Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 335 ] [ 336 ] [ 337 ] [ 338 ] [ 339 ] [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] ...   Utolsó Következő

Bánréve    RZoltan, 2012.02.21 11:17.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesapám (id. Rónaföldi Zoltán) feljegyzései, fénykép és iratgyűjteménye, valamint a további közös kutatások alapján, valószínűleg még ez évben befejezem - sajnos már egyedül - a "Bánréve és a vasút" című könyvet. Akiket azonosítani tudtunk a szolgálati helyek főnökei közül:

Állomásfőnökök
Salamon István 1903
Grantner Vilmos 1933 előtt?
Ragyák ? 1934-ben biztosan
Munka Bertalan
Kovács ?
Csúz Sándor
Lakos Zsigmond
Gál Ferenc 1948-53
Savcsák Jenő
Esztergomi György
Gyöngyösi Géza
Liszkai János
Havasi András
Kőrösi Pál 1955 előtt ?
Benkő István
Dobák Ferenc
Liszkai János 1966 után ?
Balázs Pál 1967
Hortobágyi János 1968
Sándor Jenő
Halász Lászlóné
Révai István

A bánrévei fűtőház kirendeltségének (nem önálló fűtőház) vezetői
Obholczer Gyula 1919-ben biztosan!
Oláh Lajos
Székely Gergely
Barna Árpád

Az önálló fűtőház főnökei
Székely József 1938-
Szeles István -1947
Kalló Barna 1947-
Nyíri Béla
Kálvin István
Mohácsi Gyula
Gál Lajos
Szabó Béla
Martos György -1954
Rónaföldi Zoltán 1954-1962

Pályamesterek
Pál János
Várkonyi Sándor ….-1930
Bakó György 1930-1947
Nagy István 1947-…
Terge Lajos
Balázs György 1961?
?
Szmerek Lajos

 
Nagytőke    VT22, 2012.02.20 22:54.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagytőke állomásépülete a vasúttal egyidős, 1887-es építésű. Egyedi, HÉV-szabványtervek előtti épület.

A vasútállomás három vágányos. Forgalmi szolgálat van, rendszeresek a vonatkeresztezések. Teherforgalom nincs, a rakodóvágány az utóbbi időkben a Nagytőke-Kunszentmárton nyíltvonali átépítés idején volt használatban, amikor a pályaépítési anyagok nagy részét itt tárolták le.

Nagytőkét az 1950-es években szervezték községgé a környező tanyavilágból. A falu azonban nem az állomás mellé épült, hanem attól kissé délre. Ideális lenne innen mintegy 800 méterre Szentes felé, a sportpályánál egy megállóhelyet nyitni.
 
Mátyásdomb GV    vasutimado, 2012.02.20 22:08.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jól látszik még a vasúti töltés is. Dég felé tekintünk.
 
Mátyásdomb GV    vasutimado, 2012.02.20 22:07.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mátyásdomb határában még meglévő kisvasúti híd.
 
Bánréve    husonyiczagabor, 2012.02.20 21:31.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bánréve állomásfőnökei:
Farkas Antal:mettől-meddig=?
Balázs Pál "
Dobák Ferenc "
Hortobágyi János 1968.06.07-től- meddig?
Sándor Árpád mettől-meddig?
Halász Lászlóné "
Révai István "
 
Putnok    husonyiczagabor, 2012.02.20 21:20.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Putnok állomásfőnökei:
1871-1887 között előttem ismeretlenek!
1888-1890 Röszner Tivadar
1890-1892 Wágner Heinrik
1892-1893 Honti János
1893-?Fáy Kálmán
1894-től1902-ig ismeretlenek
1903-? Zajátz János
1904-től1921-ig ismeretlenek
1922-1926 Máyer Adolf
1926-1927 Hezets lajos
1927-1930 Nyitray Dezső
1930-1933 Grantner Vilmos
1933-1936 Bartha János
1936-1942 Radnóti János
1942-1943 Sipos Jakab
1943-1947 Gyulavári Jenő
1947-1948 Koppány Béla
1948-1951 Varga Endre
1951-1952 Lehota István
1952 Pogány jános
1952-1955 SCHolcz Dezső
1955-1965 Körössy Pál
1965-1966 Liszkai János
1966-1972 Kis Dániel

1976-1977-1978 ismeretlen
1978-2002 Pernyei Gusztáv
2002-2003 Kotó Mihály
2004-től napjainkig =?
meddig állomásfőnökség Révai István vezetésével?
Mikortól csatolt szolg.hely ?

 
Szendrő    husonyiczagabor, 2012.02.20 20:44.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásfőnökök:
Ujvári István Mettől-meddig?
Bajusz László "
Bernáth Béla "
 
Királd    husonyiczagabor, 2012.02.20 20:36.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Királd állomásfőnökei:Aki tudja egészítse ki,hogy teljes legyen a névsor!
1919-1920 Breuer Árpád
1920-1921 TÓTH jÁNOS
1921-1922 cSIMA bÉLA
1922-1926Maholányi Kálmán
1926 Domján Gyula
1926 Gyimóthy István
1926-1928 Varrók Lajos
1928-1929-1930=?
1930-1931 Sipos Jakab
1931-1936 Horváth Zoltán
1936-1937 Lőrincz Lajos
1937-1938 Pető István
1938-1939 Kertész Ferenc
1939-1940 Bartha Tibor
1940-1943 gyulavári Jenő
1943-1944 Homza István
1944-1945 Marosvári József
1945-1947 Farkas János
1947-1948 Tátrai János
1948 Udvarhelyi Ferenc
1948-1949 Kürthi Gyula
1949-1950-1951=?
1951-1955 Somosi József
1955-1962 Vass Kálmán
1962-1967 Szabó Dezső Zsigmond
1967-től 1982-ig = általam ismeretlenek

1982-1984 Szert Miklós
1984-től 2009-ig általam ismeretlenek

 
Nagytétény    Peron, 2012.02.19 20:42.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályázatot még az előző időszakban 2007 -ben írták ki. Sajnos mi kisemberek, ezt nem tudtuk.
ezért kell lebontani...
 
Tiszaújváros    sakk matt, 2012.02.19 17:26.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban úgy valahogy a 70 80-as évek környékén egy mozdonyszín tiszapalkonya fele.Nyomok ma:sín még nincs felszedve fordító korong nyomai nagyjából láthatóak.
Sajnos az épületről én se tudok semmit.
 
Nagytétény    Balazs177, 2012.02.19 16:14.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom Magyarországot miért is kell építészetileg is teljesen padlóra küldeni?Meg kell nézni a Horvátországban és Szlovéniában lévő DV épületeket,szinte hiánytalanul csodaszépen felújítva szolgálják az utazóközönséget,és egyben díszei is az adott településnek!Érdekes ott nem a kocka épületek az elfogadott építészeti irányzatok!
 
Nagytétény    VT22, 2012.02.19 14:58.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ódinnyés is? Kinek árt az a szerencsétlen épület ha már a vasutat is átépítették mellette?

Az a legszomorúbb ebben, hogy garantáltan ronda, igénytelen épületek lesznek a DV-épületek helyén. Egy érték eltűnik, és nem épül helyette új. Kápolnásnyéken betonkocka siratófallal, elővárosban meg majd lesz a 40-es vonalon is látható összegraffitizett-vandálkodott sima megállóhelyi peron.

A legszembetűnőbb a 25-ösön Andráshida: látszik mire képes a magyar vasútépítészet, és mire az EU...
 
Pácsony    lalaba, 2012.02.18 19:15.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogy is van ez az állomás história?
Miért nem épült oda a győrvári állomás, ahol most van?
Félreértés ne essék, én is GYŐRVÁR-i érdekeltségü vagyok!
A Pácsony -győrvári állomás azért szerintem is egy kis ékszerdoboz !
 
Kőszeg    Balazs177, 2012.02.18 18:02.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Komoly teherforgalom biztos hogy nincs még,és egy darabig valószínűleg nem is lesz a kőszegi vonalon!
 
Kőszeg    Balazs177, 2012.02.18 11:07.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És mit szállítanak arra?Gondolom 600 méteres listás tehervonatokat nem rendez a Gysev Kőszegen?
 
Nagytétény    Balazs177, 2012.02.18 10:59.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Több az még háromnál is,kb. a tízet is meghaladja az ötvenes években rengeteget lebontottak vagy átépítettek a Balaton partján is.Egyébként nem csak az 5-ösön állnak még ilyen épületek,hanem a 15-ösön is,és a 17-esen is áll Püspökmolnári állomás felvételi épülete.
 
Nagytétény    hj1984, 2012.02.18 08:47.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a harmadik... Nyék bontva, Tárnok bontva lesz, S ez is... Hasonló jellegű épületek majdnem eredeti formában csak az 5-ös vonalon maradnak. Albertfalva és Ódinnyés épülete is e sorsra jut, ha minden igaz, tehát nem marad a 30a-n DV épület! :(
 
Kőszeg    Ati, 2012.02.17 22:10.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismét van teherszállítás a Kőszeg-Szombathely vasútvonalon.
 
Nagytétény    VT22, 2012.02.17 21:09.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már a második Déli Vasút-épület, ami "útban van" a vonalon.

Várható-e, hogy valamennyire közös nevezőre hozzák a 30a és 40a megállóhely-kiosztását a párhuzamos szakaszon?
 
Nagytétény    Peron, 2012.02.17 19:30.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Láttam én már mentethetelebb állomásépületet is. Nagytétény vasútállomása útban van a 2. vágánynak (magyarul: bontani kell, egyszerűbb megoldás) ezért bontani kell.
Újabb infók szerint új biztositóberendezési áramellátó fog épülni, és új megálló majd a Pohár utca környékén, P+R nélkül, de lesz majd B+R.
Csúnyán fogalmazva egy megállóhely technikailag kevesebbet ér mint egy állomás, hiszen bármikor elbontható. Vonatkeresztekre, vonatmegelőzésekre esély sem lesz, így forgalmi zavar esetén nagyobb káosz várható. Ez van...
 
Pácsony    BAKTER, 2012.02.17 19:03.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez GYŐRVÁR az állomás létesítésére a győrváriak adták össze a pénzt. Pácsony másról híres.
 
Nagytétény    Railwayman, 2012.02.17 17:40.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Felszámolással járó komolyabb változás kizárólag a jelenlegi nagytétényi állomáson lesz, ahol a menthetetlen állapotban lévő állomásépületet hamarosan lebontják és a régi állomás teherpályaudvarként fog a továbbiakban üzemelni. "
http://www.budafok-teteny.hu/hirek/2330
Egyébként ha valaki információt akar, menjen el pont a Nagytétényi állomásra, a Kelenföld-Tárnok szakasz szlovák kivitelezője irodát nyitott ott, nagyon segítőkészek.
 
Dinnyés    hj1984, 2012.02.17 15:24.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1900 m.
 
Nagytétény    ROCOman, 2012.02.16 20:18.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól értem amit írsz, akkor az állomás megszűnik. Honnan származik ez az információ?
 
Nagytétény    Peron, 2012.02.16 19:41.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem állnak meg itt a gyorsok és Tárnok-Budapest vonalszakasz felújítása következtében az állomásépületet és az állomást a lebontják.
 
Szalajka-Halastó    konrad33, 2012.02.16 19:13.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szalajka-Halastó (2011.08.17. 11:59)
 
Balassagyarmat    husonyiczagabor, 2012.02.16 19:12.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tökéletesen egyetértek a hozzászólással.B.gyarmat,ezt valóban kiérdemelte.
 
Dinnyés    ladagera, 2012.02.16 16:34.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egész szép lett az új mh kb hány kmre van ódinnyéstől?
 
Nagytétény    ladagera, 2012.02.16 16:27.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
megáll itt a gyorsvonat?
 
Balassagyarmat    lalaba, 2012.02.16 10:47.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Javaslom a Tisztelt Szerkesztő Uraknak, hogy Balassagyarmat állomás neve alatt legyen feltüntetve: "CIVITAS FORTISSIMA" "a LEGBÁTRABB VÁROS" név. 1929 január 29.
A város VASUTAS társadalma méltón kiérdemelte ezt cimet, így miért ne hirdetné büszkén a neve alatt!

 
Előző Első    ... [ 335 ] [ 336 ] [ 337 ] [ 338 ] [ 339 ] [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] ...   Utolsó Következő