Kismindszenti út
Adani, 2014.05.10 10:26.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fejlődás annyi, hogy a táblát tartó vasra kikerült egy dohányzást tiltó jelzés ill. van papír alapú menetrend, de ugye az kötelező.
Puszta közepén is rendnek kell lennie, a megállóban ne bagózzon senki akkor se több km-en belül egy lélek sincs.
|
|
Zákány
hkaresz, 2014.05.09 12:39.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ügyesen átkötötték annak idején a határ felé menő nyomvonalat.Az akkor még Jugó területet már nem érintett a korrekció,még Magyarország területén visszacsatlakozott az eredeti nyomvonalba.
|
|
Zákány
VT22, 2014.05.09 10:55.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látható a másik megszűnt déli vasút nyomvonal is, a Zákány állomásba becsatlakozó barcsi vonal.
|
|
|
Barcs
Central, 2014.05.09 10:23.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs állomásból egykor kiágazó Barcs-pakráci HÉV nyomvonala pirossal jelölve.
|
|
|
Zákány
Central, 2014.05.09 10:20.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megszüntetett Zákány-országhatár közötti eredeti nyomvonal pirossal jelölve.Jobb oldalon a később kiépült,és ma is létező Gyékényes-országhatár közötti pályaszakasz látható.
|
|
|
Őrhegy
Joli, 2014.05.09 07:22.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szomorúan látom gyermekkori lakóhelyem megsemmisítését. Dámócnak sikerült letöröltetni még a térképről is, mint Romániában, megszüntettek falvakat. A legborzasztóbb dolognak látom, hogy sajnos az Őrhegyen lakók hagyták szó nélkül, hogy eltöröljék teljesen. Monyhán senki nem él és még mindig létező településként van nyilvántartva. Mi egy páran /Toma Istvánnal/ megpróbáltunk ellene tenni, de sajnos az ott lakók elbutítása miatt nem tudtunk semmit lépni, pedig én még a Minisztériummal is beszéltem. Összefogás kellett volna és megszavaztatni, de az ott lakók lefeküdtek Dámócnak , így nem sikerült, nem volt érdekük, érzelmileg sivár emberek lettek, nem is fogják fel, hogy mit veszítettek ezzel, hogy megszüntették Őrhegy létezését. Elmondani nem tudom, mit érzek, ha megyek haza a temetőbe édesanyám és nagyszüleim sírjához és még tábla sem jelzi, hogy merre kell menni. Dámóc még nem is létezett, mikor Szélföld és Örhegy virágzott, az ott élőknek volt bolt, Kultúrház, olyan élet volt, hogy a környék falvaiból oda jártak bálba a fiatalok, többek között édesanyám és édesapám is úgy ismerkedtek meg !!! /Demeter/ Szabó Mária és Holovnyák József. Én még mindig nem adom fel, ha van valaki, aki magáénak érzi ezt a problémát, akkor keressen meg. Az email címem itt megtalálható.
|
|
Selyp
38-as õr, 2014.05.08 20:49.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elképzelhető, hogy a háború utáni helyreállítás során néhány évig egyvágányúként üzemelt (megesett másokkal is), de azért jogfolytonosnak tekinteném azt a szegény vágányt.
|
|
Marcaltő
Balazs177, 2014.05.08 18:59.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épületet Gridi-Papp Imre szombathelyi MÁV építész tervei alapján építették.
|
|
Középrigóc
Cshaweska, 2014.05.08 18:21.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 62-es vonal sínjeit kiszedték és helyét leaszfaltozták a 6-os úti átjáró helyén.
Már csak a korábbi sárgacsík felfestések és egy eléggé friss aszfalt réteg jelzi a helyét.
Az előjelző még meg van,de félő hogy a tervezett út szélesítés áldozata lesz.
In memoriam 62
|
|
Tápiógyörgye
ROCOman, 2014.05.08 18:11.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Adalék a pályaállapotokhoz:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130216997&t=9119288
|
|
Pakrac
hkaresz, 2014.05.08 13:59.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google utcaképet nézve bizony elférne ott több vágány is.A jelenlegi vágány és a felv.épület között is van még legalább egy vágánnyi hely:https://www.google.com/maps/@45.437422,17.188956,3a,75y,146.16h,88.13t/data=!3m4!1e1!3m2!1s-0rY7RD1QRt2tN10HHFV8w!2e0!6m1!1e1
|
|
Pakrac
VT22, 2014.05.08 13:23.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pakrac Grad-nál a terepviszonyok miatt nincs hely egy állomásnak.
|
|
Pakrac
hkaresz, 2014.05.08 11:49.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyik képnél írtátok,hogy Pakrác felv.épülete elpusztult.Az nem lehetséges,hogy a mostani Pakrac Grad volt egykoron a régi képeken szereplő Pakrác állomás?Az épület teljesen olyan mintha annak átépítésével jött volna létre.Azt meg kizárnám,hogy a településnek két egyforma felv.épületet emeltek volna!
|
|
Győr GySEV
Balazs177, 2014.05.08 09:59.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
125 éves a Győr-Sopron közötti vasútvonal.A Soproni szemle 2001/3-as számában:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00212/pdf/
|
|
Sopron
Balazs177, 2014.05.08 09:55.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút és soproni palotája.A Soproni szemle 2000/2-es számában:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00207/pdf/
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2014.05.08 09:45.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Államvasutak soproni mozgópostájáról a Soproni szemle 1994/2-es számában:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00184/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1994-xlviii-2.pdf
|
|
Brennbergbánya
Balazs177, 2014.05.08 09:30.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A brennbergi bányavasútról a Soproni szemle 1967/3-as számában:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00077/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1967-xxi-3.pdf
|
|
Pókaszepetk
Szepesi Dávid, 2014.05.07 18:39.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért nem állnak meg itt a gyorsvonatok?
|
|
Karasjeszenő
VT22, 2014.05.07 15:27.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy néz ki itt volt az első magyarországi elveszett vágány.
A II. katonai felmérés térképén láthatóan jelöltek egy régi nyomvonalat "Alte Bahntrace" jelöléssel. A Google Earth-en ma is látszik ennek a töltésnek a két vége. Feltételezésem szerint ez az 1854-ben megnyitott Oravicabánya-Báziás eredeti nyomvonala volt, amit a Temesvár-Karasjeszenő vasútvonal 1858-as megépítésekor építettek át, így Karasjeszenő már az új nyomvonalon kapott állomást.
|
|
|
Püspökladány
Thury László, 2014.05.07 13:37.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Fórumozók,
Fentről a második kép ("A fűtőház a régi időkben (forrás: Püspökladány vasútállomás várótermében kifüggesztett ismertető)") kora ismeretlen, de még a toldalék megépítése előtt készült, talán a 19. század utolsó éveiben, amikor a MÁV átvette és korszerűsíteni kezdte a Püspökladányi vasútállomást.
Felülről a nyolcadik kép ("A püspökladányi pályaudvar belterülete. Forrás: profila.hu korabeli képeslap. Feltöltötte: Kővári Balázs") eredetije a Közlekedési Múzeumban található üvegnegatív. Divald Kornél készítette, 1918 előtt, mivel még áll a faszerkezetes várócsarnok.
Felülről a tizenhetedik kép ("Püspökladány. Forrás:http://postcards.arcanum.hu Feltöltötte: Sándor Antal") eredetije szintén a Közlekedési Múzeumban található üvegnegatív. A budapesti Karinger fényképész Műintézetben készült, 1918 után, mivel már nem áll a faszerkezetes várócsarnok.
Más képet a fűtőházról Közlekedési Múzeumban egyelőre nem találtam és sajnos másutt sem .
Tisztelettel, Thury László
|
|
Nagytétény-Diósd
Aranyné Steiner Márta, 2014.05.06 23:22.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy az előttem írot idézzem.. Hát ha valakinek..., Nekem is van közöm ehhez az állomáshoz.1962-ben költöztünk a pályamesteri irodából kialakított lakásba / mivel a szakasz közben megszűnt / a faluból egy bérlakásból. Édesapám korábban Nagytétény állomáson, majd Kelenföldön volt pályamester. Ekkor már az igazgatóságon dolgozott, majd a Krisztina-városi PFT-re került. Így kaptuk meg a szolgálati lakást. De előtte sem volt ismeretlen a pályamesteri lakás számomra, mert keresztapám 1953-59. között itt volt főpályamester / Szíjjártó István /. Köztiszteletnek örvendtek a dolgozok között, keresztanyámmal együtt. 1959-ben Komáromba ment át szintén, főpályamesternek. Két fia itt született, a kisebbik, szintén István, Szíjjártó Péter államtitkár édesapja. Sajnos az unoka messze esett tisztességben a nagyszülőktől! Én a szüleimmel 1972.ig laktam itt. Ez alatt általános iskolába bejártam a faluba, majd középiskolába Budafokra a Budai N.A. gimnáziumba. Ezt már minden reggel vonattal tettem meg, hiszen Budafok-Belváros megállóban le tudtam szállni és onnan gyalog menten a suliig. Nagyon sokan jártunk így be: Érdről, Ercsiből, Beloianniszból / a görög diákok is /. Tavasztól őszig, hétvégén is nagyon sokan utaztak Diósdról a Déli pályaudvarra akiknek szöllőik vagy barackosuk volt a tétényi hegyoldalon. Imádtam itt lakni. De sors úgy hozta, hogy a szerelem messzire vitt innen! Ma már távol lakom ettől a helytől, a családom ide köt, sőt a gyerekeim, unokáim még messzebbre. De ma is sokszor gondolok az ottani gyerek-kamasz és korai felnőtt koromra. Mi mindent szinte a vonatok közlekedéséhez igazítottunk / órát nem is néztünk, tudtuk mikor megy éppen az aktuális vonat /. Sem nappal sem éjszaka nem zavart minket a kerekek csattogása: Akkor még két karos sorompó működött. Az un. toronyban váltott műszakban teljesített szolgálatot Pista és Gyula bácsi, akik mindig figyeltek rám, ha szüleim esetleg este nem voltak otthon. Nagyon szép idők voltak! Szívesen venném fel a kapcsolatot azokkal akik ebben az időben szintén itt laktak / az állomás épületben lakott az állomás főnök, akinek emlékeim szerint 5 gyermeke volt /. Velünk szemben pedig az egy emeletes szolgálati házban több lakás volt, ahol több család is lakott. Üdvözlök ismeretlenül is mindenkit aki jó emlékkel gondol erre az állomásra!!! Aranyné Steiner Márta
|
|
Orom
VT22, 2014.05.06 18:08.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://ilovekanjiza.com/bontjak-az-oromi-bakterhazat/
|
|
Kisnémedi
lassujel, 2014.05.06 08:47.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap pft-s TVG menet járt az elhagyott vonalon, miközben a 231-es Szergej Szobról Bp érintésével Kál-Kápolnára húzott egy kővonatot. Ugyan lehet, hogy Vác átépítése miatt erre most tényleg nem tudott volna haladni, de nem teljesen érthető, hogy egy-két kivételtől eltekintve legalább az ilyen irányú tehervonatok miért nem veszik igénybe a 77-es vonalat, amikor az eredeti rendeltetése is épp ez volt.
|
|
Kunhegyes
Krisz1993, 2014.05.05 11:56.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Lenne egy kérdésem.
Az Előhát mh. felé haladva található egy iparvágány,használják még vagy szünetel?
Mikor voltam utoljára arra,egyszer megérkeztem Kunhegyesre,még teljesen üres volt a vágány,következő alkalommal észrevettem egy sor tartálykocsit az iparvágányon.
|
|
Ortástető
VT22, 2014.05.05 10:18.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mert nincs menetrend szerinti forgalom rajta.
|
|
Tiszaug régi
Adani, 2014.05.05 08:08.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így néz ki ma az épület, közelebbről is meg kéne nézni, nagyon szépen fel lett újítva, csak futólag láttam a vonatból és csak ezt az egy képet sikerült lőni róla.
|
|
|
Ortástető
daemon20, 2014.05.05 02:36.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ortástető jelenleg is üzemel, igaz csak időszakos korlátozott forgalommal. Miért megszűnt a státusza?
|
|
Mahóca
daemon20, 2014.05.05 02:34.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Május 2-án bejártuk pár barátommal a vonalat, teljes erővel megkezdődött Mahócáig a vonal helyrehozatala. Bár még munka van, de úgy tünik hamarosan újra visszaállíthatjátok a státuszt megszüntről üzemelőre :)
|
|
|
Hosszúhetény
Imola, 2014.05.04 23:20.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek a bedeszkázásnak sok értelme nincsen, mert akik az üvegeket is kitörték, az OSB lapokat is könnyű szerrel szét fogják törni. Inkább adnák bérbe szociális lakásnak, vagy valami értelmes funkciót találhatnának neki.
|
|
Zalavég
Tóth Edit, 2014.05.04 19:00.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Magdi! Nem tudom k vagy de én is pusztai gyerek voltam és úgy látszik az élményeink közösek :)
|
|