Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] [ 879 ] [ 880 ] [ 881 ] [ 882 ] [ 883 ] ...   Utolsó Következő

Vértesacsa    P, 2007.10.02 19:41.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minél később indítják újra, annál többe fog kerülni. Németországban most nyitottak meg 1 csomó korábban bezárt vonalat, az utasszám többszörösen felülmúlja azt, amit vártak. Valakinek érdeke az, hogy az emberek a közutat választják.. tenni kéne ezellen.
 
Szedres    Beszterczán Mónika, 2007.10.02 10:12.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előzőben írtam, hogy már többen elmentek, akikkel itt dolgoztam, hát újabb szomorú hír, tegnap elhunyt egy volt kollégám, váltókezelőként dolgozott velem, Dobai Domi bácsi. Úgy látszik a az éet rímelni akar az állomást ért változásra, minden elmúlik...
Nyugodjék békében, Domi bácsi!
 
Fornád-Kecsege    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 21:02.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szinte magam előtt látom Kemenesszentmártont, az egykori töltés domborulatával az útban. Ez is oda fog jutni, nem marad semmi se belőle.
 
Fürged    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 21:00.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként a vasúti pálya ellopása nem ütközik a törvénybe? Vagy csak úgy szabadon lophat mindenki? Persze nem foglalkozik vele senki, hisz maguk a kormánytagok is ezt csinálják...
 
Vértesacsa    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 20:49.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig még megmenthető lenne a vonal, még megvan a töltés is, csak most kezdik lopni sajnos. Kár hogy végig kell néznünk a pusztulását. Még megmenthetnénk...
 
Dad    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 19:36.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek Lujdzsi-val, valóban jó lenne, de sajnos a vasúthálózat egyre csak fogy, bár az állami pénzekből, ha azok nem lyukas zsákba, autópályákba meg a kormánytagok zsebébe hullna, biztosan újjá lehetne építeni a teljes régi vasúthálózatot, minimum 80-as pályasebességgel, némi vasút melletti kampánnyal pedig vissza lehetne csalni az utazóközönséget és a teherszállítást. Ez nem álom, más országokban is működik, nálunk is fog biztosan, csak nem biztos, hogy megérjük. Vannak tervek vasútépítésre pl. Fertőszentmiklós-Celldömölk között, vagy Pinkafő felé vagy Lendvánál, de az egészen biztos, hogy ezek NEM ennél a kormánynál fognak megvalósulni. Az utazóközönség pedig a pályasebességgel arányosan csökkent a mellékvonalakon, tehát ha felújítanák őket, megoldódna a probléma. A márciusban megszűnt vonalakat nem tekinteném teljesen megszűntnek, hisz a 68-as vasútpolitikában megszűnt vonalakat valóban "eltűntették", ezúttal azonban őrzik a vonalakat, sőt oly nagy összegből, hogy Kóka doktor vasútredormja ezáltal megbukni látszik, mivel drágább, mintha menne a Bézé. A busz pedig soha nem lesz gazdaságosabb a vonatnál, tehát nem értem az egész reform lényegét. Gondolta a Kóka, minek vannak ott a térképen azok a vonalak, őt aztán nem érdekli a sorsuk.
 
Sárpentele    vasutas, 2007.10.01 16:36.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szégyen...
 
Bicske    Lovas István, 2007.10.01 13:58.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretnék képet látni valahol Bicske vasutállomásról az 1960-as évekből.Hol tehetem ezt meg?Aki tud,segitsen.
 
Zalaszentgrót    siofok35, 2007.09.30 20:45.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó üzemnapon,2007. március 3.-án:
 
Rákoshegy    Pozsár László, 2007.09.29 23:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerettem itt dolgozni, örömmel godolok az itt töltött három évre.
 
Ács    Zsofika, 2007.09.29 22:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágány és a tároló vágányok, meg a raktárépület, szerintem a volt cukorgyárhoz tartoztak. Réges-régen egy nagyon jó napot töltöttem el itt, és még most is emlékszem a cukorhegyre amit ott láttam.
 
Mezőhídvég    P, 2007.09.29 21:09.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredetileg a vonal Győr és Dombóvár között volt, de közvetlen vonat soha nem járt a két város között. Bezárták Dombóvár- Lepsény között, most Lepsény és Veszprém között, de még a Győr- Veszprém vonal megy. Azért, mert ott óriási harc van a vasútért. Olyan nagy harc, amit itt még sohasem láttunk, de lehet, hogy kéne. A régiót nagyon sújtja a vasút. Leállított vonalak és leállított pótlóbuszok. A leállított pótlóbuszok 100%-a a Dél- Dunántúlon járt. Nem értem, miért nem küzd senki ezekért a vonalakért...
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.09.29 01:17.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mezőhídvég állomás, 2006. augusztusa.

Csak annyit, hogy bár valóban a teherszállítás a legfontosabb funkciója a mellékvonalaknak (legalábbis az kellene, hogy legyen), meg lehetne oldani azt is, hogy az utasok a vasutat válasszák még az ilyen helyeken is. De a szándék nagyon hiányzik...
 
Porva-Csesznek    Tenk Ferenc, 2007.09.28 17:11.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocsánat,hogy kétszer küldtem el,egy kis teknikai probléma közbe szólt.
 
Porva-Csesznek    Tenk Ferenc, 2007.09.28 16:54.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, nagyon szép csöndes nyugodt környezet. Tényleg szereti valaki a természetett,itt teljessen ki tud kapcsolódni. Nagyon sajnálatos dolog,hogy ami szép és jó az emberek számára,azt bekellzárni és megkell szüntetni.Nagyon sokat jártam azon a részen. Még működött az állomás és a vendégház,sok boldog emberrel találkoztam. De mióta zárva mindegyik,az emberek elkeseredett és bánatos arcaival lehet találkozni. Nagyon remélem,hogy nem fogják meg szüntetni,azt a vonalat is. A képek 2005.03.09-én 13,56 és 14,22p -kor,és 2005.04.09-én 18,36-kor készültek. Vasutállomás,vendégház és vasutállomás, vasutállomás.
 
Alcsút-Felcsút    Zsohár Melinda, 2007.09.27 23:07.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Honlapszerkesztők és régivasút-szerelmesek!

Alcsúton lakom, s annyi idős vagyok, hogy még utaztam gyerekkoromban a Bicske-Székesfehérvár vasútvonalon. Aztán felnőttként is egy nosztalgia úton, még végig tudtuk járni a vasutat egy kis villanymozdonnyal, s a Kádár-kocsival. Persze már a rendszerváltás után. Röviden a romjaiban is szép vasútállomásról. Sokan meg akartuk venni, hasznosítani, a kisebb testvérével, a vértesacsaival együtt. A MÁV meghiúsított minden kezdeményezést, hagyta, hogy elpusztuljon, életveszélyessé, rommá váljanak, noha mindkettő a falu szívében található. Az önkormányzatok is szerettek volna valamire jutni velük, magánszemélyek, vállalkozók, egyesületek. A MÁV pedig nem és nem, megbocsáthatatlanul tékozolta el ezen ipari műemlékeket, miként szerte az országban százait a gyönyörűséges vasúti építészet tanúinak. Bűn! Bűn! Ki bűnhődik érte? Ki hozza helyre? Ki tud tenni e tendencia ellen? Miért vagyunk ilyen tehetetlenek?! Miért hagyja elpusztulni a MÁV ezeket a használaton kívüli, százévesnél régebbi állomásokat,miközben a rajongók megmentenék?! Válaszoljatok!!!
Zsohár Melinda
 
Tiszaszentimre    Jakab, 2007.09.27 20:16.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasut felújításnak és a szinesfém gyüjtőknek áldozatául esett a százéves berendezés mint sok más állomáson. Az épület már nem őrzi patinás külsejét. Sajnos.Valaha a gőzmalommal együtt a község legszebb épületeihez tartozott.
 
Farád    Pista, 2007.09.27 18:13.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Inkább a megszüntetés vár rá, alig van utas. Igaz 1-2 fővel több van itt mint Bágyogszovátnál, de így is minimális.
 
Vésztő    lelekben vesztoi, 2007.09.26 17:57.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
tetszik az allomas kinezete szerintem egeszen elfogadhato adja isten hogy tovabbra is csak ilyen legyen
 
Romhány    Virág István, 2007.09.26 17:06.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromban Bánk és Romhány között volt még egy vasúti megálló, az volt a neve, hogy Világospuszta. Több, mint négy évtizede, hogy arra jártam, nem tudom, mikor szűnt meg ez a megálló. Lehet, hogy együtt az egész Diósjenő-Romhány vasútvonallal, lehet, hogy már korábban. Emlékeim szerint nemigen lakott ott senki, valami állattenyésztő telep rémlik, nagy hodályokkal. Tud erről többet valaki? Egy-két nyarat töltöttem öcsémmel romhányi rokonoknál, egyszer a Rákóczi Fánál játszva gondoltunk egy nagyot, és elgyalogoltunk Világospusztára világot látni (10 évesek sem voltunk). A hely talán 3 km-re lehetett Romhánytól.
Hát ennyit a Lókos-patakról.
 
Nagyharsány    angelo, 2007.09.26 16:27.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szívesen regisztrálnék, de üres oldalra jutok a kattintás után.
A vonal utolsó magyar állomása egyébként Beremend (öreg Beremend) volt, 1910-től 1983 szeptember 30-áig. Akkor szünt meg az a szakasz.
 
Mátraszőlős-Hasznos    czilac, 2007.09.24 12:28.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem arra az időre amikor a ma 70-75 éves szőllősiek aláírást gyüjtöttek, hogy a hajnali Pest felé tartó vonat megálljon. És megállt! Tari Karcsi bácsi és kedves felesége Mancika néni minden szőllősinek már-már rokonjává lett - Ők voltak a Bakterék. Az Ő idejükben nagyon szép volt az állomás környéke. Kár, hogy utánuk csak a romlás következett. Talán ha feltámag Magyarország, akkor feltámad a vasút is.
 
Putnok    Kalo, 2007.09.24 11:45.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előtető alatt 2004 szeptember 17.-én, 11:26-kor.
 
Putnok    Kalo, 2007.09.24 11:42.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A putnoki állomás épülete hátúlról, előtte a sajóvelezdi autóbusz.
A kép 2003.dec.28.-án készült.
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.09.23 15:59.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lepsény-Dombóvár vonal legjobb példája a teljes magyar politikai elit képmutatásának. Ezt a vonalat több részletben zárták be.
1. Dombóvár-Tamási szakaszt az Antall-kormány alatt.
2. Tamási-Mezőhídvég között a Horn-kormány alatt állt le a forgalom.
3. Mezőhídvég-Enying-Lepsény között 1999-ben a jóságos Orbán-kormány állította le a közlekedést felújításra hivatkozva. Azóta is újítják. (Érdekes ennek fényében hallgatni a Fidesz siránkozását most a szárnyvonalakért...)
4. És hát ehhez a vonalhoz tartozott a Lepsény-Hajmáskér közötti rész is. Ezt idén csukták be.

Egyébiránt meg kell jegyezni, hogy ezen a vonalon életveszélyes volt a közlekedés a vége felé, főleg Dombóvár-Tamási között. Az ember néha azt hitte, hogy leugrik a vonat a vágányról.

Egyébkét Lepsény-Enying között van még teherforgalom,5 km/h az engedélyezett sebesség.

Az is érdekes, hogy ezen vonalon jártak a legtovább vonatpótló buszok (volt korábban olyan vonalbezárás, ahol nem is indultak MÁV-buszok)
2007-ben megszűntek ezek a vonatpótlók, pár hónapig a Gemenc és az Alba Volán a teljes vonalon közlekedtetett buszokat, de aug. 1-tól már csak az Alba Lepsény-Szabadhídvég között.

A mellékvonalakról általában: ezeket inkább teherforgalomra kellene használni, persze egy jelentős felújítás után, és olyan helyzetet kéne kialakítani, hogy az iparnak és a kereskedelemnek vasúton érje meg árut szállítani. A 49-es vonalra is nagy szüksége lenne a mezőgazdaságnak, hiszen a gabonát és a cukorrépát jelenleg bűzös LIAZ teherautók viszik Lepsénybe.
 
Ohat-Pusztakócs    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:14.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző hozzászólásomat elrontottam. A javításom:>>Ha a Debrecen-Füzesabony vonalat megjavítanák...<<. Bocsánat a hibáért. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
 
Ohat-Pusztakócs    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:11.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Debrecen-Füzesabonyt, ha felújítanák és villamosítanák, lehetne rajta közlekedtetni, távolsági gyorsvonatokat Debrecenből, Füzesabonyon át Budapest-Keleti pu.-ra is. Nem kellene annyit kerülni Nyíregyházán és Miskolcon keresztül. Sajnos ezt még nem valósították meg. (felhősi András Imre, Balmazújváros)

 
Ohat-Pusztakócs    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:05.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ohat-pusztakócs közigazgatásilag Hortobágyhoz tartozik, az állomás közelében található a párszáz lelkes kis falucska. Innen ágazik ki az Ohat-pusztakócs-Görögszállás-Nyíregyházavasútvonal is, amely már sajnos, eléggé elavult állapotban van. Debrecenbe, illetve Füzesabonyba kétóránként, Görögszállás irányába négyóránként (csak Tiszalökig) közlekednek a vonatok. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
 
Hortobágyi Halastó    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 18:55.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hortobágy-Halastón valamikor vasútállomás volt.A három vágányból az elsőt rakodásra, a másik kettőt személyszállításra használták. Akkor még hangosbemondó is volt. Mára az első két vágányt felszedték, csak az átmenő (harmadik) vágány maradt meg. A hangosbemondók eltűntek. A megállóhely közelében található a felújított kisvasút, ami gazdasági, illetve turisztikai célokra is szolgál. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
 
Sopron    Peron, 2007.09.22 14:12.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kis kiegészités: 1977 ben nem lebonották, hanem a régit felrobbantották, amit már várt az új amit itt láthatunk.
A robbanás pedig egy gőzmozdony sipjára következett be...olvastam valahol...
Amugy gumi, egyáltalán nem sértesz meg szerintem semmit, nagyon jó kis állomás ez , és van hangulata :))
 
Előző Első    ... [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] [ 879 ] [ 880 ] [ 881 ] [ 882 ] [ 883 ] ...   Utolsó Következő