Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] ...   Utolsó Következő

Türje régi    jeffline, 2012.03.15 01:38.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az eredeti Zalabér és Türje állomások között vasúti mértékkel mérve jelentős szintkülönbség volt. Az épülő Ukk-Csáktornya Helyiérdekű Vasút nem rendelkezhetett túlzottan nagy induló tőkével, továbbá a kor technikai eszközei sem tették lehetővé hegyek megmozgatását, ezért épült meg az akkor még vicinális a képen pirossal jelzett kanyargós vonalon. A múlt század hatvanas éveire azonban súlyos problémává vált a megnövekedett teherforgalomban a Zalabér és Türje közötti jelentős emelkedő leküzdése gőzmozdonyos vontatással, valamint szerették volna a "szanaszét" ágazó másik vonalakat egy csomópontba rendezni, ezért készült el a mostani Zalabér-Batyk állomás, valamint a nyomvonal-korrekció.
A kivitelező az egykori Betonútépítő Vállalat volt, a kor szocialista szellemének megfelelően a nagyszabású és költséges építkezés során több millió tonna földet mozgattak meg.
Ezáltal az új nyomvonal egyenes és rövidebb lett ugyan, a vonatok mégis hosszabb távon küzdötték le a változatlanul fennálló szintkülönbséget, mert a régi Türje állomás megszűnt és a helyette kialakított új Türje megállóhely jóval távolabb volt a régi Zalabér állomástól.
Napjainkban az eredeti nyomvonal nagyjából követhető az egykori régi Zalabér állomástól a hozzá képest már jóval magasabban fekvő új Zalabér-Batyk állomásig, a nagy piros félkörívet a markológépek eltüntették. A kék színű új nyomvonal Zalabér-Batyk állomás után később beér a régi Türje állomás alatt, attól jóval alacsonyabban húzódó hosszú bevágásba, majd a mostani Türje megállóhelynél éri el nagyjából az "eredeti" szintet. Tehát a bevágás felett, attól jóval magasabban található a régi Türje állomás, azonban valamilyen gyártelep területén belül, mely 2002-es ottjártamkor használaton kívül volt, bemenni, fényképezni nem tudtam. Megtalálható továbbá a régi Türje állomás után dél felé ívelő zalaszentgróti nyomvonal is, ha a bozót be nem nőtte az elmúlt 10 évben.
 
Ferencváros    Cseke Zoltán, 2012.03.15 01:12.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Berendi Tibor e szerint már nem él: http://hu.wikipedia.org/wiki/Berendi_Tibor
Udvarhelyi: szerintem a könyvből nem derül ki a keresztneve, de az előbbi link szerint Berendi 1969-től volt a Fradi állomásfőnöke, tehát akkor vonult nyugállományba Udvarhelyi. Ha él még akkor szerintem kb. 95 éves lehet.
 
Kecskemét KK    atis, 2012.03.14 21:20.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha a kisvasutat bevitték volna fonott vágányon a nagyállomásra,akkor talán utasból is több lett volna,és talán akkor nem szűnik meg a kisvasút. Szerintem sok helybeli sem tudja, hogy hol található ez az állomás.
 
Szatymaz    atis, 2012.03.14 21:14.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerencsére még megvannak a szép platánfák!
 
Ferencváros    atis, 2012.03.14 20:59.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajjon él-e még Berendi Tibor volt állomásfőnök,és elődje Udvarhelyi? Moldova György könyvében szerepelnek.
 
Szajki erdő    atis, 2012.03.14 20:50.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Sanya! A tárogatós idős úr Moldova György könyvében úgy szerepel, hogy Ő a volt b.-i plébános. Vajjon él-e még, rég volt 1975...
 
Nagyszalonta    YourBarley, 2012.03.14 17:23.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Iránytábla a jelenleg is közlekedő vonat nagyobb állomásaival. A kép 2009. július 5-én készült.
 
Gelse    Central, 2012.03.14 11:58.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki tudja,hogy a jelenlegi felvételi épület a régi átépítéséből jött e létre,vagy egy teljesen új épület?
 
Bősárkány    Endre, 2012.03.13 23:04.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban, a végén próbapálya volt.
Eredetileg azon bonyolódott a forgalom, majd 1968-ra megépítették mellé az újat, de a 86-os út és Bősárkány állomás között nem bontották el a régit, hanem próbapályaként hasznosították.
A főúttól északra épült egy 200 méteres tárolóvágány is mellé, illetve az átjárótól délre, lényegében a volt Csatárimajor mrh. helyén egy 385 méteres, négy igen szűk, felváltva jobbos és balos ívből álló különleges próbapálya.
A kísérleteket a VATUKI végezte, a OSZZSD megbízásából, a központi kapcsolókészülékek viselkedését vizsgálták ívekben, de szimuláltak kompra hajtást 61 ezrelékes lejtőn, illetve készült hézagmentes vágányrész is a vágánykivetődések vizsgálatára.

 
Szajki erdő    Sanya, 2012.03.13 07:50.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szajki Erdőre szokott utazni egy akkor már idős korban lévő ember. Hozta magával a hűséges társát, egy tárogatót.
Motorkocsiban szokott beülni és gyakran megszólaltatta kedves társát: KRASZNAHORKA BÜSZKE VÁRA BELEPTE AZ ÉJ HOMÁLYA.
Tovább nem részletezem mert akik ismerik eszt a szép dalt azoknak nem kell bemutatni.
 
Zalabér-Batyk    Sanya, 2012.03.13 07:43.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis kiegészítés, pontosítás.: A Zalabér-Batyk--- Balatonszentgyörgyi vonalnak, az 1968--1969 pálya korrekció, átépítés előtt Türje (Régi) volt a kiindulási állomása.
Átépítés után, elágazó állomás rangot kapott amelytől a mellék vonalak bezárásával megfosztották. Sárvár irányába megmaradt csonka vágányt "Sárvári" csonka néven emlegették. A legutolsó átépítés során felszámolták és már semmi nem emlékeztet a mellékvonalra.
 
Zirc    Z. kálmán, 2012.03.12 23:42.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ifjú vasutas koromban, a 60-as évek elején, Zirc szomszédos állomásán Porva-Csesznek állomáson dolgoztam néhány szép évet. Annak idején a Zirc irányából érkező vonatok részére az engedélyt Váczi Béla nevezetű forgalmi szolgálattevő kérte tőlem. Azaz Bélával egy túrban dolgoztunk. (A vasutasok tán még most is így fejezik ki ha egy időben dolgoznak.) Amint olvasom a sajtót arra következtetek, hogy az ilyen vonatközlekedéssel kapcsolatos szabályokat hamarosan mellőzni lehet ezen a szép vasút vonalon. De legalábbis csökkenni fognak a közel jövőben. Ugyanis a tervezett vonat ritkítás ezt a vonalat is érinti 2012. 04. 15-től, az alábbiak szerint:

11 sz. Győr – Veszprém vonal:
Lemondva: 39520, 39514, 39526, 39528, 39539, 39527, 39513, 39510 Bakonyszentlaszlo-Veszprem kozott, 39524 Zirc-
Veszprem kozott, 39519 Veszprem-Bakonyszentlaszlo kozott, 39525 Veszprem-Zirc kozott. (11 vonat)
Menetrend modositasi igeny:
 3938 Győr-Bakonyszentlaszlo kozott uj vonat indul kb. 19.00 orakor
 39524 Zirc forduloidő 39525-re menetrendbe beepit
 39525 ≫ napokon Bakonyszentlaszlon vonat egyesites megmarad 39534-el


 
Porva-Csesznek    Z- Kálmán, 2012.03.12 23:06.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálattal olvasom, volt munkahelyemet (Porva-Csesznek) is várhatóan érintő vonat ritkításokról szóló híreket. Ha igaz e vasútvonalat érintő korlátozások 2012. 04. 15-től lesznek érvényesek. 11 sz. Győr – Veszprém vonal:
Lemondva: 39520, 39514, 39526, 39528, 39539, 39527, 39513, 39510 Bakonyszentlaszlo-Veszprem kozott, 39524 Zirc-
Veszprem kozott, 39519 Veszprem-Bakonyszentlaszlo kozott, 39525 Veszprem-Zirc kozott. (11 vonat)
Menetrend modositasi igeny:
 3938 Győr-Bakonyszentlaszlo kozott uj vonat indul kb. 19.00 orakor
 39524 Zirc forduloidő 39525-re menetrendbe beepit
 39525 ≫ napokon Bakonyszentlaszlon vonat egyesites megmarad 39534-el

 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.12 21:08.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ecsegfalva vasutasai az 1950-1960-as években –emlékezetem szerint- így a lista nem teljes.
Állomásfőnökök:
Halász Elemér 1950-es évek
Péli István 1960-as évek
Sigulinszki Elek a vasút megszűnéséig 1971-ig

Forgalmisták:

Szél Ferenc 1950-es évek
… József 1960-as évek

Váltókezelők:

Juhász Imre 1955-ig
Bere Imre 1950-es évek
Galambos István kb.1965-től
Posztós János (apám) 1955-1965, majd málházó 1965-1970

Pályamesterek:

Nagy Sándor 1950-es évek
Juhász Lajos 1960-as évek
Sotus József 1960-as évek

Dolgozott még kb. 6-8 fő pályamunkás, akiket név szerint nem ismertem.

 
Aba-Sárkeresztúr    V43_1195, 2012.03.12 20:47.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudtommal itt, Abán van az egyetlen iparvágány kiágazás. A kezdőpont (Fehérvár) felőli váltókörzetből ágazik ki balra egy mezőgazdasági üzemhez. Évek óta nincs rajta forgalom.
 
Tiszafüred    Poszti, 2012.03.12 16:25.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az alábbi híd alapköve.
 
Tiszafüred    Poszti, 2012.03.12 16:23.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem is van egy képem a Tisza-hídról, északi irányból nézve.
 
Hatmajor    Central, 2012.03.12 15:35.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnyílt:1944 ősz.
Forgalmi jellege:forgalmi kitérő.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.


 
Sorkifalud    Central, 2012.03.12 15:31.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forgalmi jellege:megállóhely,állomás,később ismét megállóhely.
1972.január 1.áruforgalom beszüntetve,korlátozott forgalmú állomás.
1976.június 1.-től megállóhely.
1975.január 7.-től Püspökmolnárihoz csatolva.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.
 
Bősárkány    Garamvölgyi Ádám, 2012.03.12 13:58.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom, valami próbapálya volt, ahol orosz középütközős - de tengelyátszerelt - szerelvényekkel végeztek valamiféle próbákat.
 
Türje régi    Sanya, 2012.03.12 11:51.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon milyen célból építették a szinte félkör ívet Türje és Zalabér állomások közé.
Ki tud róla valamit.?
A régi állomás épület merre található.?
 
Csanádapáca    palagyula, 2012.03.12 09:15.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyapám volt ott állomásfőnök (Szilva István). Ők vették meg az állomást és két családi házat húztak helyette. Édesanyám még mindig ott lakik az egyikben (a másikat sajnos eladtuk)
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.11 10:28.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti híd (és a közúti is jobbja) madártávlatból északnyugati irányból nézve. A kép felső részén kivehető az elbontott vasút nyomvonala.

Forrás: http://www.ecsegfalva.hu/
 
Gyömrő-Tófürdő    Szalai Babi, 2012.03.11 09:53.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyömrő-Tófürdő. a Kisállomás( mert mi csak úgy hívtuk). Minden reggel ide futottam a vonathoz 56 évvel ezelőtt. Hozzá tartozott az ifjúságomhoz ez a Kisállomás.
Szerettem a trafikos Bölcs Ilonkanénit, akitől mindig kaptam egy szem cukorkát.Köszönöm annak az Úrnak aki megörökítette és feltette ebbe az albumba az én Kisállomásom.
 
Márialaka    Poszti, 2012.03.10 19:15.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal megszűntetés ideje: 1971. december 31.

Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 19:12.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kisújszállás-Dévaványa közötti menetrend a lap alján látható.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:56.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Répce-híd/hidak.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:54.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erzsébet királyné még nem, Taurusa már nem láthatta a működő és élő Sárvár-Hegyfalu-Répcevis-Felsőlászló vonalat.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak a párhuzamosok érnek a végtelenben össze. A képen az említett két híd, a jobb oldali híd érdekessége, hogy míg a GySEV-vonalátvételt követően csak szépészeti kezelésen esett át, a 2010-es felújításkor kiszélesítették (új korlátot kapott), valamint ezzel egyidejűleg ötletesen megoldották, hogy az egyenes hídszerkezetre íves pályát fektethessenek, így küzdve le a vonal közel kilencven fokos fordulatát. Egyébként az átfolyó vízmennyiség jelenleg zérus, nincs megoldva annak szabad áramlása, így felgyülemlik a hidak előtt, de még az sem számottevő. Ugyanakkor bizonyára nem alaptalan két három pilléres hidat eszközölni.
 
Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:31.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hidak a Répce ártere fölött. Előbbi a forradalom évében készült el, és akkor már csak a Répcevisig járó vonatok haladtak át rajta, miután 1932-ben megszűnt a vasúti forgalom az osztrák részen Locsmánd és Kőszeg között, 1934-ben pedig fel is szedték a síneket Locsmándtól egészen Felsőlászlóig. Sajnos a vonalnyirbálás teljesen ellehetetlenítette a magyar vonalszakaszt is, így 1974/5-ben utolérte a Sárvár-Répcevis szakaszt a "sors" keze. a A hátrébb elhelyezkedő híd pedig a ma is használt Sopron-Szombathely vonal műtárgya, amelyet a rá következő évben, 1957-ben adtak át. (2012. március 10.)
 
Előző Első    ... [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] ...   Utolsó Következő