Norman Bates
e-mail: --.kukac.--.--
|
elfogadott hozzászólás 31629
2018.07.11 12:57.25
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
bravo88
e-mail: bravo88.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30139
2016.03.31 20:54.52
|
https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5671771477/in/album-72157626407772327/
|
|
bravo88
e-mail: bravo88.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26484
2013.05.04 17:55.46
|
egy kép a régi állomásról az utca felől
http://maps.google.hu/maps?q=t%C3%BCrje+kossuth+u+137&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.986254,17.078419&spn=0.017536,0.033088&sll=46.986519,17.077612&layer=c&cbp=13,23.04,,0,10.16&cbll=46.986278,17.078288&hnear=8796+T%C3%BCrje,+Kossuth+utca+137&t=m&z=15&panoid=SVEFh1XAzRkhsJo-Ygr43g
|
|
bravo88
e-mail: bravo88.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26267
2013.04.03 19:05.33
|
A régi vasútállomás épülete az Armafilt Kft bejáratánál volt. (8796 Türje, Kossuth L. utca 137)
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 25811
2013.01.25 14:34.20
|
Türje--Balatonszentgyőrgy kilométer mutató
|
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23435
2012.03.18 08:47.22
|
jeffline: Köszönöm az információt.
|
|
jeffline
e-mail: johanndeu.kukac.primposta.com
|
elfogadott hozzászólás 23409
2012.03.15 01:38.56
|
Az eredeti Zalabér és Türje állomások között vasúti mértékkel mérve jelentős szintkülönbség volt. Az épülő Ukk-Csáktornya Helyiérdekű Vasút nem rendelkezhetett túlzottan nagy induló tőkével, továbbá a kor technikai eszközei sem tették lehetővé hegyek megmozgatását, ezért épült meg az akkor még vicinális a képen pirossal jelzett kanyargós vonalon. A múlt század hatvanas éveire azonban súlyos problémává vált a megnövekedett teherforgalomban a Zalabér és Türje közötti jelentős emelkedő leküzdése gőzmozdonyos vontatással, valamint szerették volna a "szanaszét" ágazó másik vonalakat egy csomópontba rendezni, ezért készült el a mostani Zalabér-Batyk állomás, valamint a nyomvonal-korrekció.
A kivitelező az egykori Betonútépítő Vállalat volt, a kor szocialista szellemének megfelelően a nagyszabású és költséges építkezés során több millió tonna földet mozgattak meg.
Ezáltal az új nyomvonal egyenes és rövidebb lett ugyan, a vonatok mégis hosszabb távon küzdötték le a változatlanul fennálló szintkülönbséget, mert a régi Türje állomás megszűnt és a helyette kialakított új Türje megállóhely jóval távolabb volt a régi Zalabér állomástól.
Napjainkban az eredeti nyomvonal nagyjából követhető az egykori régi Zalabér állomástól a hozzá képest már jóval magasabban fekvő új Zalabér-Batyk állomásig, a nagy piros félkörívet a markológépek eltüntették. A kék színű új nyomvonal Zalabér-Batyk állomás után később beér a régi Türje állomás alatt, attól jóval alacsonyabban húzódó hosszú bevágásba, majd a mostani Türje megállóhelynél éri el nagyjából az "eredeti" szintet. Tehát a bevágás felett, attól jóval magasabban található a régi Türje állomás, azonban valamilyen gyártelep területén belül, mely 2002-es ottjártamkor használaton kívül volt, bemenni, fényképezni nem tudtam. Megtalálható továbbá a régi Türje állomás után dél felé ívelő zalaszentgróti nyomvonal is, ha a bozót be nem nőtte az elmúlt 10 évben.
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23389
2012.03.12 11:51.36
|
Vajon milyen célból építették a szinte félkör ívet Türje és Zalabér állomások közé.
Ki tud róla valamit.?
A régi állomás épület merre található.?
|
|