Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 322 ] [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] ...   Utolsó Következő

Lóvész    siofok35, 2012.04.07 22:52.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás román neve hasonlít a magyarhoz, de gyümölcsöskertet jelent :)
 
Gyergyószentmiklós    siofok35, 2012.04.07 22:50.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így nézett ki 2008 nyarán. Ebben az épületben van a személypénztár, mellette egy emeletesben a forgalmi iroda.
 
Csíkszentdomokos    siofok35, 2012.04.07 22:47.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Izvoru OLtului állomás és Marosfő állomás közt van még Sandominic megállóhely.
 
Tekerőpatak    siofok35, 2012.04.07 22:44.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tekerőpatak 2008 nyarán. Hangulatos kis HÉV IV. oszt. épület, eredeti MÁV paddal :)
 
Marosfő    siofok35, 2012.04.07 22:42.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008-ban jártam erre.
 
Csíkmadaras    siofok35, 2012.04.07 22:41.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csíkmadaras. 2008.
 
Csíkrákos    siofok35, 2012.04.07 22:39.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csíkrákos 2008-ban. Egy peron, egy tábla és egy zöld plexi esőbeálló van itt.
 
Karcfalva    siofok35, 2012.04.07 22:37.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008-ban itt nyaraltunk.
 
Karcfalva    siofok35, 2012.04.07 22:35.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008-ban.
 
Háros    Imike, 2012.04.07 20:17.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Innen úgy tudom hogy Pusztaszabolcsra,Dunaújvárosba és Pécsre mennek vonatok.(Ha rosszul írtam valamit akkor kijavíthat bárki).
 
Háros    Imike, 2012.04.07 20:10.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a hangosbemondást helyiből végzik,vagy gép mondja?Aki tud a hanosbemondással kapcsolatos információkat az írjon nekem.Előre is nagyon köszönöm.
 
Abádszalók    estvány, 2012.04.07 17:16.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régen jártatok az abádszalóki vasútállomáson.
 
Ratosnya    Tastam, 2012.04.07 16:41.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson két épületet is láthatunk. A baloldali alighanem a régi (eredeti?) indóház, míg jobbra a modern, valószínűleg a szocialista korszakban felhúzott új, bár mára már eléggé megkopott felvéeli épület látható.
 
Maroshévíz    Tastam, 2012.04.07 16:38.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Maroshévíz észak-Hargita központja, emellett ismert gyógyüdülőhely. Állomásának megjelenése rangjának megfelelően negyvonalú.
 
Pécsbánya-Rendező    KIBA, 2012.04.07 16:23.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson is jártam busszal a baromfifeldolgozóig. Baromfi feldolgozónál lévő buszforduló melett található vasútátjáró (iparvágány). Pécsbánya-Rendező vasút állomás vasútátjárónál "jelzőőrrel fedezett" vasútátjáró található. :) Aki volt már ott az tudja már :)
 
Zelemér    Dani, 2012.04.07 16:03.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson található magyarországon ma már ritkaság számba menő "szabványos álsa szabad” szabvány állású alak térközjelzője. Ezt az indóház márciusi számábol tudom. a debreceni uzsgyik cimü cikk képének bal oldalán a jelző árbocán van fehér alapon egy fekete kör ez a máv F.1 jelzési ut. szerin: Az alak f jelz továbbhaladást engedélyez szabványos állására figyelmeztető jel. A f jelz árbocának hátoldalán négyzet alakú fehér táblán fekete nagy pont (257. ábra). A figyelmeztet jelet a mozdonyvezet látószögének (szemvonalának) megfelel magasságban olyan alak f jelz hátoldalán kell elhelyezni, amelynek szabványos állása a továbbhaladást engedélyez állás. A figyelmeztet jelnek van elfordítható változata is. Szolgálat szünetelés tartamára, lapjával a vágányra merőleges helyzetbe kell fordítan.
 
Szabadka    Robi83, 2012.04.07 15:14.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy tavaly őszi - szeptemberi - felvételem a szabadkai állomásról.
 
Nagykereki    Pezsman17, 2012.04.06 20:56.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Furcsa, hogy ezen az oldalon nincs semmi az MDmot sorozat utolsó napjáról.

Ezen a képen az utolsó szerelvény épp indulásra kész Debrecen felé, pár perc múlva örökre elhagyja Nagykerekit. (2011. június 17.)
 
Onga    Pitta7, 2012.04.06 20:11.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remot Szergej Ongán. Ritka madár errefelé
 
Bélapátfalvi Cementgyár    garry_electronic, 2012.04.06 18:36.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak a pontosítás kedvéért: 1908-ban Lovag Wessely Károly bécsi nagytanácsos és magyar főúr földjei Eger és Putnok között voltak. A lovag, hogy kitermelje az itt található erdők fáját, vasutat akart építeni Eger és Putnok között úgy, hogy birtokait is érintse. A fakitermelés azonban nem volt elég indok a vasútépítés állami támogatásához, ezért Egercsehi környékén szénkutatásba kezdett, és talált is szenet. (Egercsehi Mónosbél között kötélpályán szállították a szenet a szerk.) A Bélkő (Bélapátfalva) mészköve mely alapját képezhette a Bélapátfalvi Portlandcementgyárnak és a szén alapjául szolgált a vasútépítés támogatásához. Így épült fel az Eger - Putnok vasútvonal, ez volt az oka, hogy miért és hogyan épült. Wessely halála után derült csak ki, hogy milyen bonyolult pénzügyi tranzakciókkal sikerült elérnie birtokán ekkora beruházásokat, de az akkorra véget érő világháború utáni újjáépítés állami kézbe helyezte a bélapátfalvi portlandcementgyárat és az egercsehi kőszénbányát. Az 1974-ben meghozott 3097/976. számú minisztertanácsi döntés értelmében Bélapátfalvát jelölték ki az ötödik ötéves terv egyik legnagyobb beruházásának helyszínéül. Ekkor kezdődött meg az új Bélapátfalvai Cementgyár építkezése, ami 1979-ben állt üzembe. Ezt az üzemet privatizálták 1994-ben, majd a külföldi tulajdonosok piacszerzés okán 2000.-ben bezárták és a földig rombolták. Romjain él ma a Bélapátfalvi Ipari Park. Az iparvágány a Bélapátfavi Új Cementgyárba 1979-ben pályafelújítást és pályarekonstrukció és átalakítást követelt meg a tehervagonok számára. Így Mónosbél után egy közvetlen vágány épült ami Bélapátfalva (nagy)állomásra vezet. Így Mikófalvára már nem jár be a vonat, a vágány felszámolásra került. A pálya 2000-ig (a cementgyár működéséig) folyamatos karbantartásokon esett át, állapota jó volt. Azonban a Bélapátfalva - Szilvásvárad szakasz legutóbb a 80-as évekbeli világtalálkozóra volt felújítva, azóta csak a legszükségesebb munkákat csinálták meg azon a szakaszon. A cementgyár bezárása óta Eger és Bélapátfalva között is csak minimális ráfordítást kapott a pálya. A volt cementgyár területén a 9 sávos, automata váltókkal felszerelt vasúti pályaudvaron ma már 4 vágány nyúlik végig, forgalom rajta a bezárás óta nincs, a pálya karbantartása fűnyírásban kimerül. A szilvásvárad és putnok közötti vonal bezárása óra az ottani pálya is információk szerint a tolvajok és a természet enyészetévé válik. Legfrissebb információk szerint mivel a TESCO áruházhoz és a TIHAMÉR (Eger) állomásokhoz nem sikerült leszállóhelyet kialakítani bizonyos döntések miatt /volán járatok érdekvédelme/ így a vonal gazdaságtalansága miatt a vonal legnagyobb járatritkítása várható 2012.04.16 után ami előszele lesz a vasúttal utazók volánra szoktatásával, így a vonal bezárása már csak idő kérdése. Gazdaságos üzemeltetése emiatt nem várható, a politikai döntés a volán járatait helyezi előtérbe.
 
Székelyudvarhely    Tastam, 2012.04.06 18:19.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Székelyudvarhely állomásépületének utcai frontja.
[Fotó: Nagy Imre]
 
Székelyudvarhely    Tastam, 2012.04.06 18:17.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csendélet a város nagyságához és rangjához méltatlan megjelenésű állomásépület előtt. A kép bal szélén egy romos állapotú mozdonyszín látható, mely valószínűleg a vonal építésének idejéből származik. A CFR tervezte nagyobb, a segesvárihoz hasonló indóház építését, ez azonban – akárcsak az 1888. március 15-én átadott Héjjasfalva – Székelyudvarhely zsákvonal Csíkszeredáig történő meghosszabbítása – máig nem valósult meg.
 
Izsófalva    husonyiczagabor, 2012.04.06 10:06.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Izsófalva mh. bontását "idegen felek" folyamatosan végzikA nyílászárókon kívül a tető bontását is megkezdték.Lehangoló,hogy mindezt szabadon tehetik!Valaki írta,hogy jó lenne egy felvételt késziteni.Rajta,-amíg van miről!
 
Kaposvár    lukacsvendi, 2012.04.06 09:36.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

Egy esetet szeretnék elmesélni:
2011.11.07.: Felszálltunk a Dombóvárra közlekedő személyvonatra. Elvileg 13:17-kor kellett volna elindulnia, de 13:29-kor sem volt semmi nyoma; a kalauz sehol se mutatkozott. 13:36 körül megjelent a kaller és mondta, hogy indulunk. Megkértük, hogy telefonáljon az InterCity-nek: várjon meg a vonat. Sikerült idő ben beérkezni; a szerelvény a szokásosnál egy kicsivel gyorsabban ment.
Végül 1 bőrönddel, 4 táskával rohantunk a peronra. Megérte. Egy percen belül indult (, természetesen velünk együtt).
(Erről az esetről egy kép is készült, mikor még Kaposváron várakoztunk. A kép címe: Egy kis késés...)
Üdvözlettel: L.V.
 
Boldva    husonyiczagabor, 2012.04.06 09:35.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üzenet lennon 15-nek:Nem tudok elmenni felvételt készíteni az állomási vágányzat elbontásáról.Ha ti megörökítitek,-köszönettel venném a Bódva-völgyi vasút törrténetéhez.Üdv.
 
Sztána    Tastam, 2012.04.05 21:28.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sztána a kalotaszegi Alszeg legkisebb települése, gépjárművel csak földúton közelíthető meg. Vasútállomása azonban rendkívül hangulatos, szinte mesebeli megjelenésű.
 
Bácsalmás    Train Station, 2012.04.05 18:20.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves akos0629!

Az állomáson csak a 2. és 3. vágány között van peron.Más peron nincs az állomás területén.Gondolom a 4. és 6. vágány közti területre gondoltál még,hogy az lehet/ett az.De az állomáson csak a korábban említett peron volt.
 
Pusztaszakállas    Adani, 2012.04.05 11:08.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon úgy néz ki ,hogy meg vannak számlálva ennek a megállónak a napjai, mostanában zajlik ott a felújítás valszeg még a peront is elbontják és fizikailag is megsemmisül, így azután már különvonatok sem állhatnak itt meg.

Bartánál remélem az épületek megmaradnak még lakott a volt állomásépület. De mivel 160-as pálya lesz előfordulhat, hogy útban lesz és megy a levesbe. Van rá EU-s szabály, hogy ilyen pályán X méteren belül nem lehet épület, de a vasúti épületek kivételt képeznek, de sokszor nem veszik figyelembe. Szajolnál is ledúrták a deltavágánynál lévő őrhelyet, viszont Pusztapón és Csugaron megmaradt az épület, rmeéljük itt is meg fog.
 
Pusztaszakállas    Bmac, 2012.04.05 09:20.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt még 2011-ben is megállt az INTERCITY! (Sztrájk volt, mindenhol megállt Záhonytól Pestig. Csodálkoztam, hogy az 50 fős Bartaszakállason is megállunk 2-szer...)
 
Boldva    lennon15, 2012.04.04 22:28.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás vágányait felszedik.
 
Előző Első    ... [ 322 ] [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] ...   Utolsó Következő