Tiszacsege
ROCOman, 2011.12.30 09:45.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszacsege vasútállomása régen és ma: http://www.tiszacsege.info/?p=2331 Szikora Imre egykori állomásfőnök fotói.
|
|
Királyrét
ROCOman, 2011.12.30 09:39.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Királyréti Erdei Vasút honlapja: http://kisvasut-kiralyret.hu/
|
|
Kaposmérő
keil janos, 2011.12.29 18:48.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régebben kérdezte valaki a légkondik minek vannak,nagy meglepetés ért mert valami berendezéseket hűtenek vele
|
|
Mahóca
ROCOman, 2011.12.29 13:39.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mahócai szárnyvonal rövid története: http://varboitelkesek.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1029890
|
|
Lillafüred
ROCOman, 2011.12.29 13:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy sokkal bővebb leírás a LÁEV történetéről: http://laev.uw.hu/index.php?menu=history2.php
|
|
Szeghalom
KeriPetya, 2011.12.29 11:32.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utasok számára nyilvános illemhely férfi része... egy kis múlt.
|
|
|
Budapest-Déli
Balazs177, 2011.12.28 20:55.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pályaudvart az Alkotás utcai villamosvágányokkal összekötő vágányt még ma is használják,vagy csak stratégiai célból hagyták meg?
|
|
|
Csorvás
_dp_, 2011.12.28 20:30.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És egy utolsó kép a település felől
|
|
|
Csorvás
_dp_, 2011.12.28 20:27.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás várótermes oldala
|
|
|
Csorvás
_dp_, 2011.12.28 20:24.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány kép az átalakítás előtti állomásról.Nekem ebben a formában jobban tetszett.
|
|
|
Szentlőrinc
samu, 2011.12.28 16:30.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson dolgozom 5.éve váltókezelőként.Miket Csilla írt még ma is helytállóak.Egy kis helyesbítés ha nem haragszotok:Az egyik képhez az van írva hogy két vonat áll ott.Eleje a sellyei vége a barcsi vonat a 3.-ik vágányon.Nos az nem a 3.-ik hanem a 4.-ik vágány!A 3.-ik csonkavágány a magasperonban végződik.Szép napot mindenkinek :-)
|
|
Ipolyszög
ROCOman, 2011.12.28 15:47.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönjük szépen az észrevételt. Intézkedem a megálló felvételéről.
|
|
Ipolyszög
sinszeg97, 2011.12.28 15:24.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balassagyarmat felé van még egy megállóhely:Égerláp. A 2011-2012 es menetrendben benne van,de a vonatok nem állnak meg.
|
|
Székesfehérvár
Utember, 2011.12.28 14:14.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kempelen!Nagyon köszönöm az infót!
|
|
Pellérd
Train Station, 2011.12.28 11:48.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kerékpárút által érintett híd a Pécsi-víz felett ível át,mely a 63-as (Pécs-Harkány) vonal hídja volt.
|
|
Debrecen
Tóth László, 2011.12.28 01:13.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 3006-os MD-ét én vezettem az utolsó előtti két útján...
Az MD az egyik kedvenc tipusom volt.
Beo. gépek: a 3038-as, azt követte a 3031-es Kb. hat évig vezettem ezt a tipust.
Tóth Laszló mv.
|
|
Tabdi
Taurus1116, 2011.12.27 22:44.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya Budapest felé
|
|
|
Tabdi
Taurus1116, 2011.12.27 22:43.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely 2011 őszén.
|
|
|
Dunaföldvár
Bohir, 2011.12.27 16:46.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újjáéledés, vagy vergődés Dunaújváros alatt. Dunaföldvár már nem érhető el vonattal. hajdan három irányból érkeztek ide a vonatok. Nagy hiba és ki tudja milyen loby (bár sejtésem van) állt mögötte,hogy a vasúti síneket rekord idő alatt visszafordíthatatlanul felszedték Dunaföldvár - Solt között Ami egy stratégiai és alternatív útvonalként is szolgált
Aki foglalkozik, vagy egyszerűen van véleménye a fent említett vonallal kapcsolatban írjon! Várom hozzászólását és ha van fényképeit.
|
|
Kecskemét Rávágytér
ROCOman, 2011.12.27 15:16.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori végállomás épülete jól beleillik a vonalon található többi épület sorába. Valaha igen jelentős forgalmat tudhatott magáénak nem utolsó sorban kedvező elhelyezkedése miatt. (Forrás: Kisvasutak végnapjai című film.)
|
|
|
Kecskemét Rávágytér
ROCOman, 2011.12.27 15:10.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a térképrészleten még látható egykor hol végződött a vonal. (Forrás: Kisvasutak végnapjai című film.)
|
|
|
Kecskemét Rávágytér
ROCOman, 2011.12.27 15:09.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a térképrészleten már csak Kecskemét alsó nagyvasúti állomással van kapcsolat. (Forrás: Kisvasutak végnapjai című film.)
|
|
|
Kecskemét Rávágytér
ROCOman, 2011.12.27 15:05.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori végállomás helyén lakótelep épült. (Kép: Google Earth)
|
|
|
Kecskemét alsó
ROCOman, 2011.12.27 12:42.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás rendelkezett kisvasúti kapcsolattal is melyet 1980-ban szüntettek meg.
|
|
Törökfái
ROCOman, 2011.12.27 11:49.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás egykor a Fehértó nevet viselte. A mellékelt képkocka a "Kisvasutak végnapjai" című filmből származik. Homályosan de olvasható a név az épületen.
|
|
|
Gyöngyös felső
ROCOman, 2011.12.27 09:59.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régebben létezett kapcsolat a nagyvasúttal. Gyöngyös felső megállóhelynél volt egy kitérő, melynek vágánya a temető mellett, majd egy jobbos ív után, mögötte haladt egészen a nagyvasúti rakodóig.
|
|
Bácsalmás
ROCOman, 2011.12.27 08:55.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bácsalmási GV vázlatos története:
(Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115006015&t=9011033)
A Bácsalmás-Sörházmajor közötti lórévasút 1926-ban épült 600 mm nyomtávolsággal. A kisvasút felépítményébe 7 kg/fm súlyú, 7 méter hosszú sínszálak kerültek beépítésre, mintegy 3000 db. A háború előtti időkből sajnos csak ennyit tudunk.
A háború után 1948. XII. hóban a kisvasút vonala mentén élők úgy döntöttek, hogy hozzájárulnak a kisvasút újraindításának költségeihez, a támogatás mértéke 35%. Kikötés, hogy a vonalat át kell „gombolni” 760 mm nyomtávolságra, hogy a későbbiekben össze lehessen kötni a Szegedi Gazdasági Vasúttal (az ekkor még nincs államosítva).
Bács-Kiskun Vármegye közgyűlése jóváhagyja a tervet.
1949-ben a kisvasút a Békéscsabai GVNV kezelésébe kerül, mely a megmaradt anyagokat lerovancsoltatja, lista 1949. IV .29-ei dátummal:
- Fővágány 10 000 vfm, 7 kg
- Mellékvágány 420 vfm, 7 kg
- Váltó 20 db, 7 kg
- Külső/belső laposheveder 5820/5820 db
- Sínszeg 54 000 db
- Talpfa 13 500 db
- Útátjáró 13 db
- Vágányhídmérleg házzal, 5x4x3 m, 1 db
- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékes, pőre, 6 db
- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékezetlen, pőre, 1 db
- Lóré oldal és faváz kerék nélkül, 1-1 db
- Lóré faváz kerékkel, 7 db
- Lóré kerékpár, 5 db
A Sörházmajor-Kunbaja vonalszakasz építési engedélyét a KM 7898/IV/57-6/1950. iratszámmal adja ki. Az új pálya a régi folytatásaként, annak 93+00 szelvénypontján kezdődik. A felépítménybe már 9.25 kg/fm súlyú sínszálak kerülnek lengő illesztéssel, akác és tölgy talpfákra szegezve, melyek aljtávolsága 59 cm lett. Az új szakasz legkisebb ívsugara 60 méter.
1950. X. 7-én az átépített és az új szakasz műtanrendőri bejárását megtartották, majd 18-án megindulhatott a korlátozott közforgalom.
1954. V. 1-én a vonatokat a 3801-3899 számtartományban számozzák.
Az 1958. VI. 30-tól érvénybe lépő GVI menetrendfüggelékből a GVI 4 sz. Bácsalmás-Kunbaja vonalára vonatkozó adatok: A Bácsalmás-Kunbaja vonal a II. számú terhelési szakaszba tartozik, Bácsalmásról indulva 11 ezrelék a legnagyobb emelkedő, visszaútban 10 ezrelék. A vonalon a GV 3700 és GV 5700 s. motormozdonyok 53 tonnás, míg a GV 4500 s. mozdonyok 33 tonnás vonatokat továbbíthatnak. Ekkor a vonatok számozása a 601-699 számtartományba esik. A pálya megengedett tengelynyomása 2,7 tonna, a legnagyobb sebesség 15 km/h.
A GV Üzemfőnökséget a MÁV 1962. I. 1-jén 00:00 órakor megszüntette. A Bácsalmási Állami Gazdaság vezetői és dolgozói egyedülálló módon azonban nem akarták, hogy a szívükhöz nőtt kisvasút elpusztuljon, ezért az ÁG átvette az üzemeltetést. Emiatt 1962. VII. 17-én és 18-án egyesített közigazgatási és műtanrendőri bejárást tartottak. A pálya ekkor:
- 10 464 vfm fővonal
- 518 vfm mellékvágány
- 27 db váltó
Az Üzemfőnökség tulajdonában van:
- 1 398.5 vfm 9.3 kg vasaljas repvágány
- 1 792 vfm 9.3 kg faaljas repvágány
- 132 vfm 7 kg vasaljas repvágány
- 1 188 vfm 7 kg faaljas repvágány
A Pft. tulajdonában van:
- 505 vfm 7 kg vasaljas repvágány
- 1 db sínhajlító gép
- 1 db nyomtáv és túlemelés mérő mérce
- 1 db pályakocsi
- 1 db hajtóka
A kisvasút végleges leállásáról és pusztulásának körülményeiről még nem került elő adat.
Az 1964/1965 menetrend még feltünteti a kisvasutat, a helyiek honlapja szerint 1964-ben szűnt meg a személyszállítás.
A vontatási és kocsiszolgálat története:
Amikor a GV 1950-ben megindult, mindössze a GV 210 psz. R35 Hoffer mozdony állt szolgálatba. Ennek teljesítménye a feladathoz kevés volt, így 1954-ig az államosított Mezőhegyesi Cukorgyár gőzmozdonyai csühögtek Bácsalmás és Kunbaja között. A GV 30, 31 és 32 psz. kétcsatlós lokomotívokat 1953-ban az új szállítású GV 324 psz. C50 mozdony egészítette ki.
A Bácsalmási Állami Gazdaság belső forgalmát kezdetben lovakkal, majd később a GVI-től bérelt, vagy átadott dieselmozdonyokkal látták el, pl. GV 3414 (B26 tipus), vagy GV 1411 (MD40 tipus).
A MÁV általi leállításkor a GV 4508, GV 3772 és GV 5722 psz. mozdonyok voltak ide állomásítva. Az öt tonnás gép itt maradt, a két héttonnás pótlására pedig a szintén megszüntetett Gyulai kisvasút GV 3733 psz. motormozdonya érkezett meg (I. 18-án).
A csekély személyforgalom mindössze egy négytengelyes kocsit igényelt, a Bak 43 psz. személyvagont megörökölte az ÁG. 1959-ben érkezett Sárospatakról a MÁV B 202 psz. személyvagon, ő igencsak elcsodálkozhatott a szántóföldek, ligetek, szikesek és majorok között döcögve, hiszen pályafutását a Fővárosban kezdte, mint FVV 5419 psz. villamos!
A teherforgalom mindvégig az R lórék vállán nyugodott, a legkomolyabb tehervagon 1958-ban érkezett a GVI kisújszállási műhelyéből, ő volt a GV Ga 10013 psz. fedett teher.
A MÁV 1962. I. 15-én az alábbi járműveket adta át az ÁG-nak:
- 1 db személykocsi (GV Bak 43)
- 1 db teherkocsi (GV G 17006)
- 4 db fékes GV R lóré
- 17 db fékezetlen GV R lóré
- 2 db fékes GV Ubn csille
- 4 db fékezetlen GV Ubn csille
- 4 db ÁG pályaszámú R lóré
A járművek 1964 utáni sorsa egyelőre ismeretlen.
|
|
Székesfehérvár
Kempelen, 2011.12.26 23:10.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
A 62-es főút nemrég átadott felüljárójától, egészen Székesfehérvár vasútállomás bejáratáig kicserélik a pályát és új alépítményre kerül az egész. A pálya nagyobb ívben fordul rá az M7-es autópálya felüljárójára, amint a mellékelt fényképen látható.
|
|
|
Egervár
söci, 2011.12.26 21:30.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor elmentünk az egri várba láttuk hogy a peron olyan mint a járda mert bevezet a várba.
|
|
Székesfehérvár
Utember, 2011.12.26 17:40.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Bocsi de valaki meg tudná esetleg mondani vagy magyarázni a következőt???:
Még december elején autóval utaztam Pestre,és ahogy Fehérvár határában jártam a vasúti felüljárón ahonnan egész jól be látni a Fehérvár-Budapest vasútvonalat nekem úgy tűnt vagy tűnik mintha egy harmadik vágányt is építenének a már két meglévő mellé!!Mivel úgy volt hogy a felújítás Fehérvárt nem érinti nem értem hogy akkor most mi is a szitu.???Ha valaki tud valamit kérlek írja meg mert az amit ott csinálnak az egy harmadik vágánynak készül ráadásul már a zúzott kő ágyazat is meg van!!Hát előre is köszi minden kedves vasútbarátnak.
Továbbá mindenkinek sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok!!!
|
|