Brașov
Tastam, 2012.04.19 21:40.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kiállított gőzmozdony mögött a modern üzemi épület látható.
|
|
|
Újszeged
Magyarnaba, 2012.04.19 06:22.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson 1944 októberében egy hadianyagot szállító vonat rekedt, amely Makó felől érkezett a városba és a Tisza-híd lebombázása miatt már nem tudott nyugat felé továbbhaladni.
A visszavonuló magyar csapatok a vonaton lévő felszerelést idő és szállítóeszközök hiányában nem tudták magukkal vinni, ezért az állomáson leállított szerelvényt 1944. október 9-én az esti órákban fölrobbantották.
Forrás: Kristó Gyula (szerk. 1994.): Szeged története 4. ISBN 963 7581 83 9
|
|
Béreg
hayabusa, 2012.04.18 22:10.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első állomás a gúnyhatártól délre.Lakott épület , viszonylag jó állapotban , 4 vágánnyal.
|
|
|
Kőérberek
matteo, 2012.04.18 22:08.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Egér útnál van egy vasútállomásnak kinézõ épület.Nem lehet,hogy az lenne az?Vagy az még a Törökbálinti HÉV-rõl maradt ott?
|
|
Mórágy
hayabusa, 2012.04.18 22:05.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos már az "elvira" sem ismeri az állomást. 1-2 vonat ennek ellenére megáll itt.
|
|
|
Jádvölgy kitérő
Tastam, 2012.04.18 21:45.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pompás környezet övezi az állomást, melynek második vágányán a Budapestről Brassóba tartó Hargita IC várakozik. Ideális kiindulópont a gyönyörű környék bejárásához, maga a község pár kilométerre, egy oldalvölgyben terül el.
|
|
|
Hártókút
lukacsvendi, 2012.04.18 20:39.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "Cartoraphia Börzsöny" kiadványában a Királyréti Kisvasút valaha a Börzsönyi Úttörővasút volt. Emiatt volt másik neve az állomásnak.
|
|
Bánréve
Léka Géza, 2012.04.18 18:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Rónaföldi Zoltán! Sajnos hiába írok Önnek, az oldalon megadott e-mail címről azonnal "visszajön". Kérem, keressen meg, hátha fordítva működik. A készülő könyvvel kapcsolatban szeretnék önnel szót váltani. Üdvözlettel: Léka Géza
|
|
Sopron-Déli
Éva, 2012.04.18 13:48.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak sírok és zokogok. Rég elszármaztam Sopronból.
A MÁV pályaudvarral nagyjából szemben volt a Soproni Tejüzem.Mint diák , az ötvenes évek végén , hatvanas évek elején sokat jártam ott és nyári szünetben vajat csomagoltam. Kézzel , egy hűtőkamrában,
többedmagammal. A 10 dekás teavajat csomagoltuk.
Vajon megvan-e még a Tejüzem?
Sokszor megfordultam a MÁV pályaudvaron is , rettenetes látvány a fényképek szerinti "romjait" nézni.
Üdv.:Most már régóta egy pécsi lakos.
|
|
Aldebrő
litkei gyuri, 2012.04.18 11:45.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szülőhelyem régi állomása nekem jobban tetszett!!!
|
|
Tarnaszentmária
litkei gyuri, 2012.04.18 11:40.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy megváltozott itt minden!!! Litkei Gyuri
|
|
Kőszegfalva
Balazs177, 2012.04.17 20:55.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siófok35 válasz a kérdésedre!
Forrás:RTL-Klub
2012. 04. 14. Részlet
R.: - Most már megy a forgalom a baleset helyszínén. A vasúti átjáróban nincs fényjelző, és sorompó sem. Két évvel ezelőtt már meghalt itt egy férfi. Proks Mihály látta azt a balesetet.
Proks Mihály: - Láttam, amikor Szombathelyről jött, bekanyarodott, megállt, nem lehetett látni semmit, mert ott volt a fenyőfa, minden, meg az állomás, előbbre gurult, akkor kapta el a vonat.
R.: - Az után a baleset után lebontották az állomásépületet, a fákat pedig kivágták, hogy jobban lehessen látni, de más nem történt. Az RTL Híradó úgy tudja, hogy a vonalat október óta üzemeltető GYSEV már a baleste előtt eldöntötte, hogy sorompót szereltet ide, igaz, azt még ők sem tudják, hogy mikor. Ezen az úton jött a mikrobusz, onnan pedig érkezett a vonat. Látszik, hogy teljesen belátható a vasúti pálya, de az is, hogy az átjáró előtt közvetlenül itt van a kőszegfalvi vasútállomás, ahol régen minden vonat megállt. Talán azt gondolhatta a mikrobusz sofőrje, hogy ez is meg fog, ezért hajthatott rá a vasúti sínekre. Csakhogy nemrég megváltoztatták a menetrendet, és a tegnapi éppen egy sebesvonat volt, amely itt nem áll meg. A rendőrség egyelőre annyit mond, hogy vizsgálják a balesetet.
|
|
Székesfehérvár
Koltai Tamás, 2012.04.17 19:45.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1999. és 2002 között éltem és dolgoztam ebben a városban. Amikor tehettem mindíg kilátogattam az állomásra. 2000-ben adták át az utazóközönség részére a felújíott vasútállomás épületét. Vonattal bonyolítottam le az utazást Mátészalkára. Van egy néhány állomáson, azaz az állomásról készült fotóm, igaz filmes géppel készült.
|
|
Polgárdi-Ipartelepek
Imike, 2012.04.17 18:41.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És hangosbemondás van az állomáson?
|
|
Torna
husonyiczagabor, 2012.04.17 17:40.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1904.08.18-án Tornára állomásították a VIIc jellegű BCmot sorozatú 03006-03007-03008 pályaszámokat viselő kéttengelyes gőzmotorkocsikat.
Ezeket 1904.10.18-án még ujabb 3 db. követte:VIIIa jellegű Cmot sorozatu 07301-07302-07303pályaszámokat kapták.
A VIIc jellegű gőzmotorkocsik 33 ülőhellyel bírtak,gőzfűtéssel rendelkeztek ,acetylén-gázzal világították és gőzfűtéssel fűtötték
A 07301-07302-07303 pályaszámú kocsikban már 40 ülőhely volt,ezek a kocsik egy 2.1 négyzetméters poggyásztérrel és kalauzüléssel rendelkeztek.A gőzmotorkocsik a Miskolc-Torna-Kassa vonal személyforgalmának lebonyolítását végezték.Az eddigi kutatások nyomán egyeten egy felvétel került elő,amely Perkupa mh-en 1904 novemberében készült az egyik motorkocsiról.Sajnos ennek pályaszáma a fotón nem kivehető.
|
|
Bakonybánk
Turay Attila, 2012.04.17 17:39.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bánki Donát falunk szülötte, 1902 szept. 12-én személyes jelenlétével tisztelte meg a vasútállomás avatási ünnepélyét. A nevét viselő egyesület - MÁV engedéllyel - hozzáfogott az állomás rendezéséhez. Minden érdeklődőt szívesen látunk.
|
|
Polgárdi-Ipartelepek
Imike, 2012.04.17 15:59.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
15-20 fő/nap?Miért ilyen kevés?Ahhoz van köze,hogy messze van a falütól?
|
|
Csíkszentkirály
Tastam, 2012.04.17 14:53.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erősen átalakított és bővített MÁV III. osztályú szabvány szerinti felvételi épület várja az utasokat Csíkszenkirályon. A fotón látható szokatlanul nagy tömeg a Csíksomlyó-expressz fogadására sereglett ki az állomásra.
|
|
|
Vésztő
KeriPetya, 2012.04.17 11:03.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miután sikeresen kivették a 9.27 - es gyomai vonatot a menetrendből (több helyen azt olvasva, hogy a busz - vonat párhuzamokat csökkentik a ritkításokkal), így jelenleg 7. 27 - 11. 00 között (ami 3 óra 33 perc) nem lehet eljutni Vésztőről a 13 km - re lévő Szeghalomra se busszal, se vonattal - ami szerintem eléggé problémás. Jó lehet annak, akinek nincs autója, és mondjuk 9 vagy 10 órára kell átmennie a szomszéd városba...
|
|
Holdvilág
Tastam, 2012.04.16 21:31.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megállóhely a XXI. században egy kettősvágányú, nemzetközi fővonalon. Izgalmas lehet itt éjszaka utasként várni a vonatot, vagy mozdonyvezetőként eltalálni a megállás helyét.
[Fotó: Nagy Imre]
|
|
|
Csengele
Magyarnaba, 2012.04.16 20:36.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekességként megjegyezhető, hogy Csengele állomás Kistelek város közigazgatási területén található.
|
|
Székelyudvarhely
fizolt, 2012.04.16 14:29.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson 3 mindenes dolgozik, 24órás váltásokban. A váltók helyszíni állításúak, kulccsal lezárhatók. Az útátjárót tekerős sorompó fedezi, a berendezés egyszerű, elektromechanikus, két központos, a jelzőállító pultok a váltóőrhely elött vannak.
|
|
Vetés
Török József, 2012.04.16 11:11.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vetési helytörténész vagyok, érdekelne egyébb adat is a vetési és óvári állomásokkal kapcsolatban, ha van rá mód. Köszönöm.
|
|
Sztána
atis, 2012.04.15 17:58.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbb volt a Duna tévén a Kalotaszegi Madonna című film Sárdy Jánossal a főszerepben.Ezen az állomáson is forgattak.A közelben található az egyik alagút.(?)...
|
|
Ötfa
Train Station, 2012.04.14 23:27.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Domonkos,az általad talált épület szerintem a szegedi GV épülete lehet.
De csak feltételezem.
|
|
Báta
bango5, 2012.04.13 21:00.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Tervezek egy Bátaszék-Palotabozsok gyalogtúrát a (volt) 64-es vonalon! A túra május elején lenne. Akit érdekelne az valahogy jelezze nekem. Köszönöm :)
|
|
Nagyrécse
Pista87, 2012.04.13 18:55.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy néztem, hogy Balatonmáriafürdő kivételével az összes KÖFI állomáson megszűnt a szolgálat.
|
|
Alagimajor
Aranka, 2012.04.13 13:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én ott laktam kb 25 évig. Mikor megszünt a gazdaság kb 92-93-ban azóta nem gondozzák. Azt kell,hogy mondjam elég lepusztult hely lett.
|
|
Márialaka
Aranka, 2012.04.13 11:58.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De rég jártam arra, valamikor 1998-ban. Tud valaki róla még több képet fel rakni, vagy hogy kb kik laknak még ott és hányan?
|
|
Tőzeggyár
András, 2012.04.13 01:42.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem állítólag, hanem ténylegesen termeltek ki fát a Hanságban. A lóvontatással működő repülővágányokról a Hanyi vonat c. filmben lehet felvételeket látni, 40 évvel ezelőttről.
|
|