Szeged-Rókus
Magyarnaba, 2012.01.03 16:58.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeged Nagyállomásán található egy holokauszt-emléktábla, ami ha nem is történelemhamisítás, de mindenképpen enyhe csúsztatás. A Szegedről és környékéről deportált zsidókat ugyanis nem a Nagyállomásról, hanem Szeged-Rókusról szállították el. 1944 júliusában Szeged-Rókuson és a hozzá iparvágánnyal kapcsolódó téglagyárban egy ún. bevagonírozási központot hoztak létre, ahol a környező településekről begyűjtött zsidókat néhány napra pihentették. (Lényegében a vonat útnak indításához kellő mennyiségű ember összejöttét várták.) A rakodót elkerítették, területén sátrakat állítottak fel.
Az első nagyobb csoport az Újszegedig vonattal szállított, majd a városon gyalog átterelt makói és mezőkovácsháziak voltak. Szegedről a környékbeli zsidóság viszonylag kisebb létszáma miatt csak három szerelvény indult. Az indulások:
1944. július 26; Kassán át Auschwitz
1944. július 28; Kassán át Auschwitz
1944. július 30; Budapesten át Stasshof;
Ha már történelem meg emlékezés és emléktábla, akkor nem ott kellene-e emlékezni, hol a dolgok történtek...?
Mucsi Tiborné (szerk):Mezőkovácsháza története; 2001; ISBN 936 005 971 1; pp 113-114.
|
|
Vác
ROCOman, 2012.01.03 14:00.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást hamarosan átépítik: http://regionalbahn.blogspot.com/2012/01/atepiti-vaci-vasutallomast-nif.html
|
|
Siklós
MJ, 2012.01.03 12:23.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát én is sajnálom, pedig februárban mérővonat közlekedett a vonalon, több helyen valami jeleket festettek a talpfákra. A pályaállapot felmérés tehát megtörtént, azt hittem ez annak a jele, hogy újra akarják nyitni.
|
|
Kunszentmiklós-Tass
Endre, 2012.01.03 10:39.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, megvan.
http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101099380
(Úgy értem fizikailag is, nem csak a vpe honlapján).
|
|
Debrecen-Vásártér
Endre, 2012.01.03 10:20.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hét kötetes Magyar Vasúttörténet 7. kötetének 22.-23. oldalán viszont az építkezés megkezdését 1988-ra, az új nyomvonal átadását 1991.06.01-re teszi Dr. Horváth Ferenc.
Illetve egy régi hozzászólást ajánlanék még a figyelmetekbe, a hazai menetrendek egyik legjobb ismerőjétől:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=18340316&t=9005494
|
|
Debrecen-Vásártér
ROCOman, 2012.01.03 06:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században" amit hiteles forrásnak tekintünk, tekinthetünk. Ettől függetlenül ha rendelkezésedre áll bármi, ami állításodat alátámasztja, örömmel vesszük és természetesen javítjuk a szöveget.
|
|
Kunszentmiklós-Tass
András, 2012.01.02 23:15.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomástól délre, a Dunapatajról jövő vonalról indulva volt ( vagy talán még meg is van ) egy hadászati megfontolásokból épített deltavágány. Mi a helyzet vele? Mikor járhatott azon vonat utoljára ? Az ellenpárja az előszállási, illetve a rétszilasi delta, melyeket már régen elbontottak ( a rétszilasi már 1990-ben nem volt meg ).
|
|
Debrecen-Vásártér
Gabi, 2012.01.02 22:14.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson a forgalom 1991-ben szünt meg és nem 1989-ben!
|
|
Siklós
pezsman, 2012.01.02 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem értem. Pedig van néhány újraindításra érdemes vonal ezen kívül is. Talán majd a választások előtt...
|
|
Bogárzó
VT22, 2012.01.02 00:35.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2011-2012-es menetrendben már nem állnak itt meg a vonatok.
|
|
Újsolt
VT, 2012.01.01 21:43.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bővebb leírást itt találsz a vonal történetéről:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dunaföldvár–Solt-vasútvonal
|
|
Újsolt
András, 2012.01.01 21:25.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google-n felülnézetből teljesen jól kivehetőek a megszűnt nyomvonalak. Vajon mi oka lehetett az elődeinknek egy deltavágányt kiépíteni az akkor is csak zsákvonalként működött dunapataji irányba is ? Az északra forduló pályarésznek kellett két hidat is építeni + egyet a vasút felett. Ennek a vonalvezetésnek nem látni most értelmét, akkor miért döntöttek úgy, miközben később egy egyszerű balkanyarral megoldották a becsatlakozást a Solt - Dunapataj vonalra.
Van ennek a megszűnt állomásnak bármi nyoma jelenleg ?
Dunaföldvár és Solt között úgy tudom a síneket is felszedték már. Ez vár a dunapataji szárnyvonalra is ?
|
|
Vasúttörténeti park
Petrás Bence, 2012.01.01 20:38.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezenkívül itt forgatták 2008-ban a Tűzvonalban című sorozatnak a Leszámolás című epizódját is (2. évad).
|
|
Újsolt
harta34, 2012.01.01 18:39.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
[forrás.wikipedia]
|
|
|
Bezenye
lennon15, 2012.01.01 17:01.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely régi neve Rajka külső.
A perontető eltűnt, ma láttam. :-(
|
|
Kaposmérő
Cshaweska, 2012.01.01 16:27.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,ez számomra nem újdonság.Az állomásokon (legalább is Berzencén) külön szobában vannak a biztosító berendezések olyan "szervei" amiket hűteni kell.Sokáig én is abban a tévhitben éltem,hogy a forgalmit hűtik vele.De elmagyarázták,hogy nem.
|
|
Sárvár
Sanya, 2012.01.01 16:13.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jimmy49:
Van egy videó filmem arról, amikor az épülő Rába hidat tolják a helyére, és mellette látható a régi híd, amelyen egy vonat halad át.
|
|
Kőszeg-Sörgyár
András, 2012.01.01 15:54.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esetleg egy utca házszámot, vagy egy földrajzi koordinátát, hogy a Google Földben meg lehessen keresni? Vagy ha véletlenül valaki arra járna...
|
|
Kámon
András, 2012.01.01 15:27.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló még 1985-ben sem létezett.
|
|
Kámon
Zolika, 2012.01.01 13:10.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyolcvanas években létesítették, eredetileg Szombathely-Stromfeld vagy Stromfeld-lakótelep volt a neve.
|
|
Egervár
redgrs, 2011.12.31 22:44.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
így igaz, a vár előtt ráadásul rendesen lelassít minden szerelvény,és azóta új táblát is kapott a megálló
|
|
Eger-Rendező
redgrs, 2011.12.31 22:43.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
tudtommal nem
|
|
Kőbánya-Kispest
Rizmajer, 2011.12.31 20:42.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
itt a kép a roppantásról 1435mm képe
|
|
|
Siklós
VT, 2011.12.31 19:42.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos ez nem jött be :(
|
|
Szentmártonkáta
ROCOman, 2011.12.31 18:42.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 120a vonalon Rákoshegy és Újszász között felújítják a vasútállomásokat. A kép látványterv. Forrás: http://www.skyscrapercity.com
|
|
|
Fertőboz
Central, 2011.12.31 15:03.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az aranyvonatról:http://www.honvedelem.hu/cikk/23913/felbecsulhetetlen-ertekeket-szallitott-az-aranyvonat-
|
|
Portelek
Kõvári Anna, 2011.12.31 14:19.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a fotókat! Jó volt végignézni! Sajnálom, hogy megszűnt a jegypénztár!!!
Kővári Anna
|
|
Kiskunfélegyháza
Giovanni, 2011.12.30 18:27.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kiskunfélegyházi állomás férfi wc-jét nagyon szépen felújították! Most a nőin a sor! Bízzunk benne hogy a mélyen tisztelt "látogatók" nem teszik tönkre egyéb falfirkákkal és az ülőkéket sem törik le! Most már nem az állomás szégyene és reméljük, sokáig ilyen szép és tiszta marad! Köszönjük az illetékeseknek a felújítást! :-)
|
|
Csömödér ÁEV
ROCOman, 2011.12.30 15:01.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sok szép kép a kisvasútról: http://www.vlaki.com/Photos/vgallery.php?CountryID=036&StationID=31
|
|
Tiszacsege
ROCOman, 2011.12.30 09:45.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszacsege vasútállomása régen és ma: http://www.tiszacsege.info/?p=2331 Szikora Imre egykori állomásfőnök fotói.
|
|