Zsédeny mh.
sziblerg, 2011.12.17 12:19.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zsédenyi állomási pecsét 1961-ből.
|
|
|
Vashosszúfalu
sziblerg, 2011.12.17 12:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori vashosszúfalui állomás pecsétje 1934-ből.
|
|
|
Felsőpaty
sziblerg, 2011.12.17 12:13.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felsőpatyi kéregjegy
|
|
|
Mesterháza-Tompaládony
sziblerg, 2011.12.17 12:12.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1935-ös állomási pecsét.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2011.12.17 12:09.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dunántúli HÉV-részvény 1913-ból. Jobb híján ehhez az állomáshoz csatoltam.
A részvény a sárvári Nádasdy Ferenc Múzeum tulajdona.
|
|
|
Balatonkeresztúr
Nagy Károly, 2011.12.17 11:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "váltóban maradt" kulcs esetéhez: A hozzá nem értők kedvéért (valószínűleg a kép készítője is az) egy kis adalék: a helyszíni állítású kulccsal lezárható váltók üzemszerűen úgy működnek, hogy az állásuknak megfelelő egyik kulcs mindig a váltóban van, a másik a forgalmi iroda berendezésében. Ezért semmiféle mulasztás nem történt, ez így természetes. Attól függetlenül, hogy sokakat kellemetlenül érintett a vonalon a személyszállítás szüneteltetése, kapkodás, és ezáltal figyelmetlen munkavégzés sem történt. csak mellékesen jegyzem meg, hogy az állomás nem szűnt meg, a vonalon időnként közlekednek tehervonatok, ezért nappal van szolgálat.
|
|
Székesfehérvár-Repülőtér
gábor, 2011.12.16 20:36.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás történetéről lehet tudni valamit? Mikor létesült, mikor bontották le az állomásépületet? Esetleg honnan lehetne ilyenekről tájékozódni?
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 17:00.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Central:
1976-tol gyakran szolgáltam Kőszegen, de alakjelzők, főleg az Osztrák oldalon nem voltak.
Egy olyan képre én is kíváncsi lennék, amelyen láthatók lennének az alakjelzők.
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:51.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
temikének.
Általad feltett képen szépen látszik hogy a negyedik vágányt már nagyon régen használták. A természet igyekszik "elrejteni".
Valamikor minden éjjel közlekedtek a tolatós vonatok és 23.50-től---03.20ig folyamatos tolatás történt. Nem egyszer fordult elő hogy a vonatra előfogati gépet tettek. Téglagyárnak vasúton jött és ment az áruja.
De már a múlté.
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:35.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
JANBACHER Kőszegen
Most még "csak" Szombathely és Kőszeg között közlekedik, de talán egyszer el jön az az idő amikor Kőszeg nem fej állomás lesz.
|
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:30.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gysev által üzemeltetett JANBACHER motorvonat utas tere.
|
|
|
Szabadkígyós
ROCOman, 2011.12.14 20:54.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól már a település neve sincs feltüntetve a vonatkozó menetrendi mezőben. http://www.beol.hu/bekes/kozelet/megszunt-az-allomas-de-senki-nem-sir-erte-417463
|
|
Őrhalom régi
beyefendi, 2011.12.14 18:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrhalom- Felmentési igazolvány 1916-ból
Az Üzletvezetőség által kiállított "Felmentési igazolvány"-t azok kaptak, akik beosztásuknál fogva nélkülözhetetlenek voltak a MÁV részére.
Aki ilyen felmentést kapott, az tulajdonképpen az életre, a családdal való együtt-maradásra kapott jogot.
|
|
|
Óhaj-Hull
beyefendi, 2011.12.14 16:03.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiss István állomásvezetői kinevezése Óhaj-Hull állomásra, 1940-ből.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
Magyarnaba, 2011.12.13 10:00.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
botivezer: gyönyörű lett. Csak a sín hiányozik előle. Talán egyszer még sínjáró eszköz is befuthat még az épület elé.
|
|
Kunszentmárton-Érpart
VT22, 2011.12.12 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrég hallottam a megállóhely becenevét: Kunszentmárton Airport :)
|
|
Dorog
Garamvölgyi Ádám, 2011.12.12 00:39.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bécsi útnál egy védőváltó illetve egy tekerős sorompó van, az elképzelhető, hogy 98-ban még külön szolgálati helyként funkcionált.
|
|
Barcs
tibho133, 2011.12.11 13:23.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem egy kép felér ezer hozzászólással.Nagyon sokan csak a hozzászólásokat olvassák de nem látnak képet!Bárki aki teheti készítsen képet és rakja fel ide!Köszönöm.Barcson ahol elágazott a Somogyszob-Barcs vonal arról van valakinek képe?
|
|
Barcs
tibho133, 2011.12.11 13:20.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs - Virovitica vasútvonal. Kámán László készítette
|
|
|
Páli-Vadosfa
Kiss Vámosi Zoltán, 2011.12.11 09:58.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GYSEV mától átvette a vonalon a személyszállítást.
A ma reggeli 39817-es személyvonat a 247 504-es"Berényi"motorkocsi volt.
|
|
Kerekegyháza
Magyarnaba, 2011.12.10 12:18.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület az 1911. július 8-i földrengésben kismértékben megsérült, a falakon kisebb repedések futottak végig. Kerekegyháza többi épülete jóval rosszabbul járt.
Réthly Antal: A Kecskeméti földrengés elemei; Földrajzi Közlemények; 1911. nov-dec p. 28.
|
|
Mőcsény
joci, 2011.12.09 19:47.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor, jól mondod, az alagút a vonal építésekor lett létrehozva, ez biztos! A régi nyomvonal tudtom szerint csak Mőcsénytől Cikóig volt más egy szakaszon.
|
|
Kétújfalu
kamlac, 2011.12.08 23:05.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás helyszínrajza.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
2Kuvik, 2011.12.08 11:10.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk a felújításról és a tervekről:
http://pfla.hu/userfiles/indohaz%2030-31%20felcsut-nyomdai-1.pdf
Epedve várom, hogy Vértesacsa megszűnjön életveszélyesnek lenni...
|
|
Dorog
matteoA, 2011.12.07 17:59.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1998-as menetrendi segédkönyv tanúsága szerint a Mészkőhegyi rakodóhoz vezető vonal szolgálati helyei(?):Dorog,Bécsi út,Dorogi szénrakodó,Mészkőhegyi rakodó.
|
|
Pilisvörösvár
matteo, 2011.12.07 17:52.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1998-tól érvényes menetrendi segédkönyv szerint az állomásról nyílt egy vonatszámban kiszolgálandó iparvágány.A felsorolt szolgálati helyek(?) Pilisvörösvár,Solymári elágazás,Solymári bányatelep.
|
|
Kópháza
Gery, 2011.12.05 15:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk a 15-ös vonalon történt épület-bontásokról:
http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hirek/a_gysev_elbontotta_a_romos_varokat/2252367/
|
|
Vámosgyörk
2Kuvik, 2011.12.04 16:36.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, Balmazújvároson a rakodást is láttam, Vámosgyörkön csak a megrakott vagonokat.
|
|
Vámosgyörk
Greggg, 2011.12.04 16:31.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak egy picit pontosítanám hogy nem Vámosgyörkön rakják a cukorrépát hanem főleg Jászapátin ill jelenleg még Jászkíséren is.
|
|
Előszállás
András, 2011.12.04 13:11.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömteli hír a vonallal kapcsoltban,hogy Előszállás állomás váltóit megcsinálták,kiszedték a kiszögeléseket,illetve Barota fele vezető iparvágány-kiágazást rendbetették.Kivágták a vágányok közé,űrszelvénybe benőtt fákat,bokrokat,cserjéket,kicserélték a talpfákat majdnem végig,váltókat rendbe rakták.Ha minden jól alakul,tavasztól megindul az ottani bioetanol üzembe a szállítás.
|
|