Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] ...   Utolsó Következő

Szeged-Rókus    Magyarnaba, 2012.01.03 16:58.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeged Nagyállomásán található egy holokauszt-emléktábla, ami ha nem is történelemhamisítás, de mindenképpen enyhe csúsztatás. A Szegedről és környékéről deportált zsidókat ugyanis nem a Nagyállomásról, hanem Szeged-Rókusról szállították el. 1944 júliusában Szeged-Rókuson és a hozzá iparvágánnyal kapcsolódó téglagyárban egy ún. bevagonírozási központot hoztak létre, ahol a környező településekről begyűjtött zsidókat néhány napra pihentették. (Lényegében a vonat útnak indításához kellő mennyiségű ember összejöttét várták.) A rakodót elkerítették, területén sátrakat állítottak fel.

Az első nagyobb csoport az Újszegedig vonattal szállított, majd a városon gyalog átterelt makói és mezőkovácsháziak voltak. Szegedről a környékbeli zsidóság viszonylag kisebb létszáma miatt csak három szerelvény indult. Az indulások:
1944. július 26; Kassán át Auschwitz
1944. július 28; Kassán át Auschwitz
1944. július 30; Budapesten át Stasshof;

Ha már történelem meg emlékezés és emléktábla, akkor nem ott kellene-e emlékezni, hol a dolgok történtek...?

Mucsi Tiborné (szerk):Mezőkovácsháza története; 2001; ISBN 936 005 971 1; pp 113-114.
 
Vác    ROCOman, 2012.01.03 14:00.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást hamarosan átépítik: http://regionalbahn.blogspot.com/2012/01/atepiti-vaci-vasutallomast-nif.html
 
Siklós    MJ, 2012.01.03 12:23.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát én is sajnálom, pedig februárban mérővonat közlekedett a vonalon, több helyen valami jeleket festettek a talpfákra. A pályaállapot felmérés tehát megtörtént, azt hittem ez annak a jele, hogy újra akarják nyitni.
 
Kunszentmiklós-Tass    Endre, 2012.01.03 10:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, megvan.
http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101099380
(Úgy értem fizikailag is, nem csak a vpe honlapján).
 
Debrecen-Vásártér    Endre, 2012.01.03 10:20.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hét kötetes Magyar Vasúttörténet 7. kötetének 22.-23. oldalán viszont az építkezés megkezdését 1988-ra, az új nyomvonal átadását 1991.06.01-re teszi Dr. Horváth Ferenc.
Illetve egy régi hozzászólást ajánlanék még a figyelmetekbe, a hazai menetrendek egyik legjobb ismerőjétől:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=18340316&t=9005494
 
Debrecen-Vásártér    ROCOman, 2012.01.03 06:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században" amit hiteles forrásnak tekintünk, tekinthetünk. Ettől függetlenül ha rendelkezésedre áll bármi, ami állításodat alátámasztja, örömmel vesszük és természetesen javítjuk a szöveget.
 
Kunszentmiklós-Tass    András, 2012.01.02 23:15.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomástól délre, a Dunapatajról jövő vonalról indulva volt ( vagy talán még meg is van ) egy hadászati megfontolásokból épített deltavágány. Mi a helyzet vele? Mikor járhatott azon vonat utoljára ? Az ellenpárja az előszállási, illetve a rétszilasi delta, melyeket már régen elbontottak ( a rétszilasi már 1990-ben nem volt meg ).
 
Debrecen-Vásártér    Gabi, 2012.01.02 22:14.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson a forgalom 1991-ben szünt meg és nem 1989-ben!
 
Siklós    pezsman, 2012.01.02 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem értem. Pedig van néhány újraindításra érdemes vonal ezen kívül is. Talán majd a választások előtt...
 
Bogárzó    VT22, 2012.01.02 00:35.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2011-2012-es menetrendben már nem állnak itt meg a vonatok.
 
Újsolt    VT, 2012.01.01 21:43.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bővebb leírást itt találsz a vonal történetéről:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dunaföldvár–Solt-vasútvonal
 
Újsolt    András, 2012.01.01 21:25.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google-n felülnézetből teljesen jól kivehetőek a megszűnt nyomvonalak. Vajon mi oka lehetett az elődeinknek egy deltavágányt kiépíteni az akkor is csak zsákvonalként működött dunapataji irányba is ? Az északra forduló pályarésznek kellett két hidat is építeni + egyet a vasút felett. Ennek a vonalvezetésnek nem látni most értelmét, akkor miért döntöttek úgy, miközben később egy egyszerű balkanyarral megoldották a becsatlakozást a Solt - Dunapataj vonalra.
Van ennek a megszűnt állomásnak bármi nyoma jelenleg ?
Dunaföldvár és Solt között úgy tudom a síneket is felszedték már. Ez vár a dunapataji szárnyvonalra is ?
 
Vasúttörténeti park    Petrás Bence, 2012.01.01 20:38.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezenkívül itt forgatták 2008-ban a Tűzvonalban című sorozatnak a Leszámolás című epizódját is (2. évad).
 
Újsolt    harta34, 2012.01.01 18:39.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
[forrás.wikipedia]
 
Bezenye    lennon15, 2012.01.01 17:01.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely régi neve Rajka külső.

A perontető eltűnt, ma láttam. :-(
 
Kaposmérő    Cshaweska, 2012.01.01 16:27.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,ez számomra nem újdonság.Az állomásokon (legalább is Berzencén) külön szobában vannak a biztosító berendezések olyan "szervei" amiket hűteni kell.Sokáig én is abban a tévhitben éltem,hogy a forgalmit hűtik vele.De elmagyarázták,hogy nem.
 
Sárvár    Sanya, 2012.01.01 16:13.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
jimmy49:
Van egy videó filmem arról, amikor az épülő Rába hidat tolják a helyére, és mellette látható a régi híd, amelyen egy vonat halad át.
 
Kőszeg-Sörgyár    András, 2012.01.01 15:54.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Esetleg egy utca házszámot, vagy egy földrajzi koordinátát, hogy a Google Földben meg lehessen keresni? Vagy ha véletlenül valaki arra járna...
 
Kámon    András, 2012.01.01 15:27.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló még 1985-ben sem létezett.
 
Kámon    Zolika, 2012.01.01 13:10.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyolcvanas években létesítették, eredetileg Szombathely-Stromfeld vagy Stromfeld-lakótelep volt a neve.

 
Egervár    redgrs, 2011.12.31 22:44.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
így igaz, a vár előtt ráadásul rendesen lelassít minden szerelvény,és azóta új táblát is kapott a megálló
 
Eger-Rendező    redgrs, 2011.12.31 22:43.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
tudtommal nem
 
Kőbánya-Kispest    Rizmajer, 2011.12.31 20:42.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
itt a kép a roppantásról 1435mm képe
 
Siklós    VT, 2011.12.31 19:42.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ez nem jött be :(
 
Szentmártonkáta    ROCOman, 2011.12.31 18:42.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 120a vonalon Rákoshegy és Újszász között felújítják a vasútállomásokat. A kép látványterv. Forrás: http://www.skyscrapercity.com
 
Fertőboz    Central, 2011.12.31 15:03.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az aranyvonatról:http://www.honvedelem.hu/cikk/23913/felbecsulhetetlen-ertekeket-szallitott-az-aranyvonat-
 
Portelek    Kõvári Anna, 2011.12.31 14:19.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a fotókat! Jó volt végignézni! Sajnálom, hogy megszűnt a jegypénztár!!!
Kővári Anna
 
Kiskunfélegyháza    Giovanni, 2011.12.30 18:27.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kiskunfélegyházi állomás férfi wc-jét nagyon szépen felújították! Most a nőin a sor! Bízzunk benne hogy a mélyen tisztelt "látogatók" nem teszik tönkre egyéb falfirkákkal és az ülőkéket sem törik le! Most már nem az állomás szégyene és reméljük, sokáig ilyen szép és tiszta marad! Köszönjük az illetékeseknek a felújítást! :-)
 
Csömödér ÁEV    ROCOman, 2011.12.30 15:01.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok szép kép a kisvasútról: http://www.vlaki.com/Photos/vgallery.php?CountryID=036&StationID=31
 
Tiszacsege    ROCOman, 2011.12.30 09:45.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszacsege vasútállomása régen és ma: http://www.tiszacsege.info/?p=2331 Szikora Imre egykori állomásfőnök fotói.
 
Előző Első    ... [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] ...   Utolsó Következő