Vésztő
lelekben vesztoi, 2007.09.26 17:57.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
tetszik az allomas kinezete szerintem egeszen elfogadhato adja isten hogy tovabbra is csak ilyen legyen
|
|
Romhány
Virág István, 2007.09.26 17:06.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekkoromban Bánk és Romhány között volt még egy vasúti megálló, az volt a neve, hogy Világospuszta. Több, mint négy évtizede, hogy arra jártam, nem tudom, mikor szűnt meg ez a megálló. Lehet, hogy együtt az egész Diósjenő-Romhány vasútvonallal, lehet, hogy már korábban. Emlékeim szerint nemigen lakott ott senki, valami állattenyésztő telep rémlik, nagy hodályokkal. Tud erről többet valaki? Egy-két nyarat töltöttem öcsémmel romhányi rokonoknál, egyszer a Rákóczi Fánál játszva gondoltunk egy nagyot, és elgyalogoltunk Világospusztára világot látni (10 évesek sem voltunk). A hely talán 3 km-re lehetett Romhánytól.
Hát ennyit a Lókos-patakról.
|
|
Nagyharsány
angelo, 2007.09.26 16:27.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szívesen regisztrálnék, de üres oldalra jutok a kattintás után.
A vonal utolsó magyar állomása egyébként Beremend (öreg Beremend) volt, 1910-től 1983 szeptember 30-áig. Akkor szünt meg az a szakasz.
|
|
Mátraszőlős-Hasznos
czilac, 2007.09.24 12:28.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékszem arra az időre amikor a ma 70-75 éves szőllősiek aláírást gyüjtöttek, hogy a hajnali Pest felé tartó vonat megálljon. És megállt! Tari Karcsi bácsi és kedves felesége Mancika néni minden szőllősinek már-már rokonjává lett - Ők voltak a Bakterék. Az Ő idejükben nagyon szép volt az állomás környéke. Kár, hogy utánuk csak a romlás következett. Talán ha feltámag Magyarország, akkor feltámad a vasút is.
|
|
Putnok
Kalo, 2007.09.24 11:45.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előtető alatt 2004 szeptember 17.-én, 11:26-kor.
|
|
|
Putnok
Kalo, 2007.09.24 11:42.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A putnoki állomás épülete hátúlról, előtte a sajóvelezdi autóbusz.
A kép 2003.dec.28.-án készült.
|
|
|
Mezőhídvég
Lokomotiv, 2007.09.23 15:59.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Lepsény-Dombóvár vonal legjobb példája a teljes magyar politikai elit képmutatásának. Ezt a vonalat több részletben zárták be.
1. Dombóvár-Tamási szakaszt az Antall-kormány alatt.
2. Tamási-Mezőhídvég között a Horn-kormány alatt állt le a forgalom.
3. Mezőhídvég-Enying-Lepsény között 1999-ben a jóságos Orbán-kormány állította le a közlekedést felújításra hivatkozva. Azóta is újítják. (Érdekes ennek fényében hallgatni a Fidesz siránkozását most a szárnyvonalakért...)
4. És hát ehhez a vonalhoz tartozott a Lepsény-Hajmáskér közötti rész is. Ezt idén csukták be.
Egyébiránt meg kell jegyezni, hogy ezen a vonalon életveszélyes volt a közlekedés a vége felé, főleg Dombóvár-Tamási között. Az ember néha azt hitte, hogy leugrik a vonat a vágányról.
Egyébkét Lepsény-Enying között van még teherforgalom,5 km/h az engedélyezett sebesség.
Az is érdekes, hogy ezen vonalon jártak a legtovább vonatpótló buszok (volt korábban olyan vonalbezárás, ahol nem is indultak MÁV-buszok)
2007-ben megszűntek ezek a vonatpótlók, pár hónapig a Gemenc és az Alba Volán a teljes vonalon közlekedtetett buszokat, de aug. 1-tól már csak az Alba Lepsény-Szabadhídvég között.
A mellékvonalakról általában: ezeket inkább teherforgalomra kellene használni, persze egy jelentős felújítás után, és olyan helyzetet kéne kialakítani, hogy az iparnak és a kereskedelemnek vasúton érje meg árut szállítani. A 49-es vonalra is nagy szüksége lenne a mezőgazdaságnak, hiszen a gabonát és a cukorrépát jelenleg bűzös LIAZ teherautók viszik Lepsénybe.
|
|
Ohat-Pusztakócs
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:14.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászólásomat elrontottam. A javításom:>>Ha a Debrecen-Füzesabony vonalat megjavítanák...<<. Bocsánat a hibáért. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Ohat-Pusztakócs
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:11.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Debrecen-Füzesabonyt, ha felújítanák és villamosítanák, lehetne rajta közlekedtetni, távolsági gyorsvonatokat Debrecenből, Füzesabonyon át Budapest-Keleti pu.-ra is. Nem kellene annyit kerülni Nyíregyházán és Miskolcon keresztül. Sajnos ezt még nem valósították meg. (felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Ohat-Pusztakócs
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:05.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ohat-pusztakócs közigazgatásilag Hortobágyhoz tartozik, az állomás közelében található a párszáz lelkes kis falucska. Innen ágazik ki az Ohat-pusztakócs-Görögszállás-Nyíregyházavasútvonal is, amely már sajnos, eléggé elavult állapotban van. Debrecenbe, illetve Füzesabonyba kétóránként, Görögszállás irányába négyóránként (csak Tiszalökig) közlekednek a vonatok. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Hortobágyi Halastó
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 18:55.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hortobágy-Halastón valamikor vasútállomás volt.A három vágányból az elsőt rakodásra, a másik kettőt személyszállításra használták. Akkor még hangosbemondó is volt. Mára az első két vágányt felszedték, csak az átmenő (harmadik) vágány maradt meg. A hangosbemondók eltűntek. A megállóhely közelében található a felújított kisvasút, ami gazdasági, illetve turisztikai célokra is szolgál. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Sopron
Peron, 2007.09.22 14:12.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kis kiegészités: 1977 ben nem lebonották, hanem a régit felrobbantották, amit már várt az új amit itt láthatunk.
A robbanás pedig egy gőzmozdony sipjára következett be...olvastam valahol...
Amugy gumi, egyáltalán nem sértesz meg szerintem semmit, nagyon jó kis állomás ez , és van hangulata :))
|
|
Balffürdő
Peron, 2007.09.22 14:09.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem szebbnek tünt mikor anno itt jártam....
|
|
Szárföld
Peron, 2007.09.22 14:01.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban régen 2vágányos volt...Idővel, mivel a forgalom elég nagy , lehet ujra 2vágányúsitják..1Xűbb, mint ha az egész vonalon 2vágányúsítanák...
|
|
Rábatamási
Peron, 2007.09.22 13:59.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2vágányos+1csonka van neki, és valoban valami uj téglaépülete van , nah jó nem ujszoval olyan szocreál vagy mi mint amit mondtál...
|
|
Farád
Peron, 2007.09.22 13:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig nagy a forgalma a GYSEV nek...idővel lehet újra állomássá épitik át Farádot is,meg Bágyogszovátot is...
Xűbb, mint az, hogy az egész vonalat 2vágányúsítják...
|
|
Gecse-Gyarmat
Régi_motoros, 2007.09.20 13:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az, hogy Gecse-Gyarmaton "álló" személyvonat nem pontos, mert itt épp bejár vagy indul (a magasperon ugyanis az állomásépület távoli oldalánál kezdődik). Se zárjelző se motorvezető nem látszik a kinagyított képen, ezért nem tudom, hogy ki vagy be. De erre a helyre személyvonat nem áll be.
|
|
Vasegerszeg
P, 2007.09.19 21:59.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Legalább itt megy a vasút...
|
|
Pusztaszentmihályfa
P, 2007.09.19 21:58.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
DE valakinek érdeke az, hogy az eljutás ne vasúton történjen. De be kéne látni már, hogy ez nem helyes... Szerintem kellene valamit kezdeni ezzel a vonallal. Mondjuk felújítani és újraindítani. A teherforgalomnak is kéne... Nem tudom, hogyan lehetne elérni ezt...
|
|
Pusztaszentmihályfa
bzpluto, 2007.09.19 20:07.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még csak azt tudtam megnézni az Elvirán,hogy a legrövidebb menetidő 2:31 perc Dombóvártól Lepsényig - az is helyjegyköteles vonattal igénybe véve. Lehet,hogy el lehet jutni,de...
|
|
Vasegerszeg
Peron, 2007.09.19 19:33.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elhagyatott igaz, de gyönyörű környék...
gondolom ez egy kis falu...
|
|
Balmazújváros
Felhõsi András Imre, 2007.09.19 15:03.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás a Debrecen-Füzesabony vonal egyik igen fontos vasútállomása. A négy vágányból az elsőt és a negyediket teherszállításra, a második és harmadik vágányt személyszállításra használják. Átmenő vágány a harmadik. Ebben az évben (2007) indult be az ütemes menetrend, így Balmazújvárosra is 2 óránként Debrecen-Füzesabony, ill. Füzesabony-Debrecen viszonylatban járnak vonatok. A vonatok Balmazújvároson csatlakoznak. Továbbá munkanapokon 8:18-tól 16:18-ig kétóránként indulnak betétjáratok Debrecenből csak Balmazújvárosig. És onnan vissza. (Felhősi András Imre, Balmazújváros, 15 éves)
|
|
Budapest-Nyugati pu.
Dávid, 2007.09.19 06:47.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Nyugati pu. a kedvenc állomásom.
|
|
Csenger
fcs, 2007.09.18 12:06.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berci!
Csenger és Szatmárnémeti között két állomás volt: Óvári és Vetés
Mi csak Csengerig jutottunk el idén februárban.
|
|
Csenger
Blanár Berci, 2007.09.18 11:32.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szatmárnémetiig is voltak állomások? hol keresem őket
segítsetek
|
|
Siófok
Gashpy, 2007.09.17 22:43.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeslapon látható épület már az 1865/6-os átalakítás utáni állapot. Erzsébet királyné meghiúsult látogatása előtt végezték.
Jelenleg még nem tudom biztonsággal eldönteni, hogy 1861-es, vagy 1863-as az első állomás. Vannak források erre is, meg arra is.
|
|
Bölcske
alexejevics, 2007.09.17 21:02.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mondjuk engem kibírtak:-)
|
|
Ferihegy
Kenézy György, 2007.09.17 19:50.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átszalható 200 buszra elvisz Ferihegy 2A,2B Terminál. Vasútállomás van Ferihegy 1 -egyen Terminálnál van.
|
|
Pusztaszentmihályfa
P, 2007.09.17 19:24.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Majd, ha észreveszik, hogy kell, akkor elég sokba lesz újjáépíteni, drágább, mint most fenntartani, dehát bőség van...
|
|
Bölcske
szvdom, 2007.09.17 12:02.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak annyit tennék hozzá az előttem szólóhoz, hogy bár az épület valóban hihetetlen masszív, de ha széthordják, beázik, kiégetik a tartógerendát, ugyanúgy bedőlhet mint más épületek. Úgyhogy azért óvatosságra intek minden próbálkozót. :) (Főleg a fa lépcsők nem túl biztonságosak.)
|
|