Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 319 ] [ 320 ] [ 321 ] [ 322 ] [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] ...   Utolsó Következő

Tőzeggyár    András, 2012.04.13 01:42.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem állítólag, hanem ténylegesen termeltek ki fát a Hanságban. A lóvontatással működő repülővágányokról a Hanyi vonat c. filmben lehet felvételeket látni, 40 évvel ezelőttről.
 
Ötfa    szvdom, 2012.04.12 21:13.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ötfa megállótól 200 méterre, a 206-os szelvénykőnél található ez az épület, nem közvetlenül a pálya mellett, hanem attól kb. 30 m-re, és nem is párhuzamosan, hanem azzal szöget bezárva.
Külsejét tekintve az épületnek akár vasúti vonatkozása/múltja is lehet, tud-e erről bárki bármit? Az épület jelenleg lakatlan.
 
Ötfa    szvdom, 2012.04.12 21:06.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2009-es képeken még látható a téglabódén az állomásnév, azóta azt lefestették.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:15.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elment. Az ütközőbakon Koletár Kálmán gyerekszínész foglalt helyet.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:13.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régen még az ablakokból is lógtak az utasok...
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:11.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetjegykiadás ugyancsak az előbb említett filmből.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:07.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Részlet az Én és a nagyapám című filmből.
 
Szépjuhászné    lukacsvendi, 2012.04.12 20:02.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úttörővonulás az állomás felé, az Én és a nagyapám című filmből. Ekkor még az állomás természetesen a "Ságvári-liget" nevet viselte.
 
Tőzeggyár    lukacsvendi, 2012.04.12 19:43.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt valami fakitermelés volt állítólag. Az erdő fele a talaj már egy kicsit süppedékes, ezért repvágányokon végeztek lóvontatás. Ezután került átrakásra az igazi kisvasútra...
 
Csíkszentdomokos    Tastam, 2012.04.11 21:40.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helybéliek a 2011-es Székely gyors utasait fogadják Csíkszentdomokos szépnek csak nagyon élénk képzelőerővel nevezhető állomásépülete előtt.
 
Gyergyószentmiklós    Tastam, 2012.04.11 21:29.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyergyószentmiklós állomás üzemi épülete a 2011-es Székely gyors megállása alkalmából rendezett mini ünnepség nézőivel. Említésre érdemes, hogy a II. világháború után Erdélyben itt került ki először a magyar állomásnév az épület homlokzatára. Az akciót a helyi vasutasok kezdeményezték
 
Állampuszta    lukacsvendi, 2012.04.11 19:16.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasut.hu oldal szerint itt kisvasút volt. A fővonala Állampusztától Mikláig tartott, ott Bőrtelekre és Korhányhalomra ágazott le. Megszünésének időpontja ismeretlen.
 
Újpest    Balazs177, 2012.04.11 18:30.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budapest-Esztergomi vasúti híd Újpesten.Forrás:www.profila.hu korabeli képeslap
 
Szeged    Balazs177, 2012.04.11 18:16.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori vasúti Tisza híd.Forrás:korabeli fénykép
 
Rákhát    PE, 2012.04.11 12:38.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a település látott jobb napokat!!
Gyerekként éltem itt..., ami szép lehetett egy gyerek életében itt mindent megkapott,
a szüleink örömmel, lelkesedéssel mentek a munkába. Azóta is ha találkozom, olyan felnőttekkel akik itt dolgoztak csak szeretettel elégedettséggel beszélnek az itt töltött időről.

Fáj a lelkem, hogy így látom nem messze élek Rákháttól ha tehetem kilátogatok és felelevenednek azok a gyönyörű emlékek.
 
Algyő    lukacsvendi, 2012.04.11 07:36.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút (Algyői Gazdasági Vasút) igaz, hogy a Hódmezővásárhelyi Állami Gazdaság területén is közlekedett, de a fővonala Sövényházáig (ma Ópusztaszer) ment. Innen ágazott le Levelénybe, Percsóra majorba, és a Tisza partjára. A kisvasút, mint megtudtam 760 mm nyomtávú. Főleg cukorrépát szállított, erről emlékeztet a hajdani algyői magasrakodó. Ezeknek a kiágazásoknak nagy része repvágány volt. A kisvasút 1922-től 1968-ig közlekedett. Ekkor adták ki a bontási engedélyt.
 
Berente-Rendező    RZoltan, 2012.04.10 20:52.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó János 1948-1966 Szuhakálló állomásfőnöke,- közben 1963-1965-ig - Berente szénpályaudvart is, mint állomásfőnök irányította,
 
Kazincbarcika    RZoltan, 2012.04.10 20:50.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó János 1969-1976 Kazincbarcika állomásfőnöke,
 
Ózd    RZoltan, 2012.04.10 20:49.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó János 1966-1969 Ózd állomásfőnöke
 
Szuhakálló-Múcsony    RZoltan, 2012.04.10 20:48.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó János 1948-1966 Szuhakálló állomásfőnöke,- közben 1963-1965-ig - Berente szénpályaudvart is, mint állomásfőnök irányította,
 
Jolsva    RZoltan, 2012.04.10 20:46.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó János MÁV tiszt 1942-1945 között Jolsva (ma Szlovákia) állomás főnöke,
 
Bánréve    RZoltan, 2012.04.10 20:43.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó János vasúti tiszt:
-1916-ban Budapesten született,
-1939-1940 vasúti tisztképző tanfolyam Budapesten,
-1940-1941 Diósgyőr, vasúti tiszt, gyakornok,
-1942-1945 Jolsva (ma Szlovákia) állomás főnöke,
-1945-ben kitelepítették Csehszlovákiából Bánrévére,
-1945-1946 Bánréve, vasúti vám ügyintéző,
-1946-1948 Bánréve állomásfőnöke,
-1948-1966 Szuhakálló állomásfőnöke,- közben 1963-1965-ig - Berente szénpályaudvart is, mint állomásfőnök irányította,
-1966-1969 Ózd állomásfőnöke,
-1969-1976 Kazincbarcika állomásfőnöke,
-1976-ban nyugdíjba ment, Kazincbarcikán éltek.

Forrás: ifj. Szabó János

 
Dávod    hayabusa, 2012.04.10 20:42.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még mindig eladó az épület. Az ár változatlan.
 
Radnót    Tastam, 2012.04.10 18:32.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Radnót állomás III. osztályú MÁV-típusterv szerinti, ma is kiváló állapotú felvételi épülete a vágányok felől.
[Fotó: Nagy Imre]
 
Szolnok    Adani, 2012.04.10 09:12.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem kell még olyan messzire sem menni. Ott a Kistarcsa kórház megállónál lévő aluljáró. Na az tényleg kritikán aluli. Bokáig érő víz-pisa tó, szar és pisaszag, nincs egy cm2 felület, ami nincs összefirkálva. Mindneki inkább a töltésen meg a síneken kel át, érthető okokból. Ahhoz képest a szolnoki maga a Grand Hotel. De a Nyugati aluljáró is mérföldekkel koszosabb és büdösebb.
 
Palotailva    wittman40, 2012.04.10 08:12.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011 augusztusi felvétel. A raktárépület és az állomásépület oldalsó része.
 
Palotailva    wittman40, 2012.04.10 08:07.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011 augusztusi felvétel, sajnos a régi épületre ami a képen látható, nincs helységnév tábla kitéve.
 
Gyetva    siofok35, 2012.04.09 22:36.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://manik.sk/polana/001.jpg
 
Lovinobaňa zastávka    siofok35, 2012.04.09 22:35.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.zelfoto.sk/stanice/kl/lovinobana_zastavka.htm
 
Stožok    siofok35, 2012.04.09 22:33.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.vlaky.net/upload/galeria/001581/017227.jpg
 
Előző Első    ... [ 319 ] [ 320 ] [ 321 ] [ 322 ] [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] ...   Utolsó Következő