Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] ...   Utolsó Következő

Zsédeny mh.    sziblerg, 2011.12.17 12:19.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zsédenyi állomási pecsét 1961-ből.
 
Vashosszúfalu    sziblerg, 2011.12.17 12:17.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori vashosszúfalui állomás pecsétje 1934-ből.
 
Felsőpaty    sziblerg, 2011.12.17 12:13.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felsőpatyi kéregjegy
 
Mesterháza-Tompaládony    sziblerg, 2011.12.17 12:12.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1935-ös állomási pecsét.
 
Sárvár    sziblerg, 2011.12.17 12:09.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dunántúli HÉV-részvény 1913-ból. Jobb híján ehhez az állomáshoz csatoltam.
A részvény a sárvári Nádasdy Ferenc Múzeum tulajdona.
 
Balatonkeresztúr    Nagy Károly, 2011.12.17 11:06.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "váltóban maradt" kulcs esetéhez: A hozzá nem értők kedvéért (valószínűleg a kép készítője is az) egy kis adalék: a helyszíni állítású kulccsal lezárható váltók üzemszerűen úgy működnek, hogy az állásuknak megfelelő egyik kulcs mindig a váltóban van, a másik a forgalmi iroda berendezésében. Ezért semmiféle mulasztás nem történt, ez így természetes. Attól függetlenül, hogy sokakat kellemetlenül érintett a vonalon a személyszállítás szüneteltetése, kapkodás, és ezáltal figyelmetlen munkavégzés sem történt. csak mellékesen jegyzem meg, hogy az állomás nem szűnt meg, a vonalon időnként közlekednek tehervonatok, ezért nappal van szolgálat.
 
Székesfehérvár-Repülőtér    gábor, 2011.12.16 20:36.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás történetéről lehet tudni valamit? Mikor létesült, mikor bontották le az állomásépületet? Esetleg honnan lehetne ilyenekről tájékozódni?
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 17:00.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Central:

1976-tol gyakran szolgáltam Kőszegen, de alakjelzők, főleg az Osztrák oldalon nem voltak.
Egy olyan képre én is kíváncsi lennék, amelyen láthatók lennének az alakjelzők.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:51.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
temikének.

Általad feltett képen szépen látszik hogy a negyedik vágányt már nagyon régen használták. A természet igyekszik "elrejteni".
Valamikor minden éjjel közlekedtek a tolatós vonatok és 23.50-től---03.20ig folyamatos tolatás történt. Nem egyszer fordult elő hogy a vonatra előfogati gépet tettek. Téglagyárnak vasúton jött és ment az áruja.
De már a múlté.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:35.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
JANBACHER Kőszegen
Most még "csak" Szombathely és Kőszeg között közlekedik, de talán egyszer el jön az az idő amikor Kőszeg nem fej állomás lesz.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:30.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gysev által üzemeltetett JANBACHER motorvonat utas tere.
 
Szabadkígyós    ROCOman, 2011.12.14 20:54.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrendváltástól már a település neve sincs feltüntetve a vonatkozó menetrendi mezőben. http://www.beol.hu/bekes/kozelet/megszunt-az-allomas-de-senki-nem-sir-erte-417463
 
Őrhalom régi    beyefendi, 2011.12.14 18:49.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrhalom- Felmentési igazolvány 1916-ból

Az Üzletvezetőség által kiállított "Felmentési igazolvány"-t azok kaptak, akik beosztásuknál fogva nélkülözhetetlenek voltak a MÁV részére.
Aki ilyen felmentést kapott, az tulajdonképpen az életre, a családdal való együtt-maradásra kapott jogot.
 
Óhaj-Hull    beyefendi, 2011.12.14 16:03.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiss István állomásvezetői kinevezése Óhaj-Hull állomásra, 1940-ből.
 
Alcsút-Felcsút    Magyarnaba, 2011.12.13 10:00.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
botivezer: gyönyörű lett. Csak a sín hiányozik előle. Talán egyszer még sínjáró eszköz is befuthat még az épület elé.
 
Kunszentmárton-Érpart    VT22, 2011.12.12 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég hallottam a megállóhely becenevét: Kunszentmárton Airport :)
 
Dorog    Garamvölgyi Ádám, 2011.12.12 00:39.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bécsi útnál egy védőváltó illetve egy tekerős sorompó van, az elképzelhető, hogy 98-ban még külön szolgálati helyként funkcionált.
 
Barcs    tibho133, 2011.12.11 13:23.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem egy kép felér ezer hozzászólással.Nagyon sokan csak a hozzászólásokat olvassák de nem látnak képet!Bárki aki teheti készítsen képet és rakja fel ide!Köszönöm.Barcson ahol elágazott a Somogyszob-Barcs vonal arról van valakinek képe?
 
Barcs    tibho133, 2011.12.11 13:20.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcs - Virovitica vasútvonal. Kámán László készítette
 
Páli-Vadosfa    Kiss Vámosi Zoltán, 2011.12.11 09:58.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GYSEV mától átvette a vonalon a személyszállítást.
A ma reggeli 39817-es személyvonat a 247 504-es"Berényi"motorkocsi volt.
 
Kerekegyháza    Magyarnaba, 2011.12.10 12:18.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület az 1911. július 8-i földrengésben kismértékben megsérült, a falakon kisebb repedések futottak végig. Kerekegyháza többi épülete jóval rosszabbul járt.

Réthly Antal: A Kecskeméti földrengés elemei; Földrajzi Közlemények; 1911. nov-dec p. 28.


 
Mőcsény    joci, 2011.12.09 19:47.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gábor, jól mondod, az alagút a vonal építésekor lett létrehozva, ez biztos! A régi nyomvonal tudtom szerint csak Mőcsénytől Cikóig volt más egy szakaszon.
 
Kétújfalu    kamlac, 2011.12.08 23:05.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás helyszínrajza.
 
Alcsút-Felcsút    2Kuvik, 2011.12.08 11:10.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk a felújításról és a tervekről:
http://pfla.hu/userfiles/indohaz%2030-31%20felcsut-nyomdai-1.pdf
Epedve várom, hogy Vértesacsa megszűnjön életveszélyesnek lenni...
 
Dorog    matteoA, 2011.12.07 17:59.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1998-as menetrendi segédkönyv tanúsága szerint a Mészkőhegyi rakodóhoz vezető vonal szolgálati helyei(?):Dorog,Bécsi út,Dorogi szénrakodó,Mészkőhegyi rakodó.
 
Pilisvörösvár    matteo, 2011.12.07 17:52.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1998-tól érvényes menetrendi segédkönyv szerint az állomásról nyílt egy vonatszámban kiszolgálandó iparvágány.A felsorolt szolgálati helyek(?) Pilisvörösvár,Solymári elágazás,Solymári bányatelep.
 
Kópháza    Gery, 2011.12.05 15:42.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk a 15-ös vonalon történt épület-bontásokról:
http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hirek/a_gysev_elbontotta_a_romos_varokat/2252367/
 
Vámosgyörk    2Kuvik, 2011.12.04 16:36.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, Balmazújvároson a rakodást is láttam, Vámosgyörkön csak a megrakott vagonokat.
 
Vámosgyörk    Greggg, 2011.12.04 16:31.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak egy picit pontosítanám hogy nem Vámosgyörkön rakják a cukorrépát hanem főleg Jászapátin ill jelenleg még Jászkíséren is.
 
Előszállás    András, 2011.12.04 13:11.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örömteli hír a vonallal kapcsoltban,hogy Előszállás állomás váltóit megcsinálták,kiszedték a kiszögeléseket,illetve Barota fele vezető iparvágány-kiágazást rendbetették.Kivágták a vágányok közé,űrszelvénybe benőtt fákat,bokrokat,cserjéket,kicserélték a talpfákat majdnem végig,váltókat rendbe rakták.Ha minden jól alakul,tavasztól megindul az ottani bioetanol üzembe a szállítás.
 
Előző Első    ... [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] ...   Utolsó Következő