Tokaj
husonyiczagabor, 2012.02.04 14:54.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látva a tokaji felújitott 424-est tisztelettel emlékezem Bajcsi Józsi bácsira és lelkes kollégáira,akik valamikor kezdeményezői,mozgatói voltak ennek a gőzösnek.Haláluk után is feledhetetlen érdemeket szereztek abban,hogy ez a gőzös Tokajba került.Tisztelet napjaink hagyományápolóinak!
|
|
Huszárokelőpuszta
Bakonyi betyár, 2012.02.04 14:36.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kerítés előtt futottak a vágányok,még ott található néhány talpfa és csavar is.
|
|
Fülek-gyártelep
husonyiczagabor, 2012.02.04 14:34.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fülek-gyártelep megállóhely építését nem a gyártelepen dolgozó munkások le-és felszállása indokolta,hanem a következő:
. a repülőhalált halt ifj.Horthy Isván a közeli település egyik fiatal hajadonának udvarolt(de nem őt vette később feleségül!)és a könnyebb megközelítés végett célirányosan megépítették ezt a vasúti megállót./Erre vonatkozó anyag a füleki levéltárban/
|
|
Őrihódos
Barna, 2012.02.03 22:41.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy távlati fotó az állomástól keleti irányban lévő közúti felüljáróról, 2011.04.21-én, az átépítés előtti állapotról. Bzmot 295 áll az első vágányon.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:08.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnévtábla közelebbről, szintén 2011.04.21-én.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:06.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyről keleti irányba a vágány Hodoš felé vezet.
2011.04.21-én készült felvétel.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:03.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanezek, dél-nyugati irányból nézve, 2011.04.21-én.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:02.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely jelentősebb műtárgyai dél-keleti irányból nézve, 2011.04.21-én.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 21:59.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Šalovci vasúti megállóhely a település déli részén található. Peronja a vágány északi oldalára, vagyis a település felőli oldalra épült.
Ezen a képen a Muraszombat irányába ívelő sínpár látható, még villamosítás előtti állapotban, 2011.04.21-én.
|
|
|
Ádánd
pista88, 2012.02.03 20:34.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem biztosított állomás helyszíni állítású kitérőkkel, fénysorompókkal, fényjelzőkkel. Keresztezni lehet.
|
|
Velencefürdő
Kempelen, 2012.02.03 20:14.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hűsítő árnyék várta a vonatra várakozókat 2009.június 15.-én.
|
|
|
Agárd
Kempelen, 2012.02.03 20:09.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és ha már a hársfák szóba kerültek. Kellemes árnyékot adtak egykor.
|
|
|
Agárd
Kempelen, 2012.02.03 20:06.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyár, Flirt, régi épület és sok sok meleg 2009 június 14.-én
|
|
|
Kaposvár
lalaba, 2012.02.03 16:48.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Temes és SOMOGY- Vármegyei Egyesült Helyiérdekü Vasutak Részvénytársaság
4000 koronáről szóló 374. számú kötvénye.1913-ból.
Érdekesség a múltból.
|
|
|
Sajókaza
husonyiczagabor, 2012.02.02 20:59.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásról a kaczolai szénbányához iparvágány vezetett.A Sajón és az árterületen lévő hidak(összesen 7 !)mind-mind fából épültek.A II.világháború idején a visszavonuló német csapatok a hidakat robbantották vagy felgyújtották.A kaczolai bányákhoz közel német repülőtér üzemelt! Üzemanyaggal való kiszolgálása Barcika-Szuhakálló-Múcsony irányból ill.iparvágányon történt.De jó lenne korabeli fotó a hidakról!Az állomás első neve VADNA!!-majd SAJÓ-Vadna volt,csak a vadnai mh.megépítése után lett Sajókaza.Az állomás megépítését és a névváltoztatást a báró Radvánszky család szorgalmazta!Rokonságban álltak gróf Tisza István miniszterelnökkel.
|
|
Feled
husonyiczagabor, 2012.02.02 20:42.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás végén a régi cseh-erődrendszerhez tartozó bunker látható.
|
|
Somogymeggyes
QQriQ, 2012.02.02 14:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép, hangulatos állomás! Remélem sokáig így marad, és nem csinál belőle egy romhalmazt, mint jópár sorstársából!
|
|
Ádánd
fizolt, 2012.02.02 12:25.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi szempontból milyen az állomás(keresztek,bizt. ber.)?
|
|
Albertfalva
Ezick, 2012.02.02 09:30.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
csocsókám van a fehérvárin zebra a remíz mindkét végén csak nem tudom mi köze ennek az állomáshoz:) az állomás tökéletesen megközelíthető 360fokból... nézz már utána hol van a fehérvári meg az állomás--> google map
|
|
Sárvár
sziblerg, 2012.02.02 08:05.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm. Ismerem a füzetet. Nagy Miklóst személyesen is.
Szibler Gábor
|
|
Sárvár
jimmy49, 2012.02.01 22:18.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szevasz Sziblerg Gábor!
A Sárvári Honismereti Híradóból 1999.XVII évfolyam 1. számából minden kérdésedre kimerítő választ kapsz Nagy Miklós (aki a városházán főtanácsos)cikkéből:Üdv:Fülöp György
|
|
Enying
QQriQ, 2012.02.01 12:14.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fő probléma, hogy az egyingi vonal a déli vasút egykor 30-as vonalon alkalmazott sínrendszerével épült át, és a kapcsolószerek nem csereszabatosak a 48-as rendszerrel, így nem tudják pótolni. Persze ha nagyon akarnák, kipofoznák a pályát, de úgy tűnt, hogy a szintén pocsék 35, 36 vonalak mellett nyűg a pft hátán az a szakasz. Én nagyon sajnálom, mert a jobb sorsra érdemes 49-es vonal ezzel végleg elveszett.
|
|
Enying
QQriQ, 2012.02.01 12:10.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még tavaly májusban beszéltem a 35-ös vonal egyik páylamesterével. Kérdeztem a 49-es állapotáról. Azt mondta hiába rendelte meg az IKR a kiszolgálást, ők előbb-utóbb be fogják szüntetni a forgalmat, mert a pálya állapota miatt nem garantálható biztonságosan. Felújításra meg nincs lehetőségük. (...vagy csak akarat hiányzik a pft-n belül - szerintem.)
|
|
Kőbánya-Kispest
migszabi, 2012.01.31 16:59.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kőbánya-Kispest vasutállomásárol szerintem ne beszéljünk!!! Egy nagy rakas szar az egész,-10fokban a biztonsági őrök kiakartak küldeni minket pedig elméletileg 24órás nyitvatartás van,mire nagy nehezen bejutottunk,kiderült h fűtés nincsen és a szemétről ne is beszéljünk...sorolhatnám még!!!
|
|
Nyulas mh.
Chapadj, 2012.01.31 15:55.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyulas vm. nem a megszűnt vonalrészen volt, hanem a most is meglévőn. A Böszörményi úti vasúti átjárótól délre (Tócóvölgy irányába) kb. 200 méterre egy egykori vasúti átjáró mellett. Az épület mintha még meglenne és laknak benne.
|
|
Felsőzsolca
Mezei Zoltán, 2012.01.31 14:26.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyermekkoromban a sínek túloldalán található MÁV-telepen éltem (most Állomás u.). Akkor fontos csomópont volt az állomás, 2-3 teherszerelvény mindig ácsorgott rajta, úgy kellett a fékeken átmászni, hogy ne kelljen sokat kerülni.
Ehhez képest manapság mindig üres.
|
|
Enying
Zsolt80, 2012.01.31 12:02.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet valamit tudni az Enyingi vonalról? Az utolsó hozzászólás óta volt változás,járhatóvá tették a pályát?
|
|
Mozsgó-Szulimán
Petrás Bence, 2012.01.30 18:12.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma a Duna TV-n a Kisváros című krimisorozatnak az 1998-ban forgatott Különös véletlenek című epizódjában mutatták ennek az állomásnak a sínek felőli képét!
|
|
Örkény
Magyarnaba, 2012.01.30 16:29.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csatolt Desiro készülődik induláshoz Örkényről Budapest-Nyugati felé.
|
|
|
Nádasd
peron, 2012.01.30 16:22.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megvette?
tudtommal vasútvonal adás-vétel nem létezik...
max koncesszióba adják neki, üzemeltetésre. Ha lesz személyszállítás, akkor az állam közszolgáltatási szerződést fog kötni a GYSEV társasággal.
|
|