Gyimesbükk
Balazs177, 2012.03.29 12:28.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arany érdemkeresztet kapott a 30-as őrház tulajdonosa,http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=20059
|
|
Gyimesbükk
Balazs177, 2012.03.29 12:24.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remek képek a 30-as őrházról.http://hu.fotoalbum.eu/pofe/a64531
|
|
Sepsiszentgyörgy
Balazs177, 2012.03.29 12:10.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szívesen!
|
|
Sepsiszentgyörgy
lalaba, 2012.03.29 10:36.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balázs177.
Fantasztikusan jók ezek a régi képeslapok.
Örülök, hogy megmutattad nekünk!
|
|
Porva-Csesznek
Pali, 2012.03.28 13:08.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 925-ös számú, Porva-Csesznekhez feltöltött fotó Vinyén készült. Ilyen ivókút máshol nem állt. Szomorú, hogy már ez sem működik.
A Győr felé haladva harmadik alagút utáni viadukt is inkább Vinyéhez esik közel - az erdei tanösvény is eddig tart onnét.
|
|
Aszófő
2Kuvik, 2012.03.27 16:54.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Takács A. hozzászólása Halipusztáról eszembe juttatta, milyen fantasztikus panoráma tárul elénk az aszófői állomásról: a Tihanyi-félsziget nyugati vonulata, az apátság a dombok között, a Balaton, túlparton a köröshegyi völgyhíd, nyugat felé Örvényes. Az állomás tiszta, rendezett, virágos, falán turistatérképek. Nagyon jó ide megérkezni egy egésznapos kirándulás után; kipróbáltuk néhány szilveszterkor.
|
|
Veszprém
pocok1990, 2012.03.27 12:11.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Veszprém-Alsóörs vonal Veszprémben az elbontáskor.
http://www.youtube.com/watch?v=JRZLuuVqYkc
|
|
Tarjánpuszta
TakacsA, 2012.03.26 23:08.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy emlékszem, hogy kb. 35 éve állt az állomás valamelyik ajtaja mellett két kis vasutas szobor, mint két jól megtermett kertitörpe. Ha arra utaztunk, nagyon vártuk már a "kis vasutasokat". Emlékszik erre még valaki más is?
|
|
Halipuszta
TakacsA, 2012.03.26 22:45.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik kedvenc állomásom. Az épület is érdekes, de a hely a lényeg: A peronról körülnézve a látóhatárt keretező objektum a Sokorói dombvidék vonulata (kb. 5 km) és a Magas Bakony (kb. 25 km). A hegyek előtt erdők-mezők, pár falu. Egy kis csoda.
|
|
Marcali
Blondy, 2012.03.25 18:45.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon sajnálom hogy bezárták,itt dolgoztam kedves emlékeim fűződnek az állomáshoz.
|
|
Kiskapus
siofok35, 2012.03.25 17:49.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy újabb kép:
http://www.panoramio.com/photo/20949495
|
|
Kiskapus
siofok35, 2012.03.25 17:48.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Európa egyik legszennyezettebb helye az évtizedekig itt működött koromgyártó üzem miatt (a korom festékekhez és gumihoz kellett). Néhány kép a 90-es évekből az állomás környékéről:
http://www.flickriver.com/photos/sludgeulper/tags/mic%C4%83/
|
|
Alcsút-Felcsút
SoNa, 2012.03.24 16:39.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én úgy tudom, hogy a Puskás Akadémia akarja vendégháznak használni.
|
|
Polgárdi-Ipartelepek
Imike, 2012.03.24 16:16.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt mekkora az utasforgalom?Aki tud informácíót az írjon.Előre is nagyon köszönöm.
|
|
Cegléd
ROCOman, 2012.03.24 15:50.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lenyűgöző képsorozat az egykori Cegléd-Hantháza vonalról: http://www.infocegled.hu/kepek_lista/permalink:csemoi-kisvasut-2012-03-22/
|
|
Szentes
Magyarnaba, 2012.03.24 13:28.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány hír a Szentesi Lap című kiadványból, az állomás zűrösre sikeredett 1907-es évéből. Mintha csak napjainkban lennénk: bűnesetek, utaspanasz, összevisszaság.
Panaszlevél a szentesi vasutasok ellenében:
Mai napon Szentesen átutazván, az itteni vasúti állomáson azon különös tapasztalatot szereztem, hogy az utazó közönséget félórával az indulás előtt beszállítják a vonatba, aztán pedig teljes félórán keresztül föl s alá tologatják az állomáson, hogy mikor a mozgásba jött vonat beleütközik egy-egy álló kocsiba, kipróbálhassa, ha vájjon ép-e a dereka? Vagy bosszúságában legalább is az öreg apja halálát emlegette annak, ki ezt a gyönyörű rendszert életbe léptette. Én beutaztam jó részét az országnak, azontúl megfordultam Szerbiában, Romániában, Olaszországban, Ausztriában, Németországban és Amerikában; utaztam is sokféle vasúton ezen országokban, de ehhez hasonló rendszert nem találtam sehol. Nem is látom be az okát, hogy az utazó, közönséget mért kell ily torturának alávetni, mikor a vonat tolatás után megint csak oda állott a pályaház elé és várakozott még legalább öt percig? Ám ha tolatni szükséges, intézzék el azt az alkalmazottak az utazó közönség beszállása előtt és ne tekintsék a közönséget olyan bagázs dolognak, melyet tetszésük szerint meggyötörhetnek, mert elvégre is nem a közönség van a vasút kedvéért; hanem megfordítva a vasút és az alkalmazottak vannak a közönségért. Szentes, 1907 december 5. Hegyi Antal (Szentesi Lap 1907-12-11)
Tolvaj csemeték.
Klein Izsák kereskedő címére a napokban tíz kilogram élesztő érkezett, amelyet a vasúti állomásról Bodnár János és F. Nagy János 12—14 éves gyermekek elloptak. A rendőrség hamarosan kinyomozta a tolvajcsemetéket, akik ellen az eljárás folyamatban van. Szentesi Lap 1907-12-13
A vasúti kocsi állomás.
(Képes illusztrációnak lásd a "Régi képek" rovat második fényképét!)
Az államvasutak igazgatósága megkeresést intézett a szentesi rendőrséghez, hogy a vasúti állomás előtti fiáker megállónál rendet teremtsen; mert a mai állapot teljességgel tarthatatlan és miatta számtalan a panasz. A főkapitány utasítására Jobban József rendőrhadnagy helyszíni szemlét tartott a vasúti állomásnál s annak eredményéhez képest kimerítő jelentési tett a főkapitánynak. Magunk részéről is kívánatosnak tartanák, ha a rendellenség valahogyan rendezve lenne. Szentesi Lap 1907-12-18
Letartóztatás a vasútnál
A rendőrség kedden este 18 órakor a Hódmezővásárhely felől jövő vonal utasai közül letartóztatott egy úrias kinézésű férfit, a szegvári csendőrség megkeresése alapján. A letartóztatott Wildenaner Gyula, amerikai illetőségű, aki több nyelvet, köztük a latinul is beszél. Wildenauer Szegváron több rendbeli csalást követettel s a letartóztatás e miatt történi Wildenauerl kihalgatása után Szegvárra kísérték. Szentesi Lap 1907-12-13
|
|
Kistőke
Magyarnaba, 2012.03.24 13:17.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti várószoba Kistőkén (A Jövő évi költségvetés, Szentes város közgyűlése)
Bugyi Antal előterjeszti a kistőkei várószoba ügyét. A kereskedelmi miniszter engedélyt adott arra, hogy Kistőkén a vasúti tartalék alap terhére 3250 korona költség keretén belül várószoba létesitessék. A közgyűlés Gálfy Sándor hozzá szólása után megbízta a tanácsot, hogy hirdessen árlejtést és a beérkezendő ajánlatokhoz képest tegyen előterjesztést.
Eredeti helyesírással kimásolva a tudósításból; Megjelent: Szentesi Élet 1907-12-11
|
|
Hódmezővásárhely
Magyarnaba, 2012.03.23 20:55.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hódmezővásárhelyre 1944. szeptember 25-én érkeztek meg a szovjet csapatok, akik a vak véletlennek és/vagy hadiszerencsének köszönhetően Nagylak határában ráleltek a Vásárhely vasútállomásig vezető középkori ún. Rácútra. A Rácút végén védekező magyarokkal találták szembe magukat, így alig száz méterre az állomástól komoly küzdelem bontakozott ki. A csatában több környékbeli épület is megsérült, Újváros lakói pedig a biztonságosabbnak tartott vasútállomásra húzódtak.
Azonban a vasút sem úszta azonban meg veszteségek nélkül az eseményeket. Szeptember 26-án közvetlen találat érte a nagyállomás raktárépületét. Az épület romjai alól három holttestet emeltek ki:
Kovács László, a MÁV főraktárosa
Gáspár Kálmán, tanító
egy meg nem nevezett újvárosi kislány.
A csata két napig tartott, majd a szovjetek visszahúzódtak kelet felé.
Forrás:
Herczeg Mihály (1985) Hódmezővásárhely a felszabadulástól a földosztásig; in: Tanulmányok Csongrád megye történetéből; (Szerk: Blazovich László) Szeged, 1985; 14. oldal;
|
|
Ják-Balogunyom
ROCOman, 2012.03.23 19:44.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyáltalán nem ritka a hazai gyakorlatban, hogy két szomszédos településnek egy vasútállomása van, s annak neve mindkettőt tartalmazza.
|
|
Dunaharaszti alsó
ROCOman, 2012.03.23 19:42.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, a zárójelbe tett kérdőjel pontosan azért van ott. Még megerősítésre vár, hogy mit is látunk a régi képeslapokon.
|
|
Zombor
MatyusTamas, 2012.03.23 16:32.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mostanában azon ritka pillanatok egyike, mikor 2 vonat is várakozik az állomásom.
2012.03.23. 10:32
Jobbról: Most érkezett (6452) Verbászról és indul vissza (6455).
Balról: Indulásra vár (5435) Újvidék felé.
|
|
|
Ják-Balogunyom
Snobermil, 2012.03.23 16:26.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ez inkább balogunyom állomása , ják elég messze van onnét
|
|
Dunaharaszti alsó
laller, 2012.03.23 11:24.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ami a régi fotókat illeti, a váltó nekem furcsa, ha az valóban dh-alsó. A Rákóczi-liget ma inkább a nagyállomáshoz van közel, persze hogy régen hogy volt, azt nem tudom.
|
|
Tatabánya
Lenin, 2012.03.22 21:47.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hegyesi oldal tán legszebb szakaszát a felsőgallai vmh.re Szárliget irányából érkezve láthattuk valamikor régen. Átzötyögtünk a régi bakterház körtefája előtt, át a vashídakon (mind a négyen) aztán a libaköz mellett által a kőbánya betonhídján. A halálszikláról, és a régi solniházról már nem is beszélek. Az állomásra érkezve akrobatákat megszégyenítve érhettünk földet a vaspálya íve miatt 1,5 m re emelkedő vonatlépcsőről. De ennek is megvolt a varázsa. Aztán egyszercsak ez is megszűnt.
|
|
Szolnok
asdf_jklé, 2012.03.22 16:54.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szégyen ahogy kinéz ez az állomás. Az aluljáró csupa sz*r és h*gy(elnézést a kifejezésért). A leglepukkantabb a 10-16. vágányok közötti rész. Remélem, tényleg felújítják.
|
|
Filatorigát
Utasinformátor, 2012.03.22 00:17.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt lehet tudni, hogy miért betonozott a két vágány közötti széles szakasz? Esetleg volt ott is vágány?
|
|
Enyedpuszta
Tastam, 2012.03.21 18:48.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvétel 2012. március 4-én az új szolgáltató, a Regiojet működésének első napján készült, Enyedpuszta megállóhely épülete a háttérben látható.
|
|
|
Dobrá Niva
Tastam, 2012.03.21 18:34.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2012. február 25-iki különvonat Korpona állomáson. A gőzmozdony füstjét ugyan lecsapja a szél, de a remekül karban tartott felvételi épület jól látszik. Első pillantásra nem is gondolnénk, hogy már közel egy évtizede nem járnak erre személyvonatok...
|
|
|
Herend
Magyarnaba, 2012.03.21 05:58.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Herend állomást és a mellette elhelyezkedő üzemanyagraktárat 1944. március 16-án szovjet légitámadás érte. Találatot kapott az állomás területén veszteglő magyar katonai szerelvény féltucat kocsija is. A bombázás során 21 magyar katona halt meg.
Forrás: dr. Veress Csaba: Veszprém megye felszabadításának története; 1970
|
|
Tab
Ailton, 2012.03.20 21:36.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen láttam már a kinti hangszórót, de továbbra sincsen bemondás.
|
|