Sopron
Gábor, 2012.01.18 00:45.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Balázs!
Nem szeretem, ha vitatkoznom kell, de legyél szíves kritika előtt kicsit körbekérdezni, hogy mi a helyzet. A helyzet az 51-es számú őrházzal az volt, hogy viharos széllökések következtében ledőlt két fala az épületnek úgy, hogy a tető már - pont a ház sarkánál - nem volt alátámasztva. Mivel az őrház hónapokig így állt, ezért mi körülnéztünk, hogy mit lehet megmenteni belőle. Sok mindent nem találtunk, így sikerült önkéntes barátaimmal megmenteni - a GySEV Vasúttörténeti Kiállítás számára - az 51-es őrház tábláját és persze többen körbe is fotóztuk az épületet. A sorsa a falak ledőlése miatt meg volt pecsételve, balesetveszély miatt bontásra került.
Én azt hiszem, hogy mi önkéntesek mindent megtettünk, amit megtehettünk. Az, hogy a GySEV egy eleve elhagyatott és ráadásul még balesetveszélyes, ledőlt falu őrházat elbont, szerintem normális. (Sok bontással - mint civil - nem értettem egyet, de ezzel az egyel igen...)
Üdv:
Gábor
Egyetemista, önkéntes
Önkéntes Üzemtörténeti Iroda - GySEV
|
|
Ajnácskő
husonyiczagabor, 2012.01.17 22:20.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1945-ben ez az állomás fontos szerepet töltött be a hadiszállítások kerülő utvonalána Miskolc-Bánréve-Fülek irányban.Az állomás átadásának orosz nyelvű jegyzőkönyve a birtokomban van!Vasuttörténeti érdekesség!És a közelében német vonat ellen végrehajtott robbantásos partizánakció?!
|
|
Szepsi
husonyiczagabor, 2012.01.17 21:58.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1944-ben áthelyezett állomásfőnököt Gedőci Jenőnek hívták.Barczikára került szintén állomásfőnöki beosztásba 1944.dec.13-ig
|
|
Fövenypuszta
Chris, 2012.01.17 09:15.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ez a térkép honnan van? mert így könyebb lenne egy kis helybeli kutakodás. mert helyben érdekelnének volt iparvágányok, akár kisvasútiak is. főleg a sárszentmihályi részre esőek, illetve a volt battyán-kálozi kisvasút.
|
|
Fövenypuszta
Kempelen, 2012.01.17 07:19.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztosan volt valami épület, ahogyan láthatóak a nyomai is amint említetted. Az 1951-es térképen még szép számban láthatóak épületek a megállóhely környékén, ami manapság már egyáltalán nem mondható el a környékről.
|
|
|
Sopron
Balazs177, 2012.01.16 22:13.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vap vap két remek régi képén,a második világháborúban elpusztult utasforgalmi csarnok helyére,1953/54-ben épült,akkor új utasforgalmi épület látható a vágányok,és az utca felől.
|
|
Fövenypuszta
Chris, 2012.01.16 22:01.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha Szabadbattyán felől haladunk Börgönd fele, kb 2 kilométer után volt a megállóhely. Valami őrház is lehetett ott, mert az alapjai, illetve a pincéje megvan, illetve a vágányhoz vezető lépcső maradványok is. Ha vonatról nézzük, ezek nem látszanak.
|
|
Kaposvár
Magyarnaba, 2012.01.16 10:12.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy érdekes felvétel került elő az állomás világháborús éveiből. Magyar katonák Kaposváron berakodnak, irány a Donkanyar:
http://kapos.hu/hirek/politika/2012-01-15/egyedulallo_1943-ban_keszult_felvetelt_kutatott_fel_ket_fiatal_kaposvari_tortenesz.html
Érdemes megfigyelni a bizakodó hangulatot, a virágcsokros búcsúztatást, elegáns hölgyeket. Ez éles ellentétben áll 1943 tavaszán a voronyezsi katasztrófát követő hazaérkezéssel, amikor a rokkantakkal, fagyottakkal, szétvert alakulatok túlélőivel érkező vonatokat senki sem várta. Kapuváron például annyira nem volt fogadás, hogy a katonákat már egy állomással korábban leparancsolták a vonatról, nehogy a város közepén váljon mindenki számára nyilvánvalóvá, hogy hogy jártunk a Donnál.
|
|
Szalonna
husonyiczagabor, 2012.01.15 14:23.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1950-es években/még 1956 is!/ édesapám ezen az állomáson váltókezelőként teljesített szolgálatot,-sokszor Pernyei Guszti bácsi vonali tartalékossal.Gyerekként vasárnaponként ebédet vittem oda, akkor készült egy fénykép rólam az állomási tujafa előtt.A magára hagyott állomáson ez a fa még mindig él pedig vastagon belepte már a mészpor!A 100 éves a Bódva-völgyi vasut c.kiadványban egy fotón Édesapám zászlóval áll az állomás "versenytáblája" előtt.Sajnálom,hogy az akkor készült többi fotó elkallódott.
|
|
Bácsalmás
Train Station, 2012.01.14 22:26.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha felújításkor nem kerül kamera a Váróterembe,nem érdemes felújítani.
A sok unatkozó ifjú úgy is firkálással tölti el a várakozási időt.
Sajnos itthon már nem érdemes újítani,új járműveket beszerezni mert úgy is tönkre vágják...
Rideg magyar valóság.
|
|
|
Pestszentimre felső
csanyitibor, 2012.01.14 21:32.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép tiszta a váróterem éjszakára beszokták zárni.
|
|
|
Pestszentimre felső
csanyitibor, 2012.01.14 20:57.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretném ha felújítanák-ráférne és szebb lehetne a környezete is. A 60-as és 70-es
években legalább volt forgalma...Ma már elenyésző a szebb napokat látott állomás.
Csányi Tibor volt Pestimrei lakó Mikor még járt az 51-es villamos...
|
|
|
Zalaszentiván
Balazs177, 2012.01.14 12:57.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy jó kép a régi vízházról:http://indafoto.hu/viztorony/image/10359005-092d3b0e
|
|
Lajtaújfalu
Balazs177, 2012.01.14 11:01.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeslap bal felső képén a jutagyár látható a vasút egy részletével,a bal alsó képen pedig a vegyi üzem látható,szintén a vasút egy részletével.Forrás:korabeli képeslap
|
|
|
Pelsőc
husonyiczagabor, 2012.01.13 22:29.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezidáig meg nem erősített forrásból tudom,hogy Pelsőcön állomásfőnökként szolgált egy Burgeti Béla nevezetű vasutas.Őt szolgálati érdekből áthelyezték a barczikai állomásra szintén főnöki beosztásba 1920.ban vagy 1921-ben.Kinek van egy fényképe róla?Ki gyüjtötte össze a Pelsőci főnökök és fűtőházfőnökök névsorát?Kérem jelentkezzen!Nagyon érdekelne az állomás II.világháborús története,hiszen ezen a környéken és a Szilicei fennsíkon az '1..Magyar hadsereg alakulatai,magyar hegyivadászok és a !.4német hegyihadosztály katonái súlyos harcokat vívtak!Biztos van számos ehhez kapcsolódó állomási történet is! Tegyük közkinccsé!!
|
|
Makranc
husonyiczagabor, 2012.01.13 22:17.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Makranc megállóhely történetéhez-Sebő Ödön:Az elátkozott zászlóalj c.könyvében van említés és korabeli térkép.Ő a zászóaljával a Gyimes völgyéből /az ezer éves határtól ,30-as őrháztól/ harcolva érkezett Makranc körzetébe.Most állítanak neki szobrot a Gyimesekben!
|
|
Torna
husonyiczagabor, 2012.01.13 22:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kassa -Torna-Sajóecseg-Miskolc útvonalon az 1900-as évek elején gőzmotorkocsik is közlekedtek! Ezek a Tornai fűtőházba voltak állomásítva.A II.világháború idején Torna környékén 6 hétig állt a front,súlyos harcok,-még utcai harcok is voltak,az állomás környéke többször cserélt "gazdát".A Hídvégardó Felőli oldalon a váltókezelői szolgálati helyiséget géppuska fészekké alakították át.Elképzelhető mi maradt az állomásból és a fűtőházból a front után!Az állomásfőnök nem menekült el, egy barczikáról oda helyezett fiatal vasúti főtiszt volt.Ki tud többet jelentkezzen! Ki őriz képeket vagy dokumentumokat ,-adjon hírt!
Köszönettel venném.
|
|
Bácsalmás
akos0629, 2012.01.13 21:31.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyszállításra leggyakrabban ezt a peront használják.( 3.vágány)
|
|
|
Bácsalmás
akos0629, 2012.01.13 21:27.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Névtábla
|
|
|
Radostyán
gyermekkori emlék, 2012.01.13 18:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Karczag hozzászólásával egyetértve (és a megerősítést megköszönve) most már biztosan állíthatom, hogy két, egymástól független vasútvonalról van szó. A 437a Szabadságrendező pu.-Lyukóbánya-Radostyán vonal történetét eddig nem ismertem, de a másikról (498 Sajószentpéter-Kondó-Harica vonalról) személyes emlékeim vannak. Erről írtam korábbi hozzászólásaimban.
|
|
Tócóvölgy
2Kuvik, 2012.01.13 06:27.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
11-én tehervonat ment a házgyári ipari vágányon a gyártól a tócói elágazás (Tiszalök - Füzesabony) irányába! 5 év egyetem alatt (2001-2006) egyszer se láttam ilyet.
|
|
Kastélyosdombó
Ailton, 2012.01.12 19:31.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Novemberben volt árverezve az épület, ajánlat nem érkezett rá, kikiáltási ára 1.440.000 Ft volt. Most egyszerűsített eljárásban megvásárolható.
|
|
Elágazás GV
Ferenc, 2012.01.10 15:08.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bejártam tava jelőtt nyáron a kisvasúti nyomvonalat.
|
|
Molvány
Railwayman, 2012.01.10 11:40.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meg tudja valaki erősíteni azt, hogy van már névtábla a megállóban?
|
|
Kiskalota
VT22, 2012.01.09 22:04.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal 1997-ben szűnt meg, és 2000-2001-ben bontották el.
Forrás: http://www.forumtrenuri.com/t1190-constructii-si-reconstructii-de-linii
|
|
Szepsi
husonyiczagabor, 2012.01.09 20:39.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1944-ben még a front előtt Szepsiben állomásfőnök cserére került sor.A búcsúzás napján az állomási személyzetről egy helytörténeti jelleggel bíró felvétel készült.Rendelkezik valaki ezzel a fényképpel?Tud valaki érdemi adatokat erről az állomásról?Tud valaki egy V2-es közeli becsapódásáról?Tud valaki a II.világháború idején Szepsiben megjelenő páncélvonatról?Ha igen,- jelentkezzen kérem!
|
|
Jósvafő-Aggtelek
husonyiczagabor, 2012.01.09 19:12.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csehek bejövetelekor a színi állomáson egy magyar tehervonatot utolért egy cseh páncélvonat.Harci eseményre nem került sor! A közeli Perkupa és Szalonna között húzódott a demarkációs vonal.Hothy Miklós kormányzósága idején a Kormányzó Úr szeretett Derenk és Szelce-puszta környékén vadászni.Ilyenkor a kormányzói különvonat a színi állomásra érkezett,ahol a hajtók és vadászaton résztvevők felsorakozva várták.Valakinek nincs egy képe erről?!Köszönettel venném ha tudnék legalább róla?
|
|
Perkupa
husonyiczagabor, 2012.01.09 18:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eddig még egy megkeresés sem érkezett,de még mindig nem adom fel!A Bódva-völgyi vasúton valamikor annyian utaztak Aggtelekre kirándulni,az 1960-as években még vasárnapi gyorsvonat is közlekedett,ezért képtelenségnek tartom,hogy egy korábbi fotó ne létezne?!
|
|
Nagykanizsa
Balazs177, 2012.01.09 14:27.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagykanizsa állomás korabeli helyszínrajz részlete.
|
|
|
Sellye
pezsman, 2012.01.09 12:56.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 61-esen továbbra is Bzmot+Bzmot összeállítású szerelvények közlekednek, tehát eszköz az van a megvalósításra. Az is igaz, hogy ha ez létrejönne, azzal a Szentlőrinc-Sellye szakaszon csökkenne a járatsűrűség, mert a vonatok nem fordulnának azonnal, tehát komoly visszalépés lenne a vonal számára.
|
|