Bősárkány
Endre, 2012.03.13 23:04.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban, a végén próbapálya volt.
Eredetileg azon bonyolódott a forgalom, majd 1968-ra megépítették mellé az újat, de a 86-os út és Bősárkány állomás között nem bontották el a régit, hanem próbapályaként hasznosították.
A főúttól északra épült egy 200 méteres tárolóvágány is mellé, illetve az átjárótól délre, lényegében a volt Csatárimajor mrh. helyén egy 385 méteres, négy igen szűk, felváltva jobbos és balos ívből álló különleges próbapálya.
A kísérleteket a VATUKI végezte, a OSZZSD megbízásából, a központi kapcsolókészülékek viselkedését vizsgálták ívekben, de szimuláltak kompra hajtást 61 ezrelékes lejtőn, illetve készült hézagmentes vágányrész is a vágánykivetődések vizsgálatára.
|
|
Szajki erdő
Sanya, 2012.03.13 07:50.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szajki Erdőre szokott utazni egy akkor már idős korban lévő ember. Hozta magával a hűséges társát, egy tárogatót.
Motorkocsiban szokott beülni és gyakran megszólaltatta kedves társát: KRASZNAHORKA BÜSZKE VÁRA BELEPTE AZ ÉJ HOMÁLYA.
Tovább nem részletezem mert akik ismerik eszt a szép dalt azoknak nem kell bemutatni.
|
|
Zalabér-Batyk
Sanya, 2012.03.13 07:43.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis kiegészítés, pontosítás.: A Zalabér-Batyk--- Balatonszentgyörgyi vonalnak, az 1968--1969 pálya korrekció, átépítés előtt Türje (Régi) volt a kiindulási állomása.
Átépítés után, elágazó állomás rangot kapott amelytől a mellék vonalak bezárásával megfosztották. Sárvár irányába megmaradt csonka vágányt "Sárvári" csonka néven emlegették. A legutolsó átépítés során felszámolták és már semmi nem emlékeztet a mellékvonalra.
|
|
Zirc
Z. kálmán, 2012.03.12 23:42.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ifjú vasutas koromban, a 60-as évek elején, Zirc szomszédos állomásán Porva-Csesznek állomáson dolgoztam néhány szép évet. Annak idején a Zirc irányából érkező vonatok részére az engedélyt Váczi Béla nevezetű forgalmi szolgálattevő kérte tőlem. Azaz Bélával egy túrban dolgoztunk. (A vasutasok tán még most is így fejezik ki ha egy időben dolgoznak.) Amint olvasom a sajtót arra következtetek, hogy az ilyen vonatközlekedéssel kapcsolatos szabályokat hamarosan mellőzni lehet ezen a szép vasút vonalon. De legalábbis csökkenni fognak a közel jövőben. Ugyanis a tervezett vonat ritkítás ezt a vonalat is érinti 2012. 04. 15-től, az alábbiak szerint:
11 sz. Győr – Veszprém vonal:
Lemondva: 39520, 39514, 39526, 39528, 39539, 39527, 39513, 39510 Bakonyszentlaszlo-Veszprem kozott, 39524 Zirc-
Veszprem kozott, 39519 Veszprem-Bakonyszentlaszlo kozott, 39525 Veszprem-Zirc kozott. (11 vonat)
Menetrend modositasi igeny:
3938 Győr-Bakonyszentlaszlo kozott uj vonat indul kb. 19.00 orakor
39524 Zirc forduloidő 39525-re menetrendbe beepit
39525 ≫ napokon Bakonyszentlaszlon vonat egyesites megmarad 39534-el
|
|
Porva-Csesznek
Z- Kálmán, 2012.03.12 23:06.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnálattal olvasom, volt munkahelyemet (Porva-Csesznek) is várhatóan érintő vonat ritkításokról szóló híreket. Ha igaz e vasútvonalat érintő korlátozások 2012. 04. 15-től lesznek érvényesek. 11 sz. Győr – Veszprém vonal:
Lemondva: 39520, 39514, 39526, 39528, 39539, 39527, 39513, 39510 Bakonyszentlaszlo-Veszprem kozott, 39524 Zirc-
Veszprem kozott, 39519 Veszprem-Bakonyszentlaszlo kozott, 39525 Veszprem-Zirc kozott. (11 vonat)
Menetrend modositasi igeny:
3938 Győr-Bakonyszentlaszlo kozott uj vonat indul kb. 19.00 orakor
39524 Zirc forduloidő 39525-re menetrendbe beepit
39525 ≫ napokon Bakonyszentlaszlon vonat egyesites megmarad 39534-el
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.12 21:08.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ecsegfalva vasutasai az 1950-1960-as években –emlékezetem szerint- így a lista nem teljes.
Állomásfőnökök:
Halász Elemér 1950-es évek
Péli István 1960-as évek
Sigulinszki Elek a vasút megszűnéséig 1971-ig
Forgalmisták:
Szél Ferenc 1950-es évek
… József 1960-as évek
Váltókezelők:
Juhász Imre 1955-ig
Bere Imre 1950-es évek
Galambos István kb.1965-től
Posztós János (apám) 1955-1965, majd málházó 1965-1970
Pályamesterek:
Nagy Sándor 1950-es évek
Juhász Lajos 1960-as évek
Sotus József 1960-as évek
Dolgozott még kb. 6-8 fő pályamunkás, akiket név szerint nem ismertem.
|
|
Aba-Sárkeresztúr
V43_1195, 2012.03.12 20:47.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudtommal itt, Abán van az egyetlen iparvágány kiágazás. A kezdőpont (Fehérvár) felőli váltókörzetből ágazik ki balra egy mezőgazdasági üzemhez. Évek óta nincs rajta forgalom.
|
|
Tiszafüred
Poszti, 2012.03.12 16:25.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alábbi híd alapköve.
|
|
|
Tiszafüred
Poszti, 2012.03.12 16:23.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem is van egy képem a Tisza-hídról, északi irányból nézve.
|
|
|
Hatmajor
Central, 2012.03.12 15:35.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnyílt:1944 ősz.
Forgalmi jellege:forgalmi kitérő.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.
|
|
Sorkifalud
Central, 2012.03.12 15:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi jellege:megállóhely,állomás,később ismét megállóhely.
1972.január 1.áruforgalom beszüntetve,korlátozott forgalmú állomás.
1976.június 1.-től megállóhely.
1975.január 7.-től Püspökmolnárihoz csatolva.
Idézet:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990 című könyvéből.
|
|
Bősárkány
Garamvölgyi Ádám, 2012.03.12 13:58.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudom, valami próbapálya volt, ahol orosz középütközős - de tengelyátszerelt - szerelvényekkel végeztek valamiféle próbákat.
|
|
Türje régi
Sanya, 2012.03.12 11:51.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon milyen célból építették a szinte félkör ívet Türje és Zalabér állomások közé.
Ki tud róla valamit.?
A régi állomás épület merre található.?
|
|
Csanádapáca
palagyula, 2012.03.12 09:15.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyapám volt ott állomásfőnök (Szilva István). Ők vették meg az állomást és két családi házat húztak helyette. Édesanyám még mindig ott lakik az egyikben (a másikat sajnos eladtuk)
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.11 10:28.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúti híd (és a közúti is jobbja) madártávlatból északnyugati irányból nézve. A kép felső részén kivehető az elbontott vasút nyomvonala.
Forrás: http://www.ecsegfalva.hu/
|
|
|
Gyömrő-Tófürdő
Szalai Babi, 2012.03.11 09:53.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyömrő-Tófürdő. a Kisállomás( mert mi csak úgy hívtuk). Minden reggel ide futottam a vonathoz 56 évvel ezelőtt. Hozzá tartozott az ifjúságomhoz ez a Kisállomás.
Szerettem a trafikos Bölcs Ilonkanénit, akitől mindig kaptam egy szem cukorkát.Köszönöm annak az Úrnak aki megörökítette és feltette ebbe az albumba az én Kisállomásom.
|
|
Márialaka
Poszti, 2012.03.10 19:15.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal megszűntetés ideje: 1971. december 31.
Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 19:12.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kisújszállás-Dévaványa közötti menetrend a lap alján látható.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Répce-híd/hidak.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:54.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erzsébet királyné még nem, Taurusa már nem láthatta a működő és élő Sárvár-Hegyfalu-Répcevis-Felsőlászló vonalat.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:48.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak a párhuzamosok érnek a végtelenben össze. A képen az említett két híd, a jobb oldali híd érdekessége, hogy míg a GySEV-vonalátvételt követően csak szépészeti kezelésen esett át, a 2010-es felújításkor kiszélesítették (új korlátot kapott), valamint ezzel egyidejűleg ötletesen megoldották, hogy az egyenes hídszerkezetre íves pályát fektethessenek, így küzdve le a vonal közel kilencven fokos fordulatát. Egyébként az átfolyó vízmennyiség jelenleg zérus, nincs megoldva annak szabad áramlása, így felgyülemlik a hidak előtt, de még az sem számottevő. Ugyanakkor bizonyára nem alaptalan két három pilléres hidat eszközölni.
|
|
|
Bük
Dõry István, 2012.03.10 18:31.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hidak a Répce ártere fölött. Előbbi a forradalom évében készült el, és akkor már csak a Répcevisig járó vonatok haladtak át rajta, miután 1932-ben megszűnt a vasúti forgalom az osztrák részen Locsmánd és Kőszeg között, 1934-ben pedig fel is szedték a síneket Locsmándtól egészen Felsőlászlóig. Sajnos a vonalnyirbálás teljesen ellehetetlenítette a magyar vonalszakaszt is, így 1974/5-ben utolérte a Sárvár-Répcevis szakaszt a "sors" keze. a A hátrébb elhelyezkedő híd pedig a ma is használt Sopron-Szombathely vonal műtárgya, amelyet a rá következő évben, 1957-ben adtak át. (2012. március 10.)
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 18:03.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen az állomás Dévaványa felőli vége és a lámpa-kamra közötti kert látható. Jobbra fent a vasúti pálya. A kertet apám, Posztós János gondozta. Az a törpének öltözött alak meg én vagyok kb. 1955-ben.
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 17:45.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos eredeti képem nincs, de így nézett ki az ecsegfalvai személyvonat is: 275-ös mozdony, "paklikocsi", és a többi kocsi. Keresztapám Varga István egy ilyen 275-ös mozdonyon volt fűtő.
Forrás: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
|
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 17:33.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
127
(147)[9]
Kisújszállás–Dévaványa
Kisújszállás-Dévaványa-Gyomai HÉV
Átadás ideje: 1889. szeptember 10.
Dévaványa–Kisújszállás (30 km)
Megszűntetés ideje: 1971. december 31.
Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.10 09:31.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ecsegfalva MÁV állomás épülete eredeti állapotban egy postai levelezőlapon. Szebb, mint a felújítás után.
|
|
|
Környe
Berry, 2012.03.10 00:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Családi archívum:)
|
|
Környe
Böbe, 2012.03.09 22:54.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úristen!!! :)))
Honnan került elő ez az 1959-es kép?
1959.03.15.-én költöztünk be a főnöki lakásba.
Azóta a mi kis birodalmunk... :)))
|
|
Bősárkány
Macskabagoly, 2012.03.09 20:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bősárkányi állomástól kb. a 86-os út vasúti átjárójáig a 16-os vonallal párhuzamosan halad egy elhagyott második vágány. Tud erről valaki valamit, hogy ez milyen célt szolgált?
|
|
Pusztaecseg
Poszti, 2012.03.09 19:08.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyszállítást a képen látható motorvonat biztosította a gőzvontatás megszűnése után. Ez a motorvonat még 2 kocsit is húzott, így három kocsiból állt a szerelvény.
Forrás:http://www.mavnosztalgia.hu/hu/gallery/show/112
|
|
|