Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] [ 335 ] [ 336 ] [ 337 ] ...   Utolsó Következő

Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.08 21:49.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen a régi vasúti bélyegző lenyomata látható
 
Tiszafüred    2Kuvik, 2012.03.08 07:30.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Zsombor!
Ha füredi vagy, akkor pontosan ismered, milyen Füred. Olyan városIAS. Mindenből van neki, még belvárosa is van, csak olyan picike. Buszállomása is van, az se gigantikus. Vasúti csomópont, amit az egy kocsiból álló piros karcagi Bz jelent. Van vagy 3 taxis, akik ott szoktak állni a vasúttal átellenben; ha nincsenek ott, akkor alighanem fuvarjuk van. Ha jól emlékszem, még tábla is jelzi a drosztot.
A büfé valóban nem üzemel, utolsó bérlője Gyökér L.-né volt Egyekről. IV. oszt. helyiség volt, de Gy.L.-né stílusával és barátságos jellemével még ezen rongált egy picikét...
 
Széksóstó    drpalfi, 2012.03.08 07:11.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasút története
 
Széksóstó    drpalfi, 2012.03.08 07:10.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás régi képe
 
Széksóstó    drpalfi, 2012.03.08 07:09.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti tájékoztató tábla információi.
 
Tiszafüred    Zsombor, 2012.03.08 00:54.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A taxiállomás számotokra mit takar? Mert tiszafüredi vagyok, de nem tudok ilyesmiről. Pár taxi szokott parkolni közvetlen közelben, de nem mindig... Büfé sincs, miért van így jelölve? Legalábbis nem üzemel már évek óta. Talán 4-5 éve láttam, mintha nyitva lett volna akkor még. A régi fényképen és képeslapon szereplő szép, magas épületet mikor és miért bontották le és húztak fel helyette egy szocreál stílusút?
 
Novajidrány    VT22, 2012.03.07 21:56.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felveendő régi névalak: Garadna (1914-es mtr)
 
Kazincbarcika    husonyiczagabor, 2012.03.07 21:45.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Delta vágány"
Kazincbarcika-Alsótól 100 méterre az ún. "B" bágányban volt egy szol.hely aminek az elnevezése "B delta"
Kazincbarcika és a Rudabányai vonal Sajó hídja és a Sajó ártéri hídja között szintén volt egy szolgálati hely aminek a neve "Á delta" volt
Az "Á-B delta" között feküdt az a vágányszakasz,ami a "szuhakállói deltavágány" névvel illetünk!.Ez a vágányrész a Sajó fölött egy újabb vasúti hídon haladt át!
Vagyis a Sajó fölött Kazincbarcika térségében egymástól 300-400 méterre 2 db. vasúti híd volt!/Van!/
A deltavágány rendeltetése az volt,hogyBerente rpu-ról a Szuhakállóba,Ormosbányára,Rudabányára közlekedő vonatok Kazincbarcika érintése nélkül érhették el célállomásukat.Fordított viszonylatban a Rudabányáról a BÉM-be, vagy Miskolc Rpu-ra illetve Rb-ról, Ob-ról, Szuhakállóból a Berentére közl. vonatok szintén Kazincbarcika érintése nélkül érhették el Berentetét.Aki ismeri az ózdi vonal 1960-70-80-as évekbeni forgalmát,az tudja a bánrévei és a szuhakállói delták jelentőségét.Vágányzárak vagy pl.a villamosítás,baleset során mi is volt a jelentősége a Sajószentpéter-Kazinbarcika között lévő "B" vágánynak.Megérne egy késői misét a delta forgalmának korabeli leszabályozása is!Vasutas kollégáim! Akkor még ÓZD,a Bánrévei határ,OPW forgalom,BÉM,lépcsős tehervonat,gyorsteher stb.stb. mind-mind létezett és nem volt éjszakai szolg.megszakítás!Megszakítás nélküli munkavégzés! 10 Ft-os éjszakai pótlékért!Havi 240 órás munkaidőért!Az igen!
 
Mezőkövesd    husonyiczagabor, 2012.03.07 21:10.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon örülök Tanda Bertalan hozzászólásának.Sok-sok ilyen kellene,hogy a VASÚT-ból,a vasút múltjából a jövőnek megőrizzünk valamit.
Ha valaki nem értené: ÉRTÉKMENTÉST végzünk az utolsó pillanatokig!
Én azért írom le,hogy egykoron,hivatástudattal,elkötelezettséggel kik vezették pl. ezt az állomást:
Perlaki Gyula Hatvan 1912 Hüttl Anna
Radványi Tibor Mezőkövesd 1934.04.04. Tétl Margit
Sajnálom,hogy most még nem tudok a többiekről!Sajnálom,hogy nem látok feltett képet az egyetlen "Matyó állomás" berendezéséről.A kalocsain túl remélem sokan tudják,hogy ez európai kuriózium!
 
Dunaszerdahely    Tastam, 2012.03.07 18:00.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület város felöli oldala.
 
Szőny-Déli    Márti, 2012.03.07 16:25.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nagyon sajnálom a régi szolgálati lakást, amit már jó néhány éve lebontottak. Azóta nagyon gazdátlan és szemetes a terület. Még emlékszem, mindig néztük a virágos kertet, és jó volt látni...
 
Mezőkövesd    Tanda Bertalan., 2012.03.07 15:34.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson voltam 1962-1964-ig Forgalmi szolgálattevő.
Rengeteg munkával sok küszködéssel.Mint fiatal Tiszt balesetmentes szolgálat végzéssel.Jó alap volt az utánna lévő munkahelyekhez.Villamos felső vezeték csak idáig volt kiépítve.Vágány felújitás mindkét irányba.A vonatok idáig közlekedtek Miskolc felől gőzgéppel Füzesabony felől villany géppel.Itt volt a gépcsere.Sok szervezési munkát igényelt a végrehajtás.
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:03.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érkezik a Keletiből az Egerbe tartó sebesvonat
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:03.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:02.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Peronok
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:01.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület melletti kocsma
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:01.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi képek: pihenő tehervonat
 
Kőbánya alsó    prozak01, 2012.03.07 13:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi képek: késő délutáni várakozók a peronon.
 
Nagytétény-Diósd    prozak01, 2012.03.07 13:54.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróterem
 
Nagytétény-Diósd    prozak01, 2012.03.07 13:53.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagytétény-Diósd
 
Nagytétény-Diósd    prozak01, 2012.03.07 13:53.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület közelről
 
Nagytétény-Diósd    prozak01, 2012.03.07 13:52.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a raktárépület elég elhanyagolt állapotban van
 
Nagytétény-Diósd    prozak01, 2012.03.07 13:51.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon működik-e még?
 
Nagytétény-Diósd    prozak01, 2012.03.07 13:50.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai képek: az állomás és a raktárépület Diósd felől érkezve
 
Putnok    RZoltan, 2012.03.07 09:11.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Putnok a közelben kibányászott szenek elszállításának egy fontos állomása volt. Ide érkezett a szén a királdi bányáktól is, az Eger-Putnok vasútvonalon. Az állomás bánrévei kijáratánál állt 1942-1970 között a szénosztályozó, amelyet a bányával kötélpálya kötött össze.
Később a bánya fejlesztésével 1982-86 iparvágány létesült az úgynevezett "ártérre". Ez szintén az állomásnak a bánrévei kijárati oldala felé volt, ahol az évi 500 000 tonna termelvény nagy részét vagonokba töltötték és a berentei központi osztályozóhoz szállították. Ez az iparvágány 2005 körül elbontásra került a bányászati létesítményekkel együtt.
 
Széksóstó    drpalfi, 2012.03.07 08:15.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Széksóstó állomás szépen felújítva 2010.-ben
 
Hejőkeresztúr    raps, 2012.03.06 20:16.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hejőkeresztúr 5 vágányos állomás.
 
Kazincbarcika    RZoltan, 2012.03.06 20:16.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "Delta vágány" leírásánál nagyjából minden jó, kivéve az, hogy a szenes vonatok az erőműbe mentek volna. A Borsodi Erőmű az 1950-es években a Borsodi Szénbányák, valamint az Ózdvidéki Szénbányák által termelt és Berentére szállított szenet tüzelte el, de csak az ottani Központi Szénosztályozón való szelektálás után. Az erőmű csak a porszenet tüzelte el, a "dara, "dió" és ennél nagyobb frakciókat intézmények kazánjainak fűtésére vitte tovább a MÁV. Ugyanígy a darabos szenet is, amely lakossági tüzelésre kellett. A porszén csak egy részét képezte az előbb említett Berentére került szénnek. Osztályozatlan szén soha nem kerülhetett az erőműbe, mivel korábban kizárólag robbantásos fejtések miatt a visszamaradt, el nem robbant robbanóanyag és gyutacs súlyos károkat okozhatott volna.
 
Kiskunhalas    Zoli, 2012.03.06 14:02.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor jönnek vissza a v43 típusú vonatok a Kiskunhalas Kiskunfélegyháza nevű 155.vonalra. Miért ezek az Inter Regio vonatok járnak a felvillamosítoot vasútvonalon dízelként ? Miért vitték el az M41 típusú vonatokat a Kiskunhalas Baja közötti vonalról ? mikor jönnek vissza ezek a sokkal jobb Vonatok a helyükre?
 
Sárszentmiklós    Katalin, 2012.03.05 23:23.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép is hiteles. A jelenleg is ott lakó vasutas-leszármazott nénit jól ismerem, ezért bizonyíthatom, hogy Veronika hozzászólása az állomás helyéről és a jelenlegi állapotról pontos. A kép is hiteles a valamikori felszállóhelyről fényképezve.
 
Előző Első    ... [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] [ 335 ] [ 336 ] [ 337 ] ...   Utolsó Következő