Tapolca
Leopardok111, 2012.02.25 17:19.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Lesencetomaj felé
2012. 02. 25.
|
|
|
Polgárdi
Pista87, 2012.02.25 15:42.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nincs szolgálat, Polgárdi Ipartelepekről távvezérlik az állomást.
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.02.25 13:30.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a pontosításokat, természetesen hozzávezetem a listához!
Balázs Pali bácsi -édesanyám unokatestvére - fiatal vasutasként Erdélybe került, vezényléssel. Ott is nősült meg és 1944-ban onnan menekültek haza. Az 1950-es években Mónosbél állomásfőnöke, innen helyezték Bánrévére, majd Berentére.
|
|
Dinnyés
Imike, 2012.02.25 13:22.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves hj1984!Nagyon köszönöm az információkat.Eddg nem tudtam,hogy a konténert biztonsági őrök lakják és azt sem,hogy a hangosbemondást Ó-dinnyésről vezérlik.Azt hittem Ó-dinnyésen már szinte a forgalmi szolgálattevőknek alig van munkájuk,de mostmár tudom,hogy miért van Ó-dinnyésen szolgálat.Mégegyszer,nagyon köszönöm az információkat.
|
|
Tapolca
2Kuvik, 2012.02.25 09:14.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap egy tapolcai madárbaráttal a Tapolca-Diszel határában levő Hajagos felhagyott bazaltbányájában jártunk. Azt mondta, hogy anno volt egy ipari vágány Tapolcáról ide, idézem "már nyoma sincs, csak néhány vasúti híd maradt meg". Talán érdekes lehet. A bánya mindenesetre vagy 15 éve használaton kívüli.
|
|
Dinnyés
hj1984, 2012.02.25 00:52.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen lévő konténerben a biztonsági őrök tartózkodnak, menetjegy-kiadás nincs. Hangos kezelése Ódinnyésről történik.
|
|
Bánréve
husonyiczagabor, 2012.02.24 18:13.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm Rónaföldi Zoltánnak a munkáját,valahogy így képzelem el a közös célért való tevékenységet,-szívből remélem,hogy a bánrévei könyv megszületeik.
Esztergomi György szülei Ózd,Bánréve környékiek.Ő 1944.okt.15-én Mo.német megszállasokor Miskolc-Tiszai áll.főn.helyettese volt és pont a szüleinél tartózkodott.Az áll.főnök beteg volt,a Tiszaira pedig "Krokodil" Tiger" fedőnevő kat.szállítmányok zúdultak be!Szlovákiából-Hidason keresztül.
Sándor Jenőt én mindig Árpádnak ismertem,így is szólítottuk!
Lakos Zsigmond 1944-ben Sajókazán volt áll.főnök.
Halász Lászlóné Berentéről került Bánrévére
Balázs Pált Bánrévéről Berentére helyezték főn.beosztásba.
Grantner Vilmos főintéző 1926-ban biztosan Bánréve főnöke volt.
Moldován Zoltán felügyelő 1914-1917 között biztosan itt volt áll.főn.
Farkas Antal:szül.Jemin 1910.09.19.An: Papp MagdolnaMÁV szolg.lépett.1935.03.27.Meghal.1968.01.?
Balázs Pál:Eger 1920.06.05. Bakó Julianna Máv.szol.lépett 1940.03.11.
Hortobágyi János:S.ujhely 1920.08.30.An: Szmarzsik Erzsébet MÁV szol.lépett.1938.09.09.
Dobák Ferenc,Galgóc 1926.09.23.An:Fazekas Erzsébet.Máv szolg.kezdete:1947.09.03.
|
|
Bódvaszilas
husonyiczagabor, 2012.02.24 17:31.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőkök voltak.
Csoma ? mettől-meddig?
Hátas István "
Dúl Sándor "
Szalóczi ? "
|
|
Füzesabony
husonyiczagabor, 2012.02.24 17:24.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1948-ban Somkuti József főintéző volt az állomásfőnök.Mettől-meddig?
Állomásfőnök volt itt Tanner János is,aki szolg.érdekből Berentére került állomásfőnöknek.Helyette Pogány Dezső érkezett Berentéről.
|
|
Torna
husonyiczagabor, 2012.02.24 17:19.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Torna állomásfőnökei:
Ribáry Gábor 1917 mettől-meddig?
Tóth István főtiszt S.tarjánból érkezett 1939.02.17-Üzletvezetőség III.Osztályába távozott 1939.12.12.
Somkuti József főtiszt Losoncról érkezett 1939.11.29-Rozsnyóra távozott 1940.08.06
További sorsáról csak annyit,hogy 1948-ban Füzesabony állomásfőnöke már,mint főintéző.
Nagy Sándor Barcikáról érkezett 1940.08.05. -ismeretlen helyre távozott 1943.10.21.
Homza István főtiszt Királdon volt főnök és szolgálati érdekből 1943.10.22-én helyezték Tornára főnöknek.? meddig maradt ott?
|
|
Csór-Nádasdladány
rezeda, 2012.02.23 21:29.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak rácsodálkozni tudok, h 40 év múltával sem változott semmi a környéken. Hej de szép emlékeim vannak erről az állomásról 10 évig éltem ott. Hej de rég volt tán igaz sem volt. Sok sikert a szerkesztőnek. Üdv rezeda
|
|
Tornanádaska
husonyiczagabor, 2012.02.23 21:01.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnökök: Tóth Szabó István mettől-meddig?
Pető István "
Czakó ? "
Morvai Imre "
|
|
Szalonna
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:57.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnökök voltak:
Kaáli János mettől-meddig?
Orosz Lajos "
|
|
Jósvafő-Aggtelek
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:54.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szín illetve Jósvafő-Aggtelek állomásfőnökei:
Szederkényi József
Vincze István
Marada Gyula
Németh László ?
Soroljátok tovább időben kik következtek?
|
|
Edelény
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:49.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Edelény állomásfőnöke:
Tövis Éva /Csomós ?-né / mettől-meddig?
Vékony Mihály "
Benkő Gyula "
|
|
Berente-Rendező
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:36.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnökök voltak:
Pogány Dezső mettől?-1963.07.08-ig,
Dr.Tanner János 1963.07.09-től-meddig?,
Orczi László "
Kasza Géza "
Hortobágyi János "
Balázs Pál "
Földesi János "
Kucsma Béla "
Zsámba Tivadar "
Pommer Zoltán "
Husonyicza Gábor 1997-2007 /1987-től előbb önálló főnökség,majd csatolt szolg.hely 2007.08.15-ig/
Babik Attila 2007.08.16-tól-2008-2009-?
Vasvári Béla mettől-meddig?
De Berentén még voltak más főnökök is! Soroljátok tovább!
|
|
Bódvaszilas
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:24.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnök volt:
Falucskai Sándor mettől-meddig?
Turáni György "
Kosik György "
|
|
Tornanádaska
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:21.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnökök voltak.:
Tóth Szabó ? mettől-meddig?
Morvai Imre "
|
|
Ózd
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:17.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ózd állomásfőnökei:
Szabó János mettől-meddig?
Langer László "
Lautsek László "
Révai István "
|
|
Miskolc-Tiszai
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:13.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miskolcz állomásfőnöke 1903
Szotyori Nagy Zoltán ellenőr
Nagy örömömre szolgálna,ha ennek a nagymúltú pályaudvarnak a vezetői névsorát sikerülne időrendi sorrendbe rakni! Kérem,-segítsetek..Köszönöm.
|
|
Szendrő
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:08.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szendrő állomásfőnökei:
Almássy László mettől-meddig?
Péderi Bertalan "
Tóth Éva "
Kosik György "
Dúl ? "
Turáni György mikortól-napjainkig
|
|
Edelény
husonyiczagabor, 2012.02.23 20:02.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Edelény állomás vezetője 1917-ben: Szunyoghy Jenő áll.felvigyázó.
A már említett Szalóczi Sándor Zólyombrézóban született 1818.05.30.án An.Spisák Julianna MÁV szol.lépett 1937.10.29.
|
|
Szepsi
husonyiczagabor, 2012.02.23 19:55.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szepsi állomásfőnöke 1917-ben:Williger Géza hivatalnok
|
|
Sárvár
jimmy49, 2012.02.23 18:33.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Sanya !
Hamarosan megyek sárvárra,téged merre lehet elérni?
Üdv:Fülöp György
|
|
Dinnyés
Imike, 2012.02.23 14:04.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elég fucsa,hogy a megálló felvételi épülete egy konténer.Szerintem tök jól mutat az állomáson a kék színével.Az állomáson gondolom van jegykiadás.És hangosbemondással mi a helyzet?Láttam,hogy van hangszóró,csak nem tudom hogy használják-e.Aki tud az állomáson lévő hangosbemondásról valamilyen információt,az nagyon szépen kérem,hogy írjon nekem egy pár sorh,hogy itt hogyan működik.Előre is nagyon köszönöm.
|
|
Létavértes
Holló Vince, 2012.02.23 08:08.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Kempelen,
Megkövetem magam, valóban rossz példát hoztam fel. Ha jobban belegondolok a UK-s útjaim során repültem, taxiztam, vagy vezettem, csak ritkán vonatoztam. Talán azért ugrott be ez gőzmozdonyos emlék mert Mahchesterben járva láttam régi szerelvényt közledni. Most utána néztem ez egy újra megnyitott vonal.
Üdvözlettlel:
Vince
|
|
Létavértes
Kempelen, 2012.02.23 07:09.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vince!
Jó volt olvasni a leírást az egykori létavértesi állapotokról. Kevés emlék van feljegyezve ennyire részletesen talán egyes vasútállomásokról.
Minden tiszteletem azért, hogy bejárta a világot és sok mindent látott, ezért kérem semmi esetre se vegye kötözködésnek, de az utolsó mondatával az angliai állapotokról nem értek egyet. Igaz, kis hazánkban rengeteg vasútvonalat felszedtek, megszüntettek és az épületeket elbontották. De Angliában, a vasút "őshazájában" sem jártak jobban a vasutak ha csak a felszedett, megszüntetett és lebontott épületekről beszélünk. Amit Ön ma - nevezzük Egyesült Királyságnak - lát az már meg sem közelíti egykori önmagát.
Még egyszer hangsúlyozom, semmi célom, okom a kötekedésre és elismerésem hozzászólásának létavértesi mondandójával kapcsolatban.
Valóban nekünk az fáj, ami a miénk volt egykor és ebből a szempontból rengeteg pótolhatatlan ipari emléket semmisítettek meg az elmúlt évtizedekben. Ez nem kétséges és nincs szándékomban degradálni a hazai állapotokat, mert én sem érzek közömbösen sokszor, ha körülnézek és szembesülök azzal mitől fosztottak meg minket. Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy egyes "bezzeg" országok cseppet sem jártak jobban. Erre a legjobb példa Anglia, ráadásul ott közlekedéspolitikai koncepció nélkül is felrángatták a vasútvonalakat már a két világháború között is, Trianon nélkül.
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy vasút párti vagyok, de nekem is szembesülnöm kellett tényekkel a külföldi állapotokkal kapcsolatban.
Kérem, ha van ideje olvassa el a következő linket, az Egyesült Királyságban bezárt és megszüntetett vasútvonalakkal kapcsolatban. Adatok és okok a főoldalon:
http://www.disused-stations.org.uk/index.shtml
|
|
Létavértes
Holló Vince, 2012.02.22 21:01.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Létán nőttem fel, innen jártam négy évig akkor még fapados, gőzmozdony vontatta szerelvénnyel gimnáziumba Debrecenbe. Annyi volt akkoriban az utas hogy tíz-tizenkét kéttengelyes kocsit kapcsoltak két darab 275-ös gőzös után. A kocsik műszaki állapota csapnivaló volt, az ablakok állandóan lecsúsztak, világítás és a gőz fűtés is ki-ki hagyott, de azért szerettük. Az állomásról készült képeket nézve, miért foghíjasok most a vágányok? Mert volt egy negyedik vágány is, amit a gőzről Diesel-re váltáskor felszedtek úgy a hetvenes évek közepén. Sok mást is lebontottak ekkor. Volt egy fűtőház is kúttal a most ütközővel lezárt végen. A fűtőház mögött volt az ÁFOR kút, amihez a tartálykocsik kijártak. Volt még egy másik vak vágány is a TűZÉP-re járt be. Az állomás épület után a most is meglévő volt WC épület után volt egy téglából épült áruraktár. Ebből még vettem át árut a hetvenes évek végén. Debrecen irányába haladva a most is meglévő állatrakodó rom előtt volt még egy deszkából épült raktár is amit emlékeim szerint már a hatvanas évek végén lebontottak. Az állatrakodó után pedig a "kalauz" lak állt, aminek még virágos kertje is volt. Ezt nem tudom mikor tarolták le. A leírásomból kitűnik hogy igen jól felszerelt állomása volt a MÁV-nak valaha a létai. Ez a felszereltség nem volt céltalan, mert Trianon előtt tovább akarták vinni a vasutat Kokadon át Erdélybe, hogy becsatlakozzon az ottani ágakba. Állítólag már a síneket is lehozták Létara, de jött Trianon és az álmoknak vége lett. Mostanság is járok Létára és ha az állomás épületet látom fájó szível gondolok az esztelen rombolásra. A világ sok táját bejártam, így voltam Angliában is ahol megvannak a régi vasúti épületek és használják a régi vonalakat, még gőzösök is közlekednek. Talán lehetett volna az angol mintát követni.
|
|
Tóhát
-=Pointsman=-, 2012.02.21 21:49.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én úgy hallottam a régi öregektől, hogy a megálló Tiszafüred felé haladva a bal oldalon helyezkedett el közvetlenül a nádas utáni részen. Ezt szerintem igazolhatja az is, hogy azon a sík, gyepes részen igen nagy kiterjedésű orgona bokros található, ami köztudottan nem egy vadon termő bokor fajta. Arról is hallottam, hogy egy vonatot is felrobbantottak ott és még mai napon is lehet találni foszfor rudacskákat (mikor általános iskolás voltam Tiszafüreden, 1990 és 1993 közt, biztosan lehetett találni ott foszfort, mert az egyik volt osztálytársam is hozott onnan).
|
|
Bánréve
RZoltan, 2012.02.21 11:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Édesapám (id. Rónaföldi Zoltán) feljegyzései, fénykép és iratgyűjteménye, valamint a további közös kutatások alapján, valószínűleg még ez évben befejezem - sajnos már egyedül - a "Bánréve és a vasút" című könyvet. Akiket azonosítani tudtunk a szolgálati helyek főnökei közül:
Állomásfőnökök
Salamon István 1903
Grantner Vilmos 1933 előtt?
Ragyák ? 1934-ben biztosan
Munka Bertalan
Kovács ?
Csúz Sándor
Lakos Zsigmond
Gál Ferenc 1948-53
Savcsák Jenő
Esztergomi György
Gyöngyösi Géza
Liszkai János
Havasi András
Kőrösi Pál 1955 előtt ?
Benkő István
Dobák Ferenc
Liszkai János 1966 után ?
Balázs Pál 1967
Hortobágyi János 1968
Sándor Jenő
Halász Lászlóné
Révai István
A bánrévei fűtőház kirendeltségének (nem önálló fűtőház) vezetői
Obholczer Gyula 1919-ben biztosan!
Oláh Lajos
Székely Gergely
Barna Árpád
Az önálló fűtőház főnökei
Székely József 1938-
Szeles István -1947
Kalló Barna 1947-
Nyíri Béla
Kálvin István
Mohácsi Gyula
Gál Lajos
Szabó Béla
Martos György -1954
Rónaföldi Zoltán 1954-1962
Pályamesterek
Pál János
Várkonyi Sándor ….-1930
Bakó György 1930-1947
Nagy István 1947-…
Terge Lajos
Balázs György 1961?
?
Szmerek Lajos
|
|