Tőzeggyár
András, 2012.04.13 01:42.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem állítólag, hanem ténylegesen termeltek ki fát a Hanságban. A lóvontatással működő repülővágányokról a Hanyi vonat c. filmben lehet felvételeket látni, 40 évvel ezelőttről.
|
|
Ötfa
szvdom, 2012.04.12 21:13.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ötfa megállótól 200 méterre, a 206-os szelvénykőnél található ez az épület, nem közvetlenül a pálya mellett, hanem attól kb. 30 m-re, és nem is párhuzamosan, hanem azzal szöget bezárva.
Külsejét tekintve az épületnek akár vasúti vonatkozása/múltja is lehet, tud-e erről bárki bármit? Az épület jelenleg lakatlan.
|
|
|
Ötfa
szvdom, 2012.04.12 21:06.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2009-es képeken még látható a téglabódén az állomásnév, azóta azt lefestették.
|
|
Szépjuhászné
lukacsvendi, 2012.04.12 20:15.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elment. Az ütközőbakon Koletár Kálmán gyerekszínész foglalt helyet.
|
|
|
Szépjuhászné
lukacsvendi, 2012.04.12 20:13.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen még az ablakokból is lógtak az utasok...
|
|
|
Szépjuhászné
lukacsvendi, 2012.04.12 20:11.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetjegykiadás ugyancsak az előbb említett filmből.
|
|
|
Szépjuhászné
lukacsvendi, 2012.04.12 20:07.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Részlet az Én és a nagyapám című filmből.
|
|
|
Szépjuhászné
lukacsvendi, 2012.04.12 20:02.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úttörővonulás az állomás felé, az Én és a nagyapám című filmből. Ekkor még az állomás természetesen a "Ságvári-liget" nevet viselte.
|
|
|
Tőzeggyár
lukacsvendi, 2012.04.12 19:43.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt valami fakitermelés volt állítólag. Az erdő fele a talaj már egy kicsit süppedékes, ezért repvágányokon végeztek lóvontatás. Ezután került átrakásra az igazi kisvasútra...
|
|
Csíkszentdomokos
Tastam, 2012.04.11 21:40.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A helybéliek a 2011-es Székely gyors utasait fogadják Csíkszentdomokos szépnek csak nagyon élénk képzelőerővel nevezhető állomásépülete előtt.
|
|
|
Gyergyószentmiklós
Tastam, 2012.04.11 21:29.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyergyószentmiklós állomás üzemi épülete a 2011-es Székely gyors megállása alkalmából rendezett mini ünnepség nézőivel. Említésre érdemes, hogy a II. világháború után Erdélyben itt került ki először a magyar állomásnév az épület homlokzatára. Az akciót a helyi vasutasok kezdeményezték
|
|
|
Állampuszta
lukacsvendi, 2012.04.11 19:16.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasut.hu oldal szerint itt kisvasút volt. A fővonala Állampusztától Mikláig tartott, ott Bőrtelekre és Korhányhalomra ágazott le. Megszünésének időpontja ismeretlen.
|
|
Újpest
Balazs177, 2012.04.11 18:30.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budapest-Esztergomi vasúti híd Újpesten.Forrás:www.profila.hu korabeli képeslap
|
|
|
Szeged
Balazs177, 2012.04.11 18:16.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori vasúti Tisza híd.Forrás:korabeli fénykép
|
|
|
Rákhát
PE, 2012.04.11 12:38.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a település látott jobb napokat!!
Gyerekként éltem itt..., ami szép lehetett egy gyerek életében itt mindent megkapott,
a szüleink örömmel, lelkesedéssel mentek a munkába. Azóta is ha találkozom, olyan felnőttekkel akik itt dolgoztak csak szeretettel elégedettséggel beszélnek az itt töltött időről.
Fáj a lelkem, hogy így látom nem messze élek Rákháttól ha tehetem kilátogatok és felelevenednek azok a gyönyörű emlékek.
|
|
Algyő
lukacsvendi, 2012.04.11 07:36.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút (Algyői Gazdasági Vasút) igaz, hogy a Hódmezővásárhelyi Állami Gazdaság területén is közlekedett, de a fővonala Sövényházáig (ma Ópusztaszer) ment. Innen ágazott le Levelénybe, Percsóra majorba, és a Tisza partjára. A kisvasút, mint megtudtam 760 mm nyomtávú. Főleg cukorrépát szállított, erről emlékeztet a hajdani algyői magasrakodó. Ezeknek a kiágazásoknak nagy része repvágány volt. A kisvasút 1922-től 1968-ig közlekedett. Ekkor adták ki a bontási engedélyt.
|
|
Berente-Rendező
RZoltan, 2012.04.10 20:52.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó János 1948-1966 Szuhakálló állomásfőnöke,- közben 1963-1965-ig - Berente szénpályaudvart is, mint állomásfőnök irányította,
|
|
Kazincbarcika
RZoltan, 2012.04.10 20:50.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó János 1969-1976 Kazincbarcika állomásfőnöke,
|
|
Ózd
RZoltan, 2012.04.10 20:49.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó János 1966-1969 Ózd állomásfőnöke
|
|
Szuhakálló-Múcsony
RZoltan, 2012.04.10 20:48.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó János 1948-1966 Szuhakálló állomásfőnöke,- közben 1963-1965-ig - Berente szénpályaudvart is, mint állomásfőnök irányította,
|
|
Jolsva
RZoltan, 2012.04.10 20:46.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó János MÁV tiszt 1942-1945 között Jolsva (ma Szlovákia) állomás főnöke,
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.04.10 20:43.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó János vasúti tiszt:
-1916-ban Budapesten született,
-1939-1940 vasúti tisztképző tanfolyam Budapesten,
-1940-1941 Diósgyőr, vasúti tiszt, gyakornok,
-1942-1945 Jolsva (ma Szlovákia) állomás főnöke,
-1945-ben kitelepítették Csehszlovákiából Bánrévére,
-1945-1946 Bánréve, vasúti vám ügyintéző,
-1946-1948 Bánréve állomásfőnöke,
-1948-1966 Szuhakálló állomásfőnöke,- közben 1963-1965-ig - Berente szénpályaudvart is, mint állomásfőnök irányította,
-1966-1969 Ózd állomásfőnöke,
-1969-1976 Kazincbarcika állomásfőnöke,
-1976-ban nyugdíjba ment, Kazincbarcikán éltek.
Forrás: ifj. Szabó János
|
|
Dávod
hayabusa, 2012.04.10 20:42.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig eladó az épület. Az ár változatlan.
|
|
|
Radnót
Tastam, 2012.04.10 18:32.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radnót állomás III. osztályú MÁV-típusterv szerinti, ma is kiváló állapotú felvételi épülete a vágányok felől.
[Fotó: Nagy Imre]
|
|
|
Szolnok
Adani, 2012.04.10 09:12.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem kell még olyan messzire sem menni. Ott a Kistarcsa kórház megállónál lévő aluljáró. Na az tényleg kritikán aluli. Bokáig érő víz-pisa tó, szar és pisaszag, nincs egy cm2 felület, ami nincs összefirkálva. Mindneki inkább a töltésen meg a síneken kel át, érthető okokból. Ahhoz képest a szolnoki maga a Grand Hotel. De a Nyugati aluljáró is mérföldekkel koszosabb és büdösebb.
|
|
Palotailva
wittman40, 2012.04.10 08:12.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011 augusztusi felvétel. A raktárépület és az állomásépület oldalsó része.
|
|
|
Palotailva
wittman40, 2012.04.10 08:07.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011 augusztusi felvétel, sajnos a régi épületre ami a képen látható, nincs helységnév tábla kitéve.
|
|
|
Gyetva
siofok35, 2012.04.09 22:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://manik.sk/polana/001.jpg
|
|
Lovinobaňa zastávka
siofok35, 2012.04.09 22:35.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.zelfoto.sk/stanice/kl/lovinobana_zastavka.htm
|
|
Stožok
siofok35, 2012.04.09 22:33.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.vlaky.net/upload/galeria/001581/017227.jpg
|
|