Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] ...   Utolsó Következő

Tiszacsege    ROCOman, 2011.12.30 09:45.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszacsege vasútállomása régen és ma: http://www.tiszacsege.info/?p=2331 Szikora Imre egykori állomásfőnök fotói.
 
Királyrét    ROCOman, 2011.12.30 09:39.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Királyréti Erdei Vasút honlapja: http://kisvasut-kiralyret.hu/
 
Kaposmérő    keil janos, 2011.12.29 18:48.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régebben kérdezte valaki a légkondik minek vannak,nagy meglepetés ért mert valami berendezéseket hűtenek vele
 
Mahóca    ROCOman, 2011.12.29 13:39.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mahócai szárnyvonal rövid története: http://varboitelkesek.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1029890
 
Lillafüred    ROCOman, 2011.12.29 13:09.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy sokkal bővebb leírás a LÁEV történetéről: http://laev.uw.hu/index.php?menu=history2.php
 
Szeghalom    KeriPetya, 2011.12.29 11:32.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utasok számára nyilvános illemhely férfi része... egy kis múlt.
 
Budapest-Déli    Balazs177, 2011.12.28 20:55.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályaudvart az Alkotás utcai villamosvágányokkal összekötő vágányt még ma is használják,vagy csak stratégiai célból hagyták meg?
 
Csorvás    _dp_, 2011.12.28 20:30.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És egy utolsó kép a település felől
 
Csorvás    _dp_, 2011.12.28 20:27.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás várótermes oldala
 
Csorvás    _dp_, 2011.12.28 20:24.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány kép az átalakítás előtti állomásról.Nekem ebben a formában jobban tetszett.
 
Szentlőrinc    samu, 2011.12.28 16:30.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson dolgozom 5.éve váltókezelőként.Miket Csilla írt még ma is helytállóak.Egy kis helyesbítés ha nem haragszotok:Az egyik képhez az van írva hogy két vonat áll ott.Eleje a sellyei vége a barcsi vonat a 3.-ik vágányon.Nos az nem a 3.-ik hanem a 4.-ik vágány!A 3.-ik csonkavágány a magasperonban végződik.Szép napot mindenkinek :-)
 
Ipolyszög    ROCOman, 2011.12.28 15:47.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönjük szépen az észrevételt. Intézkedem a megálló felvételéről.
 
Ipolyszög    sinszeg97, 2011.12.28 15:24.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balassagyarmat felé van még egy megállóhely:Égerláp. A 2011-2012 es menetrendben benne van,de a vonatok nem állnak meg.
 
Székesfehérvár    Utember, 2011.12.28 14:14.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kempelen!Nagyon köszönöm az infót!
 
Pellérd    Train Station, 2011.12.28 11:48.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kerékpárút által érintett híd a Pécsi-víz felett ível át,mely a 63-as (Pécs-Harkány) vonal hídja volt.
 
Debrecen    Tóth László, 2011.12.28 01:13.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 3006-os MD-ét én vezettem az utolsó előtti két útján...
Az MD az egyik kedvenc tipusom volt.
Beo. gépek: a 3038-as, azt követte a 3031-es Kb. hat évig vezettem ezt a tipust.

Tóth Laszló mv.
 
Tabdi    Taurus1116, 2011.12.27 22:44.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pálya Budapest felé
 
Tabdi    Taurus1116, 2011.12.27 22:43.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely 2011 őszén.
 
Dunaföldvár    Bohir, 2011.12.27 16:46.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újjáéledés, vagy vergődés Dunaújváros alatt. Dunaföldvár már nem érhető el vonattal. hajdan három irányból érkeztek ide a vonatok. Nagy hiba és ki tudja milyen loby (bár sejtésem van) állt mögötte,hogy a vasúti síneket rekord idő alatt visszafordíthatatlanul felszedték Dunaföldvár - Solt között Ami egy stratégiai és alternatív útvonalként is szolgált
Aki foglalkozik, vagy egyszerűen van véleménye a fent említett vonallal kapcsolatban írjon! Várom hozzászólását és ha van fényképeit.
 
Kecskemét Rávágytér    ROCOman, 2011.12.27 15:16.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori végállomás épülete jól beleillik a vonalon található többi épület sorába. Valaha igen jelentős forgalmat tudhatott magáénak nem utolsó sorban kedvező elhelyezkedése miatt. (Forrás: Kisvasutak végnapjai című film.)
 
Kecskemét Rávágytér    ROCOman, 2011.12.27 15:10.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a térképrészleten még látható egykor hol végződött a vonal. (Forrás: Kisvasutak végnapjai című film.)
 
Kecskemét Rávágytér    ROCOman, 2011.12.27 15:09.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a térképrészleten már csak Kecskemét alsó nagyvasúti állomással van kapcsolat. (Forrás: Kisvasutak végnapjai című film.)
 
Kecskemét Rávágytér    ROCOman, 2011.12.27 15:05.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori végállomás helyén lakótelep épült. (Kép: Google Earth)
 
Kecskemét alsó    ROCOman, 2011.12.27 12:42.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás rendelkezett kisvasúti kapcsolattal is melyet 1980-ban szüntettek meg.
 
Törökfái    ROCOman, 2011.12.27 11:49.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás egykor a Fehértó nevet viselte. A mellékelt képkocka a "Kisvasutak végnapjai" című filmből származik. Homályosan de olvasható a név az épületen.
 
Gyöngyös felső    ROCOman, 2011.12.27 09:59.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régebben létezett kapcsolat a nagyvasúttal. Gyöngyös felső megállóhelynél volt egy kitérő, melynek vágánya a temető mellett, majd egy jobbos ív után, mögötte haladt egészen a nagyvasúti rakodóig.
 
Bácsalmás    ROCOman, 2011.12.27 08:55.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bácsalmási GV vázlatos története:

(Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115006015&t=9011033)

A Bácsalmás-Sörházmajor közötti lórévasút 1926-ban épült 600 mm nyomtávolsággal. A kisvasút felépítményébe 7 kg/fm súlyú, 7 méter hosszú sínszálak kerültek beépítésre, mintegy 3000 db. A háború előtti időkből sajnos csak ennyit tudunk.

A háború után 1948. XII. hóban a kisvasút vonala mentén élők úgy döntöttek, hogy hozzájárulnak a kisvasút újraindításának költségeihez, a támogatás mértéke 35%. Kikötés, hogy a vonalat át kell „gombolni” 760 mm nyomtávolságra, hogy a későbbiekben össze lehessen kötni a Szegedi Gazdasági Vasúttal (az ekkor még nincs államosítva).

Bács-Kiskun Vármegye közgyűlése jóváhagyja a tervet.

1949-ben a kisvasút a Békéscsabai GVNV kezelésébe kerül, mely a megmaradt anyagokat lerovancsoltatja, lista 1949. IV .29-ei dátummal:

- Fővágány 10 000 vfm, 7 kg

- Mellékvágány 420 vfm, 7 kg

- Váltó 20 db, 7 kg

- Külső/belső laposheveder 5820/5820 db

- Sínszeg 54 000 db

- Talpfa 13 500 db

- Útátjáró 13 db

- Vágányhídmérleg házzal, 5x4x3 m, 1 db

- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékes, pőre, 6 db

- Lóré, vasvázas, 2 tg. fékezetlen, pőre, 1 db

- Lóré oldal és faváz kerék nélkül, 1-1 db

- Lóré faváz kerékkel, 7 db

- Lóré kerékpár, 5 db

A Sörházmajor-Kunbaja vonalszakasz építési engedélyét a KM 7898/IV/57-6/1950. iratszámmal adja ki. Az új pálya a régi folytatásaként, annak 93+00 szelvénypontján kezdődik. A felépítménybe már 9.25 kg/fm súlyú sínszálak kerülnek lengő illesztéssel, akác és tölgy talpfákra szegezve, melyek aljtávolsága 59 cm lett. Az új szakasz legkisebb ívsugara 60 méter.

1950. X. 7-én az átépített és az új szakasz műtanrendőri bejárását megtartották, majd 18-án megindulhatott a korlátozott közforgalom.

1954. V. 1-én a vonatokat a 3801-3899 számtartományban számozzák.

Az 1958. VI. 30-tól érvénybe lépő GVI menetrendfüggelékből a GVI 4 sz. Bácsalmás-Kunbaja vonalára vonatkozó adatok: A Bácsalmás-Kunbaja vonal a II. számú terhelési szakaszba tartozik, Bácsalmásról indulva 11 ezrelék a legnagyobb emelkedő, visszaútban 10 ezrelék. A vonalon a GV 3700 és GV 5700 s. motormozdonyok 53 tonnás, míg a GV 4500 s. mozdonyok 33 tonnás vonatokat továbbíthatnak. Ekkor a vonatok számozása a 601-699 számtartományba esik. A pálya megengedett tengelynyomása 2,7 tonna, a legnagyobb sebesség 15 km/h.

A GV Üzemfőnökséget a MÁV 1962. I. 1-jén 00:00 órakor megszüntette. A Bácsalmási Állami Gazdaság vezetői és dolgozói egyedülálló módon azonban nem akarták, hogy a szívükhöz nőtt kisvasút elpusztuljon, ezért az ÁG átvette az üzemeltetést. Emiatt 1962. VII. 17-én és 18-án egyesített közigazgatási és műtanrendőri bejárást tartottak. A pálya ekkor:

- 10 464 vfm fővonal

- 518 vfm mellékvágány

- 27 db váltó

Az Üzemfőnökség tulajdonában van:

- 1 398.5 vfm 9.3 kg vasaljas repvágány

- 1 792 vfm 9.3 kg faaljas repvágány

- 132 vfm 7 kg vasaljas repvágány

- 1 188 vfm 7 kg faaljas repvágány

A Pft. tulajdonában van:

- 505 vfm 7 kg vasaljas repvágány

- 1 db sínhajlító gép

- 1 db nyomtáv és túlemelés mérő mérce

- 1 db pályakocsi

- 1 db hajtóka

A kisvasút végleges leállásáról és pusztulásának körülményeiről még nem került elő adat.

Az 1964/1965 menetrend még feltünteti a kisvasutat, a helyiek honlapja szerint 1964-ben szűnt meg a személyszállítás.

A vontatási és kocsiszolgálat története:

Amikor a GV 1950-ben megindult, mindössze a GV 210 psz. R35 Hoffer mozdony állt szolgálatba. Ennek teljesítménye a feladathoz kevés volt, így 1954-ig az államosított Mezőhegyesi Cukorgyár gőzmozdonyai csühögtek Bácsalmás és Kunbaja között. A GV 30, 31 és 32 psz. kétcsatlós lokomotívokat 1953-ban az új szállítású GV 324 psz. C50 mozdony egészítette ki.

A Bácsalmási Állami Gazdaság belső forgalmát kezdetben lovakkal, majd később a GVI-től bérelt, vagy átadott dieselmozdonyokkal látták el, pl. GV 3414 (B26 tipus), vagy GV 1411 (MD40 tipus).

A MÁV általi leállításkor a GV 4508, GV 3772 és GV 5722 psz. mozdonyok voltak ide állomásítva. Az öt tonnás gép itt maradt, a két héttonnás pótlására pedig a szintén megszüntetett Gyulai kisvasút GV 3733 psz. motormozdonya érkezett meg (I. 18-án).

A csekély személyforgalom mindössze egy négytengelyes kocsit igényelt, a Bak 43 psz. személyvagont megörökölte az ÁG. 1959-ben érkezett Sárospatakról a MÁV B 202 psz. személyvagon, ő igencsak elcsodálkozhatott a szántóföldek, ligetek, szikesek és majorok között döcögve, hiszen pályafutását a Fővárosban kezdte, mint FVV 5419 psz. villamos!

A teherforgalom mindvégig az R lórék vállán nyugodott, a legkomolyabb tehervagon 1958-ban érkezett a GVI kisújszállási műhelyéből, ő volt a GV Ga 10013 psz. fedett teher.

A MÁV 1962. I. 15-én az alábbi járműveket adta át az ÁG-nak:

- 1 db személykocsi (GV Bak 43)

- 1 db teherkocsi (GV G 17006)

- 4 db fékes GV R lóré

- 17 db fékezetlen GV R lóré

- 2 db fékes GV Ubn csille

- 4 db fékezetlen GV Ubn csille

- 4 db ÁG pályaszámú R lóré

A járművek 1964 utáni sorsa egyelőre ismeretlen.
 
Székesfehérvár    Kempelen, 2011.12.26 23:10.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
A 62-es főút nemrég átadott felüljárójától, egészen Székesfehérvár vasútállomás bejáratáig kicserélik a pályát és új alépítményre kerül az egész. A pálya nagyobb ívben fordul rá az M7-es autópálya felüljárójára, amint a mellékelt fényképen látható.
 
Egervár    söci, 2011.12.26 21:30.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor elmentünk az egri várba láttuk hogy a peron olyan mint a járda mert bevezet a várba.
 
Székesfehérvár    Utember, 2011.12.26 17:40.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Bocsi de valaki meg tudná esetleg mondani vagy magyarázni a következőt???:
Még december elején autóval utaztam Pestre,és ahogy Fehérvár határában jártam a vasúti felüljárón ahonnan egész jól be látni a Fehérvár-Budapest vasútvonalat nekem úgy tűnt vagy tűnik mintha egy harmadik vágányt is építenének a már két meglévő mellé!!Mivel úgy volt hogy a felújítás Fehérvárt nem érinti nem értem hogy akkor most mi is a szitu.???Ha valaki tud valamit kérlek írja meg mert az amit ott csinálnak az egy harmadik vágánynak készül ráadásul már a zúzott kő ágyazat is meg van!!Hát előre is köszi minden kedves vasútbarátnak.
Továbbá mindenkinek sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok!!!
 
Előző Első    ... [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] ...   Utolsó Következő