Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] ...   Utolsó Következő

Chernelházadamonya    Dálnoki csaba, 2011.12.19 13:14.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt töltöttem gyermekkorom első 13 évét. Borzalmas nézni ezt az ostoba rombolást.
 
Rátót    Jani, 2011.12.19 12:01.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az archív fotón látható épület ma is megvan,magánlakás.A "nagyhídról"-felüljáró-
készült képen gyönyörűen látszik a híd alatti szürke épület.
 
Répcevis    fcs, 2011.12.19 09:26.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Sanya!
Köszönöm az észrevételt, már javítottam is és elnézést!
 
Répcevis    Sanya, 2011.12.19 08:33.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képeken látható kerékpár út meddig lett megépítve.

Kép riporthoz: Répcevis nem a Pinkafői vonalon volt.
Zalabér--Sárvár--Alsólászló vonalon található. (Elnézést)
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.19 07:41.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alakjelzőkkel kapcsolatban pontosítás:
Kőszeg állomásnak nem biztosított bejárati alak és annak előjelzője volt a Szombathelyi oldalon. Osztrák oldalon a forgalom megszüntetése után a bejárati és annak az előjelzőjét megszüntették. Kijárati jelző nem volt egyik oldalon sem.
A mostani közös fény kijárati jelzőt az átépítés után helyezték üzembe.
Osztrák oldalon a Horvátzsidányi út fedezésére csapórudas sorompó szolgált, amelyet az átépítés során fénysorompóra cseréltek.
Gencsapáti-alsón nem csak alak jelző, hanem rakodó vágány is volt, amit már nagyon régen, valamikor a 60-as években felszámoltak.
vele egy időben szünt meg a Lukácsházi térközjelző is de a rakodó vágány maradt egészen a vonal átépítéséig.
Térközek szerepe akkor szünt meg amikor Kőszeg állomás fej állomás lett az által hogy a határ átmenet megszünt.

 
Őrihódos    András, 2011.12.19 02:01.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!

Nézegettem a képeket,és egy kérdésem lenne:
Az állomásépület felső szintjén is vannak ablakok.
Milyen célból?Talán szolgálati lakások lennének ott?
 
Felsőzsolca    Párkányi Ferenc, 2011.12.18 16:00.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azért a régi állomás épület szebb volt...
 
Kőszeg    Central, 2011.12.18 14:59.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig kellett,hogy legyenek!Még annak idején rá is csodálkoztunk vajon miért is hagyták meg őket.Trianontól,1951-ig Kőszeg határállomás volt,és Wien-Südbahnhof-Sopron-Köszeg viszonylatban nemzetközi vonatok is jártak arra.Ezért is tartanám furcsának,ha nem lettek volna az állomáson akkor korszerűnek számító alakjelzők,az már más kérdés,hogy ezek a biztonságot mennyire szolgálták!
 
Kőszeg    Balazs177, 2011.12.18 11:54.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor azt akarja mondani az úr,hogy a mai egyszerű fényjelzős biztosító berendezés előtt,Kőszeg állomás jelzőkkel egyáltalán nem rendelkező szolgálati hely volt?Én mást hallottam!Sőt voltak alak fedező jelzők Gencsapáti-alsón,és Lukácsházán is!
 
Balatonkeresztúr    Kispala, 2011.12.18 08:41.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Találtam is egy idevágó videót a Youtube-ról. Az eleje egy kicsit rossz minőségű, de mindent elmond a váltózáras váltókról:
http://www.youtube.com/watch?v=nGwfpjABQb4
 
Felsőpaty    Sanya, 2011.12.17 19:04.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziblerg:

Ez egy igazi kincs.
Kár hogy az év szám nem látható, csak találgatom, amely lehet: 1967, vagy régebbi. A napszak megjelölést 1970-től nem alkalmazták.
A napszakot, ez esetben a 3-as szám jelöli.

 
Zsédeny mh.    sziblerg, 2011.12.17 12:19.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zsédenyi állomási pecsét 1961-ből.
 
Vashosszúfalu    sziblerg, 2011.12.17 12:17.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori vashosszúfalui állomás pecsétje 1934-ből.
 
Felsőpaty    sziblerg, 2011.12.17 12:13.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felsőpatyi kéregjegy
 
Mesterháza-Tompaládony    sziblerg, 2011.12.17 12:12.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1935-ös állomási pecsét.
 
Sárvár    sziblerg, 2011.12.17 12:09.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dunántúli HÉV-részvény 1913-ból. Jobb híján ehhez az állomáshoz csatoltam.
A részvény a sárvári Nádasdy Ferenc Múzeum tulajdona.
 
Balatonkeresztúr    Nagy Károly, 2011.12.17 11:06.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "váltóban maradt" kulcs esetéhez: A hozzá nem értők kedvéért (valószínűleg a kép készítője is az) egy kis adalék: a helyszíni állítású kulccsal lezárható váltók üzemszerűen úgy működnek, hogy az állásuknak megfelelő egyik kulcs mindig a váltóban van, a másik a forgalmi iroda berendezésében. Ezért semmiféle mulasztás nem történt, ez így természetes. Attól függetlenül, hogy sokakat kellemetlenül érintett a vonalon a személyszállítás szüneteltetése, kapkodás, és ezáltal figyelmetlen munkavégzés sem történt. csak mellékesen jegyzem meg, hogy az állomás nem szűnt meg, a vonalon időnként közlekednek tehervonatok, ezért nappal van szolgálat.
 
Székesfehérvár-Repülőtér    gábor, 2011.12.16 20:36.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás történetéről lehet tudni valamit? Mikor létesült, mikor bontották le az állomásépületet? Esetleg honnan lehetne ilyenekről tájékozódni?
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 17:00.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Central:

1976-tol gyakran szolgáltam Kőszegen, de alakjelzők, főleg az Osztrák oldalon nem voltak.
Egy olyan képre én is kíváncsi lennék, amelyen láthatók lennének az alakjelzők.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:51.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
temikének.

Általad feltett képen szépen látszik hogy a negyedik vágányt már nagyon régen használták. A természet igyekszik "elrejteni".
Valamikor minden éjjel közlekedtek a tolatós vonatok és 23.50-től---03.20ig folyamatos tolatás történt. Nem egyszer fordult elő hogy a vonatra előfogati gépet tettek. Téglagyárnak vasúton jött és ment az áruja.
De már a múlté.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:35.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
JANBACHER Kőszegen
Most még "csak" Szombathely és Kőszeg között közlekedik, de talán egyszer el jön az az idő amikor Kőszeg nem fej állomás lesz.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:30.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gysev által üzemeltetett JANBACHER motorvonat utas tere.
 
Szabadkígyós    ROCOman, 2011.12.14 20:54.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrendváltástól már a település neve sincs feltüntetve a vonatkozó menetrendi mezőben. http://www.beol.hu/bekes/kozelet/megszunt-az-allomas-de-senki-nem-sir-erte-417463
 
Őrhalom régi    beyefendi, 2011.12.14 18:49.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrhalom- Felmentési igazolvány 1916-ból

Az Üzletvezetőség által kiállított "Felmentési igazolvány"-t azok kaptak, akik beosztásuknál fogva nélkülözhetetlenek voltak a MÁV részére.
Aki ilyen felmentést kapott, az tulajdonképpen az életre, a családdal való együtt-maradásra kapott jogot.
 
Óhaj-Hull    beyefendi, 2011.12.14 16:03.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiss István állomásvezetői kinevezése Óhaj-Hull állomásra, 1940-ből.
 
Alcsút-Felcsút    Magyarnaba, 2011.12.13 10:00.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
botivezer: gyönyörű lett. Csak a sín hiányozik előle. Talán egyszer még sínjáró eszköz is befuthat még az épület elé.
 
Kunszentmárton-Érpart    VT22, 2011.12.12 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég hallottam a megállóhely becenevét: Kunszentmárton Airport :)
 
Dorog    Garamvölgyi Ádám, 2011.12.12 00:39.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bécsi útnál egy védőváltó illetve egy tekerős sorompó van, az elképzelhető, hogy 98-ban még külön szolgálati helyként funkcionált.
 
Barcs    tibho133, 2011.12.11 13:23.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem egy kép felér ezer hozzászólással.Nagyon sokan csak a hozzászólásokat olvassák de nem látnak képet!Bárki aki teheti készítsen képet és rakja fel ide!Köszönöm.Barcson ahol elágazott a Somogyszob-Barcs vonal arról van valakinek képe?
 
Barcs    tibho133, 2011.12.11 13:20.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcs - Virovitica vasútvonal. Kámán László készítette
 
Előző Első    ... [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] ...   Utolsó Következő