Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 337 ] [ 338 ] [ 339 ] [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] ...   Utolsó Következő

Nádasd    peron, 2012.01.30 16:22.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megvette?
tudtommal vasútvonal adás-vétel nem létezik...
max koncesszióba adják neki, üzemeltetésre. Ha lesz személyszállítás, akkor az állam közszolgáltatási szerződést fog kötni a GYSEV társasággal.
 
Nádasd    levente, 2012.01.30 15:02.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megtudom erősíteni, hogy a GYSEV megvette a Körmend-Zalalövő vonalat és állítólag idén elkezdenek dolgozni rajta, de a munkafolyamat milyenjére nem tudok választ adni. Személyi közlekedésről nem tudok, de a teher forgalom biztos meg fog indulni amint felujítják a vonalat.
 
Kengyel BV    ROCOman, 2012.01.29 10:07.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönettel várom.
 
Kotor-Alsódomború    Balazs177, 2012.01.29 09:12.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem maradtak fenn régi,Kotorban,vagy Murakeresztúron készült képeid?Murakeresztúr régi Déli Vasúti felvételi épületéről sajnos nagyon nehéz régi fotót találni!
 
Sopron-Rendező    'burger, 2012.01.28 21:33.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennél az állomásnál a felvételi épület nem "középen", hanem a Sopron állomashoz közelebb eső végén van, ezért a felvételi épület környéke és az itt készült képek nem mutatják be igazából, hogy milyen is ez az állomás. Valójában egészen nagy és sok érdekes kiszolgálólétesítmény kapcsolódik hozzá az áruforgalom miatt.

A nemrég indult http://www.gysevcargo.hu/ oldalon érdemes ezzel kapcsolatban körülnézni, sok érdekes kép van. Néhány példa:

http://www.gysevcargo.hu/imagebase/3f8ff230/alt1.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6b4bb448/img7795.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/3f8ff230/k52.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/3f8ff230/k64.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/32622736/img6799.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6c5cca56/img7281.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6b4bb448/img7030.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6b4bb448/img7119.jpg

 
Kotor-Alsódomború    Lepesi ZL, 2012.01.28 21:04.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesapám 1944-ben itt volt forgalmi szolgálattevő - majd Murakeresztúron
 
Kengyel BV    peti59, 2012.01.28 19:26.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kengyel nevű megálló szerepel az 1930 évek menetrendjeiben.
Szkenelem és küldöm, ha kétségeid vannak.
 
Bodroghalász    peti59, 2012.01.28 19:22.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép saját tulajdonom PPP kiadásában megjelent képeslapon (Ha gyűjtő vagy tudhatod). hátoldalán a szerző feltüntetésével: Karajz Péter.
Valamint a KBK honlapon is megjelölt kép.
 
Ásotthalom    sintercity, 2012.01.27 23:00.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Reméljük, hogy lesz belőle valami. Meg azt is ,hogy nem fogja elvenni a kedvét a bürokrácia. Ez történt a békési szárnyvonalnál is, azt a helyi pálinkafőzde át akarta venni, a saját tulajdonú gőzösét tervezte sínre tenni rajta, de mikor jött a válasz, hogy ilyen engedély olyan engedély, ilyen tanúsítvány meg olyan tanúsítvány, tanulmányok, vizsgálatok milliókért, meg bürokrácia, több tonna papír, illetékkel, anyja neve 10 példányban stb. gyorsan sikerült elvenni a kedvét. Egyébként a gőzösük üzemképes, néha be is fűtik, még az egykori mozdonyvezető is a főzdében dolgozik, aki régen a sarkadi cukorgyárban vezette. Találkoztam vele egy nyílt napon a főzdében és ő mondta, hogy ha kéne akár holnap elindulhatna vele.
 
Kecskemét-Máriaváros    Magyarnaba, 2012.01.27 19:33.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap délután jártam az állomáson. A tető felújítása teljesen befejeződött, a peronzárat feloldották, az ideiglenes védőtetőket elbontották. Szép munkát végeztek.

A Lajosmizse felőli oldalon kiágazó iparvágányról gondos kezek letermelték az erdőt. Talán elbontják az évtizedek óta használaton kívüli vágányt?
 
Kisszabadka    Balazs177, 2012.01.27 16:37.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás felvételi épülete a Déli Vasút második,emeletes típusterve alapján épült. http://www.vlakovi.com/kolodvori.php?start_from=&ucat=32&subaction=showfull&id=1267347199&archive=1303154549&
 
Lajtaszentmiklós    Balazs177, 2012.01.27 15:18.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy német nyelvű videó Rudolf Steinerről:http://www.youtube.com/watch?v=V6myG069Bo4&feature=related
 
Kotor-Alsódomború    Balazs177, 2012.01.27 14:06.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy jó kép a Mura folyó vasúti hídjáról:http://www.kotoriba.hr/arhiva032010.html
 
Murakirály-Perlak    Balazs177, 2012.01.27 13:50.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy kép az állomásról:http://www.medjimurje.hr/clanak/2914/2011-03-01/stigao-prvi-steiner-express-u-donji-kraljevec
 
Békéscsaba    Magyarnaba, 2012.01.27 13:01.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A békéscsabai állomás a második világháború utolsó napjaiban:

A békéscsabai állomást több apró és egy jelentős angol légicsapás érte, ez utóbbi 1944. szeptember 21-én. Az állomás a bombázás alatt súlyos károkat szenvedett, kivétel nélkül az összes vágány használhatatlanná vált, a pályaudvaron 520 megsérült vasúti kocsit számoltak össze. Jelentős volt az állomás környékén található lakásállomány pusztulása is.

A szovjetek október 6-án a reggeli órákban érték el Békéscsabát, a déli órákra harc nélkül el is foglalták a várost és annak állomását. A szovjetek szinte azonnal hozzáláttak ahhoz, hogy legalább néhány vágányt használhatóvá tegyenek, hiszen a Vörös Hadseregnek a további nyugati irányú támadáshoz hadtápvonalakra volt szüksége. 1945. november 1-jén már a Luftwaffe mért csapást az állomásra, ám az okozott károk nem voltak a kora őszi angol támadással összemérhetőek. Az állomási infrastruktúra helyreállítása 1945 júniusára fejeződött be. Nagyjából 1945 nyarára sikerült eltakarítani vagy kijavítani a kocsironcsokat. Az állomás áramellátását sokáig nem sikerült megoldani, végül 1945 májusában a szovjet állomásparancsnok üzletet kötött a szomszédos téglagyárral: a vasút napi fél vagon szenet ad a téglagyár újraindításához, cserébe a téglagyár a házi erőművében megtermelt áramból ellátja az állomást is.

Még ezen a nyáron a csabai állomásról 250 vagonnyi téglát és cserepet indított útnak a magyarországi városok újjáépítéséhez.

Forrás: G. Vass István: Békéscsaba a felszabadulástól a fordulat évéig. (In: Tanulmányok Békéscsaba történetéből, 1970; Békéscsaba; pp. 349-384)
 
Murakirály-Perlak    Balazs177, 2012.01.27 06:17.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez is Déli Vasút III.osztályú típusterv alapján épült.
 
Andráshida    Robi, 2012.01.27 02:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát szerintem ez az egész nagyon szomorú amit itt látok. Ez az egész nem szól másról mint megint az országok közötti érdekekről. Azoknak a szerencsétlen embereknek bőségesen elég lett volna a régi állomásokat felújítani illetve a régi vágányokat is meghagyni felújítani és sokkal kevesebb pénzből természet feltúrásból és a lakók lelkivilágának szétrombolása nélkül meg lehetett volna úszni mindent. Ez megint biznisz több milliárd forintért és műemlék és eszmei értékeket szétromboló üzletről szólt. Szerintem azoknak a szegény lakóknak tökéletesen megfelelt , hogy nem száguldott át több ezer tonnás tehervonatok tömkelege a csendet felverve a a falvakon, a sín felújításával és korszerűsítésével a menetidejük és csökkent volna és minden megmaradt volna a régibe, csak ugye biztonságossá téve lett volna meg megbízhatóbbá , gyorsabbá, de a minisztériumokat ez nem érdekli sajnos.
 
Pusztakettős    LujZa11, 2012.01.24 21:18.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Norbi!
A hitelesség kedvéért.Szegény "Csörgőt" is a szétdarabolástól mentettük ide.Lehet, hogy méltatlan Neki itt álldogállni, de minden évben lefestjük, kijavítjuk, és a gyerekek nagyon szeretik megmászni.Talán jobb Neki így, mint egy roncstelepen.
Egyébként a kávézó hétfő kivételével minden nap 9-17-ig nyitva van.

 
Tatabánya    Balazs177, 2012.01.24 11:58.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig meghagyhatták volna az 1-es vonal többi lebontott régi épületével együtt.Szépen felújítva nagyon hangulatosak lettek volna.
 
Ásotthalom    Magyarnaba, 2012.01.24 11:35.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnézést, azt gondoltam, hogy egy linket látok, az NKH-s dokumentumot csak most olvastam. Amit láttam, az annyira ledöbbentett, hogy most éppen szóhoz sem jutok. Szóval ez számomra a fantasztikum. Egy vállalkozó visszaépíti a kisvasutat?
 
Ásotthalom    magyarnaba, 2012.01.24 11:26.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem azt jelenti, hogy szeretnék rendezni a kisvasút egykori vonalát. (parkosítás, kerékpárút, parcellázás, tulajdonosváltás. A Rókus szó elírás lehet, tévedésből úgy emlékeztek, hogy a kisvonat a Rókus pályaudvarra megy be. Ezt egyébként tervezték is, csak közben inkább fordítottak egyet a köpönyegen és hűségesküt tettek a közúti szállításnak.

Sajnos a kisvonatnak esélye sincs az újjáépülésre jelen körülmények között. Ha Ásotthalmon legközelebb vonat lesz, akkor az nem lesz zsákvonal, normál nyomtávú lesz és a szegedi elővárosi forgalmat, vagy a Szeged-Baja-Pécs sávot kiszolgáló vonatok szaladgálnak majd rajt'. (Szerintem.)
 
Ásotthalom    VT22, 2012.01.23 19:46.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet hogy újjáépül a vasútvonal?

http://www.nkh.hu/Hirdetmenyek/vasut/Vasti%20szakterlet%20hirdetmnyei/UVH_VF_906_1_2012.pdf
http://www.asotthalom.hu/download.ashx?type=file&id=13137
 
Tatabánya    Klári, 2012.01.23 19:26.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi állomásépület lebontásra került. (sajnos)
 
Zalaszentjakab    Balazs177, 2012.01.23 16:11.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen.A kis épület egy szabványos Déli Vasúti váltó,és jelzőállító központ,ami az egykori vasúttársaság szinte mindegyik állomásán állt.Mára sajnos már mutatóba is alig maradt pár darab!
 
Zalaszentjakab    lalaba, 2012.01.23 13:41.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban tettem fel egy régi fényképet Zalaszentjakab állomásról, ahol kérdeztem, hogy mi célt is szolgálhatott az a kis épület?
Olvasgatva a hozzászólásokat, Balatonfenyves állomásnál Ophoven Jenő, írta, "biztosítóberendezések, váltók és jelzők kezelőépülete, amelyet a Déli vasút még a felvételi épülettőlkülön épületbe telepitett."
Ebből kiindulva gondolom , hogy az a kis épület is ugyan ez célt szolgálta.
 
Ferihegy    prozak01, 2012.01.22 22:02.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Peron
 
Ferihegy    prozak01, 2012.01.22 22:02.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Peron a repülőtéri épületekkel a háttérben
 
Ferihegy    prozak01, 2012.01.22 22:01.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyalogos felüljáró
 
Ferihegy    prozak01, 2012.01.22 22:00.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma délutáni képek: a felvonó ismét rakoncátlankodik a tábla tanúsága szerint..
 
Pestszentimre    prozak01, 2012.01.22 21:59.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma délutáni pillanatkép néhány perccel a Lajosmizse felől érkező vonat előtt
 
Előző Első    ... [ 337 ] [ 338 ] [ 339 ] [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] ...   Utolsó Következő