Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] [ 335 ] [ 336 ] ...   Utolsó Következő

Tiszafüred    Poszti, 2012.03.12 16:25.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az alábbi híd alapköve.
 
Tiszafüred    Poszti, 2012.03.12 16:23.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem is van egy képem a Tisza-hídról, északi irányból nézve.
 
Hatmajor    Central, 2012.03.12 15:35.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnyílt:1944 ősz.
Forgalmi jellege:forgalmi kitérő.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.


 
Sorkifalud    Central, 2012.03.12 15:31.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forgalmi jellege:megállóhely,állomás,később ismét megállóhely.
1972.január 1.áruforgalom beszüntetve,korlátozott forgalmú állomás.
1976.június 1.-től megállóhely.
1975.január 7.-től Püspökmolnárihoz csatolva.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.
 
Bősárkány    Garamvölgyi Ádám, 2012.03.12 13:58.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom, valami próbapálya volt, ahol orosz középütközős - de tengelyátszerelt - szerelvényekkel végeztek valamiféle próbákat.
 
Türje régi    Sanya, 2012.03.12 11:51.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon milyen célból építették a szinte félkör ívet Türje és Zalabér állomások közé.
Ki tud róla valamit.?
A régi állomás épület merre található.?
 
Csanádapáca    palagyula, 2012.03.12 09:15.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyapám volt ott állomásfőnök (Szilva István). Ők vették meg az állomást és két családi házat húztak helyette. Édesanyám még mindig ott lakik az egyikben (a másikat sajnos eladtuk)
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.11 10:28.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti híd (és a közúti is jobbja) madártávlatból északnyugati irányból nézve. A kép felső részén kivehető az elbontott vasút nyomvonala.

Forrás: http://www.ecsegfalva.hu/
 
Gyömrő-Tófürdő    Szalai Babi, 2012.03.11 09:53.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyömrő-Tófürdő. a Kisállomás( mert mi csak úgy hívtuk). Minden reggel ide futottam a vonathoz 56 évvel ezelőtt. Hozzá tartozott az ifjúságomhoz ez a Kisállomás.
Szerettem a trafikos Bölcs Ilonkanénit, akitől mindig kaptam egy szem cukorkát.Köszönöm annak az Úrnak aki megörökítette és feltette ebbe az albumba az én Kisállomásom.
 
Márialaka    Poszti, 2012.03.10 19:15.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal megszűntetés ideje: 1971. december 31.

Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 19:12.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kisújszállás-Dévaványa közötti menetrend a lap alján látható.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:56.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Répce-híd/hidak.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:54.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erzsébet királyné még nem, Taurusa már nem láthatta a működő és élő Sárvár-Hegyfalu-Répcevis-Felsőlászló vonalat.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak a párhuzamosok érnek a végtelenben össze. A képen az említett két híd, a jobb oldali híd érdekessége, hogy míg a GySEV-vonalátvételt követően csak szépészeti kezelésen esett át, a 2010-es felújításkor kiszélesítették (új korlátot kapott), valamint ezzel egyidejűleg ötletesen megoldották, hogy az egyenes hídszerkezetre íves pályát fektethessenek, így küzdve le a vonal közel kilencven fokos fordulatát. Egyébként az átfolyó vízmennyiség jelenleg zérus, nincs megoldva annak szabad áramlása, így felgyülemlik a hidak előtt, de még az sem számottevő. Ugyanakkor bizonyára nem alaptalan két három pilléres hidat eszközölni.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:31.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hidak a Répce ártere fölött. Előbbi a forradalom évében készült el, és akkor már csak a Répcevisig járó vonatok haladtak át rajta, miután 1932-ben megszűnt a vasúti forgalom az osztrák részen Locsmánd és Kőszeg között, 1934-ben pedig fel is szedték a síneket Locsmándtól egészen Felsőlászlóig. Sajnos a vonalnyirbálás teljesen ellehetetlenítette a magyar vonalszakaszt is, így 1974/5-ben utolérte a Sárvár-Répcevis szakaszt a "sors" keze. a A hátrébb elhelyezkedő híd pedig a ma is használt Sopron-Szombathely vonal műtárgya, amelyet a rá következő évben, 1957-ben adtak át. (2012. március 10.)
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 18:03.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen az állomás Dévaványa felőli vége és a lámpa-kamra közötti kert látható. Jobbra fent a vasúti pálya. A kertet apám, Posztós János gondozta. Az a törpének öltözött alak meg én vagyok kb. 1955-ben.
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 17:45.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos eredeti képem nincs, de így nézett ki az ecsegfalvai személyvonat is: 275-ös mozdony, "paklikocsi", és a többi kocsi. Keresztapám Varga István egy ilyen 275-ös mozdonyon volt fűtő.

Forrás: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 17:33.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
127
(147)[9]

Kisújszállás–Dévaványa
Kisújszállás-Dévaványa-Gyomai HÉV
Átadás ideje: 1889. szeptember 10.

Dévaványa–Kisújszállás (30 km)

Megszűntetés ideje: 1971. december 31.

Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 09:31.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ecsegfalva MÁV állomás épülete eredeti állapotban egy postai levelezőlapon. Szebb, mint a felújítás után.
 
Környe    Berry, 2012.03.10 00:54.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Családi archívum:)
 
Környe    Böbe, 2012.03.09 22:54.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úristen!!! :)))
Honnan került elő ez az 1959-es kép?
1959.03.15.-én költöztünk be a főnöki lakásba.
Azóta a mi kis birodalmunk... :)))
 
Bősárkány    Macskabagoly, 2012.03.09 20:06.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bősárkányi állomástól kb. a 86-os út vasúti átjárójáig a 16-os vonallal párhuzamosan halad egy elhagyott második vágány. Tud erről valaki valamit, hogy ez milyen célt szolgált?
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 19:08.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyszállítást a képen látható motorvonat biztosította a gőzvontatás megszűnése után. Ez a motorvonat még 2 kocsit is húzott, így három kocsiból állt a szerelvény.

Forrás:http://www.mavnosztalgia.hu/hu/gallery/show/112
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 19:00.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a 375-ös mozdony.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 18:55.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Járt Ecsegfalván ritkán 375-ös mozdony is, ez erősebb volt mint a 275-ös, hosszabb tehervonatot húzott.

Forrás:http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 18:43.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredeti fényképem nincs, de ecsegfalvai vasutas család gyermekeként jól emlékszem a mozdonyok sorozatszámára: a 275-ös sorozatszámú mozdony járt a Kisújszállás-Dévaványa vonalon az 1950-es 60-as években, zömmel személyvonatot, de rövidebb tehervonatot is húzott. Egyszer kíváncsiskodó gyerekként a "gépen", vagyis a mozdonyon utaztam Ecsegfalva és Dévaványa között. Nagy élmény volt.
Forrás: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/275/275_1.JPG
 
Sorompóőrhely (Nagycenk)    Attesz, 2012.03.09 18:26.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes,hogy a sorompói ívben bazaltban van az ágyazat máshol pedig nem.Ez azét van mert úgy 2009 felé volt itt egy siklás(az utolsó kocsi kiugrott a pályáról,majd a vonat húzta maga után már majdnem az útátjáróhoz ért,"tragikus lett volna ha odaér" a kocsi mikor szétszakadt az ütköző,a kerekek nyomai még most is látszanak a talpfákban).Na szóval a baleset a túl éles ív miatt történt tehát szükséges volt az iv korrekciója.Ezért ezt a részt már más ágyazatban van.
 
Kiskőrös KK    Föce, 2012.03.09 15:13.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az épület nem volt a Kiskőrös-Kecskemét keskeny vágányú vasút állomása sosem.Az ötvenes években borpince volt.A hatvanas évek elejétől A vágányok felőli oldalon távközlő és bizber szakasz volt.A másik oldalon szolgálati lakás a blokkmesternek(édesapám)Itt éltem gyerekkoromtól 32 éves koromig.A műhelyek akkor szüntek meg mikor az állomás mellett a nyolcvanas évek közepén elkészült az új üzemi épület.Ez épület mellett volt az átrakórész.Normál nyomtávú vagonokból keskenynyomtávúra,vagy fordítva.A "kisvasút" végállomása a "nagyvasúti "állomás város felöli oldalán volt,de nem volt külön felvételi épülete.Tisztelettel egy nyugger vasutas.
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.08 21:54.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az oszlopoktól balra volt a vasúti pálya. (A Hortobágy-Berettyó felől nézve)
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.08 21:49.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen a régi vasúti bélyegző lenyomata látható
 
Előző Első    ... [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] [ 335 ] [ 336 ] ...   Utolsó Következő