Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


23 Zalaegerszeg-Rédics-Lendva-Csáktornya

Zalaegerszeg
Zalabesenyő
Bocfölde
Sárhida
Bak
Baktüttös
Tófej
Rádiháza
Gutorfölde
Ortaháza
Csömödér-Páka
Iklódbördőce
Lentiszombathely
Lenti
Rédics
— országhatár —
Lendva-Hosszúfalu
Lendva
Murahíd északi hídfő
— országhatár —
Murahíd déli hídfő
Muraszerdahely
Murasiklós
Kristóffalva
Novo Selo-Rok
Csáktornya laktanya
Čakovec-Buzovec (500)
Csáktornya (500, 512)

25 Celldömölk-Boba-Ukk- Zalaegerszeg-Bajánsenye-Muraszombat-Murahely

Celldömölk (10, 20, 919)
Nemeskocs (20)
Boba (20)
Kemenespálfa
Jánosháza
Nemeskeresztúr
Rigács
Ukk (26)
Dabronc
Ötvös
Türje
Türje régi
Zalabér-Batyk (24, 924, 928)
Zalabér
Pakod
Pókaszepetk
Kemendollár
Alibánfa
Zalaszentiván (17)
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
Pózva
Pózva régi
Zalaegerszeg külső kórház
Zalaegerszeg
Zalaegerszeg-Ola
Zalaegerszeg-Ola régi
Andráshida
Andráshida régi
Bagod
Csurgaszi csárda
Zalaszentgyörgy
Zalacséb-Salomvár
Budafa
Zalapatakalja
Zalalövő (22, 922)
Felsőjánosfa
Pankasz (922)
Nagyrákos
Őriszentpéter
Bajánsenye (922)
— országhatár —
Őrihódos
Sal
Péterhegy-Tótkeresztúr
Kerkaszabadhegy
Mátyásdomb
Musznya-Vaslak
Battyánd
Muraszombat
Belatinc
Murahely




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Zalaegerszeg

állomás
23 Zalaegerszeg-Rédics-Lendva-Csáktornya
25 Celldömölk-Boba-Ukk- Zalaegerszeg-Bajánsenye-Muraszombat-Murahely

Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.833284° E16.848312° | N46° 49' 59.82" E16° 50' 53.92"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


A ma is álló zalaegerszegi állomásépületet 1926-ban emelték, neoromán stílusban épült. Helyén korábban HÉV I. osztályú felvételi épület állt, melyet az Ukk-Türje-Zalaszentiván-Zalaegerszeg-Zalalövő vonal építésekor emeltek.


Mozdonyszobor 377.503 gőzmozdony a felvételi épület közelében
Mozdonyszobor 22.015 gőzmozdony a fűtőház előtt kiállítva
Szelvénykő 40 Zalalövő (0) – Andráshida (167) – Andráshidai elágazás (208/0) – Zalaegerszeg (40) (Mesekönyv I. 2002, 11. mód. [2009] szerint)
Szelvénykő 414 Ukk (0) – Zalabér-Batyk (143) – Zalaszentiván (317) – Zalaegerszeg (414) (Mesekönyv I. 1994 szerint); Zalaegerszeg (414) – Rédics (902) (Mesekönyv I. 2002, 11. mód. [2009] szerint)
Szelvénykő 39 Boba (0) – Ukk (172/169) – Zalabér-Batyk (312) – Zalaszentiván (472) – Zalaszentiváni elágazás (521/0) – Zalaegerszeg (39) (Mesekönyv I. 2002, 11. mód. szerint)




Régi képek - Zalaegerszeg

A felvételi épület 1926 előtt. Régi képeslap. (forrás: http://regikepeslap.atw.hu)
 
Az 1926-ban, neoreneszánsz stílusban épült új felvételi épület. Képen az utca felőli homlokzat látható. (forrás: Mihály Kubinszky, György Gombár: Bahnhöfe in Ungarn 1846-1988, 1989)
 
A felvételi épület az utca felől 1930 körül. (küldő: Ophoven Jenő)
 
Forrás: Domokos Mátyás Saly Noémi Környei Anikó: A régi Magyarország képeslapokon Osiris kiadó 2003.
 
Ez a ki nem színezett verziója a fent látható régi képeslapnak. (forrás: Kubinszky Mihály gyűjteménye)
 
Az átépített zalaegerszegi pályaudvar egy régi képeslapon. (forrás: Kubinszky Mihály gyűjteménye)
 
Zalaegerszeg vasútállomás felvételi épületének utcafront felőli képe régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Zalaegerszeg állomás régi felvételi épülete. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás régi felvételi épülete látható a képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Zalaegerszeg vasútállomás.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Feltöltötte: Kővári Balázs

Zalaegerszeg vasútállomás.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Zalaegerszeg vasútállomás.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Zalaegerszeg vasútállomás.Forrás:post-card.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Zalaegerszeg egy régi fotón. Forrás: http://www.egerszeginfo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Zalaegerszeg. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal


  http://p2.vatera.hu/photos/e9/d2/08f7_2_big.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Zalaegerszeg


Fotó: Szente-Varga Domonkos
Szobormozdony a fűtőház mellett 275 015
Fotó: Tatai András
Dátum: 2006.08.27.
Zalaegerszeg, wc. Először is elnézést a képért, de sehol máshol nem láttam még ilyen "közösségi" vécét. Megmosolyogtató megoldás. Ráadásul előtér sincs. Aa vécékkel szemben egy mosdó és az ajtó található. Nem tudom azóta változtattak-e rajta...
Fotó: Bodroghelyi Ábel
Dátum: 2007.02.23.
M62 319 Zalaegerszeg.
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.10.06.
Az állomás még meglévő fénycsőbetűs névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.06.20.
Az állomás település felőli főbejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.06.20.
Zalaegerszegi Vontatási főnökség
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Zalaegerszegi Vontatási főnökségi mozdony
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Zalaegerszeg állomásfőnökség, volt Üzemfőnökségi épület
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Zalaegerszegi Vontatási főnökség
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
A felvételi épület utcafrontja a buszmegállókkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A buszmegállók és a taxidroszt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A bejárat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Az érkező utazó szeme elé ez a látvány tárul ahogy kilép az épületből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A mellékhelyiségek a bejárattól jobbra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A jegypénztárak a kijárattól balra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Telefonálhatunk, s némi útravalót is vehetünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Az előtető alatt gyönyörű sárga kockakővel burkolt a peron.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A peronon állandó a jövés-menés.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A névfeliratot már lecserélték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A csomóponti főnökség és a forgalmi iroda épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Helyi összefogás eredményeként, társadalmi munkában gyönyörűen felújított 377 503-as gőzmozdony a forgalmi iroda melletti kis parkban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A kezdőponton ívben fekszenek a vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Váltókezelői szolgálati hely a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Kerékpártáolók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Visszatekintünk a tárolóvágányok közül a kezdőponti váltókra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Az első hazai szili sütkérezik a délelőtti napsütésben. Gúnyája már kissé viseltes, a korban is benne jár már, de még mindig teszi a dolgát jó igáslóhoz méltón.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Az állomás területét itt is elhagyhatjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A hatalmas raktárépület sok más állomástól eltérően, nem kihasználatlan. Számos vállalkozásnak ad helyett és itt találjuk a kazánházat is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A személykocsik előfűtéséhez használható kábel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Személykocsi mosó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Körfűtőház fordítókoronggal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
A 22 015-ös pályaszámú gőzmozdony a fűtőház mellett. Zalaegerszeg párját ritkítja a kiállított gőzmozdonyok számának terén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Az állomáshoz számos iparvágány csatlakozik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Végponti váltók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Végponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.
Végponti kijárat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.09.16.

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Zalaegerszeg állomás,Zalaegerszeg állomás! A Celldömölkre tartó vonatból fotózva a 3. vágányról. Nagyjából így néz ki a felvételi épület,ha vonattal érkezünk. (vagy megyünk) Régies stílusú,egy picit felújításra szorúl,de szép. (legalábbis szerintem)
Fotó: Egyed Alex
Dátum: 2015.10.03.

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


varga vera
e-mail: vargavera13.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31407
2018.03.07. 12:56.23
Hol tudom elhelyezni a csomagom amig a várost megnézem?
Üdv varga vera

pinyoka
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26824
2013.07.16. 13:37.45
Tarinz Simulator program számára készített felvételi épület modellem.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 26161
2013.03.15. 18:50.56
Zalaegerszegi fűtőház.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25246
2012.11.01. 08:48.45
Az állomás névtáblája.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25245
2012.11.01. 08:47.15
A felvételi épület utcafront felőli képe,a végpont irányából nézve.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25244
2012.11.01. 08:45.17
A felvételi épület utcafront felőli képe,a kezdőpont irányából nézve.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25243
2012.11.01. 08:43.36
Egy muzeális értékű utastájékoztató tábla.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25242
2012.11.01. 08:42.22
A nagy várócsarnokból nyíló kisebb várótermek.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25241
2012.11.01. 08:41.09
A felvételi épület vágány felőli képe.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25240
2012.11.01. 08:39.51
Az áruforgalmi raktárépület.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25239
2012.11.01. 08:38.27
A nagy várócsarnok.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25238
2012.11.01. 08:37.23
Nézet a kezdőpont felé.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25237
2012.11.01. 08:36.05
A resti vágányok felőli bejárata.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25236
2012.11.01. 08:34.42
Az I.számú vágány mellett lévő fedett peron.


Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25235
2012.11.01. 08:32.54
A mozdony története.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25234
2012.11.01. 08:31.33
A kiállított gőzmozdony számtáblája.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25233
2012.11.01. 08:30.13
A felvételi épület közelében kiállított 377.503 pályaszámú Gizike gőzmozdony.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25232
2012.11.01. 08:28.14
A felvételi épület közelében kiállított 377.503 pályaszámú Gizike gőzmozdony.

PsalmusHungaricus
e-mail: farkastibor1960.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24455
2012.07.10. 17:03.03
Szívesen fogadnék egy-egy képet a zalaegerszegi vasútállomásról az 1960-as évekből. Kérem, aki tud segítsen, egy esemény illusztrációjához lenne rá szűkségem.

Köszönettel: FT

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21208
2011.06.13. 14:37.58
Május 13-án pénteken, 13 óra 13 perckor felavatták a 119 éves felújított gőzmozdonyt. Cikk: Vasutas magazin 61. évf., 6. szám.

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 21164
2011.06.07. 15:29.39
Kedves fcs!
Ezek szerint igen.
http://www.zalaihirlap.hu/gazdasag/20110119_bezar_futohaz_nem_lesz_elbocsatas

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21162
2011.06.07. 11:24.01
A villamosítással egybekötve bezárták a fűtőházat?

Barna
e-mail: bcsanyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20759
2011.03.28. 06:02.07
Alakul a végeredmény...
2011. március 24:

Barna
e-mail: bcsanyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20700
2011.03.20. 12:14.05
A felújítás alatt álló gőzös március 14-én
Ha jól sejtem akkor ez a szürke szín egy állagmegóvó festék lehet, nem a végleges.

Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20625
2011.03.09. 13:42.27
van valakinek képe a felújított gőzmozdonyról?

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19774
2010.12.26. 15:41.46
A kiállított mozdony történetéről, közelgő felújításáról egy cikk: http://zalaihirlap.hu/nagyitas/20100716_szepul_a_ven_gozos/print

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19217
2010.10.17. 21:33.16
BCmot 368 kiállítva a fűtőháznál.
2010. 08. 03.

Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18305
2010.07.24. 16:51.06
A Bécsújhely-Nagykanizsa-Fiume vasútvonal tervezése, illetve kivitelezése során Zalaegerszeg, mint érintett állomás tervbe volt véve. Kivitelezésre nem került sor, mert nagy volt a tiltakozás a Déli vaspálya társaság illetve az osztrákok ellen.(Bach-korszak.) A vasútépítés Zalaegerszeget az Ukk-Csáktornya vonal építése során érte el. A következő megjegyzésem nem csak Zalaegerszegre vonatkozik, hanem az egész magyar vasútra. Széchenyi István mondta a Déli vaspálya alakuló ülésén: "Fényes csillag ragyogja be a Magyar vasút egét.". Sajnos ez a csillag a vasútellenes tevékenységek végett nagyon elhalványult.

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 18279
2010.07.21. 21:23.53
Körfűtőház

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17165
2010.05.05. 10:00.40
Szobormozdony.

szabyka5
e-mail: szabyka5.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 16669
2010.04.05. 14:24.03
Amúgy az fel sem merült, hogy októberre kész lesz :S Legközelebb olyat írj ami biztos infó....

szabyka5
e-mail: szabyka5.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 16668
2010.04.05. 14:22.20
És most már a Máv-os trafó(szép zöld =)is kint van az Eon trafó telepén...úgy néz ki h talán még is kész lesz május 31.-re

pinyoka
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12273
2009.07.02. 06:49.16
A villamosítás most már tényleg a látványos szakaszba ért. Az állomást is már "pókháló" borítja, és nagyon sok helyen feszül a drót a nyíltpályán is. Július első felében befejezik a munkát, de még nem kötik rá a ménkűt Ukk állomás átépítési munkálatai miatt. A villamos vontatás előreláthatólag október környékén indulhat meg a 25-ös vonalon.

freemesy
e-mail: freemesy.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11343
2009.05.11. 12:54.59
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ. Minden kérdésre választ kaptam.

pinyoka
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11132
2009.04.27. 14:35.54
Szia Mesy!

Válaszolnék kérdéseidre:
Mindkét deltakiágazásnál van egy-egy őrhely, ami tulajdonképpen egy fém konténer, melyben Domino rendszerű biztosítóberendezés működik. Innen kezeli a váltókat a váltóőr.
A deltavágányról érkező vonat mozdonyvezetője egy fedezőjelzővel találkozik még a vágányfonódás előtt természetesen. Ez biztosított jelző, tehát függésben van a kitérők állásával. A kaszaházi híd mellett lévő "csomópont" előtt felállított fedezőjelző egyben az útátjárót is fedezi. Ez a fedezőjelző -emlékeim szerint- kétfényű; nem ad sebességcsökkentésre utaló jelzést, mivel a deltakiágazásban nagysebességű kitérők vannak beépítve. Így csak Megállj-, illetve Szabad jelzést ad. Ha Szabad, akkor a pályára engedélyezett legnagyobb sebességgel haladhat a vonattal a vezér.
Remélem, pontos voltam. Ha mégsem, akkor javítsanak ki a szakavatottabb "kollegák" :)

touareg
e-mail: volkswagany.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11083
2009.04.24. 17:12.15
ugyanez az átkelöről nézzve jobb illettve balrol.....

Mesy
e-mail: freemesy.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11001
2009.04.16. 12:26.13
Egy-két kérdésem lenne, mert nem vagyok képben teljesen. Ha a szabványos állás a kitérő csonkára való irány, akkor ki és honnan állítja üzemszerűen a fővonal felé váltót, illetve a mozdonyvezető honnan látja, hogy a váltó "jó" irányban áll, és mennyivel lehet megközelíteni ezt a váltót normál üzemmenetben? Vagy a váltó összefüggésben van a jelzőkkel? Ha igen, akkor melyik az a jelző, amin először látja, hogy a váltó rendben és mehet a fővonalra? Bocs, ha alap dolgokat kérdezek, de nem tudom ezeket.

jamac
e-mail: jamac.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10980
2009.04.14. 13:49.39
Átalakítás alatt a forgalmi iroda

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5733
2008.08.06. 14:19.51
Egy kis pontosítás előbbi hozzászólásomhoz: nem a váltóőr tereli csonkára adott esetben a vonatot, hiszen a szóban forgó kitérő szabványos állása a csonkára terelő irány. Pontosan a biztonság miatt van ez így.

Tolvaj Árpád
e-mail: tolvaja.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5732
2008.08.06. 13:51.49
Csak egy kis adalék az amúgy remek képekhez:
A "kihúzó csonká"-ra terelő kitérő tulajdonképpen egy védőváltó, melynek az a fontos szerep jutott, hogy ha neadj'isten a deltavágányról érkező vonat nem tudna megállni a deltakiágazás fedezőjelzője előtt, akkor az őrbódéban szolgálatot teljesítő váltóőr a csonkára tereli a vonatot, további esélyt (és féktávot) biztosítva a vonatnak. Így elkerülhető a deltából érkező, illetve a kiágazás bejárati jelzőjénél várakozó vonat "találkozása".

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5488
2008.07.22. 09:04.04
Kedves András
Egy pár szó a munkamódszeremről.

Nincs benne semmi ördöngős. Bár szeretek kerékpározni, de a vasúti pálya mellett mégsem tolom a bringát.
Mivel jól ismerem a környék vasúti történetét, figyelem a fórumos társak érdeklődését hogy mire van igény. Aztán egy gondos tervezés után a kiszemelt szakasz kezdőpontjához kiautózunk, majd a vegpontot meghatározva gyalog nekivágunk. Autónk párom segítségével közben átmegy a végponthoz és ennyi. Utánna csak arra kell figyelni hogy legyen tartalék akku a fényképezőhöz, no és ne hagyunk ki semmit.
Köszönöm a dicséretet, továbbra is igyekszem megfelelni mindenki igényének.
Üdvözlettel mindenkinek MACINET

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5486
2008.07.22. 01:48.28
Nagyon gondosan elkészítettek és pontosak a beszámolóid a környékeden folyó munkákról. Ami azért is figyelemre méltó, mert jelen pillanatban az országban folyó kevés nagyszabású vasútfejlesztések egyikéről és folyamatosan tudósítasz. A munkamódszeredről ellenben még soha nem írtál : talán kerékpárral közlekedsz, két fényképezés között magad mellett tolva a vasúti töltésen ?

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5482
2008.07.21. 20:46.10
A deltán lévő Zala-híd közelről. Itt is megfigyelhető a folyamatos nyújtott jobbos ívű pályavezetés, amely a hídszerkezetben is folytatódik.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5481
2008.07.21. 20:40.47
A vasúti átjárót elhagyva a nyújtott balos ívét folytatva a zalaegerszegi bevezető mellet párhuzamosan haladva vezet el a híd alatt, majd egy ugyanilyen nyújtott jobbos ívvel fordul rá az új Zala-hídra, melyet egy korábbi fotón már bemutattam.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5480
2008.07.21. 20:29.35
A vasúti átjáróból visszapillantva a delta leágazásra.
Figyelmes szemlélőnek feltűnhet a fotókon a villamosítási munkák jelei.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5479
2008.07.21. 20:24.10
Tovább haladva egy pár perces séta után feltűnik az elkerülőút felüljárója, előtérben egy vasúti átjáróval mely a pózvai tavakhoz vezet.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5478
2008.07.21. 20:07.49
Egy pár lépést továbbhaladva, újra visszafordulva még egy fotó a csonka leágaztatásáról.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5477
2008.07.21. 19:59.41
A kitérő közepében visszafordulva látható a kihuzó csonka.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5476
2008.07.21. 19:53.41
A felvezető szakasz végén egy újabb kitérő található, amelyből egy kihúzó csonkát ágaztattak le. A kitérő beépítése a főirányt és a vonatok sebességét nem befolyásolja.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5475
2008.07.21. 19:47.00
A kitérőn átsétálva rátérünk a delta felvezető szakaszára...

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5474
2008.07.21. 19:42.38
...és most haladjunk végig pontról pontra a csatlakozáson.

Kezdőpontunk Zalaszentiván irányból befelé haladva, az első kitérő(valószínüleg 100-as). Innét indulva megnézzük a csatlakozás kialakítását.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5473
2008.07.21. 19:34.21
András barátom kérésére körbejártam a Delta vágány kezdőpontját. Lássuk mit találunk...

A Delta leágaztatása a Gartner központ mellett, az elkerülő út hídjáról fotózva

szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 5309
2008.07.16. 12:35.10
A váró

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4866
2008.06.24. 09:35.54
Kedves András

További kérdésedre felelve:
Hamarosan tervezek egy fotós bejárást a zalaegerszegi vasúti átalakításokról és nyomvonalépítésekről ami szervesen kapcsolódik az Ukk-Boba vonalátalakításhoz. Ebben megpróbálok majd részletesen mindenre kitérni. A bejárás az általad kérdezett delta elágazástól indul majd, és mindkét nyomon végig fogunk menni, nyugati irányban pedig majdnem Bagodig terjed majd a tervezett bejárás. A tudósítást természetesen itt fogod megtalálni, de ehhez egy kis időre van szükségünk.
Addig is jó fórumozást.
Üdv : Macinet.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4865
2008.06.24. 09:17.10
Kedves András

Ime egy műholdkép Zalaegerszeg azon szakaszáról aki a kérdésedre választ ad. Egy kicsit nagyobb magasságot választottam, így a régi nyomvonalvezetést be tudtam rajta jelölni.
A piros vonal jelöli a régi nyomvonalat, a zöld a mostanit. A piros vonalon találsz egy zöld karikát a Berzsenyi ut metszésében. Ott van a fotózott vasúti átjáró maradványa az útburkolatban.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4861
2008.06.23. 23:52.08
Ez bizony így van. A jelenlegi Balatoni út felüljárója kb. 30 éve épült meg, addig a Balatoni út csak az autóbuszállomás behajtóútja volt és a Posta mellől induló Berzsenyi út ment K-i irányba kifele a városból. Kár, hogy nem jelölted meg pontosan, mely útkereszteződésben találtál rá a régi vasút maradványára.

Amit még észre lehet venni, hogy a Zalalövő - Zalaszentiván irányok közti új deltavágány sokat fut párhuzamosan Zalaszentiván felé a meglévő vágánnyal. Remélem ott is hosszú váltós kiágazások vannak és nem kell 40 km/h-ra lelassítani a régi állomásra be nem menő vonatoknak. A régi 74-es ( Batthyány út ) vasúti átjárója helyett nem terveztek véletlen felüljárót ? Mivel jelenleg csak egy mezei szintbeli vasúti átjáró van. Ezen utóbbiról nem tudsz ?

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4848
2008.06.23. 12:33.26
Mint ahogy ezen a képen is látszik, a Berzsenyi út burkolata hűségesen őrzi a régi Zalalövői nyomvonal vasúti átjáróját, és annak sinpárjait.

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4847
2008.06.23. 12:26.53
Bizonyára már nemsokan emlékszünk rá hogy a Zalaegerszegről Zalalövő felé kivezető ág nyomvonala régen beljebb, egy szűkebb íven haladt a kaszaházi vasuti átjáró felé. A ZTE stadion mögött még egy komolyabb vasszerkezetű hídja is volt a patak felett.
A 70-es évek közepén a város ezen szakasza egy komolyabb rehabilitáción esett át, és ekkor módosították a nyomvonalat jelenlegi állapotába, teret adva a későbbi új épületeknek.
A régi nyomvonalnak egyetlen ma még fellelhető emlékét a Berzsenyi út burkolata őrzi a képen látható kereszteződésben.

CoolJan
e-mail: cooljan7.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 4662
2008.06.10. 09:15.08
A 25-ös vasútvonal rekonstrukciója
Forrás: shrani.si/f/2a/5u/3OjE28rh/zalalovo.jpg

Macinet
e-mail: macinet.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4396
2008.05.28. 19:39.34
A deltavágányon lévő Zala-híd.

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3921
2008.04.23. 18:29.53
2010 -ig villamositott vasútállomás lesz.

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3241
2008.03.11. 21:51.37
iv-s őrhely

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3240
2008.03.11. 21:48.44
II-s őrhely

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3239
2008.03.11. 21:46.25
konténerátrakó

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3238
2008.03.11. 21:44.19
Fordítókorong

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3237
2008.03.11. 21:42.26
Vízház a fűtőházban

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3235
2008.03.11. 21:39.17
Nem használt vízdaru

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3234
2008.03.11. 21:37.41
Az újraépített I. őrhely

Jamac
e-mail: jamac.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 3233
2008.03.11. 21:36.05
Kijárati "huzentróger" Zalaszentiván és Zalalövő felé

Farkas Zsolt
e-mail: wolf27sze.kukac.fw.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 1975
2007.12.17. 15:51.55
Zalaegerszeg 2006. március

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 702
2007.05.06. 20:03.31
fűtőházban kirakott gőzös.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 701
2007.05.06. 20:01.25
csúcsforg. 03.03.-án

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 579
2007.03.19. 23:38.48
Zalaegerszeg,2007.03.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 578
2007.03.19. 23:38.17
Zalaegerszeg,2007.03.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 577
2007.03.19. 23:37.49
Zalaegerszeg,2007.03.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 576
2007.03.19. 23:37.21
Zalaegerszeg,2007.03.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 575
2007.03.19. 23:36.48
Zalaegerszeg,2007.03.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 574
2007.03.19. 23:36.21
Zalaegerszeg,2007.03.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 573
2007.03.19. 23:35.44
Zalaegerszeg,2007.03.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 572
2007.03.19. 23:16.34
Zalaegerszeg 2007.03.17.

Gene
e-mail: Genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 571
2007.03.19. 22:36.14
Zalaegerszeg, 2007.03.17.
A vasútállomás utca felőli látképe.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Zalacséb-Salomvár

Zalacsány

Zalaegerszeg-Ola régi

Zalagyömörő

Zalaszentgrót