Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] ...   Utolsó Következő

Boldva    lennon15, 2012.04.04 22:28.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás vágányait felszedik.
 
Debrecen    mav, 2012.04.04 16:47.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944.06.02. péntek reggelén...
 
Caracău    Tastam, 2012.04.04 16:46.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Maga a település ugyan mélyen lenn, a völgyben terül el, a megállóban mégis vannak felszállók. A nevezetes völgyhíd innen kelet felé, 10-15 perces sétával érhető el.
[A képet a feleségem készítette 2011. augusztus 8-án.]
 
Caracău    Tastam, 2012.04.04 16:43.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely a romániai viszonyokhoz képest meglehetősen komfortos: a több kocsinyi hosszúságú, asztfaltozott perontól balra egy férőhelyes "P+R parkoló", az mellett pedig fából ácsolt esőbeálló található.
[A képet a feleségem készítette.]
 
Vadászlak    mate, 2012.04.04 16:30.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt megállónál a nyomvonaltól keletre ma is elvadult kerti dísznövények találhatók.
 
Karcfalva    Tastam, 2012.04.04 08:34.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első Székely Gyors Csíkkarcfalván 2008. május 10-én. A megálló környezete alapján arra a következtetésre jutottam, hogy régebben állomás volt e helyen. 2008-ban reggeltől délutánig jegyárúsítás is volt.
 
Csíkszentimre    Tastam, 2012.04.04 08:25.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A döntően magyar lakosságú település megállóhelyén szépen karbantartott őrház előtt várhatja vonatát az utazó.
 
Simongát    ghorvath, 2012.04.03 22:03.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen Simongát állomás jelölése az Osztrák-Magyar Monarchia idejéből származó térképen (Vasúttörténeti Múzeum).
A név számunkra kétszeresen is jelentőséggel bír: nagymamám Simongáton lakott (magam is Nagyatádról származom), másrészt pedig feleségem, aki Soroksáron született, családi neve Simongáti, amire a családi legendárium szerint az egyik vasutas felmenő magyarított, aki akkoriban épp ott, Simongáton szolgált.
 
Bánréve    husonyiczagabor, 2012.04.03 20:50.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bánréve állomás megnyitása utáni időkben állomásfőnök volt:
Velt Vilmos
 
Martonvásár    lukacsvendi, 2012.04.02 11:10.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt már rengetegszer voltunk, ugyanis Tordason van egy telkünk. Ide mindig vonattal szoktunk lejárni, vagy pedig a gárdonyi strandra mentünk.
Az állomás és a peronok átépítése előtt egy raktárépület is tartozott a területhez. Ide mindig bementem. (nem volt kiírva hogy nem szabad:) Az épület egyik sarkában egy leszakadt, beépített mérlegházat lehetett látni. Maga az épület a magasrakodón volt rajta.
Egyszer mentünk le vidékre, akkor láttuk,hogy az épület már nincs.
Következő héten markológépek darabolták szét a magasrakodót. Azután kezdődöttek el az építési munkálatok...
 
Kőbánya-Hízlaló    fizolt, 2012.04.02 10:17.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váltók kulcsait hol tárolják?
 
Rákospalota-Újpest    macilaci, 2012.04.02 09:51.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem van egy háború előtti képem,arról a bizonyos felüljáróról,ami a szobi vonal kétvágányú pályája fölött ivelt át és csatlakozott be a nagyállomásra. Legalábbis szerintem az! Édesapám készitette a képet aki a kép baloldalán áll.Kérem adja meg az elérhetőségét és akkor önnek elküldeném a képet elbirálásra,hogy megerősitse,hogy erről van szó mert 100% biztos nem vagyok benne! Köszönettel:Morvay László
 
Abapuszta    lukacsvendi, 2012.04.02 09:35.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Szerkesztők és Olvasók!

Fantasztikus, hogy egy vasútvonal mennyire le tud pusztulni. Én még nem jártam itt, de már a képeken látszanak az állapotok. A síneket benőtte a fű és a különféle gyomok, és úgy tudom, hogy az állomásépület sincs már meg. Hihetetlen! Öt éve még itt zakatolt a kis Bzmot... Sajnos nagy a valószínüsége, hogy itt már örökre csendélet lesz. De az összes vasútbarát, aki már utazott itt és megtapasztalta azt a bizonyos élményt, amelyet a vasút nyújt, reménykednek a vonal újjászületésében.

L.V.
 
Ipolybél    ero63, 2012.04.01 22:27.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasutállomás Ipolybél 2008.A sínek Ipolyság felé vezetnek.
 
Ipolybél    ero63, 2012.04.01 22:20.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 2004-ben készült fotó az ipolybéli vasutállomásról.Gyermekkorom legszebb éveit itt töltöttem,ebben a falucskában.Háttérben a Börzsöny.
 
Ipolybél    ero63, 2012.04.01 22:14.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008-ban készült fotó.Ipolybél vasutállomás.
 
Mezőtúr    Train Station, 2012.04.01 18:49.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sanya,a képeden egy PGK látható!
 
Mezőtúr    Sanya, 2012.04.01 08:51.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy OVG a múltból.
 
Bánréve    RZoltan, 2012.03.31 20:23.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnézést kérek, a légieseményeket taglaló hozzászólásban a "Királyháza" megjelölés nem jó!!!
A Felvidék visszatérésekor az új határ a Bánréve-Dobsinai vasutat ismét keresztül vágta. A vonatok Sajóházáig közlekedtek csak, mert ez volt a határ. A vasút Betlértől Dobsináig már Szlovákiához tartozott.
 
Bánréve    RZoltan, 2012.03.31 15:46.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944 végén javában tartott a visszavonulás és a vasúton számolatlanul jöttek-mentek a szerelvények.
November 14-én történt egy tragikus esemény, nevezetesen a bánrévei állomásra érkezett egy olyan szerelvény, melybe vasúti tartálykocsik is be voltak sorolva.
Rövidesen elterjedt a hír a szolgálatban levő vasutasok, és a katonai szerelvények katonái között, hogy a tartály-kocsikban alkohol található. Ez így is volt, csak azt nem értették sokan, hogy akkor minek a „halálfej” és a mérgezésveszélyre utaló felirat a kocsikon. Ezt úgy értelmezte az „elszántabb és okosabb” társaság, hogy ilyen módon, megtévesztéssel akarják megóvni a tartályokban levő alkoholt! Nos, ezek után megindult a „nép” és boldog-boldogtalan suttyomban csapolta és hordta a szeszt, mivel a kocsikat nem őrizték.

„Bánréve állomásán a katonaságnak szóló faszesz szállítmányt megdézsmálták. Mintegy kétszázan a metilalkoholtől mérgezést szenvedtek, közülük többen meghaltak. A súlyos sérülteket a rimaszombati kórházba szállították." ez szerepel az MTI 1944. november 20-i közleményében.

A rimaszombati kórházba csak azok kerültek, akik már a továbbhaladó vonatokon lettek rosszul. A helyszínen is sokan megbetegedtek, közülük néhányan a Putnokon még működő katonai kórházba kerültek.
A bánrévei temetőben csak azok a helyi vasutasok vannak eltemetve, akik nem jutottak gyors és szakszerű orvosi ellátáshoz. A többi halott a katonai kórházak településein lett eltemetve.

 
Bánréve    RZoltan, 2012.03.31 15:34.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944 őszén a Miskolc-Bánréve-Fülek vasútvonal azon kevés lehetőség közé tartozott, amelyen a német és magyar csapatok, északi irányban visszavonulhattak a szovjetek elől. Eddigre az egész Alföld szovjet kézen volt.
A vasútvonal teljes kapacitással működött, ezen főleg katonai szerelvények, kórházvonatok, ellátmány, illetve a "menekített anyagi javak" szerelvényei haladtak.
A mostani 26. és 25. számú közutakon pedig az egyéb járművekkel és gyalogosan visszavonulók, menekülők, kitelepülésre kötelezettek mentek.

Id. Rónaföldi Zoltán ekkor a Miskolci Gépipari Középiskola 3. osztályos diákja. Nyári gyakorlatát a bánrévei fűtőházban töltötte. A tanév a hadi események miatt már nem kezdődött el szeptemberben, ezért Szeles István fűtőházfőnök engedélyével, mint gyakornok ott dolgozott tovább. Így lett személyes átélője, tanúja annak a két légi eseménynek, melyek Bánrévét érintették.

1944. október 21.
A sorozatos légiriadók miatt a MÁV úgy rendelkezett, hogy a bánrévei állomáson mindig készenlétben állt egy néhány kocsiból álló személyvonat. A rendelkezés szerint a riadók alkalmával az állomáson lakó polgári személyek, szolgálatban nem levő vasutasok, a fűtőház nélkülözhető személyzete elhagyta a Bánrévei állomás és fűtőház területét.
Így történt ez aznap délelőtt is és a vonatot az állomási tartalék mozdony, egy 326. sorozatú, a Bánréve-Királyháza (Dobsina) vonalra vitte ki.
A vonat Sajórecske előtt járt, amikor amerikai P-38 típusú vadászgépek megtámadták és szétlőtték. Kezdték a mozdonnyal, majd folytatták a személykocsikkal. A támadás 10 óra 14 perckor történt, mert id. Rónaföldi Zoltán karórája - aki a támadáskor kiugrott a vonatból - ekkor állt meg.
A mozdonyon életét vesztette Szántó Béla mozdonyvezető, Juhász Géza fűtő, mindketten sajópüspöki lakosok, Katona Zoltán mozdonylakatos hanvai lakos.
Súlyosan sebesült id.Takács József mozdonylakatos. Ők mindannyian a bánrévei fűtőház dolgozói voltak.Ezen kívül még 10-12 egyéb súlyosságú sebesülés történt az utasok között.
Ezen a napon hazánkban az amerikaiak több, mint 100 mozdonyt lőttek ki és tettek üzemképtelenné.

1944. október 31.
Ezen a napon szovjet bombázók támadtak rá a bánrévei vasútállomásra és a közúton haladó katonai és polgári menekülőkre.
Hozzávetőlegesen délelőtt 9 óra lehetett.
A szovjet repülőgépek (5-6?) Ózd irányából érkezve Bánréve fölött átrepültek Tornalja irányába. Pár perc elteltével visszafordultak és nyugati irányból repültek rá az állomás környékére, majd bombáztak.
A vasútállomás Miskolc felőli végén a 6-12. vágány felé a bejárati váltókat tépte fel 2 bomba. A vasúti átjáró után a jelenlegi 25-os főútra, a temető és a vasúti telep közötti részen, 1 bomba érte a közutat.
A vasúti segédtiszti telep egy ikerlakása telitalálatot kapott, s összeomlott. Súlyosan megsebesült Szabadkai Ödönné. Találatot kapott még a vasúti telepek melletti utcában Tóth Béla MÁV alkalmazott háza, s az is részben összeomlott. Ezután még 3 bomba esett ez utcában lévő lakások kertjeinek végében elterülő grófi szántóföldre, mely 1948-tól sportrepülőtér lett.
A támadás következtében a Tóth lakás fala rádűlt, s ott meghalt, Walter Ulhmann 46 éves német hadnagy, aki a bánrévei temetőben van eltemetve A hadnagy alakulatával visszavonulásban volt és pihenőben voltak elszállásolva a nevezett napon a községben
Súlyosan sérült a vasútállomáson Jenei … (a keresztneve ismeretlen) a MÁV katonai üzem-század parancsnoka is.


 
Fülek    RZoltan, 2012.03.31 13:46.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1944,.nov.21-én történt vasútrobbantási kísérletnek bánrévei vonatkozása is van. Gömörsid állomás közelében a vasúti pálya egy vízátereszét próbálták meg szlovák partizánok felrobbantani az ott haladó tehervonat alatt. A hadi helyzet miatt, ekkor a Miskolc-Bánréve-Fülek vasútvonal különös jelentőséggel bírt, mivel ez volt a kevés számú visszavonulási útvonal egyike. A szovjetek ekkorra már az Északi-Középhegység előteréig az egész Alföldet elfoglalták. A vsútvonalon a kapacitás felső határáig jártak a vonatok.
A mozdony személyzete - Kozsár Béla mozdonyvezető, a fűtője ismeretlen - a bánrévei fűtőház állományában dolgozott.
Személyi sérülés nem történt, az ijedtségen kívül csak anyagi kár keletkezett. A pályát gyorsan helyreállították.
Kozsár Béla mozdonyvezető valamikor az 1960-as évek végén ment nyugdíjba.
 
Tárnok    Ailton, 2012.03.31 00:54.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudtommal útban van az épület, azért kerül hátrébb a felvételi épület. Én csak azt nem értem, miért nem lehetett visszaépíteni az eredeti tervek alapján az épületet. Remélem ide nem olyan ocsmány építmény kerül, mint Kápolnásnyékre (első ránézésre kicsit jobban néz ki az itt épülő).
 
Tárnok    Adani, 2012.03.30 22:46.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem is értem minek kellett elbontani, hiszen nem volt rossz állapotban. Az ok, hogy emelt sebességű pályán nem engednek meg az EU-s szabályok (miért is kell minden hülyeséget átvenni onnan?), de tudtommal az állomás épületek kivételt képeznek.
 
Tárnok    VT22, 2012.03.30 00:44.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Az állomásról ez az utolsó kép. 10perccel később már nem volt ott más, csak törmelék."

http://img.index.hu/imgfrm/2/5/3/4/IMG_0009942534.jpg

Forrás: index fórum, "A laszka" felhasználó
 
Berente    husonyiczagabor, 2012.03.29 20:57.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Berente megállóhely névtáblája egy fehér alapú zománctábla volt,amelyen piros színű betűkkel szerepelt a "BERENTE" felirat.Jártam-keltemben az országban sehol sem láttam hasonló színezésü névtáblát.Készültem lefényképezni,de a szolg.helyet váratlanul elbontották,vele együtt eltűnt a zománctábla is!
Maradt erről valakinek fényképe?
 
Gyimesbükk    husonyiczagabor, 2012.03.29 20:42.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon sokan "bábáskodtak" a 30-as őrház felujításán és mindnyájan jól tették.Vannak olyanok is,akik tudják ki az éltetője, a lelke,a tartalommal megtöltője.Én neki,Bilibok Guszti BARÁTOMNAK küldöm szeretetteljes üzenetem.
 
Apátipuszta    lacuspapa, 2012.03.29 16:01.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valami nem stimmel nekem ezzel az állomással. A térkép szerint a vasútvonal még Dolné Zahorány (Magyarhegymeg) előtt fordul északnak Osgyán felé. Husina (Guszona) Magyarhegymeg után fekszik nyugatra. A 675-ös vonalon ilyen nevű állomás nem volt. Hol volt akkor igazából az Apátipuszta megálló valójában? Magyarhegymeg és Rimaszombat között?
Köszönettel a válaszért
üdvözlettel
Vajda László Budapest
 
Gyimesbükk    Balazs177, 2012.03.29 12:31.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még több jó kép.http://www.panoramio.com/photo/60262940
 
Gyimesbükk    Balazs177, 2012.03.29 12:28.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arany érdemkeresztet kapott a 30-as őrház tulajdonosa,http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=20059
 
Előző Első    ... [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] ...   Utolsó Következő