Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] ...   Utolsó Következő

Kunbaja    Cshaweska, 2011.11.22 20:43.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagymamám szerint (aki itt élt Kunbaján több 10 évig) a kisvasut állomása a templom közelében volt.Sokat járt vele Bácsalmásra majd onnan Bajára.
 
Mőcsény    Train Station, 2011.11.22 15:14.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kérdés,hogy volt-e másik alagút.Mivel a dombot máshogy nem lehetett meg"mászni".
(Csak meg kell nézni a Bonyhád-Bátaszék műutat.Szinte függőlegesen megy a dombra fel.)
 
Felsőlövő    Balazs177, 2011.11.21 09:32.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás III.osztályú HÉV épülete a mai napig,közel eredeti formájában fennmaradt,és nosztalgiaállomásként funkcionál.Több nagyjátékfilmet is forgattak az állomáson.
 
Tarcsafürdő    Balazs177, 2011.11.21 09:27.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás III.osztályú HÉV épülete,1945-ben leégett.
 
Győr GySEV Rábabarti rakodó    kerala, 2011.11.20 21:40.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GySEV rábaparti rakodójának raktárépülete a bekeretezett részben:
(facebook Régi győr)
 
Győr GySEV Rábabarti rakodó    kerala, 2011.11.20 21:23.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Máv vonal feletti GySEV rábaparti vontatóvágány hídja:
 
Győr GySEV Rábabarti rakodó    kerala, 2011.11.20 21:20.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Győr GySEV állomásról kiágazó Rábaparti vontatóvágány a térképen:
 
Győr    kerala, 2011.11.20 21:18.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lebombázott győri pályaudvar a felette átívelő szintén lebombázott Baross híd:
(facebook Régi győr)
 
Győr    kerala, 2011.11.20 21:16.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
 
Győr    kerala, 2011.11.20 21:15.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
 
Győr    kerala, 2011.11.20 21:14.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
 
Győr    kerala, 2011.11.20 21:13.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
 
Győr    kerala, 2011.11.20 21:11.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lebombázott régi győri állmoás:
(facebook Régi győr)
 
Budapest-Déli    Balazs177, 2011.11.20 18:02.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcza úr,nemrégen megjelent,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011 című könyve az egykori Déli Vasút Igazgatósági épületéről is tesz említést.A könyv szerint az Igazgatósági épület a II.világháború során megsemmisült.Igaz ennek pontos dátumát nem említi.
 
Mőcsény    szvdom, 2011.11.20 16:14.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google Maps-en kiválóan felsejlik az egykori nyomvonal, mely összevát a vármegyeterképen ábrázoltakkal. Kékkel a mai (szaggatottal az alagút), lilával a vélt, de egyre inkább bizonyítást nyerő egykori nyomvonalat tüntettem fel.
 
Mőcsény    szvdom, 2011.11.20 15:51.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
További bizonyíték az egykori nyomvonalra: az oldalon a Térképek rovatban is megtekinthető Tolna vármegye térképén jól látszik a nagy hurkokat vető egykori nyomvonal.
Továbbá az 1914-es menetrendben Cikó-Mőcsény 10km távolságra szerepel, míg az 1943-asban már csak 4km. Igaz míg utóbbiban 3km-re jelöli Cikót Hidas-Bonyhádtól, addig az 1914-esben egy km a távolság köztük. Lehetséges, hogy Cikó sem ott volt régen, ahol most?
 
Csorvás    ROCOman, 2011.11.20 13:16.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori uradalmi gazdasági kisvasút emlékhelyet kapott: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113427061&t=9166155
 
Vilonya-Királyszentistván    Veszprém27, 2011.11.20 12:57.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm!A nyáron begyalogoltam a pálya Balatonfőkajár Hajmáskér szakaszát és lassúk úgy vannak: Sóly megálló előtt 200 méterre kezdődik a 30-as lassújel,ami Vilonya bejárati jelzőéig tart.Berhida é Küngös között van egy útátjárónál egy 30as,kb. 100-200 m lehet,ez csak Lepsény felől érvényes.Más nincs.
 
Tápiószecső    ROCOman, 2011.11.20 12:33.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány további kép Tóth Csaba képtárában: http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/felujitasok/tszecfel
 
Körmend    Alacc, 2011.11.20 11:07.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kilátás Szentgotthárd irányába a vonat végéből még 2011. augusztusában.
 
Nagylak    VT, 2011.11.20 00:14.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szeged-Arad összeköttetés eredetileg Mezőhegyes-Battonyán keresztül épült ki. A románok csak az 1950-es években építették ki a Ópécskától román Nagylakig tartó vonalat, de ez sosem ment át a határon magyar Nagylak felé. Tehát itt sohasem volt elágazás.
 
Ládi fatelep    Ládi Lajos, 2011.11.19 21:23.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idén nyáron nem tudtam elmenni de jövőre megnézem ígérem.
 
Nagylak    Sanya, 2011.11.19 17:09.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképet nézegetve számomra úgy tűnik mintha egy elágazás lett volna Arad irányába.
Ki tud róla.
Amikor létezett az össze köttetés Szeged--Új Szeged között akkor Arad ezen irányon könnyen elérhető volt.
Ma is érdemes lenne vele foglalkozni.
 
Vilonya-Királyszentistván    Zsolt80, 2011.11.19 14:47.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Veszprém27 - nek, bezárás előtt Hajmáskér - Lepsény között 50 km / óra volt a pályasebesség, emlékeim szerint lassú jel csak Sóly - Vilonya - Királyszentistván között szinte végig 30 km / óra volt, illetve Küngös - Csajág között volt egy útátjárónál 20 km / óra, másra nem emlékszek, a többi helyen - így az általad kérdezett helyen is 50 km / óra volt engedélyezve.
 
Vác    Dávid, 2011.11.19 13:05.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm szépen az információt! Még Szeptember 16-án volt szerencsém a váci állomáson járni.
 
Hékéd    Magyarnaba, 2011.11.19 12:19.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy megállóhely születése:

Uj megállók a csongrádi vonalon.
November 20-ától kezdve Szentes és Csongrád között három helyen fog megállani a
vonat: Hékéd, Várfok és Tiszahídfő nevű megálló helyeknél, a megálló helyek föltételesek és úgy a le, mint a felszállani kívánó utasok részére rendelkezésre áll.
Szentesi Élet, 1907. november 20.
 
Ajka    Veszprém27, 2011.11.19 11:54.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A csingeri vonalon rendszeres a teherforgalom,az úrkúti mangánércet a felsőcsingeri rakodóban dobják fel.
 
Papkeszi    Veszprém27, 2011.11.19 11:51.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Túl gyorsan terjednek az információk :D.még csak kezdeményezték a vasút újranyitását,nem biztos hogy úgy is lesz.Minden erőt meg kell mozgatni hozzá.Arról meg aztán álmodni sem lehet ,hogy felújítják.Csak ahhoz hogy üzembe lehessen helyezni 350-400 talpfa cseréjére és több 100 síncsavar pótlására van szükség.Ezt a MÁV 100 millióra becsülte.Az is haladás lenne,ha a korábbi menetidőt el lehetne érni.Ebben a térségben párhuzamos közlekedés hiányában igen fontos is lehet a vasút.Ha egyszer elkészül a balatonfűzfői átkötés,az is sokat dobna a dolgon,hiszen a legrosszabb állapotú Sóly-Vilonya szakasz megújulna,Uniós pénzből.
 
Szentes    Magyarnaba, 2011.11.19 09:10.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás világítása.

Általános a panasz a helybeli vasút állomás világítása ellen, amelynek javítására ismételten felmerült az az óhaj, hogy az állomást villannyal világítsák. Az államvasutak igazgatósága is belátta a villanyvilágítás szükségességét és azzal kereste meg a várost, hogy a világítási költségeket hajlandó viselni, ha a város a berendezés költségeit fedezi. A polgármester e tárgyban csütörtök délelőtt 10 órára hívta egybe a vasútügyi bizottságot. A polgármesternek az a javaslata, hogy a villámvilágítás a vasúti tartaléktőkéből rendeztessék be.

Megjelent:
Szentesi Lap 1906. december 12.
 
Szabadka gyártelep    Train Station, 2011.11.18 21:06.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás neve szerbül: Subotica Fabrika.
 
Előző Első    ... [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] ...   Utolsó Következő