Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] ...   Utolsó Következő

Fövenypuszta    Chris, 2012.01.17 09:15.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ez a térkép honnan van? mert így könyebb lenne egy kis helybeli kutakodás. mert helyben érdekelnének volt iparvágányok, akár kisvasútiak is. főleg a sárszentmihályi részre esőek, illetve a volt battyán-kálozi kisvasút.
 
Fövenypuszta    Kempelen, 2012.01.17 07:19.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Biztosan volt valami épület, ahogyan láthatóak a nyomai is amint említetted. Az 1951-es térképen még szép számban láthatóak épületek a megállóhely környékén, ami manapság már egyáltalán nem mondható el a környékről.
 
Sopron    Balazs177, 2012.01.16 22:13.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vap vap két remek régi képén,a második világháborúban elpusztult utasforgalmi csarnok helyére,1953/54-ben épült,akkor új utasforgalmi épület látható a vágányok,és az utca felől.
 
Fövenypuszta    Chris, 2012.01.16 22:01.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha Szabadbattyán felől haladunk Börgönd fele, kb 2 kilométer után volt a megállóhely. Valami őrház is lehetett ott, mert az alapjai, illetve a pincéje megvan, illetve a vágányhoz vezető lépcső maradványok is. Ha vonatról nézzük, ezek nem látszanak.
 
Kaposvár    Magyarnaba, 2012.01.16 10:12.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy érdekes felvétel került elő az állomás világháborús éveiből. Magyar katonák Kaposváron berakodnak, irány a Donkanyar:

http://kapos.hu/hirek/politika/2012-01-15/egyedulallo_1943-ban_keszult_felvetelt_kutatott_fel_ket_fiatal_kaposvari_tortenesz.html

Érdemes megfigyelni a bizakodó hangulatot, a virágcsokros búcsúztatást, elegáns hölgyeket. Ez éles ellentétben áll 1943 tavaszán a voronyezsi katasztrófát követő hazaérkezéssel, amikor a rokkantakkal, fagyottakkal, szétvert alakulatok túlélőivel érkező vonatokat senki sem várta. Kapuváron például annyira nem volt fogadás, hogy a katonákat már egy állomással korábban leparancsolták a vonatról, nehogy a város közepén váljon mindenki számára nyilvánvalóvá, hogy hogy jártunk a Donnál.

 
Szalonna    husonyiczagabor, 2012.01.15 14:23.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1950-es években/még 1956 is!/ édesapám ezen az állomáson váltókezelőként teljesített szolgálatot,-sokszor Pernyei Guszti bácsi vonali tartalékossal.Gyerekként vasárnaponként ebédet vittem oda, akkor készült egy fénykép rólam az állomási tujafa előtt.A magára hagyott állomáson ez a fa még mindig él pedig vastagon belepte már a mészpor!A 100 éves a Bódva-völgyi vasut c.kiadványban egy fotón Édesapám zászlóval áll az állomás "versenytáblája" előtt.Sajnálom,hogy az akkor készült többi fotó elkallódott.
 
Bácsalmás    Train Station, 2012.01.14 22:26.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha felújításkor nem kerül kamera a Váróterembe,nem érdemes felújítani.
A sok unatkozó ifjú úgy is firkálással tölti el a várakozási időt.
Sajnos itthon már nem érdemes újítani,új járműveket beszerezni mert úgy is tönkre vágják...
Rideg magyar valóság.
 
Pestszentimre felső    csanyitibor, 2012.01.14 21:32.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép tiszta a váróterem éjszakára beszokták zárni.
 
Pestszentimre felső    csanyitibor, 2012.01.14 20:57.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretném ha felújítanák-ráférne és szebb lehetne a környezete is. A 60-as és 70-es
években legalább volt forgalma...Ma már elenyésző a szebb napokat látott állomás.
Csányi Tibor volt Pestimrei lakó Mikor még járt az 51-es villamos...
 
Zalaszentiván    Balazs177, 2012.01.14 12:57.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy jó kép a régi vízházról:http://indafoto.hu/viztorony/image/10359005-092d3b0e
 
Lajtaújfalu    Balazs177, 2012.01.14 11:01.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képeslap bal felső képén a jutagyár látható a vasút egy részletével,a bal alsó képen pedig a vegyi üzem látható,szintén a vasút egy részletével.Forrás:korabeli képeslap
 
Pelsőc    husonyiczagabor, 2012.01.13 22:29.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezidáig meg nem erősített forrásból tudom,hogy Pelsőcön állomásfőnökként szolgált egy Burgeti Béla nevezetű vasutas.Őt szolgálati érdekből áthelyezték a barczikai állomásra szintén főnöki beosztásba 1920.ban vagy 1921-ben.Kinek van egy fényképe róla?Ki gyüjtötte össze a Pelsőci főnökök és fűtőházfőnökök névsorát?Kérem jelentkezzen!Nagyon érdekelne az állomás II.világháborús története,hiszen ezen a környéken és a Szilicei fennsíkon az '1..Magyar hadsereg alakulatai,magyar hegyivadászok és a !.4német hegyihadosztály katonái súlyos harcokat vívtak!Biztos van számos ehhez kapcsolódó állomási történet is! Tegyük közkinccsé!!
 
Makranc    husonyiczagabor, 2012.01.13 22:17.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Makranc megállóhely történetéhez-Sebő Ödön:Az elátkozott zászlóalj c.könyvében van említés és korabeli térkép.Ő a zászóaljával a Gyimes völgyéből /az ezer éves határtól ,30-as őrháztól/ harcolva érkezett Makranc körzetébe.Most állítanak neki szobrot a Gyimesekben!
 
Torna    husonyiczagabor, 2012.01.13 22:06.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kassa -Torna-Sajóecseg-Miskolc útvonalon az 1900-as évek elején gőzmotorkocsik is közlekedtek! Ezek a Tornai fűtőházba voltak állomásítva.A II.világháború idején Torna környékén 6 hétig állt a front,súlyos harcok,-még utcai harcok is voltak,az állomás környéke többször cserélt "gazdát".A Hídvégardó Felőli oldalon a váltókezelői szolgálati helyiséget géppuska fészekké alakították át.Elképzelhető mi maradt az állomásból és a fűtőházból a front után!Az állomásfőnök nem menekült el, egy barczikáról oda helyezett fiatal vasúti főtiszt volt.Ki tud többet jelentkezzen! Ki őriz képeket vagy dokumentumokat ,-adjon hírt!
Köszönettel venném.
 
Bácsalmás    akos0629, 2012.01.13 21:31.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyszállításra leggyakrabban ezt a peront használják.( 3.vágány)
 
Bácsalmás    akos0629, 2012.01.13 21:27.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Névtábla
 
Radostyán    gyermekkori emlék, 2012.01.13 18:49.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Karczag hozzászólásával egyetértve (és a megerősítést megköszönve) most már biztosan állíthatom, hogy két, egymástól független vasútvonalról van szó. A 437a Szabadságrendező pu.-Lyukóbánya-Radostyán vonal történetét eddig nem ismertem, de a másikról (498 Sajószentpéter-Kondó-Harica vonalról) személyes emlékeim vannak. Erről írtam korábbi hozzászólásaimban.
 
Tócóvölgy    2Kuvik, 2012.01.13 06:27.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
11-én tehervonat ment a házgyári ipari vágányon a gyártól a tócói elágazás (Tiszalök - Füzesabony) irányába! 5 év egyetem alatt (2001-2006) egyszer se láttam ilyet.
 
Kastélyosdombó    Ailton, 2012.01.12 19:31.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Novemberben volt árverezve az épület, ajánlat nem érkezett rá, kikiáltási ára 1.440.000 Ft volt. Most egyszerűsített eljárásban megvásárolható.
 
Elágazás GV    Ferenc, 2012.01.10 15:08.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bejártam tava jelőtt nyáron a kisvasúti nyomvonalat.
 
Molvány    Railwayman, 2012.01.10 11:40.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meg tudja valaki erősíteni azt, hogy van már névtábla a megállóban?
 
Kiskalota    VT22, 2012.01.09 22:04.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal 1997-ben szűnt meg, és 2000-2001-ben bontották el.
Forrás: http://www.forumtrenuri.com/t1190-constructii-si-reconstructii-de-linii
 
Szepsi    husonyiczagabor, 2012.01.09 20:39.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944-ben még a front előtt Szepsiben állomásfőnök cserére került sor.A búcsúzás napján az állomási személyzetről egy helytörténeti jelleggel bíró felvétel készült.Rendelkezik valaki ezzel a fényképpel?Tud valaki érdemi adatokat erről az állomásról?Tud valaki egy V2-es közeli becsapódásáról?Tud valaki a II.világháború idején Szepsiben megjelenő páncélvonatról?Ha igen,- jelentkezzen kérem!
 
Jósvafő-Aggtelek    husonyiczagabor, 2012.01.09 19:12.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A csehek bejövetelekor a színi állomáson egy magyar tehervonatot utolért egy cseh páncélvonat.Harci eseményre nem került sor! A közeli Perkupa és Szalonna között húzódott a demarkációs vonal.Hothy Miklós kormányzósága idején a Kormányzó Úr szeretett Derenk és Szelce-puszta környékén vadászni.Ilyenkor a kormányzói különvonat a színi állomásra érkezett,ahol a hajtók és vadászaton résztvevők felsorakozva várták.Valakinek nincs egy képe erről?!Köszönettel venném ha tudnék legalább róla?
 
Perkupa    husonyiczagabor, 2012.01.09 18:46.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eddig még egy megkeresés sem érkezett,de még mindig nem adom fel!A Bódva-völgyi vasúton valamikor annyian utaztak Aggtelekre kirándulni,az 1960-as években még vasárnapi gyorsvonat is közlekedett,ezért képtelenségnek tartom,hogy egy korábbi fotó ne létezne?!
 
Nagykanizsa    Balazs177, 2012.01.09 14:27.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagykanizsa állomás korabeli helyszínrajz részlete.
 
Sellye    pezsman, 2012.01.09 12:56.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 61-esen továbbra is Bzmot+Bzmot összeállítású szerelvények közlekednek, tehát eszköz az van a megvalósításra. Az is igaz, hogy ha ez létrejönne, azzal a Szentlőrinc-Sellye szakaszon csökkenne a járatsűrűség, mert a vonatok nem fordulnának azonnal, tehát komoly visszalépés lenne a vonal számára.
 
Nezsider-fürdő    Balazs177, 2012.01.09 12:04.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rakodó-megállóhely létesítése Nezsider alsóváros megállóhelyen.1916-os tervrajz.Eredetije a soproni városi levéltárban található.
 
Bácsalmási vöröserdő    Gubucz Gábor, 2012.01.08 12:13.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
168/2010. (V. 11.) Korm. rendelet
az országos törzshálózati, regionális és egyéb vasúti pályák felsorolásáról szerint ez a vonal a 328-as vonal az utolsó, egyéb vasúti pályák felsorolásban.
 
Répcevis    Dõry István, 2012.01.08 00:07.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kerékpárút csak a visi vasútállomás előtti első keresztutcától indul, innen az egykori vasúti nyomvonalon halad, majd az osztrák oldal felé tekerve, az egykori vasútállomásról kiérve rögtön északnak fordul egy derékszögű kanyarral, majd egy újonnan épített Répce-hídon átívelve becsatlakozik Zsira belterületén a meglévő kerékpárútba. Magyarul Répcevist és Zsírát kötötték össze egy alternatív kerékpárúttal.
 
Előző Első    ... [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] ...   Utolsó Következő