Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] ...   Utolsó Következő

Balatonszentgyörgy    Central, 2011.12.01 18:26.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Keszthely
 
Szabadbattyán    Central, 2011.12.01 18:23.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomások,és megállóhelyek neve Budától-Prágerhofig!Látható Csíkvár,Promontor,és érdemes lenne felvenni Budapest-Délihez korábbi névnek az Ofen nevet is!
 
Szabadbattyán    Lepesi ZL, 2011.12.01 17:06.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nem tudom betenni (mellékelni) írásomhoz, de az idén több kiadvány is megjelent a 150 éves Kanizsa - Buda vasútvonalról. Egyikükből idézek, amely kéziratban is megvan Nekem. Abban már az építkezés megkezdése előtt is pl. a talpfák, akkori megnevezés szerint: "A keresztaljakat – köznyelvi talpfákat, akkori elődeim vasúti küszöbök-nek titulálták (1845-ben a Pest – Vácz közötti pálya építéséhez keresztgerendely néven írták ki a közbeszerzést)." többek között a XI. osztály Székesfehérvár Csíkvár rakhelyére kell leszállítani, kitétellel jelent meg a beszerzési felhívás. Csíkvárra 2652 főküszöb és 1350 mellékküszöböt kellett szállítani.
1861 április elsejétől érvényes menetrend szerint az első vonat, amely Budáról jött "regg. 10.13-kor (a 8-as számú), a második vonat, amely Pragerhofból indult, délután 4.06 - kor volt Csíkváron (ja ez a 7-es számú volt).
Ehhez a vonalhoz még egy megjegyzés: a részjegytulajdonosok (részvényesek) 1968. december 31.-ig a magyar államtól bérleti díjat kaptak!
Bocs, hogy képet nem tudok betenni, esetleg írjátok meg hogyan sikerülne, mivel nem jpg, vagy egyéb képfájl, hanem .doc - ban vannak.
Lepesi ZL
 
Szabadbattyán    ROCOman, 2011.12.01 16:12.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örömmel. Van esetleg egy régi menetrend vagy bármilyen más hivatalos forrás ami megerősíti, hogy az állomás neve korábban Csíkvár volt?
 
Szabadbattyán    Central, 2011.12.01 12:50.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Csikvár
 
Sárvár    jimmy49, 2011.12.01 10:01.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi a felrakott képeket,tetszenek.Van e valamelyikőtöknek a régi lebontott két vasúti vas Rába hídról fényképetek??
 
Eger-Tihamér    tibcso, 2011.11.30 21:15.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves ROCOman!

Nagyon köszönöm a segítséget! Tényleg nem lennék meglepve, ha a képen látható épület még az eredeti lenne. (ezek szerint 1908-as) Persze, lehet, hogy némi átalakításon átesett azóta...( pl.cserép és csatorna csere)

Üdvöli, André Tibor
 
Bize    lalabá, 2011.11.30 14:05.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1893-ban épitették .Széchényi gróf adott területet a gyótai birtokából , így lett Gyóta psz.az állomás neve, annak ellenére, hogy Gyótától 3, míg Bizétől 1km.-re volt az állomás.1950-től lett Bize állomás.Csuha Lajos volt a bakter1928-tól, az utolsó bakter Kovács Pál volt 1974-1997-ig. A bakterház, és a szolgálati lakás épülete, 2 szoba, 1 konyha, 1 speijz,váróterem. A nagyobbik szobából nyilt a jegykiadó ablak.Forrás: /H. Rádics M.-Gál J./Fejezetek Bize városrész történetéből, és néprajzából. Fényképszerzés folyamatban.
 
Paks    fcs, 2011.11.30 09:57.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Dániel!
A hozzászólásait áthelyeztem Ópaks oldalára, mert a régi állomásra vonatkozott.
 
Ópaks    fcs, 2011.11.30 09:51.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Dániel (építész)!
Köszönjük a képeket, csak a derékig érő gazt nem látom rajuk.
Ott jártunkkor az épületet lakták, sőt a tulajdonos büszkén mutatta meg nekünk az épületet és arra is említést tett, hogy szeretné eredeti állapotára felújítani a régi felvételi épületet. A ház lakójával nem találkozott?
 
Eger-Tihamér    ROCOman, 2011.11.30 05:48.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Tibor!

A vonalat az Eger-Putnoki HÉV építette és 1908. IX. 12-én helyezték forgalomba.
 
Ópaks    epitesz, 2011.11.30 02:08.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011-11-29
A képen a HÉV I. oszt. felvételi épülethez tartozó wc házikó látható.
Az épület körül derékig érő gaz.
 
Ópaks    epitesz, 2011.11.30 02:05.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011-11-29
A képen a HÉV I. oszt. felvételi épület látható.
Persze szolgálat már nincs. Az épület körül derékig érő gaz.
Az utca felől valamiféle "aukciós ház" vergődik ...
 
Eger-Tihamér    tibcso, 2011.11.29 22:31.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Uraim!

Az iránt érdeklődöm, hogy az Eger-Tihamér vasútállomás épülete mikor épülhetett? Lehetséges, hogy a honlapon lévő képeken szereplő épület már 1919-ben is megvolt?

Üdvözlettel, André Tibor


 
Vác-Alsóváros    apcuk, 2011.11.29 22:27.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...két vonat is érkezett, a jobb oldali Budapest-Vácrátót-Vác felől, míg a bal Budapest-Göd-Vác irányából. Utoljára a Nyugatiban találkozhattak."

Nem inkább Rákospalota-Újpesten?
 
Rákosfalva    Spaceman, 2011.11.29 20:34.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi állomás fogadóépületének oldalában (a képen) még látszik a trafik... annak idején úgy 5 évesen még ott skubiztam a kirakatot... :)
 
Aquincum    NAR, 2011.11.28 21:04.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régebben a vasúti töltés másik oldalán volt a megálló, nagyjából ahova most a zebra vezet: http://g.co/maps/v8ub3
 
Békásmegyer    NAR, 2011.11.28 20:49.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a Békásmegyer-Pünkösdfürdő szerintem a régi HÉV-állomás lehetett. Az állomásépület még mindig meg van, itt lehet látni: http://g.co/maps/8tc8a

Régen volt egy Békásmegyer felső megállóhely is itt: http://g.co/maps/x7u44 Mindkettő a nyolcvanas évek elején szűnt meg, amikor a lakótelephez felépítették az új állomást.
 
Pécsvárad    Kempelen, 2011.11.28 08:57.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hétvégén voltam Pécsváradon. Feltöltöttem pár képet, de annyira nem változik semmi, azon kívül, hogy minden csak úgy tengődik (vegetál) hogy nem is kommenteltem külön a képeket.

 
Győr-Növényolajgyár    kerala, 2011.11.27 17:45.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Győr állomáson a B1-es váltóval ágazik ki az olajgyári vontatóvágány, ami a Mákosdűlőnek nevezett kis rendezőbe vezet. Ide MÁV személyzet hozta ki a kocsikat. Ezek a mai napig megvannak, bár használva nincsenek. Ebből a rendezőből ment tovább a vágány a tulajdonképpeni Olajgyárba, amit a gyár a saját gépével szolgált ki. Sajnos már sem a gyár, sem a Mákosdűlőből idáig vezető vágány nincs meg.
 
Győr    kerala, 2011.11.27 17:25.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A győri állomás első felvételi épülete, melyet 1855-ben adtak át. Ezt az épületet az állomás 1898-as kibővítésekor belevonták az új felvételi épületbe, ami a későbbi képeken jól megfigyelhető. Ekkor készült el a háziperon, és a két szigetperon az aluljáróval együtt, ami a történelmi magyarországon az első ilyen megoldás volt! (A jelenlegi "kijárati" aluljáró tulajdonképpen az eredeti átépítése.) Az állomás kibővítésének terveit a MÁV hírneves mérnöke, Pfaff Ferenc készítette.
 
Vámosgyörk    2Kuvik, 2011.11.27 11:08.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Ez leginkább szakmai ártalomból, agrármérnökként érdekelt.
 
Kőbánya-Kispest    ROCOman, 2011.11.26 22:31.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A gyorsforgalmi út régi hídjának, mely az állomás végponti oldalán a bejárati jelző és az első váltó között volt, robbantásos bontása miatt Kőbánya-Kispest és Pestszentlőrinc állomások között 2001.XI.10. 10.20 - XI.11. 4.20-ig mindkét vágány, míg 11.-én 4.20-9.00-ig a jobb vágány ki volt zárva a forgalomból.
 
Vámosgyörk    Garamvölgyi Ádám, 2011.11.26 08:38.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

A Vámosgyörkön és Balmazújvárosban rakodott cukorrépát mind a kaposvári cukorgyárba viszik.
 
Barcs    pezsman, 2011.11.25 01:14.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző hozzászólásomat korrigálnom szükséges, mert az a döntés született, hogy a korlátozást mégsem vezetik be, így az említett gyorsvonatok minden nap közlekedni fognak.

http://www.youtube.com/watch?v=2xcxlJ-Z_q4&feature=player_embedded#!

Mekkora lenne:)
 
Hatvani kavicsbánya    Feri74, 2011.11.24 22:38.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011.11.22.-én jártam a vonalon és szomorúan láttam hogy a vágányokat,felsővezetéket és a betonaljakat elbontották. A vasút nyomait a betonaljak helyéből lehet kikövetkeztetni és az ott maradt pár darab betonaljból. A váltó talpfáit,betonaljait meghagyták mementónak.
 
Miskolc-Tiszai    Sanya, 2011.11.24 20:32.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raps:
Köszönöm az információt.
Megnéztem a Rendezői oldalon, kellemes meglepetés volt számomra hogy a Szombathely--Pinkafői vonalat szolgálta, amelynek a Magyar szakasza elsőként esett áldozatul a vasútvonal bezárásának.
Határőrként sokszor jártam a töltésen (Bucsu)
 
Miskolc-Tiszai    raps, 2011.11.24 17:50.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sanya! A képen az 5251-es számú gőzöst láthatod. A gőzösről közeli képet, valamint a hozzá tartozó emléktáblát lásd Miskolc-Rendező linkjén. Üdv.
 
Miskolc-Tiszai    ROCOman, 2011.11.24 12:59.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egy 377-es. Minden valószínűség szerint a 002-es.
 
Tokaj    Sanya, 2011.11.24 10:04.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újra ragyog a 424-es.
Szép példája a törődésnek.
Dicséret a szorgos kezeknek.
 
Előző Első    ... [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] ...   Utolsó Következő