Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 338 ] [ 339 ] [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] ...   Utolsó Következő

Albertfalva    Ezick, 2012.02.02 09:30.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
csocsókám van a fehérvárin zebra a remíz mindkét végén csak nem tudom mi köze ennek az állomáshoz:) az állomás tökéletesen megközelíthető 360fokból... nézz már utána hol van a fehérvári meg az állomás--> google map
 
Sárvár    sziblerg, 2012.02.02 08:05.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Ismerem a füzetet. Nagy Miklóst személyesen is.

Szibler Gábor
 
Sárvár    jimmy49, 2012.02.01 22:18.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szevasz Sziblerg Gábor!
A Sárvári Honismereti Híradóból 1999.XVII évfolyam 1. számából minden kérdésedre kimerítő választ kapsz Nagy Miklós (aki a városházán főtanácsos)cikkéből:Üdv:Fülöp György

 
Enying    QQriQ, 2012.02.01 12:14.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fő probléma, hogy az egyingi vonal a déli vasút egykor 30-as vonalon alkalmazott sínrendszerével épült át, és a kapcsolószerek nem csereszabatosak a 48-as rendszerrel, így nem tudják pótolni. Persze ha nagyon akarnák, kipofoznák a pályát, de úgy tűnt, hogy a szintén pocsék 35, 36 vonalak mellett nyűg a pft hátán az a szakasz. Én nagyon sajnálom, mert a jobb sorsra érdemes 49-es vonal ezzel végleg elveszett.
 
Enying    QQriQ, 2012.02.01 12:10.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én még tavaly májusban beszéltem a 35-ös vonal egyik páylamesterével. Kérdeztem a 49-es állapotáról. Azt mondta hiába rendelte meg az IKR a kiszolgálást, ők előbb-utóbb be fogják szüntetni a forgalmat, mert a pálya állapota miatt nem garantálható biztonságosan. Felújításra meg nincs lehetőségük. (...vagy csak akarat hiányzik a pft-n belül - szerintem.)
 
Kőbánya-Kispest    migszabi, 2012.01.31 16:59.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kőbánya-Kispest vasutállomásárol szerintem ne beszéljünk!!! Egy nagy rakas szar az egész,-10fokban a biztonsági őrök kiakartak küldeni minket pedig elméletileg 24órás nyitvatartás van,mire nagy nehezen bejutottunk,kiderült h fűtés nincsen és a szemétről ne is beszéljünk...sorolhatnám még!!!
 
Nyulas mh.    Chapadj, 2012.01.31 15:55.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyulas vm. nem a megszűnt vonalrészen volt, hanem a most is meglévőn. A Böszörményi úti vasúti átjárótól délre (Tócóvölgy irányába) kb. 200 méterre egy egykori vasúti átjáró mellett. Az épület mintha még meglenne és laknak benne.
 
Felsőzsolca    Mezei Zoltán, 2012.01.31 14:26.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyermekkoromban a sínek túloldalán található MÁV-telepen éltem (most Állomás u.). Akkor fontos csomópont volt az állomás, 2-3 teherszerelvény mindig ácsorgott rajta, úgy kellett a fékeken átmászni, hogy ne kelljen sokat kerülni.
Ehhez képest manapság mindig üres.
 
Enying    Zsolt80, 2012.01.31 12:02.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet valamit tudni az Enyingi vonalról? Az utolsó hozzászólás óta volt változás,járhatóvá tették a pályát?
 
Mozsgó-Szulimán    Petrás Bence, 2012.01.30 18:12.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma a Duna TV-n a Kisváros című krimisorozatnak az 1998-ban forgatott Különös véletlenek című epizódjában mutatták ennek az állomásnak a sínek felőli képét!
 
Örkény    Magyarnaba, 2012.01.30 16:29.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csatolt Desiro készülődik induláshoz Örkényről Budapest-Nyugati felé.
 
Nádasd    peron, 2012.01.30 16:22.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megvette?
tudtommal vasútvonal adás-vétel nem létezik...
max koncesszióba adják neki, üzemeltetésre. Ha lesz személyszállítás, akkor az állam közszolgáltatási szerződést fog kötni a GYSEV társasággal.
 
Nádasd    levente, 2012.01.30 15:02.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megtudom erősíteni, hogy a GYSEV megvette a Körmend-Zalalövő vonalat és állítólag idén elkezdenek dolgozni rajta, de a munkafolyamat milyenjére nem tudok választ adni. Személyi közlekedésről nem tudok, de a teher forgalom biztos meg fog indulni amint felujítják a vonalat.
 
Kengyel BV    ROCOman, 2012.01.29 10:07.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönettel várom.
 
Kotor-Alsódomború    Balazs177, 2012.01.29 09:12.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem maradtak fenn régi,Kotorban,vagy Murakeresztúron készült képeid?Murakeresztúr régi Déli Vasúti felvételi épületéről sajnos nagyon nehéz régi fotót találni!
 
Sopron-Rendező    'burger, 2012.01.28 21:33.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennél az állomásnál a felvételi épület nem "középen", hanem a Sopron állomashoz közelebb eső végén van, ezért a felvételi épület környéke és az itt készült képek nem mutatják be igazából, hogy milyen is ez az állomás. Valójában egészen nagy és sok érdekes kiszolgálólétesítmény kapcsolódik hozzá az áruforgalom miatt.

A nemrég indult http://www.gysevcargo.hu/ oldalon érdemes ezzel kapcsolatban körülnézni, sok érdekes kép van. Néhány példa:

http://www.gysevcargo.hu/imagebase/3f8ff230/alt1.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6b4bb448/img7795.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/3f8ff230/k52.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/3f8ff230/k64.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/32622736/img6799.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6c5cca56/img7281.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6b4bb448/img7030.jpg
http://www.gysevcargo.hu/imagebase/6b4bb448/img7119.jpg

 
Kotor-Alsódomború    Lepesi ZL, 2012.01.28 21:04.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesapám 1944-ben itt volt forgalmi szolgálattevő - majd Murakeresztúron
 
Kengyel BV    peti59, 2012.01.28 19:26.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kengyel nevű megálló szerepel az 1930 évek menetrendjeiben.
Szkenelem és küldöm, ha kétségeid vannak.
 
Bodroghalász    peti59, 2012.01.28 19:22.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép saját tulajdonom PPP kiadásában megjelent képeslapon (Ha gyűjtő vagy tudhatod). hátoldalán a szerző feltüntetésével: Karajz Péter.
Valamint a KBK honlapon is megjelölt kép.
 
Ásotthalom    sintercity, 2012.01.27 23:00.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Reméljük, hogy lesz belőle valami. Meg azt is ,hogy nem fogja elvenni a kedvét a bürokrácia. Ez történt a békési szárnyvonalnál is, azt a helyi pálinkafőzde át akarta venni, a saját tulajdonú gőzösét tervezte sínre tenni rajta, de mikor jött a válasz, hogy ilyen engedély olyan engedély, ilyen tanúsítvány meg olyan tanúsítvány, tanulmányok, vizsgálatok milliókért, meg bürokrácia, több tonna papír, illetékkel, anyja neve 10 példányban stb. gyorsan sikerült elvenni a kedvét. Egyébként a gőzösük üzemképes, néha be is fűtik, még az egykori mozdonyvezető is a főzdében dolgozik, aki régen a sarkadi cukorgyárban vezette. Találkoztam vele egy nyílt napon a főzdében és ő mondta, hogy ha kéne akár holnap elindulhatna vele.
 
Kecskemét-Máriaváros    Magyarnaba, 2012.01.27 19:33.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap délután jártam az állomáson. A tető felújítása teljesen befejeződött, a peronzárat feloldották, az ideiglenes védőtetőket elbontották. Szép munkát végeztek.

A Lajosmizse felőli oldalon kiágazó iparvágányról gondos kezek letermelték az erdőt. Talán elbontják az évtizedek óta használaton kívüli vágányt?
 
Kisszabadka    Balazs177, 2012.01.27 16:37.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás felvételi épülete a Déli Vasút második,emeletes típusterve alapján épült. http://www.vlakovi.com/kolodvori.php?start_from=&ucat=32&subaction=showfull&id=1267347199&archive=1303154549&
 
Lajtaszentmiklós    Balazs177, 2012.01.27 15:18.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy német nyelvű videó Rudolf Steinerről:http://www.youtube.com/watch?v=V6myG069Bo4&feature=related
 
Kotor-Alsódomború    Balazs177, 2012.01.27 14:06.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy jó kép a Mura folyó vasúti hídjáról:http://www.kotoriba.hr/arhiva032010.html
 
Murakirály-Perlak    Balazs177, 2012.01.27 13:50.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy kép az állomásról:http://www.medjimurje.hr/clanak/2914/2011-03-01/stigao-prvi-steiner-express-u-donji-kraljevec
 
Békéscsaba    Magyarnaba, 2012.01.27 13:01.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A békéscsabai állomás a második világháború utolsó napjaiban:

A békéscsabai állomást több apró és egy jelentős angol légicsapás érte, ez utóbbi 1944. szeptember 21-én. Az állomás a bombázás alatt súlyos károkat szenvedett, kivétel nélkül az összes vágány használhatatlanná vált, a pályaudvaron 520 megsérült vasúti kocsit számoltak össze. Jelentős volt az állomás környékén található lakásállomány pusztulása is.

A szovjetek október 6-án a reggeli órákban érték el Békéscsabát, a déli órákra harc nélkül el is foglalták a várost és annak állomását. A szovjetek szinte azonnal hozzáláttak ahhoz, hogy legalább néhány vágányt használhatóvá tegyenek, hiszen a Vörös Hadseregnek a további nyugati irányú támadáshoz hadtápvonalakra volt szüksége. 1945. november 1-jén már a Luftwaffe mért csapást az állomásra, ám az okozott károk nem voltak a kora őszi angol támadással összemérhetőek. Az állomási infrastruktúra helyreállítása 1945 júniusára fejeződött be. Nagyjából 1945 nyarára sikerült eltakarítani vagy kijavítani a kocsironcsokat. Az állomás áramellátását sokáig nem sikerült megoldani, végül 1945 májusában a szovjet állomásparancsnok üzletet kötött a szomszédos téglagyárral: a vasút napi fél vagon szenet ad a téglagyár újraindításához, cserébe a téglagyár a házi erőművében megtermelt áramból ellátja az állomást is.

Még ezen a nyáron a csabai állomásról 250 vagonnyi téglát és cserepet indított útnak a magyarországi városok újjáépítéséhez.

Forrás: G. Vass István: Békéscsaba a felszabadulástól a fordulat évéig. (In: Tanulmányok Békéscsaba történetéből, 1970; Békéscsaba; pp. 349-384)
 
Murakirály-Perlak    Balazs177, 2012.01.27 06:17.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez is Déli Vasút III.osztályú típusterv alapján épült.
 
Andráshida    Robi, 2012.01.27 02:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát szerintem ez az egész nagyon szomorú amit itt látok. Ez az egész nem szól másról mint megint az országok közötti érdekekről. Azoknak a szerencsétlen embereknek bőségesen elég lett volna a régi állomásokat felújítani illetve a régi vágányokat is meghagyni felújítani és sokkal kevesebb pénzből természet feltúrásból és a lakók lelkivilágának szétrombolása nélkül meg lehetett volna úszni mindent. Ez megint biznisz több milliárd forintért és műemlék és eszmei értékeket szétromboló üzletről szólt. Szerintem azoknak a szegény lakóknak tökéletesen megfelelt , hogy nem száguldott át több ezer tonnás tehervonatok tömkelege a csendet felverve a a falvakon, a sín felújításával és korszerűsítésével a menetidejük és csökkent volna és minden megmaradt volna a régibe, csak ugye biztonságossá téve lett volna meg megbízhatóbbá , gyorsabbá, de a minisztériumokat ez nem érdekli sajnos.
 
Pusztakettős    LujZa11, 2012.01.24 21:18.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Norbi!
A hitelesség kedvéért.Szegény "Csörgőt" is a szétdarabolástól mentettük ide.Lehet, hogy méltatlan Neki itt álldogállni, de minden évben lefestjük, kijavítjuk, és a gyerekek nagyon szeretik megmászni.Talán jobb Neki így, mint egy roncstelepen.
Egyébként a kávézó hétfő kivételével minden nap 9-17-ig nyitva van.

 
Tatabánya    Balazs177, 2012.01.24 11:58.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig meghagyhatták volna az 1-es vonal többi lebontott régi épületével együtt.Szépen felújítva nagyon hangulatosak lettek volna.
 
Előző Első    ... [ 338 ] [ 339 ] [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] ...   Utolsó Következő