Bánréve
RZoltan, 2012.02.21 11:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Édesapám (id. Rónaföldi Zoltán) feljegyzései, fénykép és iratgyűjteménye, valamint a további közös kutatások alapján, valószínűleg még ez évben befejezem - sajnos már egyedül - a "Bánréve és a vasút" című könyvet. Akiket azonosítani tudtunk a szolgálati helyek főnökei közül:
Állomásfőnökök
Salamon István 1903
Grantner Vilmos 1933 előtt?
Ragyák ? 1934-ben biztosan
Munka Bertalan
Kovács ?
Csúz Sándor
Lakos Zsigmond
Gál Ferenc 1948-53
Savcsák Jenő
Esztergomi György
Gyöngyösi Géza
Liszkai János
Havasi András
Kőrösi Pál 1955 előtt ?
Benkő István
Dobák Ferenc
Liszkai János 1966 után ?
Balázs Pál 1967
Hortobágyi János 1968
Sándor Jenő
Halász Lászlóné
Révai István
A bánrévei fűtőház kirendeltségének (nem önálló fűtőház) vezetői
Obholczer Gyula 1919-ben biztosan!
Oláh Lajos
Székely Gergely
Barna Árpád
Az önálló fűtőház főnökei
Székely József 1938-
Szeles István -1947
Kalló Barna 1947-
Nyíri Béla
Kálvin István
Mohácsi Gyula
Gál Lajos
Szabó Béla
Martos György -1954
Rónaföldi Zoltán 1954-1962
Pályamesterek
Pál János
Várkonyi Sándor ….-1930
Bakó György 1930-1947
Nagy István 1947-…
Terge Lajos
Balázs György 1961?
?
Szmerek Lajos
|
|
Nagytőke
VT22, 2012.02.20 22:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagytőke állomásépülete a vasúttal egyidős, 1887-es építésű. Egyedi, HÉV-szabványtervek előtti épület.
A vasútállomás három vágányos. Forgalmi szolgálat van, rendszeresek a vonatkeresztezések. Teherforgalom nincs, a rakodóvágány az utóbbi időkben a Nagytőke-Kunszentmárton nyíltvonali átépítés idején volt használatban, amikor a pályaépítési anyagok nagy részét itt tárolták le.
Nagytőkét az 1950-es években szervezték községgé a környező tanyavilágból. A falu azonban nem az állomás mellé épült, hanem attól kissé délre. Ideális lenne innen mintegy 800 méterre Szentes felé, a sportpályánál egy megállóhelyet nyitni.
|
|
Mátyásdomb GV
vasutimado, 2012.02.20 22:08.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jól látszik még a vasúti töltés is. Dég felé tekintünk.
|
|
|
Mátyásdomb GV
vasutimado, 2012.02.20 22:07.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mátyásdomb határában még meglévő kisvasúti híd.
|
|
|
Bánréve
husonyiczagabor, 2012.02.20 21:31.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bánréve állomásfőnökei:
Farkas Antal:mettől-meddig=?
Balázs Pál "
Dobák Ferenc "
Hortobágyi János 1968.06.07-től- meddig?
Sándor Árpád mettől-meddig?
Halász Lászlóné "
Révai István "
|
|
Putnok
husonyiczagabor, 2012.02.20 21:20.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Putnok állomásfőnökei:
1871-1887 között előttem ismeretlenek!
1888-1890 Röszner Tivadar
1890-1892 Wágner Heinrik
1892-1893 Honti János
1893-?Fáy Kálmán
1894-től1902-ig ismeretlenek
1903-? Zajátz János
1904-től1921-ig ismeretlenek
1922-1926 Máyer Adolf
1926-1927 Hezets lajos
1927-1930 Nyitray Dezső
1930-1933 Grantner Vilmos
1933-1936 Bartha János
1936-1942 Radnóti János
1942-1943 Sipos Jakab
1943-1947 Gyulavári Jenő
1947-1948 Koppány Béla
1948-1951 Varga Endre
1951-1952 Lehota István
1952 Pogány jános
1952-1955 SCHolcz Dezső
1955-1965 Körössy Pál
1965-1966 Liszkai János
1966-1972 Kis Dániel
1976-1977-1978 ismeretlen
1978-2002 Pernyei Gusztáv
2002-2003 Kotó Mihály
2004-től napjainkig =?
meddig állomásfőnökség Révai István vezetésével?
Mikortól csatolt szolg.hely ?
|
|
Szendrő
husonyiczagabor, 2012.02.20 20:44.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnökök:
Ujvári István Mettől-meddig?
Bajusz László "
Bernáth Béla "
|
|
Királd
husonyiczagabor, 2012.02.20 20:36.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Királd állomásfőnökei:Aki tudja egészítse ki,hogy teljes legyen a névsor!
1919-1920 Breuer Árpád
1920-1921 TÓTH jÁNOS
1921-1922 cSIMA bÉLA
1922-1926Maholányi Kálmán
1926 Domján Gyula
1926 Gyimóthy István
1926-1928 Varrók Lajos
1928-1929-1930=?
1930-1931 Sipos Jakab
1931-1936 Horváth Zoltán
1936-1937 Lőrincz Lajos
1937-1938 Pető István
1938-1939 Kertész Ferenc
1939-1940 Bartha Tibor
1940-1943 gyulavári Jenő
1943-1944 Homza István
1944-1945 Marosvári József
1945-1947 Farkas János
1947-1948 Tátrai János
1948 Udvarhelyi Ferenc
1948-1949 Kürthi Gyula
1949-1950-1951=?
1951-1955 Somosi József
1955-1962 Vass Kálmán
1962-1967 Szabó Dezső Zsigmond
1967-től 1982-ig = általam ismeretlenek
1982-1984 Szert Miklós
1984-től 2009-ig általam ismeretlenek
|
|
Nagytétény
Peron, 2012.02.19 20:42.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pályázatot még az előző időszakban 2007 -ben írták ki. Sajnos mi kisemberek, ezt nem tudtuk.
ezért kell lebontani...
|
|
Tiszaújváros
sakk matt, 2012.02.19 17:26.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban úgy valahogy a 70 80-as évek környékén egy mozdonyszín tiszapalkonya fele.Nyomok ma:sín még nincs felszedve fordító korong nyomai nagyjából láthatóak.
Sajnos az épületről én se tudok semmit.
|
|
Nagytétény
Balazs177, 2012.02.19 16:14.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom Magyarországot miért is kell építészetileg is teljesen padlóra küldeni?Meg kell nézni a Horvátországban és Szlovéniában lévő DV épületeket,szinte hiánytalanul csodaszépen felújítva szolgálják az utazóközönséget,és egyben díszei is az adott településnek!Érdekes ott nem a kocka épületek az elfogadott építészeti irányzatok!
|
|
Nagytétény
VT22, 2012.02.19 14:58.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ódinnyés is? Kinek árt az a szerencsétlen épület ha már a vasutat is átépítették mellette?
Az a legszomorúbb ebben, hogy garantáltan ronda, igénytelen épületek lesznek a DV-épületek helyén. Egy érték eltűnik, és nem épül helyette új. Kápolnásnyéken betonkocka siratófallal, elővárosban meg majd lesz a 40-es vonalon is látható összegraffitizett-vandálkodott sima megállóhelyi peron.
A legszembetűnőbb a 25-ösön Andráshida: látszik mire képes a magyar vasútépítészet, és mire az EU...
|
|
Pácsony
lalaba, 2012.02.18 19:15.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy is van ez az állomás história?
Miért nem épült oda a győrvári állomás, ahol most van?
Félreértés ne essék, én is GYŐRVÁR-i érdekeltségü vagyok!
A Pácsony -győrvári állomás azért szerintem is egy kis ékszerdoboz !
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.02.18 18:02.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Komoly teherforgalom biztos hogy nincs még,és egy darabig valószínűleg nem is lesz a kőszegi vonalon!
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.02.18 11:07.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És mit szállítanak arra?Gondolom 600 méteres listás tehervonatokat nem rendez a Gysev Kőszegen?
|
|
Nagytétény
Balazs177, 2012.02.18 10:59.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Több az még háromnál is,kb. a tízet is meghaladja az ötvenes években rengeteget lebontottak vagy átépítettek a Balaton partján is.Egyébként nem csak az 5-ösön állnak még ilyen épületek,hanem a 15-ösön is,és a 17-esen is áll Püspökmolnári állomás felvételi épülete.
|
|
Nagytétény
hj1984, 2012.02.18 08:47.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a harmadik... Nyék bontva, Tárnok bontva lesz, S ez is... Hasonló jellegű épületek majdnem eredeti formában csak az 5-ös vonalon maradnak. Albertfalva és Ódinnyés épülete is e sorsra jut, ha minden igaz, tehát nem marad a 30a-n DV épület! :(
|
|
Kőszeg
Ati, 2012.02.17 22:10.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ismét van teherszállítás a Kőszeg-Szombathely vasútvonalon.
|
|
Nagytétény
VT22, 2012.02.17 21:09.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már a második Déli Vasút-épület, ami "útban van" a vonalon.
Várható-e, hogy valamennyire közös nevezőre hozzák a 30a és 40a megállóhely-kiosztását a párhuzamos szakaszon?
|
|
Nagytétény
Peron, 2012.02.17 19:30.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Láttam én már mentethetelebb állomásépületet is. Nagytétény vasútállomása útban van a 2. vágánynak (magyarul: bontani kell, egyszerűbb megoldás) ezért bontani kell.
Újabb infók szerint új biztositóberendezési áramellátó fog épülni, és új megálló majd a Pohár utca környékén, P+R nélkül, de lesz majd B+R.
Csúnyán fogalmazva egy megállóhely technikailag kevesebbet ér mint egy állomás, hiszen bármikor elbontható. Vonatkeresztekre, vonatmegelőzésekre esély sem lesz, így forgalmi zavar esetén nagyobb káosz várható. Ez van...
|
|
Pácsony
BAKTER, 2012.02.17 19:03.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez GYŐRVÁR az állomás létesítésére a győrváriak adták össze a pénzt. Pácsony másról híres.
|
|
Nagytétény
Railwayman, 2012.02.17 17:40.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Felszámolással járó komolyabb változás kizárólag a jelenlegi nagytétényi állomáson lesz, ahol a menthetetlen állapotban lévő állomásépületet hamarosan lebontják és a régi állomás teherpályaudvarként fog a továbbiakban üzemelni. "
http://www.budafok-teteny.hu/hirek/2330
Egyébként ha valaki információt akar, menjen el pont a Nagytétényi állomásra, a Kelenföld-Tárnok szakasz szlovák kivitelezője irodát nyitott ott, nagyon segítőkészek.
|
|
Dinnyés
hj1984, 2012.02.17 15:24.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1900 m.
|
|
Nagytétény
ROCOman, 2012.02.16 20:18.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól értem amit írsz, akkor az állomás megszűnik. Honnan származik ez az információ?
|
|
Nagytétény
Peron, 2012.02.16 19:41.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem állnak meg itt a gyorsok és Tárnok-Budapest vonalszakasz felújítása következtében az állomásépületet és az állomást a lebontják.
|
|
Szalajka-Halastó
konrad33, 2012.02.16 19:13.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szalajka-Halastó (2011.08.17. 11:59)
|
|
|
Balassagyarmat
husonyiczagabor, 2012.02.16 19:12.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tökéletesen egyetértek a hozzászólással.B.gyarmat,ezt valóban kiérdemelte.
|
|
Dinnyés
ladagera, 2012.02.16 16:34.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egész szép lett az új mh kb hány kmre van ódinnyéstől?
|
|
Nagytétény
ladagera, 2012.02.16 16:27.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
megáll itt a gyorsvonat?
|
|
Balassagyarmat
lalaba, 2012.02.16 10:47.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Javaslom a Tisztelt Szerkesztő Uraknak, hogy Balassagyarmat állomás neve alatt legyen feltüntetve: "CIVITAS FORTISSIMA" "a LEGBÁTRABB VÁROS" név. 1929 január 29.
A város VASUTAS társadalma méltón kiérdemelte ezt cimet, így miért ne hirdetné büszkén a neve alatt!
|
|