|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
|
|
Szobormozdony a fűtőház mellett 275 015
Fotó: Tatai András
Dátum: 2006.08.27.
|
|
Zalaegerszeg, wc. Először is elnézést a képért, de sehol máshol nem láttam még ilyen "közösségi" vécét. Megmosolyogtató megoldás. Ráadásul előtér sincs. Aa vécékkel szemben egy mosdó és az ajtó található. Nem tudom azóta változtattak-e rajta...
Fotó: Bodroghelyi Ábel
Dátum: 2007.02.23.
|
|
M62 319 Zalaegerszeg.
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.10.06.
|
|
Az állomás még meglévő fénycsőbetűs névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.06.20.
|
|
Az állomás település felőli főbejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.06.20.
|
|
Zalaegerszegi Vontatási főnökség
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Zalaegerszegi Vontatási főnökségi mozdony
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Zalaegerszeg állomásfőnökség, volt Üzemfőnökségi épület
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Zalaegerszegi Vontatási főnökség
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
A felvételi épület utcafrontja a buszmegállókkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A buszmegállók és a taxidroszt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A bejárat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Az érkező utazó szeme elé ez a látvány tárul ahogy kilép az épületből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A mellékhelyiségek a bejárattól jobbra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A jegypénztárak a kijárattól balra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Telefonálhatunk, s némi útravalót is vehetünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Az előtető alatt gyönyörű sárga kockakővel burkolt a peron.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A peronon állandó a jövés-menés.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A névfeliratot már lecserélték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A csomóponti főnökség és a forgalmi iroda épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Helyi összefogás eredményeként, társadalmi munkában gyönyörűen felújított 377 503-as gőzmozdony a forgalmi iroda melletti kis parkban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A kezdőponton ívben fekszenek a vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Váltókezelői szolgálati hely a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Kerékpártáolók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Visszatekintünk a tárolóvágányok közül a kezdőponti váltókra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Az első hazai szili sütkérezik a délelőtti napsütésben. Gúnyája már kissé viseltes, a korban is benne jár már, de még mindig teszi a dolgát jó igáslóhoz méltón.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Az állomás területét itt is elhagyhatjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A hatalmas raktárépület sok más állomástól eltérően, nem kihasználatlan. Számos vállalkozásnak ad helyett és itt találjuk a kazánházat is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A személykocsik előfűtéséhez használható kábel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Személykocsi mosó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Körfűtőház fordítókoronggal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
A 22 015-ös pályaszámú gőzmozdony a fűtőház mellett. Zalaegerszeg párját ritkítja a kiállított gőzmozdonyok számának terén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Az állomáshoz számos iparvágány csatlakozik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Végponti váltók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Végponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Végponti kijárat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Zalaegerszeg állomás,Zalaegerszeg állomás! A Celldömölkre tartó vonatból fotózva a 3. vágányról. Nagyjából így néz ki a felvételi épület,ha vonattal érkezünk. (vagy megyünk) Régies stílusú,egy picit felújításra szorúl,de szép. (legalábbis szerintem)
Fotó: Egyed Alex
Dátum: 2015.10.03.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
|
|
Zegi életkép 3
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.07.14.
|
|
Zalaegerszeg vasútállomás
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2019.07.05.
|
|
Zalaegerszeg vasútállomása
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2019.07.05.
|
|
A felvételi épület 2023 decemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.12.04.
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33681
2022.11.07 09:52.01
|
Korhű módon állítják helyre a zalaegerszegi vasútállomás homlokzatát
https://magyarepitok.hu/kotott-palya/2022/11/korhu-modon-allitjak-helyre-a-zalaegerszegi-vasutallomas-homlokzatat-kiderult-ki-tervezheti-a-munkat
|
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31996
2019.01.16 16:02.49
|
Én megőrülök a vágányzat szótól, de a VPE oldalán van egy 1604 m (díjsz. 1,8 km) hosszú vonal Zalaegerszeg-Sióvágányzat ipartelep innen végponttal. http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101102514
|
|
varga vera
e-mail: vargavera13.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31407
2018.03.07 12:56.23
|
Hol tudom elhelyezni a csomagom amig a várost megnézem?
Üdv varga vera
|
|
pinyoka
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26824
2013.07.16 13:37.45
|
Tarinz Simulator program számára készített felvételi épület modellem.
|
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 26161
2013.03.15 18:50.56
|
Zalaegerszegi fűtőház.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25246
2012.11.01 08:48.45
|
Az állomás névtáblája.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25245
2012.11.01 08:47.15
|
A felvételi épület utcafront felőli képe,a végpont irányából nézve.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25244
2012.11.01 08:45.17
|
A felvételi épület utcafront felőli képe,a kezdőpont irányából nézve.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25243
2012.11.01 08:43.36
|
Egy muzeális értékű utastájékoztató tábla.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25242
2012.11.01 08:42.22
|
A nagy várócsarnokból nyíló kisebb várótermek.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25241
2012.11.01 08:41.09
|
A felvételi épület vágány felőli képe.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25240
2012.11.01 08:39.51
|
Az áruforgalmi raktárépület.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25239
2012.11.01 08:38.27
|
A nagy várócsarnok.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25238
2012.11.01 08:37.23
|
Nézet a kezdőpont felé.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25237
2012.11.01 08:36.05
|
A resti vágányok felőli bejárata.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25236
2012.11.01 08:34.42
|
Az I.számú vágány mellett lévő fedett peron.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25235
2012.11.01 08:32.54
|
A mozdony története.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25234
2012.11.01 08:31.33
|
A kiállított gőzmozdony számtáblája.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25233
2012.11.01 08:30.13
|
A felvételi épület közelében kiállított 377.503 pályaszámú Gizike gőzmozdony.
|
|
|
Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25232
2012.11.01 08:28.14
|
A felvételi épület közelében kiállított 377.503 pályaszámú Gizike gőzmozdony.
|
|
|
PsalmusHungaricus
e-mail: farkastibor1960.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24455
2012.07.10 17:03.03
|
Szívesen fogadnék egy-egy képet a zalaegerszegi vasútállomásról az 1960-as évekből. Kérem, aki tud segítsen, egy esemény illusztrációjához lenne rá szűkségem.
Köszönettel: FT
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 21208
2011.06.13 14:37.58
|
Május 13-án pénteken, 13 óra 13 perckor felavatták a 119 éves felújított gőzmozdonyt. Cikk: Vasutas magazin 61. évf., 6. szám.
|
|
|
Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21164
2011.06.07 15:29.39
|
Kedves fcs!
Ezek szerint igen.
http://www.zalaihirlap.hu/gazdasag/20110119_bezar_futohaz_nem_lesz_elbocsatas
|
|
fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21162
2011.06.07 11:24.01
|
A villamosítással egybekötve bezárták a fűtőházat?
|
|
Barna
e-mail: bcsanyi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20759
2011.03.28 06:02.07
|
Alakul a végeredmény...
2011. március 24:
|
|
|
Barna
e-mail: bcsanyi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20700
2011.03.20 12:14.05
|
A felújítás alatt álló gőzös március 14-én
Ha jól sejtem akkor ez a szürke szín egy állagmegóvó festék lehet, nem a végleges.
|
|
|
Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20625
2011.03.09 13:42.27
|
van valakinek képe a felújított gőzmozdonyról?
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19774
2010.12.26 15:41.46
|
A kiállított mozdony történetéről, közelgő felújításáról egy cikk: http://zalaihirlap.hu/nagyitas/20100716_szepul_a_ven_gozos/print
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19217
2010.10.17 21:33.16
|
BCmot 368 kiállítva a fűtőháznál.
2010. 08. 03.
|
|
|
Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 18305
2010.07.24 16:51.06
|
A Bécsújhely-Nagykanizsa-Fiume vasútvonal tervezése, illetve kivitelezése során Zalaegerszeg, mint érintett állomás tervbe volt véve. Kivitelezésre nem került sor, mert nagy volt a tiltakozás a Déli vaspálya társaság illetve az osztrákok ellen.(Bach-korszak.) A vasútépítés Zalaegerszeget az Ukk-Csáktornya vonal építése során érte el. A következő megjegyzésem nem csak Zalaegerszegre vonatkozik, hanem az egész magyar vasútra. Széchenyi István mondta a Déli vaspálya alakuló ülésén: "Fényes csillag ragyogja be a Magyar vasút egét.". Sajnos ez a csillag a vasútellenes tevékenységek végett nagyon elhalványult.
|
|
Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18279
2010.07.21 21:23.53
|
Körfűtőház
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17165
2010.05.05 10:00.40
|
Szobormozdony.
|
|
|
szabyka5
e-mail: szabyka5.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16669
2010.04.05 14:24.03
|
Amúgy az fel sem merült, hogy októberre kész lesz :S Legközelebb olyat írj ami biztos infó....
|
|
szabyka5
e-mail: szabyka5.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16668
2010.04.05 14:22.20
|
És most már a Máv-os trafó(szép zöld =)is kint van az Eon trafó telepén...úgy néz ki h talán még is kész lesz május 31.-re
|
|
pinyoka
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12273
2009.07.02 06:49.16
|
A villamosítás most már tényleg a látványos szakaszba ért. Az állomást is már "pókháló" borítja, és nagyon sok helyen feszül a drót a nyíltpályán is. Július első felében befejezik a munkát, de még nem kötik rá a ménkűt Ukk állomás átépítési munkálatai miatt. A villamos vontatás előreláthatólag október környékén indulhat meg a 25-ös vonalon.
|
|
freemesy
e-mail: freemesy.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11343
2009.05.11 12:54.59
|
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ. Minden kérdésre választ kaptam.
|
|
pinyoka
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11132
2009.04.27 14:35.54
|
Szia Mesy!
Válaszolnék kérdéseidre:
Mindkét deltakiágazásnál van egy-egy őrhely, ami tulajdonképpen egy fém konténer, melyben Domino rendszerű biztosítóberendezés működik. Innen kezeli a váltókat a váltóőr.
A deltavágányról érkező vonat mozdonyvezetője egy fedezőjelzővel találkozik még a vágányfonódás előtt természetesen. Ez biztosított jelző, tehát függésben van a kitérők állásával. A kaszaházi híd mellett lévő "csomópont" előtt felállított fedezőjelző egyben az útátjárót is fedezi. Ez a fedezőjelző -emlékeim szerint- kétfényű; nem ad sebességcsökkentésre utaló jelzést, mivel a deltakiágazásban nagysebességű kitérők vannak beépítve. Így csak Megállj-, illetve Szabad jelzést ad. Ha Szabad, akkor a pályára engedélyezett legnagyobb sebességgel haladhat a vonattal a vezér.
Remélem, pontos voltam. Ha mégsem, akkor javítsanak ki a szakavatottabb "kollegák" :)
|
|
touareg
e-mail: volkswagany.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11083
2009.04.24 17:12.15
|
ugyanez az átkelöről nézzve jobb illettve balrol.....
|
|
|
Mesy
e-mail: freemesy.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11001
2009.04.16 12:26.13
|
Egy-két kérdésem lenne, mert nem vagyok képben teljesen. Ha a szabványos állás a kitérő csonkára való irány, akkor ki és honnan állítja üzemszerűen a fővonal felé váltót, illetve a mozdonyvezető honnan látja, hogy a váltó "jó" irányban áll, és mennyivel lehet megközelíteni ezt a váltót normál üzemmenetben? Vagy a váltó összefüggésben van a jelzőkkel? Ha igen, akkor melyik az a jelző, amin először látja, hogy a váltó rendben és mehet a fővonalra? Bocs, ha alap dolgokat kérdezek, de nem tudom ezeket.
|
|
jamac
e-mail: jamac.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10980
2009.04.14 13:49.39
|
Átalakítás alatt a forgalmi iroda
|
|
|
Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5733
2008.08.06 14:19.51
|
Egy kis pontosítás előbbi hozzászólásomhoz: nem a váltóőr tereli csonkára adott esetben a vonatot, hiszen a szóban forgó kitérő szabványos állása a csonkára terelő irány. Pontosan a biztonság miatt van ez így.
|
|
Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5732
2008.08.06 13:51.49
|
Csak egy kis adalék az amúgy remek képekhez:
A "kihúzó csonká"-ra terelő kitérő tulajdonképpen egy védőváltó, melynek az a fontos szerep jutott, hogy ha neadj'isten a deltavágányról érkező vonat nem tudna megállni a deltakiágazás fedezőjelzője előtt, akkor az őrbódéban szolgálatot teljesítő váltóőr a csonkára tereli a vonatot, további esélyt (és féktávot) biztosítva a vonatnak. Így elkerülhető a deltából érkező, illetve a kiágazás bejárati jelzőjénél várakozó vonat "találkozása".
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5488
2008.07.22 09:04.04
|
Kedves András
Egy pár szó a munkamódszeremről.
Nincs benne semmi ördöngős. Bár szeretek kerékpározni, de a vasúti pálya mellett mégsem tolom a bringát.
Mivel jól ismerem a környék vasúti történetét, figyelem a fórumos társak érdeklődését hogy mire van igény. Aztán egy gondos tervezés után a kiszemelt szakasz kezdőpontjához kiautózunk, majd a vegpontot meghatározva gyalog nekivágunk. Autónk párom segítségével közben átmegy a végponthoz és ennyi. Utánna csak arra kell figyelni hogy legyen tartalék akku a fényképezőhöz, no és ne hagyunk ki semmit.
Köszönöm a dicséretet, továbbra is igyekszem megfelelni mindenki igényének.
Üdvözlettel mindenkinek MACINET
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5486
2008.07.22 01:48.28
|
Nagyon gondosan elkészítettek és pontosak a beszámolóid a környékeden folyó munkákról. Ami azért is figyelemre méltó, mert jelen pillanatban az országban folyó kevés nagyszabású vasútfejlesztések egyikéről és folyamatosan tudósítasz. A munkamódszeredről ellenben még soha nem írtál : talán kerékpárral közlekedsz, két fényképezés között magad mellett tolva a vasúti töltésen ?
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5482
2008.07.21 20:46.10
|
A deltán lévő Zala-híd közelről. Itt is megfigyelhető a folyamatos nyújtott jobbos ívű pályavezetés, amely a hídszerkezetben is folytatódik.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5481
2008.07.21 20:40.47
|
A vasúti átjárót elhagyva a nyújtott balos ívét folytatva a zalaegerszegi bevezető mellet párhuzamosan haladva vezet el a híd alatt, majd egy ugyanilyen nyújtott jobbos ívvel fordul rá az új Zala-hídra, melyet egy korábbi fotón már bemutattam.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5480
2008.07.21 20:29.35
|
A vasúti átjáróból visszapillantva a delta leágazásra.
Figyelmes szemlélőnek feltűnhet a fotókon a villamosítási munkák jelei.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5479
2008.07.21 20:24.10
|
Tovább haladva egy pár perces séta után feltűnik az elkerülőút felüljárója, előtérben egy vasúti átjáróval mely a pózvai tavakhoz vezet.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5478
2008.07.21 20:07.49
|
Egy pár lépést továbbhaladva, újra visszafordulva még egy fotó a csonka leágaztatásáról.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5477
2008.07.21 19:59.41
|
A kitérő közepében visszafordulva látható a kihuzó csonka.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5476
2008.07.21 19:53.41
|
A felvezető szakasz végén egy újabb kitérő található, amelyből egy kihúzó csonkát ágaztattak le. A kitérő beépítése a főirányt és a vonatok sebességét nem befolyásolja.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5475
2008.07.21 19:47.00
|
A kitérőn átsétálva rátérünk a delta felvezető szakaszára...
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5474
2008.07.21 19:42.38
|
...és most haladjunk végig pontról pontra a csatlakozáson.
Kezdőpontunk Zalaszentiván irányból befelé haladva, az első kitérő(valószínüleg 100-as). Innét indulva megnézzük a csatlakozás kialakítását.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5473
2008.07.21 19:34.21
|
András barátom kérésére körbejártam a Delta vágány kezdőpontját. Lássuk mit találunk...
A Delta leágaztatása a Gartner központ mellett, az elkerülő út hídjáról fotózva
|
|
|
szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 5309
2008.07.16 12:35.10
|
A váró
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4866
2008.06.24 09:35.54
|
Kedves András
További kérdésedre felelve:
Hamarosan tervezek egy fotós bejárást a zalaegerszegi vasúti átalakításokról és nyomvonalépítésekről ami szervesen kapcsolódik az Ukk-Boba vonalátalakításhoz. Ebben megpróbálok majd részletesen mindenre kitérni. A bejárás az általad kérdezett delta elágazástól indul majd, és mindkét nyomon végig fogunk menni, nyugati irányban pedig majdnem Bagodig terjed majd a tervezett bejárás. A tudósítást természetesen itt fogod megtalálni, de ehhez egy kis időre van szükségünk.
Addig is jó fórumozást.
Üdv : Macinet.
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4865
2008.06.24 09:17.10
|
Kedves András
Ime egy műholdkép Zalaegerszeg azon szakaszáról aki a kérdésedre választ ad. Egy kicsit nagyobb magasságot választottam, így a régi nyomvonalvezetést be tudtam rajta jelölni.
A piros vonal jelöli a régi nyomvonalat, a zöld a mostanit. A piros vonalon találsz egy zöld karikát a Berzsenyi ut metszésében. Ott van a fotózott vasúti átjáró maradványa az útburkolatban.
|
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4861
2008.06.23 23:52.08
|
Ez bizony így van. A jelenlegi Balatoni út felüljárója kb. 30 éve épült meg, addig a Balatoni út csak az autóbuszállomás behajtóútja volt és a Posta mellől induló Berzsenyi út ment K-i irányba kifele a városból. Kár, hogy nem jelölted meg pontosan, mely útkereszteződésben találtál rá a régi vasút maradványára.
Amit még észre lehet venni, hogy a Zalalövő - Zalaszentiván irányok közti új deltavágány sokat fut párhuzamosan Zalaszentiván felé a meglévő vágánnyal. Remélem ott is hosszú váltós kiágazások vannak és nem kell 40 km/h-ra lelassítani a régi állomásra be nem menő vonatoknak. A régi 74-es ( Batthyány út ) vasúti átjárója helyett nem terveztek véletlen felüljárót ? Mivel jelenleg csak egy mezei szintbeli vasúti átjáró van. Ezen utóbbiról nem tudsz ?
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4848
2008.06.23 12:33.26
|
Mint ahogy ezen a képen is látszik, a Berzsenyi út burkolata hűségesen őrzi a régi Zalalövői nyomvonal vasúti átjáróját, és annak sinpárjait.
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4847
2008.06.23 12:26.53
|
Bizonyára már nemsokan emlékszünk rá hogy a Zalaegerszegről Zalalövő felé kivezető ág nyomvonala régen beljebb, egy szűkebb íven haladt a kaszaházi vasuti átjáró felé. A ZTE stadion mögött még egy komolyabb vasszerkezetű hídja is volt a patak felett.
A 70-es évek közepén a város ezen szakasza egy komolyabb rehabilitáción esett át, és ekkor módosították a nyomvonalat jelenlegi állapotába, teret adva a későbbi új épületeknek.
A régi nyomvonalnak egyetlen ma még fellelhető emlékét a Berzsenyi út burkolata őrzi a képen látható kereszteződésben.
|
|
|
CoolJan
e-mail: cooljan7.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 4662
2008.06.10 09:15.08
|
A 25-ös vasútvonal rekonstrukciója
Forrás: shrani.si/f/2a/5u/3OjE28rh/zalalovo.jpg
|
|
|
Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4396
2008.05.28 19:39.34
|
A deltavágányon lévő Zala-híd.
|
|
|
Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3921
2008.04.23 18:29.53
|
2010 -ig villamositott vasútállomás lesz.
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3241
2008.03.11 21:51.37
|
iv-s őrhely
|
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3240
2008.03.11 21:48.44
|
II-s őrhely
|
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3239
2008.03.11 21:46.25
|
konténerátrakó
|
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3238
2008.03.11 21:44.19
|
Fordítókorong
|
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3237
2008.03.11 21:42.26
|
Vízház a fűtőházban
|
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3235
2008.03.11 21:39.17
|
Nem használt vízdaru
|
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3234
2008.03.11 21:37.41
|
Az újraépített I. őrhely
|
|
|
Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3233
2008.03.11 21:36.05
|
Kijárati "huzentróger" Zalaszentiván és Zalalövő felé
|
|
|
Farkas Zsolt
e-mail: wolf27sze.kukac.fw.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 1975
2007.12.17 15:51.55
|
Zalaegerszeg 2006. március
|
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 702
2007.05.06 20:03.31
|
fűtőházban kirakott gőzös.
|
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 701
2007.05.06 20:01.25
|
csúcsforg. 03.03.-án
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 579
2007.03.19 23:38.48
|
Zalaegerszeg,2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 578
2007.03.19 23:38.17
|
Zalaegerszeg,2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 577
2007.03.19 23:37.49
|
Zalaegerszeg,2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 576
2007.03.19 23:37.21
|
Zalaegerszeg,2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 575
2007.03.19 23:36.48
|
Zalaegerszeg,2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 574
2007.03.19 23:36.21
|
Zalaegerszeg,2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 573
2007.03.19 23:35.44
|
Zalaegerszeg,2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 572
2007.03.19 23:16.34
|
Zalaegerszeg 2007.03.17.
|
|
|
Gene
e-mail: Genek.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 571
2007.03.19 22:36.14
|
Zalaegerszeg, 2007.03.17. A vasútállomás utca felőli látképe.
|
|
|