Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] [ 335 ] ...   Utolsó Következő

Bük    Dõry István, 2012.03.10 18:31.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hidak a Répce ártere fölött. Előbbi a forradalom évében készült el, és akkor már csak a Répcevisig járó vonatok haladtak át rajta, miután 1932-ben megszűnt a vasúti forgalom az osztrák részen Locsmánd és Kőszeg között, 1934-ben pedig fel is szedték a síneket Locsmándtól egészen Felsőlászlóig. Sajnos a vonalnyirbálás teljesen ellehetetlenítette a magyar vonalszakaszt is, így 1974/5-ben utolérte a Sárvár-Répcevis szakaszt a "sors" keze. a A hátrébb elhelyezkedő híd pedig a ma is használt Sopron-Szombathely vonal műtárgya, amelyet a rá következő évben, 1957-ben adtak át. (2012. március 10.)
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 18:03.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen az állomás Dévaványa felőli vége és a lámpa-kamra közötti kert látható. Jobbra fent a vasúti pálya. A kertet apám, Posztós János gondozta. Az a törpének öltözött alak meg én vagyok kb. 1955-ben.
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 17:45.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos eredeti képem nincs, de így nézett ki az ecsegfalvai személyvonat is: 275-ös mozdony, "paklikocsi", és a többi kocsi. Keresztapám Varga István egy ilyen 275-ös mozdonyon volt fűtő.

Forrás: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 17:33.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
127
(147)[9]

Kisújszállás–Dévaványa
Kisújszállás-Dévaványa-Gyomai HÉV
Átadás ideje: 1889. szeptember 10.

Dévaványa–Kisújszállás (30 km)

Megszűntetés ideje: 1971. december 31.

Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.10 09:31.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ecsegfalva MÁV állomás épülete eredeti állapotban egy postai levelezőlapon. Szebb, mint a felújítás után.
 
Környe    Berry, 2012.03.10 00:54.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Családi archívum:)
 
Környe    Böbe, 2012.03.09 22:54.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úristen!!! :)))
Honnan került elő ez az 1959-es kép?
1959.03.15.-én költöztünk be a főnöki lakásba.
Azóta a mi kis birodalmunk... :)))
 
Bősárkány    Macskabagoly, 2012.03.09 20:06.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bősárkányi állomástól kb. a 86-os út vasúti átjárójáig a 16-os vonallal párhuzamosan halad egy elhagyott második vágány. Tud erről valaki valamit, hogy ez milyen célt szolgált?
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 19:08.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyszállítást a képen látható motorvonat biztosította a gőzvontatás megszűnése után. Ez a motorvonat még 2 kocsit is húzott, így három kocsiból állt a szerelvény.

Forrás:http://www.mavnosztalgia.hu/hu/gallery/show/112
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 19:00.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a 375-ös mozdony.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 18:55.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Járt Ecsegfalván ritkán 375-ös mozdony is, ez erősebb volt mint a 275-ös, hosszabb tehervonatot húzott.

Forrás:http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.09 18:43.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredeti fényképem nincs, de ecsegfalvai vasutas család gyermekeként jól emlékszem a mozdonyok sorozatszámára: a 275-ös sorozatszámú mozdony járt a Kisújszállás-Dévaványa vonalon az 1950-es 60-as években, zömmel személyvonatot, de rövidebb tehervonatot is húzott. Egyszer kíváncsiskodó gyerekként a "gépen", vagyis a mozdonyon utaztam Ecsegfalva és Dévaványa között. Nagy élmény volt.
Forrás: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/275/275_1.JPG
 
Sorompóőrhely (Nagycenk)    Attesz, 2012.03.09 18:26.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes,hogy a sorompói ívben bazaltban van az ágyazat máshol pedig nem.Ez azét van mert úgy 2009 felé volt itt egy siklás(az utolsó kocsi kiugrott a pályáról,majd a vonat húzta maga után már majdnem az útátjáróhoz ért,"tragikus lett volna ha odaér" a kocsi mikor szétszakadt az ütköző,a kerekek nyomai még most is látszanak a talpfákban).Na szóval a baleset a túl éles ív miatt történt tehát szükséges volt az iv korrekciója.Ezért ezt a részt már más ágyazatban van.
 
Kiskőrös KK    Föce, 2012.03.09 15:13.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az épület nem volt a Kiskőrös-Kecskemét keskeny vágányú vasút állomása sosem.Az ötvenes években borpince volt.A hatvanas évek elejétől A vágányok felőli oldalon távközlő és bizber szakasz volt.A másik oldalon szolgálati lakás a blokkmesternek(édesapám)Itt éltem gyerekkoromtól 32 éves koromig.A műhelyek akkor szüntek meg mikor az állomás mellett a nyolcvanas évek közepén elkészült az új üzemi épület.Ez épület mellett volt az átrakórész.Normál nyomtávú vagonokból keskenynyomtávúra,vagy fordítva.A "kisvasút" végállomása a "nagyvasúti "állomás város felöli oldalán volt,de nem volt külön felvételi épülete.Tisztelettel egy nyugger vasutas.
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.08 21:54.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az oszlopoktól balra volt a vasúti pálya. (A Hortobágy-Berettyó felől nézve)
 
Pusztaecseg    Poszti, 2012.03.08 21:49.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen a régi vasúti bélyegző lenyomata látható
 
Tiszafüred    2Kuvik, 2012.03.08 07:30.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Zsombor!
Ha füredi vagy, akkor pontosan ismered, milyen Füred. Olyan városIAS. Mindenből van neki, még belvárosa is van, csak olyan picike. Buszállomása is van, az se gigantikus. Vasúti csomópont, amit az egy kocsiból álló piros karcagi Bz jelent. Van vagy 3 taxis, akik ott szoktak állni a vasúttal átellenben; ha nincsenek ott, akkor alighanem fuvarjuk van. Ha jól emlékszem, még tábla is jelzi a drosztot.
A büfé valóban nem üzemel, utolsó bérlője Gyökér L.-né volt Egyekről. IV. oszt. helyiség volt, de Gy.L.-né stílusával és barátságos jellemével még ezen rongált egy picikét...
 
Széksóstó    drpalfi, 2012.03.08 07:11.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasút története
 
Széksóstó    drpalfi, 2012.03.08 07:10.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás régi képe
 
Széksóstó    drpalfi, 2012.03.08 07:09.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás melletti tájékoztató tábla információi.
 
Tiszafüred    Zsombor, 2012.03.08 00:54.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A taxiállomás számotokra mit takar? Mert tiszafüredi vagyok, de nem tudok ilyesmiről. Pár taxi szokott parkolni közvetlen közelben, de nem mindig... Büfé sincs, miért van így jelölve? Legalábbis nem üzemel már évek óta. Talán 4-5 éve láttam, mintha nyitva lett volna akkor még. A régi fényképen és képeslapon szereplő szép, magas épületet mikor és miért bontották le és húztak fel helyette egy szocreál stílusút?
 
Novajidrány    VT22, 2012.03.07 21:56.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felveendő régi névalak: Garadna (1914-es mtr)
 
Kazincbarcika    husonyiczagabor, 2012.03.07 21:45.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Delta vágány"
Kazincbarcika-Alsótól 100 méterre az ún. "B" bágányban volt egy szol.hely aminek az elnevezése "B delta"
Kazincbarcika és a Rudabányai vonal Sajó hídja és a Sajó ártéri hídja között szintén volt egy szolgálati hely aminek a neve "Á delta" volt
Az "Á-B delta" között feküdt az a vágányszakasz,ami a "szuhakállói deltavágány" névvel illetünk!.Ez a vágányrész a Sajó fölött egy újabb vasúti hídon haladt át!
Vagyis a Sajó fölött Kazincbarcika térségében egymástól 300-400 méterre 2 db. vasúti híd volt!/Van!/
A deltavágány rendeltetése az volt,hogyBerente rpu-ról a Szuhakállóba,Ormosbányára,Rudabányára közlekedő vonatok Kazincbarcika érintése nélkül érhették el célállomásukat.Fordított viszonylatban a Rudabányáról a BÉM-be, vagy Miskolc Rpu-ra illetve Rb-ról, Ob-ról, Szuhakállóból a Berentére közl. vonatok szintén Kazincbarcika érintése nélkül érhették el Berentetét.Aki ismeri az ózdi vonal 1960-70-80-as évekbeni forgalmát,az tudja a bánrévei és a szuhakállói delták jelentőségét.Vágányzárak vagy pl.a villamosítás,baleset során mi is volt a jelentősége a Sajószentpéter-Kazinbarcika között lévő "B" vágánynak.Megérne egy késői misét a delta forgalmának korabeli leszabályozása is!Vasutas kollégáim! Akkor még ÓZD,a Bánrévei határ,OPW forgalom,BÉM,lépcsős tehervonat,gyorsteher stb.stb. mind-mind létezett és nem volt éjszakai szolg.megszakítás!Megszakítás nélküli munkavégzés! 10 Ft-os éjszakai pótlékért!Havi 240 órás munkaidőért!Az igen!
 
Mezőkövesd    husonyiczagabor, 2012.03.07 21:10.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon örülök Tanda Bertalan hozzászólásának.Sok-sok ilyen kellene,hogy a VASÚT-ból,a vasút múltjából a jövőnek megőrizzünk valamit.
Ha valaki nem értené: ÉRTÉKMENTÉST végzünk az utolsó pillanatokig!
Én azért írom le,hogy egykoron,hivatástudattal,elkötelezettséggel kik vezették pl. ezt az állomást:
Perlaki Gyula Hatvan 1912 Hüttl Anna
Radványi Tibor Mezőkövesd 1934.04.04. Tétl Margit
Sajnálom,hogy most még nem tudok a többiekről!Sajnálom,hogy nem látok feltett képet az egyetlen "Matyó állomás" berendezéséről.A kalocsain túl remélem sokan tudják,hogy ez európai kuriózium!
 
Dunaszerdahely    Tastam, 2012.03.07 18:00.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület város felöli oldala.
 
Szőny-Déli    Márti, 2012.03.07 16:25.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nagyon sajnálom a régi szolgálati lakást, amit már jó néhány éve lebontottak. Azóta nagyon gazdátlan és szemetes a terület. Még emlékszem, mindig néztük a virágos kertet, és jó volt látni...
 
Mezőkövesd    Tanda Bertalan., 2012.03.07 15:34.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson voltam 1962-1964-ig Forgalmi szolgálattevő.
Rengeteg munkával sok küszködéssel.Mint fiatal Tiszt balesetmentes szolgálat végzéssel.Jó alap volt az utánna lévő munkahelyekhez.Villamos felső vezeték csak idáig volt kiépítve.Vágány felújitás mindkét irányba.A vonatok idáig közlekedtek Miskolc felől gőzgéppel Füzesabony felől villany géppel.Itt volt a gépcsere.Sok szervezési munkát igényelt a végrehajtás.
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:03.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érkezik a Keletiből az Egerbe tartó sebesvonat
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:03.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület
 
Rákos    prozak01, 2012.03.07 14:02.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Peronok
 
Előző Első    ... [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] [ 335 ] ...   Utolsó Következő