellemző: Ipolytarnóc: napi 11 pár személyvonat
Vác: napi 11 pár személyvonat
Aszód: napi 12 pár személyvonat
Az állomáson így napi 68 személyvonat fordul meg.(Bz szerelvények)
Összeállításuk:
Bgy/Ipolytarnóc: Bzmot(1)
Bgy/Vác: Bzmot(1)+Bzx(2)
Bgy/Aszód: Bzmot(1)+Bzx(2)
Bgy/Aszód/Bp.Keleti:Bzmot(2)+Bzx(2)
Teherforgalom:
Bgy/Diósjenő/Romhány 1,3,5.
Bgy/Szécsény rendelésre 1,3,5.
Bgy/Nógrádkövesd/Aszód 1,3,5,7.
A tehervonatok Diósjenő/Romhány felé általában fás kocsikat visznek.
Szécsénybe csak fát visznek.
Aszódra tartálykocsi, fa, tőzeg(Romhány felől), kábel(Balassagyarmat Kábel Művek).
Teherforgalom ingadozó: volt olyan hét, hogy az egész állomásaon össz-vissz 4(!) kocsi fordult meg, de volt olyan is, hogy a tehervonat, mely 27 kocsiból állt, nem fért el az állomás leghosszabb vágányára, a 4.-re(375m).
|
|
Esztergom-Kertváros
Garamvölgyi Ádám, 2007.07.24 07:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy távlati kép az állomásról
|
|
|