Chernelházadamonya
Dálnoki csaba, 2011.12.19 13:14.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt töltöttem gyermekkorom első 13 évét. Borzalmas nézni ezt az ostoba rombolást.
|
|
Rátót
Jani, 2011.12.19 12:01.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az archív fotón látható épület ma is megvan,magánlakás.A "nagyhídról"-felüljáró-
készült képen gyönyörűen látszik a híd alatti szürke épület.
|
|
Répcevis
fcs, 2011.12.19 09:26.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Sanya!
Köszönöm az észrevételt, már javítottam is és elnézést!
|
|
Répcevis
Sanya, 2011.12.19 08:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeken látható kerékpár út meddig lett megépítve.
Kép riporthoz: Répcevis nem a Pinkafői vonalon volt.
Zalabér--Sárvár--Alsólászló vonalon található. (Elnézést)
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.19 07:41.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alakjelzőkkel kapcsolatban pontosítás:
Kőszeg állomásnak nem biztosított bejárati alak és annak előjelzője volt a Szombathelyi oldalon. Osztrák oldalon a forgalom megszüntetése után a bejárati és annak az előjelzőjét megszüntették. Kijárati jelző nem volt egyik oldalon sem.
A mostani közös fény kijárati jelzőt az átépítés után helyezték üzembe.
Osztrák oldalon a Horvátzsidányi út fedezésére csapórudas sorompó szolgált, amelyet az átépítés során fénysorompóra cseréltek.
Gencsapáti-alsón nem csak alak jelző, hanem rakodó vágány is volt, amit már nagyon régen, valamikor a 60-as években felszámoltak.
vele egy időben szünt meg a Lukácsházi térközjelző is de a rakodó vágány maradt egészen a vonal átépítéséig.
Térközek szerepe akkor szünt meg amikor Kőszeg állomás fej állomás lett az által hogy a határ átmenet megszünt.
|
|
Őrihódos
András, 2011.12.19 02:01.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem!
Nézegettem a képeket,és egy kérdésem lenne:
Az állomásépület felső szintjén is vannak ablakok.
Milyen célból?Talán szolgálati lakások lennének ott?
|
|
Felsőzsolca
Párkányi Ferenc, 2011.12.18 16:00.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért a régi állomás épület szebb volt...
|
|
Kőszeg
Central, 2011.12.18 14:59.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig kellett,hogy legyenek!Még annak idején rá is csodálkoztunk vajon miért is hagyták meg őket.Trianontól,1951-ig Kőszeg határállomás volt,és Wien-Südbahnhof-Sopron-Köszeg viszonylatban nemzetközi vonatok is jártak arra.Ezért is tartanám furcsának,ha nem lettek volna az állomáson akkor korszerűnek számító alakjelzők,az már más kérdés,hogy ezek a biztonságot mennyire szolgálták!
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2011.12.18 11:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor azt akarja mondani az úr,hogy a mai egyszerű fényjelzős biztosító berendezés előtt,Kőszeg állomás jelzőkkel egyáltalán nem rendelkező szolgálati hely volt?Én mást hallottam!Sőt voltak alak fedező jelzők Gencsapáti-alsón,és Lukácsházán is!
|
|
Balatonkeresztúr
Kispala, 2011.12.18 08:41.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Találtam is egy idevágó videót a Youtube-ról. Az eleje egy kicsit rossz minőségű, de mindent elmond a váltózáras váltókról:
http://www.youtube.com/watch?v=nGwfpjABQb4
|
|
Felsőpaty
Sanya, 2011.12.17 19:04.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziblerg:
Ez egy igazi kincs.
Kár hogy az év szám nem látható, csak találgatom, amely lehet: 1967, vagy régebbi. A napszak megjelölést 1970-től nem alkalmazták.
A napszakot, ez esetben a 3-as szám jelöli.
|
|
Zsédeny mh.
sziblerg, 2011.12.17 12:19.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zsédenyi állomási pecsét 1961-ből.
|
|
|
Vashosszúfalu
sziblerg, 2011.12.17 12:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori vashosszúfalui állomás pecsétje 1934-ből.
|
|
|
Felsőpaty
sziblerg, 2011.12.17 12:13.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felsőpatyi kéregjegy
|
|
|
Mesterháza-Tompaládony
sziblerg, 2011.12.17 12:12.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1935-ös állomási pecsét.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2011.12.17 12:09.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dunántúli HÉV-részvény 1913-ból. Jobb híján ehhez az állomáshoz csatoltam.
A részvény a sárvári Nádasdy Ferenc Múzeum tulajdona.
|
|
|
Balatonkeresztúr
Nagy Károly, 2011.12.17 11:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "váltóban maradt" kulcs esetéhez: A hozzá nem értők kedvéért (valószínűleg a kép készítője is az) egy kis adalék: a helyszíni állítású kulccsal lezárható váltók üzemszerűen úgy működnek, hogy az állásuknak megfelelő egyik kulcs mindig a váltóban van, a másik a forgalmi iroda berendezésében. Ezért semmiféle mulasztás nem történt, ez így természetes. Attól függetlenül, hogy sokakat kellemetlenül érintett a vonalon a személyszállítás szüneteltetése, kapkodás, és ezáltal figyelmetlen munkavégzés sem történt. csak mellékesen jegyzem meg, hogy az állomás nem szűnt meg, a vonalon időnként közlekednek tehervonatok, ezért nappal van szolgálat.
|
|
Székesfehérvár-Repülőtér
gábor, 2011.12.16 20:36.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás történetéről lehet tudni valamit? Mikor létesült, mikor bontották le az állomásépületet? Esetleg honnan lehetne ilyenekről tájékozódni?
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 17:00.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Central:
1976-tol gyakran szolgáltam Kőszegen, de alakjelzők, főleg az Osztrák oldalon nem voltak.
Egy olyan képre én is kíváncsi lennék, amelyen láthatók lennének az alakjelzők.
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:51.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
temikének.
Általad feltett képen szépen látszik hogy a negyedik vágányt már nagyon régen használták. A természet igyekszik "elrejteni".
Valamikor minden éjjel közlekedtek a tolatós vonatok és 23.50-től---03.20ig folyamatos tolatás történt. Nem egyszer fordult elő hogy a vonatra előfogati gépet tettek. Téglagyárnak vasúton jött és ment az áruja.
De már a múlté.
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:35.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
JANBACHER Kőszegen
Most még "csak" Szombathely és Kőszeg között közlekedik, de talán egyszer el jön az az idő amikor Kőszeg nem fej állomás lesz.
|
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:30.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gysev által üzemeltetett JANBACHER motorvonat utas tere.
|
|
|
Szabadkígyós
ROCOman, 2011.12.14 20:54.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól már a település neve sincs feltüntetve a vonatkozó menetrendi mezőben. http://www.beol.hu/bekes/kozelet/megszunt-az-allomas-de-senki-nem-sir-erte-417463
|
|
Őrhalom régi
beyefendi, 2011.12.14 18:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrhalom- Felmentési igazolvány 1916-ból
Az Üzletvezetőség által kiállított "Felmentési igazolvány"-t azok kaptak, akik beosztásuknál fogva nélkülözhetetlenek voltak a MÁV részére.
Aki ilyen felmentést kapott, az tulajdonképpen az életre, a családdal való együtt-maradásra kapott jogot.
|
|
|
Óhaj-Hull
beyefendi, 2011.12.14 16:03.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiss István állomásvezetői kinevezése Óhaj-Hull állomásra, 1940-ből.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
Magyarnaba, 2011.12.13 10:00.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
botivezer: gyönyörű lett. Csak a sín hiányozik előle. Talán egyszer még sínjáró eszköz is befuthat még az épület elé.
|
|
Kunszentmárton-Érpart
VT22, 2011.12.12 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrég hallottam a megállóhely becenevét: Kunszentmárton Airport :)
|
|
Dorog
Garamvölgyi Ádám, 2011.12.12 00:39.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bécsi útnál egy védőváltó illetve egy tekerős sorompó van, az elképzelhető, hogy 98-ban még külön szolgálati helyként funkcionált.
|
|
Barcs
tibho133, 2011.12.11 13:23.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem egy kép felér ezer hozzászólással.Nagyon sokan csak a hozzászólásokat olvassák de nem látnak képet!Bárki aki teheti készítsen képet és rakja fel ide!Köszönöm.Barcson ahol elágazott a Somogyszob-Barcs vonal arról van valakinek képe?
|
|
Barcs
tibho133, 2011.12.11 13:20.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs - Virovitica vasútvonal. Kámán László készítette
|
|
|