Putnok
husonyiczagabor, 2012.02.04 16:17.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Putnok állomásfőnöke 1903-ban Zajátz János(Aki csak tudja bővítse a pontos névsort! Kérem)
|
|
Bánréve
husonyiczagabor, 2012.02.04 16:13.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gál Ferenc főtiszt 1948 01.01-től 1953.02 01.ig volt Bánréve állomásfőnöke.Megköszönném ha valakik bővítenék a névsort!
|
|
Bánréve
husonyiczagabor, 2012.02.04 16:10.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1903-ban ezen az állomáson Salamon István?vagy Imre?! volt az állomásfőnök
|
|
Ózd
husonyiczagabor, 2012.02.04 16:03.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1903 állomásfőnök:Honti János ellenőr
|
|
Budapest-Nyugati
Balazs177, 2012.02.04 16:03.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Nyugati Pályaudvar újjáépítése : http://www.youtube.com/watch?v=olCtqy7AgF4
|
|
Fülek
husonyiczagabor, 2012.02.04 15:54.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1944.szept.22-én Fülek és Sid között egy hidat röpítettek a levegőbe az azon haladó német katonavonat alatt.1944,.nov.21-én kisérelték meg egy szerelvény teljes kisiklatását(nem teljes sikerrel!)1944.aug.20-án 10 órakor hatalmas rajokban kb.800 méter magasságban kb.250 angolszász repülőgép húzott el a füleki állomás fölött.Az állomáson ekkor próbálták ki az "Új légiriadó" rendszert.Szenzáció volt,hogy találtak egy lezuhant 4 moros bombázót,amelynek a kiugrott személyzetét elfogták.
|
|
Balinka
husonyiczagabor, 2012.02.04 15:33.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás történetétől elválaszthatatlan a szénbányászat története!Lásd:Marton Károly:A Kisgyón-Balinkai szénbányászat története c.könyvet!
|
|
Fülek
husonyiczagabor, 2012.02.04 15:29.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zelei Barna füleki állomásfőnöksége idején történt,hogy Fülek-Gömörsid között a szlovák partizánok felrobbantották a síneket egy német katonavonat előtt.Erre vonatkozó anyagot Besztercebányán a Partizán Múzeumban lehet találni!
|
|
Fülek
husonyiczagabor, 2012.02.04 15:21.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budapest-Ferencváros híres állomásfőnöke(lásd:Moldova!)erről a településről származott!A füleki állomást a II.világháború idején a román légirő 8.bombázó osztálya két ízben is bombázta.Az állomás történetével kapcsolatban anyag találhatóParti Zoltán:Fülek c.könyvében
|
|
Perkupa
husonyiczagabor, 2012.02.04 15:07.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hol vagytok perkupaiak?!Nem igaz,hogy Parti Pista bácsiról,Farkas Pista bácsiról vagy a többiekről senkinek nincs egy megmaradt fotója?!Nem hiszem el,hogy a teljes csapórudas sorompó előtt állva valaki ne fényképezett volna le valamikor egy vonatot ,mozdonyt stb.Bízom abban is,hogy előkerül valami irat vagy egyéb dokumentum.Természetesen abban is hiszek,hogy rajtam kívül sok-sok perkupáról elszármazott is rákattint erre az állomási képre!Őket külön is üdvözlöm.
|
|
Csereerdő
gyarszab, 2012.02.04 14:58.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feltételezhetően ennél az állomásnál ágazott ki a kisvasút fancsikai szárnyvonala, amely vasbeton hídon keresztezte a mai Debrecen-Nyírábrány oh. vasútvonalat. A szárnyvonal a jelenlegi 48. számú főutat is keresztezte, kb. annak 7. számú szelvényében. A vonal műtanrendőri bejárása és az azt követő átadás 1906. október 15.-én történt. A vonalat 1908. nyarán meghosszabbították a bánki erdőségig. (Forrás: Hajdú-Bihar Megyei Levéltár Évkönyve XXIX, Simonyi Alfonz: A Debrecen-Gúti "Zsuzsi" vasút.)
|
|
Tokaj
husonyiczagabor, 2012.02.04 14:54.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látva a tokaji felújitott 424-est tisztelettel emlékezem Bajcsi Józsi bácsira és lelkes kollégáira,akik valamikor kezdeményezői,mozgatói voltak ennek a gőzösnek.Haláluk után is feledhetetlen érdemeket szereztek abban,hogy ez a gőzös Tokajba került.Tisztelet napjaink hagyományápolóinak!
|
|
Huszárokelőpuszta
Bakonyi betyár, 2012.02.04 14:36.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kerítés előtt futottak a vágányok,még ott található néhány talpfa és csavar is.
|
|
Fülek-gyártelep
husonyiczagabor, 2012.02.04 14:34.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fülek-gyártelep megállóhely építését nem a gyártelepen dolgozó munkások le-és felszállása indokolta,hanem a következő:
. a repülőhalált halt ifj.Horthy Isván a közeli település egyik fiatal hajadonának udvarolt(de nem őt vette később feleségül!)és a könnyebb megközelítés végett célirányosan megépítették ezt a vasúti megállót./Erre vonatkozó anyag a füleki levéltárban/
|
|
Őrihódos
Barna, 2012.02.03 22:41.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy távlati fotó az állomástól keleti irányban lévő közúti felüljáróról, 2011.04.21-én, az átépítés előtti állapotról. Bzmot 295 áll az első vágányon.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:08.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnévtábla közelebbről, szintén 2011.04.21-én.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:06.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyről keleti irányba a vágány Hodoš felé vezet.
2011.04.21-én készült felvétel.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:03.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanezek, dél-nyugati irányból nézve, 2011.04.21-én.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 22:02.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely jelentősebb műtárgyai dél-keleti irányból nézve, 2011.04.21-én.
|
|
|
Sal
Barna, 2012.02.03 21:59.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Šalovci vasúti megállóhely a település déli részén található. Peronja a vágány északi oldalára, vagyis a település felőli oldalra épült.
Ezen a képen a Muraszombat irányába ívelő sínpár látható, még villamosítás előtti állapotban, 2011.04.21-én.
|
|
|
Ádánd
pista88, 2012.02.03 20:34.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem biztosított állomás helyszíni állítású kitérőkkel, fénysorompókkal, fényjelzőkkel. Keresztezni lehet.
|
|
Velencefürdő
Kempelen, 2012.02.03 20:14.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hűsítő árnyék várta a vonatra várakozókat 2009.június 15.-én.
|
|
|
Agárd
Kempelen, 2012.02.03 20:09.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és ha már a hársfák szóba kerültek. Kellemes árnyékot adtak egykor.
|
|
|
Agárd
Kempelen, 2012.02.03 20:06.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyár, Flirt, régi épület és sok sok meleg 2009 június 14.-én
|
|
|
Kaposvár
lalaba, 2012.02.03 16:48.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Temes és SOMOGY- Vármegyei Egyesült Helyiérdekü Vasutak Részvénytársaság
4000 koronáről szóló 374. számú kötvénye.1913-ból.
Érdekesség a múltból.
|
|
|
Sajókaza
husonyiczagabor, 2012.02.02 20:59.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásról a kaczolai szénbányához iparvágány vezetett.A Sajón és az árterületen lévő hidak(összesen 7 !)mind-mind fából épültek.A II.világháború idején a visszavonuló német csapatok a hidakat robbantották vagy felgyújtották.A kaczolai bányákhoz közel német repülőtér üzemelt! Üzemanyaggal való kiszolgálása Barcika-Szuhakálló-Múcsony irányból ill.iparvágányon történt.De jó lenne korabeli fotó a hidakról!Az állomás első neve VADNA!!-majd SAJÓ-Vadna volt,csak a vadnai mh.megépítése után lett Sajókaza.Az állomás megépítését és a névváltoztatást a báró Radvánszky család szorgalmazta!Rokonságban álltak gróf Tisza István miniszterelnökkel.
|
|
Feled
husonyiczagabor, 2012.02.02 20:42.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás végén a régi cseh-erődrendszerhez tartozó bunker látható.
|
|
Somogymeggyes
QQriQ, 2012.02.02 14:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép, hangulatos állomás! Remélem sokáig így marad, és nem csinál belőle egy romhalmazt, mint jópár sorstársából!
|
|
Ádánd
fizolt, 2012.02.02 12:25.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi szempontból milyen az állomás(keresztek,bizt. ber.)?
|
|
Albertfalva
Ezick, 2012.02.02 09:30.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
csocsókám van a fehérvárin zebra a remíz mindkét végén csak nem tudom mi köze ennek az állomáshoz:) az állomás tökéletesen megközelíthető 360fokból... nézz már utána hol van a fehérvári meg az állomás--> google map
|
|