Balatonszentgyörgy
Central, 2011.12.01 18:26.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Keszthely
|
|
Szabadbattyán
Central, 2011.12.01 18:23.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomások,és megállóhelyek neve Budától-Prágerhofig!Látható Csíkvár,Promontor,és érdemes lenne felvenni Budapest-Délihez korábbi névnek az Ofen nevet is!
|
|
|
Szabadbattyán
Lepesi ZL, 2011.12.01 17:06.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nem tudom betenni (mellékelni) írásomhoz, de az idén több kiadvány is megjelent a 150 éves Kanizsa - Buda vasútvonalról. Egyikükből idézek, amely kéziratban is megvan Nekem. Abban már az építkezés megkezdése előtt is pl. a talpfák, akkori megnevezés szerint: "A keresztaljakat – köznyelvi talpfákat, akkori elődeim vasúti küszöbök-nek titulálták (1845-ben a Pest – Vácz közötti pálya építéséhez keresztgerendely néven írták ki a közbeszerzést)." többek között a XI. osztály Székesfehérvár Csíkvár rakhelyére kell leszállítani, kitétellel jelent meg a beszerzési felhívás. Csíkvárra 2652 főküszöb és 1350 mellékküszöböt kellett szállítani.
1861 április elsejétől érvényes menetrend szerint az első vonat, amely Budáról jött "regg. 10.13-kor (a 8-as számú), a második vonat, amely Pragerhofból indult, délután 4.06 - kor volt Csíkváron (ja ez a 7-es számú volt).
Ehhez a vonalhoz még egy megjegyzés: a részjegytulajdonosok (részvényesek) 1968. december 31.-ig a magyar államtól bérleti díjat kaptak!
Bocs, hogy képet nem tudok betenni, esetleg írjátok meg hogyan sikerülne, mivel nem jpg, vagy egyéb képfájl, hanem .doc - ban vannak.
Lepesi ZL
|
|
Szabadbattyán
ROCOman, 2011.12.01 16:12.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömmel. Van esetleg egy régi menetrend vagy bármilyen más hivatalos forrás ami megerősíti, hogy az állomás neve korábban Csíkvár volt?
|
|
Szabadbattyán
Central, 2011.12.01 12:50.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Csikvár
|
|
Sárvár
jimmy49, 2011.12.01 10:01.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi a felrakott képeket,tetszenek.Van e valamelyikőtöknek a régi lebontott két vasúti vas Rába hídról fényképetek??
|
|
Eger-Tihamér
tibcso, 2011.11.30 21:15.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves ROCOman!
Nagyon köszönöm a segítséget! Tényleg nem lennék meglepve, ha a képen látható épület még az eredeti lenne. (ezek szerint 1908-as) Persze, lehet, hogy némi átalakításon átesett azóta...( pl.cserép és csatorna csere)
Üdvöli, André Tibor
|
|
Bize
lalabá, 2011.11.30 14:05.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1893-ban épitették .Széchényi gróf adott területet a gyótai birtokából , így lett Gyóta psz.az állomás neve, annak ellenére, hogy Gyótától 3, míg Bizétől 1km.-re volt az állomás.1950-től lett Bize állomás.Csuha Lajos volt a bakter1928-tól, az utolsó bakter Kovács Pál volt 1974-1997-ig. A bakterház, és a szolgálati lakás épülete, 2 szoba, 1 konyha, 1 speijz,váróterem. A nagyobbik szobából nyilt a jegykiadó ablak.Forrás: /H. Rádics M.-Gál J./Fejezetek Bize városrész történetéből, és néprajzából. Fényképszerzés folyamatban.
|
|
Paks
fcs, 2011.11.30 09:57.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Dániel!
A hozzászólásait áthelyeztem Ópaks oldalára, mert a régi állomásra vonatkozott.
|
|
Ópaks
fcs, 2011.11.30 09:51.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Dániel (építész)!
Köszönjük a képeket, csak a derékig érő gazt nem látom rajuk.
Ott jártunkkor az épületet lakták, sőt a tulajdonos büszkén mutatta meg nekünk az épületet és arra is említést tett, hogy szeretné eredeti állapotára felújítani a régi felvételi épületet. A ház lakójával nem találkozott?
|
|
Eger-Tihamér
ROCOman, 2011.11.30 05:48.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Tibor!
A vonalat az Eger-Putnoki HÉV építette és 1908. IX. 12-én helyezték forgalomba.
|
|
Ópaks
epitesz, 2011.11.30 02:08.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011-11-29
A képen a HÉV I. oszt. felvételi épülethez tartozó wc házikó látható.
Az épület körül derékig érő gaz.
|
|
|
Ópaks
epitesz, 2011.11.30 02:05.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011-11-29
A képen a HÉV I. oszt. felvételi épület látható.
Persze szolgálat már nincs. Az épület körül derékig érő gaz.
Az utca felől valamiféle "aukciós ház" vergődik ...
|
|
|
Eger-Tihamér
tibcso, 2011.11.29 22:31.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Uraim!
Az iránt érdeklődöm, hogy az Eger-Tihamér vasútállomás épülete mikor épülhetett? Lehetséges, hogy a honlapon lévő képeken szereplő épület már 1919-ben is megvolt?
Üdvözlettel, André Tibor
|
|
Vác-Alsóváros
apcuk, 2011.11.29 22:27.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"...két vonat is érkezett, a jobb oldali Budapest-Vácrátót-Vác felől, míg a bal Budapest-Göd-Vác irányából. Utoljára a Nyugatiban találkozhattak."
Nem inkább Rákospalota-Újpesten?
|
|
Rákosfalva
Spaceman, 2011.11.29 20:34.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi állomás fogadóépületének oldalában (a képen) még látszik a trafik... annak idején úgy 5 évesen még ott skubiztam a kirakatot... :)
|
|
Aquincum
NAR, 2011.11.28 21:04.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régebben a vasúti töltés másik oldalán volt a megálló, nagyjából ahova most a zebra vezet: http://g.co/maps/v8ub3
|
|
Békásmegyer
NAR, 2011.11.28 20:49.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a Békásmegyer-Pünkösdfürdő szerintem a régi HÉV-állomás lehetett. Az állomásépület még mindig meg van, itt lehet látni: http://g.co/maps/8tc8a
Régen volt egy Békásmegyer felső megállóhely is itt: http://g.co/maps/x7u44 Mindkettő a nyolcvanas évek elején szűnt meg, amikor a lakótelephez felépítették az új állomást.
|
|
Pécsvárad
Kempelen, 2011.11.28 08:57.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hétvégén voltam Pécsváradon. Feltöltöttem pár képet, de annyira nem változik semmi, azon kívül, hogy minden csak úgy tengődik (vegetál) hogy nem is kommenteltem külön a képeket.
|
|
Győr-Növényolajgyár
kerala, 2011.11.27 17:45.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Győr állomáson a B1-es váltóval ágazik ki az olajgyári vontatóvágány, ami a Mákosdűlőnek nevezett kis rendezőbe vezet. Ide MÁV személyzet hozta ki a kocsikat. Ezek a mai napig megvannak, bár használva nincsenek. Ebből a rendezőből ment tovább a vágány a tulajdonképpeni Olajgyárba, amit a gyár a saját gépével szolgált ki. Sajnos már sem a gyár, sem a Mákosdűlőből idáig vezető vágány nincs meg.
|
|
Győr
kerala, 2011.11.27 17:25.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A győri állomás első felvételi épülete, melyet 1855-ben adtak át. Ezt az épületet az állomás 1898-as kibővítésekor belevonták az új felvételi épületbe, ami a későbbi képeken jól megfigyelhető. Ekkor készült el a háziperon, és a két szigetperon az aluljáróval együtt, ami a történelmi magyarországon az első ilyen megoldás volt! (A jelenlegi "kijárati" aluljáró tulajdonképpen az eredeti átépítése.) Az állomás kibővítésének terveit a MÁV hírneves mérnöke, Pfaff Ferenc készítette.
|
|
|
Vámosgyörk
2Kuvik, 2011.11.27 11:08.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm. Ez leginkább szakmai ártalomból, agrármérnökként érdekelt.
|
|
Kőbánya-Kispest
ROCOman, 2011.11.26 22:31.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A gyorsforgalmi út régi hídjának, mely az állomás végponti oldalán a bejárati jelző és az első váltó között volt, robbantásos bontása miatt Kőbánya-Kispest és Pestszentlőrinc állomások között 2001.XI.10. 10.20 - XI.11. 4.20-ig mindkét vágány, míg 11.-én 4.20-9.00-ig a jobb vágány ki volt zárva a forgalomból.
|
|
Vámosgyörk
Garamvölgyi Ádám, 2011.11.26 08:38.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
A Vámosgyörkön és Balmazújvárosban rakodott cukorrépát mind a kaposvári cukorgyárba viszik.
|
|
Barcs
pezsman, 2011.11.25 01:14.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászólásomat korrigálnom szükséges, mert az a döntés született, hogy a korlátozást mégsem vezetik be, így az említett gyorsvonatok minden nap közlekedni fognak.
http://www.youtube.com/watch?v=2xcxlJ-Z_q4&feature=player_embedded#!
Mekkora lenne:)
|
|
Hatvani kavicsbánya
Feri74, 2011.11.24 22:38.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011.11.22.-én jártam a vonalon és szomorúan láttam hogy a vágányokat,felsővezetéket és a betonaljakat elbontották. A vasút nyomait a betonaljak helyéből lehet kikövetkeztetni és az ott maradt pár darab betonaljból. A váltó talpfáit,betonaljait meghagyták mementónak.
|
|
Miskolc-Tiszai
Sanya, 2011.11.24 20:32.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Raps:
Köszönöm az információt.
Megnéztem a Rendezői oldalon, kellemes meglepetés volt számomra hogy a Szombathely--Pinkafői vonalat szolgálta, amelynek a Magyar szakasza elsőként esett áldozatul a vasútvonal bezárásának.
Határőrként sokszor jártam a töltésen (Bucsu)
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2011.11.24 17:50.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sanya! A képen az 5251-es számú gőzöst láthatod. A gőzösről közeli képet, valamint a hozzá tartozó emléktáblát lásd Miskolc-Rendező linkjén. Üdv.
|
|
Miskolc-Tiszai
ROCOman, 2011.11.24 12:59.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egy 377-es. Minden valószínűség szerint a 002-es.
|
|
Tokaj
Sanya, 2011.11.24 10:04.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újra ragyog a 424-es.
Szép példája a törődésnek.
Dicséret a szorgos kezeknek.
|
|
|