Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 320 ] [ 321 ] [ 322 ] [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] ...   Utolsó Következő

Bakonybánk    Turay Attila, 2012.04.17 17:39.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bánki Donát falunk szülötte, 1902 szept. 12-én személyes jelenlétével tisztelte meg a vasútállomás avatási ünnepélyét. A nevét viselő egyesület - MÁV engedéllyel - hozzáfogott az állomás rendezéséhez. Minden érdeklődőt szívesen látunk.
 
Polgárdi-Ipartelepek    Imike, 2012.04.17 15:59.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
15-20 fő/nap?Miért ilyen kevés?Ahhoz van köze,hogy messze van a falütól?
 
Csíkszentkirály    Tastam, 2012.04.17 14:53.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erősen átalakított és bővített MÁV III. osztályú szabvány szerinti felvételi épület várja az utasokat Csíkszenkirályon. A fotón látható szokatlanul nagy tömeg a Csíksomlyó-expressz fogadására sereglett ki az állomásra.
 
Vésztő    KeriPetya, 2012.04.17 11:03.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miután sikeresen kivették a 9.27 - es gyomai vonatot a menetrendből (több helyen azt olvasva, hogy a busz - vonat párhuzamokat csökkentik a ritkításokkal), így jelenleg 7. 27 - 11. 00 között (ami 3 óra 33 perc) nem lehet eljutni Vésztőről a 13 km - re lévő Szeghalomra se busszal, se vonattal - ami szerintem eléggé problémás. Jó lehet annak, akinek nincs autója, és mondjuk 9 vagy 10 órára kell átmennie a szomszéd városba...
 
Holdvilág    Tastam, 2012.04.16 21:31.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megállóhely a XXI. században egy kettősvágányú, nemzetközi fővonalon. Izgalmas lehet itt éjszaka utasként várni a vonatot, vagy mozdonyvezetőként eltalálni a megállás helyét.
[Fotó: Nagy Imre]
 
Csengele    Magyarnaba, 2012.04.16 20:36.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekességként megjegyezhető, hogy Csengele állomás Kistelek város közigazgatási területén található.
 
Székelyudvarhely    fizolt, 2012.04.16 14:29.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson 3 mindenes dolgozik, 24órás váltásokban. A váltók helyszíni állításúak, kulccsal lezárhatók. Az útátjárót tekerős sorompó fedezi, a berendezés egyszerű, elektromechanikus, két központos, a jelzőállító pultok a váltóőrhely elött vannak.
 
Vetés    Török József, 2012.04.16 11:11.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vetési helytörténész vagyok, érdekelne egyébb adat is a vetési és óvári állomásokkal kapcsolatban, ha van rá mód. Köszönöm.
 
Sztána    atis, 2012.04.15 17:58.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előbb volt a Duna tévén a Kalotaszegi Madonna című film Sárdy Jánossal a főszerepben.Ezen az állomáson is forgattak.A közelben található az egyik alagút.(?)...
 
Ötfa    Train Station, 2012.04.14 23:27.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Domonkos,az általad talált épület szerintem a szegedi GV épülete lehet.
De csak feltételezem.
 
Báta    bango5, 2012.04.13 21:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

Tervezek egy Bátaszék-Palotabozsok gyalogtúrát a (volt) 64-es vonalon! A túra május elején lenne. Akit érdekelne az valahogy jelezze nekem. Köszönöm :)
 
Nagyrécse    Pista87, 2012.04.13 18:55.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy néztem, hogy Balatonmáriafürdő kivételével az összes KÖFI állomáson megszűnt a szolgálat.
 
Alagimajor    Aranka, 2012.04.13 13:06.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én ott laktam kb 25 évig. Mikor megszünt a gazdaság kb 92-93-ban azóta nem gondozzák. Azt kell,hogy mondjam elég lepusztult hely lett.
 
Márialaka    Aranka, 2012.04.13 11:58.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De rég jártam arra, valamikor 1998-ban. Tud valaki róla még több képet fel rakni, vagy hogy kb kik laknak még ott és hányan?
 
Tőzeggyár    András, 2012.04.13 01:42.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem állítólag, hanem ténylegesen termeltek ki fát a Hanságban. A lóvontatással működő repülővágányokról a Hanyi vonat c. filmben lehet felvételeket látni, 40 évvel ezelőttről.
 
Ötfa    szvdom, 2012.04.12 21:13.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ötfa megállótól 200 méterre, a 206-os szelvénykőnél található ez az épület, nem közvetlenül a pálya mellett, hanem attól kb. 30 m-re, és nem is párhuzamosan, hanem azzal szöget bezárva.
Külsejét tekintve az épületnek akár vasúti vonatkozása/múltja is lehet, tud-e erről bárki bármit? Az épület jelenleg lakatlan.
 
Ötfa    szvdom, 2012.04.12 21:06.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2009-es képeken még látható a téglabódén az állomásnév, azóta azt lefestették.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:15.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elment. Az ütközőbakon Koletár Kálmán gyerekszínész foglalt helyet.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:13.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régen még az ablakokból is lógtak az utasok...
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:11.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetjegykiadás ugyancsak az előbb említett filmből.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:07.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Részlet az Én és a nagyapám című filmből.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:02.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úttörővonulás az állomás felé, az Én és a nagyapám című filmből. Ekkor még az állomás természetesen a "Ságvári-liget" nevet viselte.
 
Tőzeggyár    lukacsvendi, 2012.04.12 19:43.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt valami fakitermelés volt állítólag. Az erdő fele a talaj már egy kicsit süppedékes, ezért repvágányokon végeztek lóvontatás. Ezután került átrakásra az igazi kisvasútra...
 
Csíkszentdomokos    Tastam, 2012.04.11 21:40.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helybéliek a 2011-es Székely gyors utasait fogadják Csíkszentdomokos szépnek csak nagyon élénk képzelőerővel nevezhető állomásépülete előtt.
 
Gyergyószentmiklós    Tastam, 2012.04.11 21:29.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyergyószentmiklós állomás üzemi épülete a 2011-es Székely gyors megállása alkalmából rendezett mini ünnepség nézőivel. Említésre érdemes, hogy a II. világháború után Erdélyben itt került ki először a magyar állomásnév az épület homlokzatára. Az akciót a helyi vasutasok kezdeményezték
 
Állampuszta    lukacsvendi, 2012.04.11 19:16.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasut.hu oldal szerint itt kisvasút volt. A fővonala Állampusztától Mikláig tartott, ott Bőrtelekre és Korhányhalomra ágazott le. Megszünésének időpontja ismeretlen.
 
Újpest    Balazs177, 2012.04.11 18:30.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budapest-Esztergomi vasúti híd Újpesten.Forrás:www.profila.hu korabeli képeslap
 
Szeged    Balazs177, 2012.04.11 18:16.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori vasúti Tisza híd.Forrás:korabeli fénykép
 
Rákhát    PE, 2012.04.11 12:38.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a település látott jobb napokat!!
Gyerekként éltem itt..., ami szép lehetett egy gyerek életében itt mindent megkapott,
a szüleink örömmel, lelkesedéssel mentek a munkába. Azóta is ha találkozom, olyan felnőttekkel akik itt dolgoztak csak szeretettel elégedettséggel beszélnek az itt töltött időről.

Fáj a lelkem, hogy így látom nem messze élek Rákháttól ha tehetem kilátogatok és felelevenednek azok a gyönyörű emlékek.
 
Algyő    lukacsvendi, 2012.04.11 07:36.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút (Algyői Gazdasági Vasút) igaz, hogy a Hódmezővásárhelyi Állami Gazdaság területén is közlekedett, de a fővonala Sövényházáig (ma Ópusztaszer) ment. Innen ágazott le Levelénybe, Percsóra majorba, és a Tisza partjára. A kisvasút, mint megtudtam 760 mm nyomtávú. Főleg cukorrépát szállított, erről emlékeztet a hajdani algyői magasrakodó. Ezeknek a kiágazásoknak nagy része repvágány volt. A kisvasút 1922-től 1968-ig közlekedett. Ekkor adták ki a bontási engedélyt.
 
Előző Első    ... [ 320 ] [ 321 ] [ 322 ] [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] ...   Utolsó Következő