Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] ...   Utolsó Következő

Gyimesbükk    Balazs177, 2012.03.29 12:28.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arany érdemkeresztet kapott a 30-as őrház tulajdonosa,http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=20059
 
Gyimesbükk    Balazs177, 2012.03.29 12:24.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remek képek a 30-as őrházról.http://hu.fotoalbum.eu/pofe/a64531
 
Sepsiszentgyörgy    Balazs177, 2012.03.29 12:10.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szívesen!
 
Sepsiszentgyörgy    lalaba, 2012.03.29 10:36.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balázs177.
Fantasztikusan jók ezek a régi képeslapok.
Örülök, hogy megmutattad nekünk!
 
Porva-Csesznek    Pali, 2012.03.28 13:08.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 925-ös számú, Porva-Csesznekhez feltöltött fotó Vinyén készült. Ilyen ivókút máshol nem állt. Szomorú, hogy már ez sem működik.
A Győr felé haladva harmadik alagút utáni viadukt is inkább Vinyéhez esik közel - az erdei tanösvény is eddig tart onnét.
 
Aszófő    2Kuvik, 2012.03.27 16:54.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Takács A. hozzászólása Halipusztáról eszembe juttatta, milyen fantasztikus panoráma tárul elénk az aszófői állomásról: a Tihanyi-félsziget nyugati vonulata, az apátság a dombok között, a Balaton, túlparton a köröshegyi völgyhíd, nyugat felé Örvényes. Az állomás tiszta, rendezett, virágos, falán turistatérképek. Nagyon jó ide megérkezni egy egésznapos kirándulás után; kipróbáltuk néhány szilveszterkor.
 
Veszprém    pocok1990, 2012.03.27 12:11.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori Veszprém-Alsóörs vonal Veszprémben az elbontáskor.
http://www.youtube.com/watch?v=JRZLuuVqYkc
 
Tarjánpuszta    TakacsA, 2012.03.26 23:08.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy emlékszem, hogy kb. 35 éve állt az állomás valamelyik ajtaja mellett két kis vasutas szobor, mint két jól megtermett kertitörpe. Ha arra utaztunk, nagyon vártuk már a "kis vasutasokat". Emlékszik erre még valaki más is?
 
Halipuszta    TakacsA, 2012.03.26 22:45.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik kedvenc állomásom. Az épület is érdekes, de a hely a lényeg: A peronról körülnézve a látóhatárt keretező objektum a Sokorói dombvidék vonulata (kb. 5 km) és a Magas Bakony (kb. 25 km). A hegyek előtt erdők-mezők, pár falu. Egy kis csoda.
 
Marcali    Blondy, 2012.03.25 18:45.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon sajnálom hogy bezárták,itt dolgoztam kedves emlékeim fűződnek az állomáshoz.
 
Kiskapus    siofok35, 2012.03.25 17:49.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy újabb kép:

http://www.panoramio.com/photo/20949495
 
Kiskapus    siofok35, 2012.03.25 17:48.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Európa egyik legszennyezettebb helye az évtizedekig itt működött koromgyártó üzem miatt (a korom festékekhez és gumihoz kellett). Néhány kép a 90-es évekből az állomás környékéről:
http://www.flickriver.com/photos/sludgeulper/tags/mic%C4%83/
 
Alcsút-Felcsút    SoNa, 2012.03.24 16:39.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én úgy tudom, hogy a Puskás Akadémia akarja vendégháznak használni.
 
Polgárdi-Ipartelepek    Imike, 2012.03.24 16:16.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt mekkora az utasforgalom?Aki tud informácíót az írjon.Előre is nagyon köszönöm.
 
Cegléd    ROCOman, 2012.03.24 15:50.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lenyűgöző képsorozat az egykori Cegléd-Hantháza vonalról: http://www.infocegled.hu/kepek_lista/permalink:csemoi-kisvasut-2012-03-22/
 
Szentes    Magyarnaba, 2012.03.24 13:28.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány hír a Szentesi Lap című kiadványból, az állomás zűrösre sikeredett 1907-es évéből. Mintha csak napjainkban lennénk: bűnesetek, utaspanasz, összevisszaság.

Panaszlevél a szentesi vasutasok ellenében:
Mai napon Szentesen átutazván, az itteni vasúti állomáson azon különös tapasztalatot szereztem, hogy az utazó közönséget félórával az indulás előtt beszállítják a vonatba, aztán pedig teljes félórán keresztül föl s alá tologatják az állomáson, hogy mikor a mozgásba jött vonat beleütközik egy-egy álló kocsiba, kipróbálhassa, ha vájjon ép-e a dereka? Vagy bosszúságában legalább is az öreg apja halálát emlegette annak, ki ezt a gyönyörű rendszert életbe léptette. Én beutaztam jó részét az országnak, azontúl megfordultam Szerbiában, Romániában, Olaszországban, Ausztriában, Németországban és Amerikában; utaztam is sokféle vasúton ezen országokban, de ehhez hasonló rendszert nem találtam sehol. Nem is látom be az okát, hogy az utazó, közönséget mért kell ily torturának alávetni, mikor a vonat tolatás után megint csak oda állott a pályaház elé és várakozott még legalább öt percig? Ám ha tolatni szükséges, intézzék el azt az alkalmazottak az utazó közönség beszállása előtt és ne tekintsék a közönséget olyan bagázs dolognak, melyet tetszésük szerint meggyötörhetnek, mert elvégre is nem a közönség van a vasút kedvéért; hanem megfordítva a vasút és az alkalmazottak vannak a közönségért. Szentes, 1907 december 5. Hegyi Antal (Szentesi Lap 1907-12-11)

Tolvaj csemeték.
Klein Izsák kereskedő címére a napokban tíz kilogram élesztő érkezett, amelyet a vasúti állomásról Bodnár János és F. Nagy János 12—14 éves gyermekek elloptak. A rendőrség hamarosan kinyomozta a tolvajcsemetéket, akik ellen az eljárás folyamatban van. Szentesi Lap 1907-12-13

A vasúti kocsi állomás.
(Képes illusztrációnak lásd a "Régi képek" rovat második fényképét!)
Az államvasutak igazgatósága megkeresést intézett a szentesi rendőrséghez, hogy a vasúti állomás előtti fiáker megállónál rendet teremtsen; mert a mai állapot teljességgel tarthatatlan és miatta számtalan a panasz. A főkapitány utasítására Jobban József rendőrhadnagy helyszíni szemlét tartott a vasúti állomásnál s annak eredményéhez képest kimerítő jelentési tett a főkapitánynak. Magunk részéről is kívánatosnak tartanák, ha a rendellenség valahogyan rendezve lenne. Szentesi Lap 1907-12-18

Letartóztatás a vasútnál
A rendőrség kedden este 18 órakor a Hódmezővásárhely felől jövő vonal utasai közül letartóztatott egy úrias kinézésű férfit, a szegvári csendőrség megkeresése alapján. A letartóztatott Wildenaner Gyula, amerikai illetőségű, aki több nyelvet, köztük a latinul is beszél. Wildenauer Szegváron több rendbeli csalást követettel s a letartóztatás e miatt történi Wildenauerl kihalgatása után Szegvárra kísérték. Szentesi Lap 1907-12-13
 
Kistőke    Magyarnaba, 2012.03.24 13:17.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti várószoba Kistőkén (A Jövő évi költségvetés, Szentes város közgyűlése)

Bugyi Antal előterjeszti a kistőkei várószoba ügyét. A kereskedelmi miniszter engedélyt adott arra, hogy Kistőkén a vasúti tartalék alap terhére 3250 korona költség keretén belül várószoba létesitessék. A közgyűlés Gálfy Sándor hozzá szólása után megbízta a tanácsot, hogy hirdessen árlejtést és a beérkezendő ajánlatokhoz képest tegyen előterjesztést.

Eredeti helyesírással kimásolva a tudósításból; Megjelent: Szentesi Élet 1907-12-11
 
Hódmezővásárhely    Magyarnaba, 2012.03.23 20:55.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hódmezővásárhelyre 1944. szeptember 25-én érkeztek meg a szovjet csapatok, akik a vak véletlennek és/vagy hadiszerencsének köszönhetően Nagylak határában ráleltek a Vásárhely vasútállomásig vezető középkori ún. Rácútra. A Rácút végén védekező magyarokkal találták szembe magukat, így alig száz méterre az állomástól komoly küzdelem bontakozott ki. A csatában több környékbeli épület is megsérült, Újváros lakói pedig a biztonságosabbnak tartott vasútállomásra húzódtak.

Azonban a vasút sem úszta azonban meg veszteségek nélkül az eseményeket. Szeptember 26-án közvetlen találat érte a nagyállomás raktárépületét. Az épület romjai alól három holttestet emeltek ki:
Kovács László, a MÁV főraktárosa
Gáspár Kálmán, tanító
egy meg nem nevezett újvárosi kislány.

A csata két napig tartott, majd a szovjetek visszahúzódtak kelet felé.

Forrás:
Herczeg Mihály (1985) Hódmezővásárhely a felszabadulástól a földosztásig; in: Tanulmányok Csongrád megye történetéből; (Szerk: Blazovich László) Szeged, 1985; 14. oldal;
 
Ják-Balogunyom    ROCOman, 2012.03.23 19:44.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyáltalán nem ritka a hazai gyakorlatban, hogy két szomszédos településnek egy vasútállomása van, s annak neve mindkettőt tartalmazza.
 
Dunaharaszti alsó    ROCOman, 2012.03.23 19:42.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nos, a zárójelbe tett kérdőjel pontosan azért van ott. Még megerősítésre vár, hogy mit is látunk a régi képeslapokon.
 
Zombor    MatyusTamas, 2012.03.23 16:32.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mostanában azon ritka pillanatok egyike, mikor 2 vonat is várakozik az állomásom.
2012.03.23. 10:32
Jobbról: Most érkezett (6452) Verbászról és indul vissza (6455).
Balról: Indulásra vár (5435) Újvidék felé.
 
Ják-Balogunyom    Snobermil, 2012.03.23 16:26.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ez inkább balogunyom állomása , ják elég messze van onnét
 
Dunaharaszti alsó    laller, 2012.03.23 11:24.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ami a régi fotókat illeti, a váltó nekem furcsa, ha az valóban dh-alsó. A Rákóczi-liget ma inkább a nagyállomáshoz van közel, persze hogy régen hogy volt, azt nem tudom.
 
Tatabánya    Lenin, 2012.03.22 21:47.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hegyesi oldal tán legszebb szakaszát a felsőgallai vmh.re Szárliget irányából érkezve láthattuk valamikor régen. Átzötyögtünk a régi bakterház körtefája előtt, át a vashídakon (mind a négyen) aztán a libaköz mellett által a kőbánya betonhídján. A halálszikláról, és a régi solniházról már nem is beszélek. Az állomásra érkezve akrobatákat megszégyenítve érhettünk földet a vaspálya íve miatt 1,5 m re emelkedő vonatlépcsőről. De ennek is megvolt a varázsa. Aztán egyszercsak ez is megszűnt.
 
Szolnok    asdf_jklé, 2012.03.22 16:54.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szégyen ahogy kinéz ez az állomás. Az aluljáró csupa sz*r és h*gy(elnézést a kifejezésért). A leglepukkantabb a 10-16. vágányok közötti rész. Remélem, tényleg felújítják.
 
Filatorigát    Utasinformátor, 2012.03.22 00:17.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt lehet tudni, hogy miért betonozott a két vágány közötti széles szakasz? Esetleg volt ott is vágány?
 
Enyedpuszta    Tastam, 2012.03.21 18:48.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvétel 2012. március 4-én az új szolgáltató, a Regiojet működésének első napján készült, Enyedpuszta megállóhely épülete a háttérben látható.
 
Dobrá Niva    Tastam, 2012.03.21 18:34.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2012. február 25-iki különvonat Korpona állomáson. A gőzmozdony füstjét ugyan lecsapja a szél, de a remekül karban tartott felvételi épület jól látszik. Első pillantásra nem is gondolnénk, hogy már közel egy évtizede nem járnak erre személyvonatok...
 
Herend    Magyarnaba, 2012.03.21 05:58.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Herend állomást és a mellette elhelyezkedő üzemanyagraktárat 1944. március 16-án szovjet légitámadás érte. Találatot kapott az állomás területén veszteglő magyar katonai szerelvény féltucat kocsija is. A bombázás során 21 magyar katona halt meg.

Forrás: dr. Veress Csaba: Veszprém megye felszabadításának története; 1970
 
Tab    Ailton, 2012.03.20 21:36.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen láttam már a kinti hangszórót, de továbbra sincsen bemondás.
 
Előző Első    ... [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] ...   Utolsó Következő