Répcevis
Dõry István, 2012.01.08 00:07.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kerékpárút csak a visi vasútállomás előtti első keresztutcától indul, innen az egykori vasúti nyomvonalon halad, majd az osztrák oldal felé tekerve, az egykori vasútállomásról kiérve rögtön északnak fordul egy derékszögű kanyarral, majd egy újonnan épített Répce-hídon átívelve becsatlakozik Zsira belterületén a meglévő kerékpárútba. Magyarul Répcevist és Zsírát kötötték össze egy alternatív kerékpárúttal.
|
|
Budapest-Nyugati
ROCOman, 2012.01.07 19:48.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1877 október 28-án nyílt meg August de Serres osztrák építész tervei alapján a párizsi Eiffel cég kivitelezésében a Nyugati pályaudvar, mely nevét hivatalosan 1891-ben kapta. Vasszerkezete a maga korában technikai bravúrnak számított.
|
|
Hékéd
Magyarnaba, 2012.01.07 18:35.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szentesi Lap egy döbbenetes incidensről tudósít 1899. júniusából, amely az akkor még nem létező Hékéd megállóhely helyén történt:
Megállította a vonatot:
Folyó hó 8-án délután fél négy órakor őrületes módon döcögött a vonat Szolnok felől a szentesi állomásra. A temető sarkánál azonban hirtelen megállott, mert a pályán 3—4 drb. kotlóscsirke kaparászott. Előbb elhesselték onnan nehogy valami baleset legyen, csak ezután folytatta a vonat az útját. A csirke tulajdonosát, Gyarmati Sándor korcsmárost az állomási főnökség feljelentette a rendőrkapitányságnál.
Szentesi Lap; 1899. június 11.
|
|
Fehérvárcsurgó
sinszeg97, 2012.01.07 16:49.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2012-es menetrendben nincs benne a megállóhely!!! :(
|
|
Nagykanizsa
VT22, 2012.01.07 15:53.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kanizsa név felveendő régi elnevezésnek.
|
|
Celldömölk
Balazs177, 2012.01.07 13:45.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MNyV 1874.évi Kis-Czell-Győr közötti személy és vegyesvonati menetrendjének részlete.
|
|
|
Ajka
Balazs177, 2012.01.07 13:40.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MNyV Csingervölgyi bányavasutakat kiszolgáló 1874.évi menetrendjének egy mezője.
|
|
|
Répcevis
András, 2012.01.07 12:13.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó dolog, hogy az egykori vasút helyét újra felhasználták és kerékpárutat építettek a helyére. A kerékpárút az egykori vasút vonalát követi egészen a határig és becsatlakozik az osztrák oldalon már régóta meglévő kiépített útra, vagy még csonkaországi területen fordul északra a határátjáróig?
A másik irányból honnét indul a kerékpárút? Csak a Kőszeg-Horvátzsidány - Zsira gépkocsiúttól, vagy befelé is meg van építve és csatlakozik a Bük - Gyalóka - Zsira kerékpárúthoz ? Sajnos a Google Föld képei 2003-asak csak azon környékről, így fentről nem lehet még megítélni a jelenlegi állapotot.
|
|
Nagykanizsa
Balazs177, 2012.01.07 11:22.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Déli Vasúti érkezési bélyegzője.
|
|
|
Szombathely
Balazs177, 2012.01.07 11:20.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Déli Vasúti(árupénztári) egyesített név és keletbélyegzője.
|
|
|
Szombathely
Balazs177, 2012.01.07 11:17.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Déli Vasúti egyesített név és keletbélyegzője.
|
|
|
Nagycenk
Balazs177, 2012.01.07 11:14.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Déli Vasúti érkezési bélyegzője.
|
|
|
Harka
Balazs177, 2012.01.07 11:10.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Déli Vasúti egyesített név,és keletbélyegzője.
|
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2012.01.07 11:07.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Déli Vasúti egyesített név,és keletbélyegzője.
|
|
|
Sellye
Capek, 2012.01.06 22:08.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MJ-nek teljesen igaza van! Kézenfekvő lenne, hogy a Szentlőrincről érkező vonatok lemenjenek Drávafokra, illetve a másik irányba Vajszlóig! Aztán onnan indúlva Sellyén összekapcsolva mehetnének Lőrincre. Ezzel 3-4000 embert lehetne bekapcsolni a Pécs felé menő forgalomba. Nem beszélve arról, hogy így könnyebben bejuthatnának Sellyére orvoshoz, Rendőrségre stb...
|
|
Törökbálint HÉV
V43_1195, 2012.01.06 18:48.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Törökbálint-Budapest HÉV megállói a megszűnés előtt:
Törökbálint
Törökbálint, Újtelep
Törökbálint, kitérő
Törökugrató fmh.
Budaörs
Marx Károly út mh.
Dózsa György út
Budaörs, MÁV mh.
Kamaraerdő
Repülőtér mh.
Kelenvölgy
Rózsavölgy, felső mh.
Rózsavölgy, alsó mh.
Budafok, elágazás
Budafok, Forgalmi-telep
Vegyész u. mh.
Építész u. mh.
Albertfalva, kitérő
Andor u. mh.
Kalotaszeg u. mh.
Hengermalom u. mh.
Bártfai u. mh.
Schönherz Zoltán u. mh.
Budapest, Móricz Zs. körtér
|
|
Előszállás
Bohir, 2012.01.05 21:56.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Előszállás és Dunaföldvár közötti a Barota iparvágány kiágazás 2012 Január elején.
|
|
|
Balinka
nyevri, 2012.01.05 21:18.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A balinkai fűrésztelep működik, a végponti váltóállító őrhelyet szépen felújították, irodának használják. A régi bánya területén már csak biztonsági őr tartózkodik. Az egyik képen látható személykocsit ismeretlenek 2011 húsvétján felgyújtották, de még ott van. Annak idején a PFT részére telepítették oda tartózkodási helynek és tárolónak, majd az állomás mellett lakók vették használatba. Vonalbejárás történik időközönként Bodajk és Balinka között. Üdvözlet minden vasútbarátnak.
|
|
Kőszeg-Sörgyár
Central, 2012.01.05 11:41.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi megálló épülete a Vámház utcában található.
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.01.04 21:12.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,csak sajnos a vonal Harka-Oh.-Felsőlászló közötti része továbbra is ÖBB tulajdonban van.Az Osztrák állam meg kérdéses,hogy mennyire preferálna egy újabb kőszegi összeköttetést!
|
|
Érdliget
GubisKristófLevente, 2012.01.04 20:18.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebből a megálóhelyből nem lehetne mopndjuk állomást építeni???
|
|
Mikófalva
ROCOman, 2012.01.04 17:47.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy "érdekes" iromány: http://www.parlament.hu/irom39/04495/04495-0001.pdf
|
|
Kőbánya-Hízlaló
Mooni, 2012.01.04 14:13.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha gondoljátok, csináltam pár képet, mikor a NOHAB arra járt...
|
|
Albertfalva
Aeslan, 2012.01.04 12:43.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Csocsó: Pontosan hova gondolod a zebrát?
|
|
Albertfalva
csocsó, 2012.01.04 11:56.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az állomás megközelithetetlen a fehérvári ut felöl,mert zebrát nem alakitottak ki az illetékesek,elfeljtették,nincs rá pénz.Pedig naponta több százan szaladgálnak a kocsik között az ott közlekedö utasok.
|
|
Kőszeg
QQriQ, 2012.01.04 10:54.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most hogy GySEV kézben van a vonal, lehetne tervezni a soproni kapcsolat újjáépítését, amivel a 15-ös vonal kapna egy tartalék útirányt.
|
|
Ruszt-Szentmargitbánya
Balazs177, 2012.01.03 18:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrend a személyvonat közlekedés megszüntetése után.A menetrendi mezőben még szerepelt a vonal.
|
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.01.03 18:18.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi menetrend Pándorfalu-Sopron-Kőszeg viszonylatban.
|
|
|
Siklós
Bakonyi betyár, 2012.01.03 18:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát nem is lesz újranyitás mostanában.Az a válasz,hogy nincs rá pénz.Abban reménykedhetünk csak,hogy a választások előtt egy kis ösztökének még 5 vonalat újranyitnak.De kell ám civil összefogás.A 27-es vonalnál már akcióznak.
|
|
Szeged-Rókus
Magyarnaba, 2012.01.03 16:58.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeged Nagyállomásán található egy holokauszt-emléktábla, ami ha nem is történelemhamisítás, de mindenképpen enyhe csúsztatás. A Szegedről és környékéről deportált zsidókat ugyanis nem a Nagyállomásról, hanem Szeged-Rókusról szállították el. 1944 júliusában Szeged-Rókuson és a hozzá iparvágánnyal kapcsolódó téglagyárban egy ún. bevagonírozási központot hoztak létre, ahol a környező településekről begyűjtött zsidókat néhány napra pihentették. (Lényegében a vonat útnak indításához kellő mennyiségű ember összejöttét várták.) A rakodót elkerítették, területén sátrakat állítottak fel.
Az első nagyobb csoport az Újszegedig vonattal szállított, majd a városon gyalog átterelt makói és mezőkovácsháziak voltak. Szegedről a környékbeli zsidóság viszonylag kisebb létszáma miatt csak három szerelvény indult. Az indulások:
1944. július 26; Kassán át Auschwitz
1944. július 28; Kassán át Auschwitz
1944. július 30; Budapesten át Stasshof;
Ha már történelem meg emlékezés és emléktábla, akkor nem ott kellene-e emlékezni, hol a dolgok történtek...?
Mucsi Tiborné (szerk):Mezőkovácsháza története; 2001; ISBN 936 005 971 1; pp 113-114.
|
|