Tiszafüred
Poszti, 2012.03.12 16:25.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alábbi híd alapköve.
|
|
|
Tiszafüred
Poszti, 2012.03.12 16:23.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem is van egy képem a Tisza-hídról, északi irányból nézve.
|
|
|
Hatmajor
Central, 2012.03.12 15:35.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnyílt:1944 ősz.
Forgalmi jellege:forgalmi kitérő.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.
|
|
Sorkifalud
Central, 2012.03.12 15:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi jellege:megállóhely,állomás,később ismét megállóhely.
1972.január 1.áruforgalom beszüntetve,korlátozott forgalmú állomás.
1976.június 1.-től megállóhely.
1975.január 7.-től Püspökmolnárihoz csatolva.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.
|
|
Bősárkány
Garamvölgyi Ádám, 2012.03.12 13:58.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudom, valami próbapálya volt, ahol orosz középütközős - de tengelyátszerelt - szerelvényekkel végeztek valamiféle próbákat.
|
|
Türje régi
Sanya, 2012.03.12 11:51.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon milyen célból építették a szinte félkör ívet Türje és Zalabér állomások közé.
Ki tud róla valamit.?
A régi állomás épület merre található.?
|
|
Csanádapáca
palagyula, 2012.03.12 09:15.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyapám volt ott állomásfőnök (Szilva István). Ők vették meg az állomást és két családi házat húztak helyette. Édesanyám még mindig ott lakik az egyikben (a másikat sajnos eladtuk)
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.11 10:28.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúti híd (és a közúti is jobbja) madártávlatból északnyugati irányból nézve. A kép felső részén kivehető az elbontott vasút nyomvonala.
Forrás: http://www.ecsegfalva.hu/
|
|
|
Gyömrő-Tófürdő
Szalai Babi, 2012.03.11 09:53.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyömrő-Tófürdő. a Kisállomás( mert mi csak úgy hívtuk). Minden reggel ide futottam a vonathoz 56 évvel ezelőtt. Hozzá tartozott az ifjúságomhoz ez a Kisállomás.
Szerettem a trafikos Bölcs Ilonkanénit, akitől mindig kaptam egy szem cukorkát.Köszönöm annak az Úrnak aki megörökítette és feltette ebbe az albumba az én Kisállomásom.
|
|
Márialaka
Poszti, 2012.03.10 19:15.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal megszűntetés ideje: 1971. december 31.
Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 19:12.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kisújszállás-Dévaványa közötti menetrend a lap alján látható.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Répce-híd/hidak.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:54.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erzsébet királyné még nem, Taurusa már nem láthatta a működő és élő Sárvár-Hegyfalu-Répcevis-Felsőlászló vonalat.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:48.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak a párhuzamosok érnek a végtelenben össze. A képen az említett két híd, a jobb oldali híd érdekessége, hogy míg a GySEV-vonalátvételt követően csak szépészeti kezelésen esett át, a 2010-es felújításkor kiszélesítették (új korlátot kapott), valamint ezzel egyidejűleg ötletesen megoldották, hogy az egyenes hídszerkezetre íves pályát fektethessenek, így küzdve le a vonal közel kilencven fokos fordulatát. Egyébként az átfolyó vízmennyiség jelenleg zérus, nincs megoldva annak szabad áramlása, így felgyülemlik a hidak előtt, de még az sem számottevő. Ugyanakkor bizonyára nem alaptalan két három pilléres hidat eszközölni.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:31.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hidak a Répce ártere fölött. Előbbi a forradalom évében készült el, és akkor már csak a Répcevisig járó vonatok haladtak át rajta, miután 1932-ben megszűnt a vasúti forgalom az osztrák részen Locsmánd és Kőszeg között, 1934-ben pedig fel is szedték a síneket Locsmándtól egészen Felsőlászlóig. Sajnos a vonalnyirbálás teljesen ellehetetlenítette a magyar vonalszakaszt is, így 1974/5-ben utolérte a Sárvár-Répcevis szakaszt a "sors" keze. a A hátrébb elhelyezkedő híd pedig a ma is használt Sopron-Szombathely vonal műtárgya, amelyet a rá következő évben, 1957-ben adtak át. (2012. március 10.)
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 18:03.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen az állomás Dévaványa felőli vége és a lámpa-kamra közötti kert látható. Jobbra fent a vasúti pálya. A kertet apám, Posztós János gondozta. Az a törpének öltözött alak meg én vagyok kb. 1955-ben.
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 17:45.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos eredeti képem nincs, de így nézett ki az ecsegfalvai személyvonat is: 275-ös mozdony, "paklikocsi", és a többi kocsi. Keresztapám Varga István egy ilyen 275-ös mozdonyon volt fűtő.
Forrás: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 17:33.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
127
(147)[9]
Kisújszállás–Dévaványa
Kisújszállás-Dévaványa-Gyomai HÉV
Átadás ideje: 1889. szeptember 10.
Dévaványa–Kisújszállás (30 km)
Megszűntetés ideje: 1971. december 31.
Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 09:31.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ecsegfalva MÁV állomás épülete eredeti állapotban egy postai levelezőlapon. Szebb, mint a felújítás után.
|
|
|
Környe
Berry, 2012.03.10 00:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Családi archívum:)
|
|
Környe
Böbe, 2012.03.09 22:54.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úristen!!! :)))
Honnan került elő ez az 1959-es kép?
1959.03.15.-én költöztünk be a főnöki lakásba.
Azóta a mi kis birodalmunk... :)))
|
|
Bősárkány
Macskabagoly, 2012.03.09 20:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bősárkányi állomástól kb. a 86-os út vasúti átjárójáig a 16-os vonallal párhuzamosan halad egy elhagyott második vágány. Tud erről valaki valamit, hogy ez milyen célt szolgált?
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.09 19:08.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyszállítást a képen látható motorvonat biztosította a gőzvontatás megszűnése után. Ez a motorvonat még 2 kocsit is húzott, így három kocsiból állt a szerelvény.
Forrás:http://www.mavnosztalgia.hu/hu/gallery/show/112
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.09 19:00.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a 375-ös mozdony.
Forrás: http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.09 18:55.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Járt Ecsegfalván ritkán 375-ös mozdony is, ez erősebb volt mint a 275-ös, hosszabb tehervonatot húzott.
Forrás:http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.09 18:43.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredeti fényképem nincs, de ecsegfalvai vasutas család gyermekeként jól emlékszem a mozdonyok sorozatszámára: a 275-ös sorozatszámú mozdony járt a Kisújszállás-Dévaványa vonalon az 1950-es 60-as években, zömmel személyvonatot, de rövidebb tehervonatot is húzott. Egyszer kíváncsiskodó gyerekként a "gépen", vagyis a mozdonyon utaztam Ecsegfalva és Dévaványa között. Nagy élmény volt.
Forrás: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/275/275_1.JPG
|
|
|
Sorompóőrhely (Nagycenk)
Attesz, 2012.03.09 18:26.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes,hogy a sorompói ívben bazaltban van az ágyazat máshol pedig nem.Ez azét van mert úgy 2009 felé volt itt egy siklás(az utolsó kocsi kiugrott a pályáról,majd a vonat húzta maga után már majdnem az útátjáróhoz ért,"tragikus lett volna ha odaér" a kocsi mikor szétszakadt az ütköző,a kerekek nyomai még most is látszanak a talpfákban).Na szóval a baleset a túl éles ív miatt történt tehát szükséges volt az iv korrekciója.Ezért ezt a részt már más ágyazatban van.
|
|
Kiskőrös KK
Föce, 2012.03.09 15:13.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az épület nem volt a Kiskőrös-Kecskemét keskeny vágányú vasút állomása sosem.Az ötvenes években borpince volt.A hatvanas évek elejétől A vágányok felőli oldalon távközlő és bizber szakasz volt.A másik oldalon szolgálati lakás a blokkmesternek(édesapám)Itt éltem gyerekkoromtól 32 éves koromig.A műhelyek akkor szüntek meg mikor az állomás mellett a nyolcvanas évek közepén elkészült az új üzemi épület.Ez épület mellett volt az átrakórész.Normál nyomtávú vagonokból keskenynyomtávúra,vagy fordítva.A "kisvasút" végállomása a "nagyvasúti "állomás város felöli oldalán volt,de nem volt külön felvételi épülete.Tisztelettel egy nyugger vasutas.
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.08 21:54.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oszlopoktól balra volt a vasúti pálya. (A Hortobágy-Berettyó felől nézve)
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.08 21:49.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a régi vasúti bélyegző lenyomata látható
|
|
|