Fövenypuszta
Chris, 2012.01.17 09:15.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ez a térkép honnan van? mert így könyebb lenne egy kis helybeli kutakodás. mert helyben érdekelnének volt iparvágányok, akár kisvasútiak is. főleg a sárszentmihályi részre esőek, illetve a volt battyán-kálozi kisvasút.
|
|
Fövenypuszta
Kempelen, 2012.01.17 07:19.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztosan volt valami épület, ahogyan láthatóak a nyomai is amint említetted. Az 1951-es térképen még szép számban láthatóak épületek a megállóhely környékén, ami manapság már egyáltalán nem mondható el a környékről.
|
|
|
Sopron
Balazs177, 2012.01.16 22:13.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vap vap két remek régi képén,a második világháborúban elpusztult utasforgalmi csarnok helyére,1953/54-ben épült,akkor új utasforgalmi épület látható a vágányok,és az utca felől.
|
|
Fövenypuszta
Chris, 2012.01.16 22:01.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha Szabadbattyán felől haladunk Börgönd fele, kb 2 kilométer után volt a megállóhely. Valami őrház is lehetett ott, mert az alapjai, illetve a pincéje megvan, illetve a vágányhoz vezető lépcső maradványok is. Ha vonatról nézzük, ezek nem látszanak.
|
|
Kaposvár
Magyarnaba, 2012.01.16 10:12.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy érdekes felvétel került elő az állomás világháborús éveiből. Magyar katonák Kaposváron berakodnak, irány a Donkanyar:
http://kapos.hu/hirek/politika/2012-01-15/egyedulallo_1943-ban_keszult_felvetelt_kutatott_fel_ket_fiatal_kaposvari_tortenesz.html
Érdemes megfigyelni a bizakodó hangulatot, a virágcsokros búcsúztatást, elegáns hölgyeket. Ez éles ellentétben áll 1943 tavaszán a voronyezsi katasztrófát követő hazaérkezéssel, amikor a rokkantakkal, fagyottakkal, szétvert alakulatok túlélőivel érkező vonatokat senki sem várta. Kapuváron például annyira nem volt fogadás, hogy a katonákat már egy állomással korábban leparancsolták a vonatról, nehogy a város közepén váljon mindenki számára nyilvánvalóvá, hogy hogy jártunk a Donnál.
|
|
Szalonna
husonyiczagabor, 2012.01.15 14:23.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1950-es években/még 1956 is!/ édesapám ezen az állomáson váltókezelőként teljesített szolgálatot,-sokszor Pernyei Guszti bácsi vonali tartalékossal.Gyerekként vasárnaponként ebédet vittem oda, akkor készült egy fénykép rólam az állomási tujafa előtt.A magára hagyott állomáson ez a fa még mindig él pedig vastagon belepte már a mészpor!A 100 éves a Bódva-völgyi vasut c.kiadványban egy fotón Édesapám zászlóval áll az állomás "versenytáblája" előtt.Sajnálom,hogy az akkor készült többi fotó elkallódott.
|
|
Bácsalmás
Train Station, 2012.01.14 22:26.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha felújításkor nem kerül kamera a Váróterembe,nem érdemes felújítani.
A sok unatkozó ifjú úgy is firkálással tölti el a várakozási időt.
Sajnos itthon már nem érdemes újítani,új járműveket beszerezni mert úgy is tönkre vágják...
Rideg magyar valóság.
|
|
|
Pestszentimre felső
csanyitibor, 2012.01.14 21:32.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép tiszta a váróterem éjszakára beszokták zárni.
|
|
|
Pestszentimre felső
csanyitibor, 2012.01.14 20:57.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretném ha felújítanák-ráférne és szebb lehetne a környezete is. A 60-as és 70-es
években legalább volt forgalma...Ma már elenyésző a szebb napokat látott állomás.
Csányi Tibor volt Pestimrei lakó Mikor még járt az 51-es villamos...
|
|
|
Zalaszentiván
Balazs177, 2012.01.14 12:57.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy jó kép a régi vízházról:http://indafoto.hu/viztorony/image/10359005-092d3b0e
|
|
Lajtaújfalu
Balazs177, 2012.01.14 11:01.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeslap bal felső képén a jutagyár látható a vasút egy részletével,a bal alsó képen pedig a vegyi üzem látható,szintén a vasút egy részletével.Forrás:korabeli képeslap
|
|
|
Pelsőc
husonyiczagabor, 2012.01.13 22:29.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezidáig meg nem erősített forrásból tudom,hogy Pelsőcön állomásfőnökként szolgált egy Burgeti Béla nevezetű vasutas.Őt szolgálati érdekből áthelyezték a barczikai állomásra szintén főnöki beosztásba 1920.ban vagy 1921-ben.Kinek van egy fényképe róla?Ki gyüjtötte össze a Pelsőci főnökök és fűtőházfőnökök névsorát?Kérem jelentkezzen!Nagyon érdekelne az állomás II.világháborús története,hiszen ezen a környéken és a Szilicei fennsíkon az '1..Magyar hadsereg alakulatai,magyar hegyivadászok és a !.4német hegyihadosztály katonái súlyos harcokat vívtak!Biztos van számos ehhez kapcsolódó állomási történet is! Tegyük közkinccsé!!
|
|
Makranc
husonyiczagabor, 2012.01.13 22:17.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Makranc megállóhely történetéhez-Sebő Ödön:Az elátkozott zászlóalj c.könyvében van említés és korabeli térkép.Ő a zászóaljával a Gyimes völgyéből /az ezer éves határtól ,30-as őrháztól/ harcolva érkezett Makranc körzetébe.Most állítanak neki szobrot a Gyimesekben!
|
|
Torna
husonyiczagabor, 2012.01.13 22:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kassa -Torna-Sajóecseg-Miskolc útvonalon az 1900-as évek elején gőzmotorkocsik is közlekedtek! Ezek a Tornai fűtőházba voltak állomásítva.A II.világháború idején Torna környékén 6 hétig állt a front,súlyos harcok,-még utcai harcok is voltak,az állomás környéke többször cserélt "gazdát".A Hídvégardó Felőli oldalon a váltókezelői szolgálati helyiséget géppuska fészekké alakították át.Elképzelhető mi maradt az állomásból és a fűtőházból a front után!Az állomásfőnök nem menekült el, egy barczikáról oda helyezett fiatal vasúti főtiszt volt.Ki tud többet jelentkezzen! Ki őriz képeket vagy dokumentumokat ,-adjon hírt!
Köszönettel venném.
|
|
Bácsalmás
akos0629, 2012.01.13 21:31.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyszállításra leggyakrabban ezt a peront használják.( 3.vágány)
|
|
|
Bácsalmás
akos0629, 2012.01.13 21:27.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Névtábla
|
|
|
Radostyán
gyermekkori emlék, 2012.01.13 18:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Karczag hozzászólásával egyetértve (és a megerősítést megköszönve) most már biztosan állíthatom, hogy két, egymástól független vasútvonalról van szó. A 437a Szabadságrendező pu.-Lyukóbánya-Radostyán vonal történetét eddig nem ismertem, de a másikról (498 Sajószentpéter-Kondó-Harica vonalról) személyes emlékeim vannak. Erről írtam korábbi hozzászólásaimban.
|
|
Tócóvölgy
2Kuvik, 2012.01.13 06:27.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
11-én tehervonat ment a házgyári ipari vágányon a gyártól a tócói elágazás (Tiszalök - Füzesabony) irányába! 5 év egyetem alatt (2001-2006) egyszer se láttam ilyet.
|
|
Kastélyosdombó
Ailton, 2012.01.12 19:31.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Novemberben volt árverezve az épület, ajánlat nem érkezett rá, kikiáltási ára 1.440.000 Ft volt. Most egyszerűsített eljárásban megvásárolható.
|
|
Elágazás GV
Ferenc, 2012.01.10 15:08.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bejártam tava jelőtt nyáron a kisvasúti nyomvonalat.
|
|
Molvány
Railwayman, 2012.01.10 11:40.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meg tudja valaki erősíteni azt, hogy van már névtábla a megállóban?
|
|
Kiskalota
VT22, 2012.01.09 22:04.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal 1997-ben szűnt meg, és 2000-2001-ben bontották el.
Forrás: http://www.forumtrenuri.com/t1190-constructii-si-reconstructii-de-linii
|
|
Szepsi
husonyiczagabor, 2012.01.09 20:39.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1944-ben még a front előtt Szepsiben állomásfőnök cserére került sor.A búcsúzás napján az állomási személyzetről egy helytörténeti jelleggel bíró felvétel készült.Rendelkezik valaki ezzel a fényképpel?Tud valaki érdemi adatokat erről az állomásról?Tud valaki egy V2-es közeli becsapódásáról?Tud valaki a II.világháború idején Szepsiben megjelenő páncélvonatról?Ha igen,- jelentkezzen kérem!
|
|
Jósvafő-Aggtelek
husonyiczagabor, 2012.01.09 19:12.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csehek bejövetelekor a színi állomáson egy magyar tehervonatot utolért egy cseh páncélvonat.Harci eseményre nem került sor! A közeli Perkupa és Szalonna között húzódott a demarkációs vonal.Hothy Miklós kormányzósága idején a Kormányzó Úr szeretett Derenk és Szelce-puszta környékén vadászni.Ilyenkor a kormányzói különvonat a színi állomásra érkezett,ahol a hajtók és vadászaton résztvevők felsorakozva várták.Valakinek nincs egy képe erről?!Köszönettel venném ha tudnék legalább róla?
|
|
Perkupa
husonyiczagabor, 2012.01.09 18:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eddig még egy megkeresés sem érkezett,de még mindig nem adom fel!A Bódva-völgyi vasúton valamikor annyian utaztak Aggtelekre kirándulni,az 1960-as években még vasárnapi gyorsvonat is közlekedett,ezért képtelenségnek tartom,hogy egy korábbi fotó ne létezne?!
|
|
Nagykanizsa
Balazs177, 2012.01.09 14:27.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagykanizsa állomás korabeli helyszínrajz részlete.
|
|
|
Sellye
pezsman, 2012.01.09 12:56.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 61-esen továbbra is Bzmot+Bzmot összeállítású szerelvények közlekednek, tehát eszköz az van a megvalósításra. Az is igaz, hogy ha ez létrejönne, azzal a Szentlőrinc-Sellye szakaszon csökkenne a járatsűrűség, mert a vonatok nem fordulnának azonnal, tehát komoly visszalépés lenne a vonal számára.
|
|
Nezsider-fürdő
Balazs177, 2012.01.09 12:04.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rakodó-megállóhely létesítése Nezsider alsóváros megállóhelyen.1916-os tervrajz.Eredetije a soproni városi levéltárban található.
|
|
|
Bácsalmási vöröserdő
Gubucz Gábor, 2012.01.08 12:13.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
168/2010. (V. 11.) Korm. rendelet
az országos törzshálózati, regionális és egyéb vasúti pályák felsorolásáról szerint ez a vonal a 328-as vonal az utolsó, egyéb vasúti pályák felsorolásban.
|
|
Répcevis
Dõry István, 2012.01.08 00:07.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kerékpárút csak a visi vasútállomás előtti első keresztutcától indul, innen az egykori vasúti nyomvonalon halad, majd az osztrák oldal felé tekerve, az egykori vasútállomásról kiérve rögtön északnak fordul egy derékszögű kanyarral, majd egy újonnan épített Répce-hídon átívelve becsatlakozik Zsira belterületén a meglévő kerékpárútba. Magyarul Répcevist és Zsírát kötötték össze egy alternatív kerékpárúttal.
|
|