Tab
Ailton, 2012.03.20 21:36.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen láttam már a kinti hangszórót, de továbbra sincsen bemondás.
|
|
Balffürdő
Gery, 2012.03.19 21:13.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hangulatkép Balf-fürdőről: http://www.flickr.com/photos/60632573@N05/6969067041
|
|
|
Csajág
Imike, 2012.03.18 19:41.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki tud az állomás utasforgalmáról valamit,hogy pl:mennyi utas vár ha jön vonat..,mondjuk télen?,stb.Nagyon köszönöm előre is
|
|
Kecskemét alsó
Magyarnaba, 2012.03.18 18:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig egy kép az állomás bejárata előtt elhelyezkedő közterületről. Nem tudom az itt dolgozó vasutasok kapnak-e valami "munkahelyi-környezetártalom" pótlékot...
Mindenesetre ha valaki azon törné a fejét, hogy Kecskemét-Alsón tölt egy éjszakát, akkor inkább lebeszélném róla.
|
|
|
Kecskemét alsó
Magyarnaba, 2012.03.18 18:26.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@Hetény: Elnézést a kép rossz minősége miatt, a vonat ablaka mögül készült. A vasútállomás épületeit a főépület és a kijárati oldalakon lévő őrhelyek kivételével valóban kibelezték. A nyílászárókat ellopták, egyes épületeket teljesen szétdúltak. Egyszerűen nem értem, hogy miként történhetett meg ez olyan vasútállomáson, ahol szolgálat van, ahol ha kis számban is, de személyszállító vonatok járnak.
Gyermekkori emlékeim szerint ebben az épületben a teherkocsikat rendező vasutasok voltak.
|
|
|
Türje régi
Sanya, 2012.03.18 08:47.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jeffline: Köszönöm az információt.
|
|
Almáskert
ROCOman, 2012.03.18 08:28.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen az 1999. május 30.-i menetrendváltástól nem állnak meg a vonatok.
|
|
Veszprém
kerala, 2012.03.17 20:24.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Véleményem szerint az állomás régi neve sohasem volt Veszprém-Jutas. A Magyar Nyugati Vasút megnyitásakor az állomás a Jutas nevet kapta, az 1914-es vaúti térképen is ez szerepel. A Jutas elnevezés után kapta a Veszprém külső pu. nevet. Ehhez kötődik egy anekdota szerű történet:
A veszprémieknek nagyon fájt, hogy városuknak nem volt vasútállomása a fővonalon. Egy országgyűlési választás előtt az egyik jelölt azt ígérte, megválasztása esetén elintézi, hogy teljesüljön a veszprémiek kívánsága. A jelöltet meg is választották, a polgárok meg várták, hogy mi lesz az ígérettel. És íme, megtörtént a csoda, a Jutas nevet megváltoztatták Veszprém külső pu.-ra.
|
|
Lébény-Mosonszentmiklós
kerala, 2012.03.17 18:42.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnak egy ideig Lébénymiklós volt a neve. (1973-tól 1989-ig ugyanis a két községet egyesítették Lébénymiklós néven.) Az adat régi menetrendekben ellenőrizhető.
|
|
Vértesszőlős
kerala, 2012.03.17 18:35.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely régi neve pontosan: Vértesszőllős-Remeteség (1943. évi menetrend)
|
|
Csala
2Kuvik, 2012.03.17 18:16.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma tisztogattam egy keveset, alig volt mit, jól sikerült a tavaly februári akció. És még egy tulipánt is leltem, a régi kiskertről maradhatott hátra hírmondónak. Egy ősöreg almafa is van, benőve bodzával, a régi kút mellett.
Egyszer még lesz itt egy vasúttörténeti emlékhellyel egybekötött turista- és kerékpáros pihenő, higgyetek nekem! Legalábbis rajta vagyok az ügyön.
|
|
Zalaszentmihály-Pacsa
Central, 2012.03.17 14:40.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek korábbi névnek:Szent Mihály-Pacsa.Egy 1890.előtti menetrendben ezen a néven szerepel.
|
|
|
Búcsúszentlászló
Central, 2012.03.17 14:35.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek korábbi névnek:Szent László.Egy 1890.előtti menetrendben ezen a néven szerepel.
|
|
|
Zalaszentiván régi
Central, 2012.03.17 14:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek korábbi névnek:Szent-Iván-Zala-Egerszeg.Egy 1890.előtti menetrendben ezen a néven szerepel.
|
|
|
Püspökmolnári
Central, 2012.03.17 14:27.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek korábbi névnek Molnári.Egy 1890.előtti menetrendben ezen a néven szerepel.
|
|
|
Pásztó
angyalka, 2012.03.17 00:37.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
annyi szép emlék fűz ehhez az állomáshoz, mennyit lógtunk itt a suliból...mostanában ha arra járok a szívem szakad meg a régi szép időkért :(
|
|
Veszprém
ROCOman, 2012.03.16 19:37.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk a 11-es vonal épületeiről: http://www.sinekvilaga.hu/123-33210.php?index=1
|
|
Nyitra
ROCOman, 2012.03.16 19:34.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://ujszo.com/online/regio/2011/11/20/uj-vasutallomas-epiteset-tervezik-nyitran
|
|
Újszász
ROCOman, 2012.03.16 19:25.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megkezdődött az állomásépület felújítása. Mivel műemlék, kíváncsi vagyok a végeredményre.
|
|
Kazincbarcika
RZoltan, 2012.03.16 18:38.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1947-ben összevontak két települést Sajókazincot és Barcikát, Kazincbarcika néven. Az iparosítás kapcsán már ekkor felmerült egy új, ipari, város felépítése. A munkálatok valamikor az 1950-es évek elején elkezdődtek. A város területét az akkori községtől távolabb, a Tardona patak völgyében jelölték ki, és az akkori politikai irányzatnak megfelelően „Béke város” nevet kapta.
Az építés erőltetett üteméhez rengeteg építőanyagra volt szükség, ennek megfelelően ezt csak egy nagyvasúti iparvágánnyal, átrakás nélkül, és MÁV üzemmel lehetett biztosítani.
A Tardonai völgyben keskeny nyomtávú külszíni bányavasút már évtizedek óta üzemelt. Ez azonban erre a városépítési feladatra nem volt alkalmas.
Az iparvágány a kazincbarcikai vasútállomás, Sajókaza felé eső végén ágazott ki és a falun át, a későbbi városi parkon keresztül, a mai Irinyi János Középiskola és a sportpálya között kialakított építőanyag tároló területre ezen át szállította a MÁV az anyagokat. Hossza hozzávetőlegesen mintegy 2,5…3 km lehetett.
1954-ben Kazincbarcika városi rangot kapott és újabb falut csatoltak hozzá, Berentét. Ekkor már tizenegyezer lakosa volt Kazincbarcikának, ez húsz éven belül megháromszorozódott, köszönhetően a térségben működő bányászatnak, a szintén akkor épülő Borsodi Vegyi Kombinátnak, a Borsodi Erőműnek, a Központi Szénosztályozónak és az ezeket kiszolgáló vasútnak, más szállítási vállalatoknak, az építőipari cégeknek és még sok mindenkit sorolhatnánk…
A város, ha már nem is olyan intenzíven, de tovább épült, szükség volt az anyagok szállítására, egészen a panelház építési programig, mert azok elemeit már tehergépkocsikon szállították a házgyárakból.
Az iparvágány 1968-ig működött rendeltetésszerűen, azt csak 1970-es évek végén szüntették meg, majd elbontották. Egy időben olyan terv volt vele, hogy városi villamos vonalként, az újvárost kötötte volna össze a vasútállomással, felváltva az autóbuszokat. Ebből aztán persze semmi sem lett, pedig így utólag, életrevaló terv volt és környezetbarát.
A városon átvezető vasút a lakosság miatt sok konfliktus forrása volt. Az 1954-ben épült Újvárosi Általános Iskola mellett, annak bejárata előtt haladt el, ezért sokan féltették a gyerekeket. Az Oktatási Minisztérium már 1955-ben kérte a vasút megszüntetését – mert zavarta a tanítást – melyet természetesen akkor nem vettek figyelembe.
|
|
Szajki erdő
atis, 2012.03.16 18:27.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Cseke Zoltán! Köszönöm az információkat!!!
|
|
Sárszentmiklós
gyorilaszlo, 2012.03.15 20:35.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha ez valoban az az atjaro akkor ott akkoriban 4 csalad lakott.Gyori-Gergely-Csendes-?.Sarszentmiklos tabla utan a 2km ko utan Pusztaegres fele bal oldalon az atjaro elott laktunk mi -Gyori Ferenc es csaladja...-,utana egy foldut majd az atjaro elott kozvetlen a Gergelyek.Beljebb volt a ´´bakterhaz´´.Emlekszem arra a nagy tarcsas valtora a hazban.Elotte volt a´´ sorompotekero´´ es egy kek szinu kut,sok vodor vizet vittunk onnan.Utana volt az az ikerhaz,a Csendesek-galamduccal az udvaron,unokajukkkal sokat jatszottunk- es egy neni lakott a fiaval,nem ugrik be a nevuk,Korbe szantofoldek.A sineken tul a bal oldalon volt az oroszok gyaktere-tavolabb a jobb oldalon volt egy hosszu vajog?haz,ami leegett...!Ha majd szuleimmel legkozelebb talalkozom kerek bovebb infot es felrakom...varok meg kepeket...
|
|
Mezőkövesd
Tanda Bertalanné, 2012.03.15 11:39.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az Állomáson dolgoztam 1964-1994-igSzemélypénztáros voltam.Előtte Nyékládházán és Füzesabony állomáson voltam Morsé és Siemens TávirászEzen hosszu időn keresztül elvégeztem a Máv Tisztképző Intézet Kereskedelmi levelező tagozatát.7 szakvizsbgát szereztem meg.Két gyereket szültem és diplomáztattam ki.Sok volt a munka de örömmel végeztem el1994-ben vonúltam nyugdijba.Elküldtek még dolgozhattam volna de nem engedték meg.
|
|
Miskolc-Rendező pu.
Tanda Bertalan, 2012.03.15 11:18.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt voltam 1970-1973-ig Állomás írányító.Rengeteg gyakorlati tapasztalatot szereztem.Betekintést kaptam a teher forgalom lebonyolitásához.Ezt további munkavégzésében kamatoztattam.Innem bekerültem a Máv.Miskolci Igazgatóságba Üzemirányitó Csoportjába.Ott minden vonalon minden Írányitásba dolgoztam.Munka végzésem elismeréseként Élmunkás vonattal Vílniusz-Leningrád Moszkva utvonalon szervezett utazáson vettem részt.1992-ben nyugdijjba vonúltam.
|
|
Miskolc-Tiszai
Tanda Bertalan, 2012.03.15 10:57.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az Állomáson dolgoztam 1964-1970 között.Szakma Ifjú mestere kitüntetéssel kezdtem.Az Állomás még nem volt biztosított szolgálati helyVégig dolgoztam az Integra biztosító berendezésre való átállást.Rengeteg gyakorlati tapasztalatokat szereztem.Tudásomat állandóan gyarapítottam.Baleset mentes munkavégzésemet sok elismerés eredményezte.Munkám tevékenységem további végzéséhez tapasztalatokat szereztem.Jó volt ezen állomás kolektivájába tartozni.Tovább Miskolc Rendező pu.
|
|
Szajki erdő
jeffline, 2012.03.15 02:13.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha 2009-ben járható volt az egykori vasúti pálya, akkor talán 2012-ben is az, ami pedig 10 évvel ezelőtt már nem volt járható, az most sem lesz az, valamint a már akkor lakatlan épületek azóta elbontásra kerülhettek. Hozzáteszem még, hogy nyáron a növényzet jelentősen nehezítheti a közlekedést és a fényképezést (a hőségről nem is beszélve). Ettől függetlenül benne vagyok, nekem ez a negyven-ötven-valahanyadik vonalbejárásom lesz 1993 óta.
|
|
Szajki erdő
Cseke Zoltán, 2012.03.15 01:59.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az általam említett képek 2009-esek, ha jól gondolom. Mondjuk nálam csak nyáron jönne szóba az esetleges bejárás, ez lenne az első ilyen túrám.
|
|
Szajki erdő
jeffline, 2012.03.15 01:47.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútvonal ismételt gyalogos bejárása napirenden van a részemről, bár én már egyszer végigmentem rajta két részletben, akkor még filmes géppel.
Ha az állapota nem változott az elmúlt 10-12 évben, akkor kevés kivételtől eltekintve valóban egész hosszan járható még.
|
|
Szajki erdő
Cseke Zoltán, 2012.03.15 01:40.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elmúlt napokban Krasznahorka büszke várát nemcsak az éj homálya lepte be, hanem a füst is, sajnos.
Moldova könyve szerint az idős plébános akkor már túl volt a hetvenen...
Amúgy nagyon megtetszett ez a "vonal", hangulatos lehetett fénykorában. Talán valamikor bejárnám a "vonalat", érdekelne ez még valakit? babsi és oli_b képei szerint egész jól járható.
|
|
Türje régi
jeffline, 2012.03.15 01:38.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az eredeti Zalabér és Türje állomások között vasúti mértékkel mérve jelentős szintkülönbség volt. Az épülő Ukk-Csáktornya Helyiérdekű Vasút nem rendelkezhetett túlzottan nagy induló tőkével, továbbá a kor technikai eszközei sem tették lehetővé hegyek megmozgatását, ezért épült meg az akkor még vicinális a képen pirossal jelzett kanyargós vonalon. A múlt század hatvanas éveire azonban súlyos problémává vált a megnövekedett teherforgalomban a Zalabér és Türje közötti jelentős emelkedő leküzdése gőzmozdonyos vontatással, valamint szerették volna a "szanaszét" ágazó másik vonalakat egy csomópontba rendezni, ezért készült el a mostani Zalabér-Batyk állomás, valamint a nyomvonal-korrekció.
A kivitelező az egykori Betonútépítő Vállalat volt, a kor szocialista szellemének megfelelően a nagyszabású és költséges építkezés során több millió tonna földet mozgattak meg.
Ezáltal az új nyomvonal egyenes és rövidebb lett ugyan, a vonatok mégis hosszabb távon küzdötték le a változatlanul fennálló szintkülönbséget, mert a régi Türje állomás megszűnt és a helyette kialakított új Türje megállóhely jóval távolabb volt a régi Zalabér állomástól.
Napjainkban az eredeti nyomvonal nagyjából követhető az egykori régi Zalabér állomástól a hozzá képest már jóval magasabban fekvő új Zalabér-Batyk állomásig, a nagy piros félkörívet a markológépek eltüntették. A kék színű új nyomvonal Zalabér-Batyk állomás után később beér a régi Türje állomás alatt, attól jóval alacsonyabban húzódó hosszú bevágásba, majd a mostani Türje megállóhelynél éri el nagyjából az "eredeti" szintet. Tehát a bevágás felett, attól jóval magasabban található a régi Türje állomás, azonban valamilyen gyártelep területén belül, mely 2002-es ottjártamkor használaton kívül volt, bemenni, fényképezni nem tudtam. Megtalálható továbbá a régi Türje állomás után dél felé ívelő zalaszentgróti nyomvonal is, ha a bozót be nem nőtte az elmúlt 10 évben.
|
|